Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Aνάβαση Ριτσώνας: Back in action! 24/2/2006 9:00 πμ

Για ακόμη μία χρονιά, τα βλέμματα στρέφονται στην κατηγορία Ε. Ετοιμαστείτε για θέαμα και επιδόσεις!
Με την αγαπημένη όλων Ριτσώνα ανοίγει, εφέτος, τόσο το πρωτάθλημα των αναβάσεων όσο και όλων των αγώνων σε πρωταθληματικό επίπεδο.
Το αγωνιστικό καλεντάρι του 2006 περιλαμβάνει και πάλι την ανάβαση της Ριτσώνας στην αρχή και το τέλος της περιόδου, κάτι που δεν έγινε πέρυσι, προκαλώντας τα παράπονα αρκετών συμμετεχόντων, αλλά και φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι αγωνιστικές λέσχες ΑΛΑ και Start Line ανέλαβαν την οργάνωση της ανάβασης.

Επιστροφή στα θρανία, λοιπόν, και οι πυρετώδεις ετοιμασίες κατά τη διάρκεια των… διακοπών έρχονται να κριθούν στα βουνά.
Οι «συνήθεις ύποπτοι» θα δώσουν και αυτή τη χρονιά το «παρών», με τον αριθμό των συμμετοχών να φτάνει τις 115. Πρώτος σταθμός και για το Nissan Micra Cup, το μοναδικό Cup, που θα παρουσιαστεί στη Ριτσώνα. Η κλάση Ν/2 εμφανίζεται αρκετά ενδυναμωμένη, ενώ στη Ν/3 οι κλασσικοί μονομάχοι Ξανθάκος, Κυρίτσης, Παντελάκης θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους. Ανταγωνισμός και στη Ν/4, παρά τις λίγες συμμετοχές με τους Λάμπρο Κύρκο, Κορωνιό και «ΚΕΜΑ» να συναντώνται ξανά. Aπό την Α/6 στην Α/8, μεταπηδάει ένας από τους περσινούς πρωταγωνιστές ο Σταμάτης Κατσίμης, ο οποίος θα αφήσει το Honda Civic με το οποίο τον είχαμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια και θα βρεθεί για πρώτη φορά στο τιμόνι ενός Μitsubishi EVO VI. Με την είσοδο του Κατσίμη, ο ανταγωνισμός εντείνεται ακόμα περισσότερο στην Α/8 με τους Δημήτρη και «Junior» Κύρκο, Πατσουρέα, Ηλιάδη, Δ. Παντελάκη να… κονταροχτυπιόνται! Πολλές συμμετοχές και δυνατά αυτοκίνητα θα δούμε κι εφέτος, φυσικά, στην κατηγορία Ε. Στην Ε/12, μια ματιά αρκεί για να βεβαιωθούμε για το θέαμα και τους χρόνους που θα πραγματοποιηθούν. Λεωνίδας Κύρκος, Ευθυμίου, Γιώργος Καϊτατζής, Αρβανιτάκης, Περατινός, Αγγλούπας και τα… άλλα παιδιά είναι εγγύηση για τη συνέχεια.

Από τις πιο κλασσικές "κόντρες" των βουνών είναι, πλέον, αυτή των Ξανθάκο, Κυρίτση, Παντελάκη. Ο καλύτερος κερδίζει ή θα κριθούν όλα στις λεπτομέρειες;
Ας θυμηθούμε, όμως, τους πρωταγωνιστές και κάποια highlights από τη χρονιά που μας πέρασε. Φυσικά, αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους όσοι συμμετείχαν στο πρωτάθλημα, αφού κόπος, ιδρώτας και θυσίες –οικονομικές και μη- απαιτούνται από τον κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά, ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων. Μια χρονιά, μάλιστα, που το παράβολο συμμετοχής αυξήθηκε κατά 45%, χωρίς κάποιο ουσιαστικό αντίκρισμα. Οι μάχες, λοιπόν, με το χρονόμετρο ήταν σκληρές, ο ανταγωνισμός μεγάλος, η οδήγηση απόλυτη και ο πήχης αρκετά υψηλός. Ωστόσο, η κορυφή χωράει μόνο έναν, έτσι:


Στην κατηγορία Α, πρωταθλητής στέφθηκε ο Κώστας Πατσουρέας με το ασημί Mitsubishi Evo VI Τοmmi Makinen.
Στην κατηγορία N, o Mάριος Ξανθάκος οδήγησε ταχύτατα Honda Civic Type-R στα χρώματα του Παπρά, στην 1η θέση.
Στην κατηγορία Ε, ο Λεωνίδας Κύρκος πρόσθεσε ακόμη ένα κύπελλο στην πλούσια τροπαιοθήκη του, στο τιμόνι του Ford Escort WRC.

Στην Α/6 και πάλι ο Κώστας Παπανικολάου. Θα υπερασπιστεί πιο εύκολα τον τίτλο του απουσία του Κατσίμη ενός βασικού αντιπάλου του ή τον περιμένει κάποια έκπληξη;
Όσον αφορά στις επιμέρους κλάσεις:

Στην Α/7, πρώτος και καλύτερος ο Στράτος Φωτεινέλης με Honda Civic Type-R στα χρώματα της Εγνατίας Ασφαλιστικής.
Στην Α/6, ο Κώστας Παπανικολάου με το κλασσικό μπλε Peugeot 106 Rallye.
Στην Α/5, τα κατάφερε ο Ρένος Αρβανιτάκης στην 1η χρονιά του στο πρωτάθλημα των αναβάσεων με Suzuki Swift GΤi.
Στην Α/0, ο Μιχάλης Αναστασόπουλος οδήγησε σαν… άνεμος το Fiat Seicento του.

Στην κορυφή της Ν/3 για 3η συνεχή χρονιά βρέθηκε ο Μάριος Ξανθάκος.
Στη Ν/2, ο Βαγγέλης Τσιούρης με Peugeot 106 Rallye κατάφερε να κατακτήσει το πολυπόθητο κύπελλο της 1ης θέσης, το οποίο είχε χάσει μέσα από τα χέρια του το 2004, για ένα μόλις βαθμό.
Νικητής στη μάχη της Ν/1 αναδείχθηκε ο Δημήτρης Παναγουλόπουλος στο μπάκετ ενός Peugeot 106.

Στην Ε/10, ο Παντελής Βασιλειάδης στο τιμόνι ενός Citroen AX GTi απόλαυσε τη μοναξιά της κορυφής ύστερα από σκληρές μάχες με το Γιώργο Κυριακόπουλο.
Στην Ε/11, επικράτησε ο Θανάσης Κουρνιάτης με Ford Escort.

Σε Αγία Άννα, Αιγείρα και Ριτσώνα το «παρών» έδωσαν και τα Ιστορικά αυτοκίνητα, και ο Σωτήρης Ρόκκος οδήγησε στην 1η θέση την Αlfa Romeo GTA, στο Πρωτάθλημα Ταχύτητας και Αναβάσεων των Ιστορικών.

Να σημειωθεί ότι στις Α/8, Ν/4 και Ε/9 δεν παρουσιάστηκαν οι απαιτούμενες συμμετοχές κι έτσι δε συμπληρώθηκε κλάση.

Ας δούμε και μερικές στιγμές που χαρακτήρισαν την περασμένη χρονιά:

Ευχόμαστε η προσέλευση του κόσμου να είναι ακόμα μεγαλύτερη τη φετινή χρονιά και σε όλες τις αναβάσεις.
Στον εναρκτήριο αγώνα του 2005, την ανάβαση Αγ. Άννας, για πρώτη φορά τα αυτοκίνητα WRC προσμετρούν στην κατηγορία Ε. Ο επόμενος σταθμός ήταν το Λιβάδι. Η πλειονότητα των οδηγών δήλωσε… αποχή λόγω του αυξημένου κόστους, αλλά και της έλλειψης φιλοξενίας από τη λέσχη με αποτέλεσμα να μη διεξαχθεί ο αγώνας, ούτε την προγραμματισμένη ημερομηνία, ούτε αργότερα, αλλά ούτε κι εφέτος. Στον αντίποδα, η ανάβαση της Κύμης είναι πλέον στις καρδιές των περισσότερων οδηγών τόσο για την απαιτητική διαδρομή των 52 στροφών, όσο και για την οργάνωση και τη φιλοξενία που προσφέρει ο δήμος. Τα ίδια συναισθήματα και για την Αιγείρα, όμορφη διαδρομή και καλή φιλοξενία. Η Ομπλού, δυστυχώς, χαρακτηρίστηκε από την πολύ χαμηλή προσέλευση θεατών, αλλά και για την… επιμονή των ανθρώπων της Τροχαίας που είχαν κλείσει τη διαδρομή πολύ νωρίτερα, με συνέπεια να δημιουργηθεί κυκλοφοριακή σύγχυση και ένταση στους παρευρισκόμενους. Στην Πορταριά, τα πάντα κύλησαν ομαλά. Στη Μοσχοκαρυά, οι άνθρωποι του ΣΟΑΑ είδαν με χαρά να εφαρμόζεται το μεγαλύτερο μέρος των προτάσεων τους όσον αφορά την οργάνωση και δίκαια χαρακτηρίστηκε ως ο καλύτερος αγώνας της χρονιάς. Η Ριτσώνα, για ακόμη μία φορά απόλαυσε το μεγαλύτερο αριθμό προσέλευσης θεατών, αλλά και συμμετοχών, αγγίζοντας τις 164!

Gentlemen, start your engines!

E.Λ.(elyk@rally.gr)

Αναλυτικά οι συμμετοχές και το πρόγραμμα στη σελίδα του αγώνα

Η... εκκίνηση του Nissan Μicra Cup θα γίνει στη Ριτσώνα, με 11 Micra να ετοιμάζονται για μεγάλες μάχες. Θα καταφέρει ο Παναγιώτης Χαλάτσης (φωτ. αρχείου) να υπερασπιστεί τον τίτλο του;
Εκτός της Ριτσώνας, τα Micra Cup θα "ταξιδέψουν" σε Αγία Άννα, Κύμη και Αιγείρα, τις αναβάσεις, δηλαδή που περιλαμβάνει το πρόγραμμα. Λίγους μήνες πριν, στην τελευταία Ριτσώνα, ο Νίκος Χαλιβελάκης (φωτ.) σημείωσε, ίσως, την καλύτερη επίδοσή του.