Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Οι αλλαγές για το 2006! 6/10/2005 10:40 πμ

Ο Jacques Regis ως πρόεδρος της επιτροπής Ράλλυ, ετοιμάζει πολλές και επαναστατικές αλλαγές.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ αλλάζει μορφή τα επόμενα χρόνια, και σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις αλλαγές που θα συζητηθούν στην επιτροπή Ράλλυ της FIA. Αρχικά, η επιτροπή Ράλλυ, της παγκόσμιας ομοσπονδίας αυτοκινήτου, είχε αποφασίσει να συνεδριάσει στις 5 Οκτωβρίου. Αυτή, όμως, ακυρώθηκε για τις 26 Οκτωβρίου, όπου και θα κατατεθούν οι προτάσεις για το θεσμό, οι οποίες θα εφαρμοστούν από το 2006 κιόλας! Ας δούμε, αναλυτικά, κάποιες από αυτές:

1) Οι ομάδες δεν θα είναι πλέον υποχρεωμένες να λάβουν μέρος και στους 16 αγώνες του θεσμού. Ήδη, στις Skoda και Mitsubishi είχε επιτραπεί να δηλώσουν συμμετοχή μόλις σε 13 αγώνες του Πρωταθλήματος.

2) Τα εργοστάσια, θα μπορούν να εκπροσωπούνται από δύο ομάδες. Οι κατασκευαστές 1 (Μ1) και οι κατασκευαστές 2 (Μ2). Αν και θα αγωνίζονται για τους ίδιους τίτλους, οι κανονισμοί θα είναι διαφορετικοί. Θα είναι πιο φθηνό να ετοιμάσεις μία ομάδα Μ2, ενώ ούτε σε αυτή την κατηγορία θα είναι υποχρεωτικό οι οδηγοί να εκκινήσουν σε όλους τους αγώνες, όπως και στην Μ1, άλλωστε. Συγκεκριμένα στην Μ2 οι ομάδες θα πρέπει να δώσουν το παρών μόλις σε δέκα αγώνες. Το ερώτημα, εφόσον Μ1 και Μ2 θα διεκδικούν τον ίδιο τίτλο, είναι γιατί κάποιο εργοστάσιο να επιλέξει την πιο ακριβή Μ1, αντί για την φθηνή Μ2.

3) Τα αγωνιστικά, δεν θα χρειάζεται πλέον να τερματίζουν στους αγώνες! Σύμφωνα με την πρόταση της FIA, τα αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να περάσουν ράμπα για να βρεθούν στην κατάταξη του αγώνα! Στο πλαίσιο του συστήματος Superally, το οποίο επέτρεπε στις ομάδες να επανεκκινήσουν το Σάββατο και την Κυριακή, τώρα ακόμα και αν εγκαταλείψουν την Κυριακή, θα μπορούν να καταταχθούν, αρκεί να καταφέρουν να φτάσουν μέχρι το τελευταίο service park. Ακόμα, εξετάζεται το ενδεχόμενο η ποινή των πέντε λεπτών του superally, να γίνει δεκάλεπτη για κάθε ειδική που θα χάνει ένα πλήρωμα.

Η κατηγορία Μ2 είναι ραμμένη και κομμένη στα μέτρα της Citroen, κάτι που ισχυροποιεί ενδεχόμενη επιστροφή της ομάδας του Guy Frequelin το 2007.
4) Το JWRC και το PWRC αναμένεται επίσης να έχουν τροποποιημένους κανονισμούς, με σημαντικότερη ότι πλέον οι συμμετοχές θα χαρακτηρίζονται ως ομάδες και όχι ως οδηγοί. Tα αυτοκίνητα που θα μετέχουν στο JWRC, αναμένεται να είναι εκτός από S1600 και αυτοκίνητα της κατηγορίας Ν έως 2.000 κ.εκ., αλλά και κατηγορίας Α και Kit Car μέχρι 1.600 κ.εκ. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας S2000, αναμένεται να πλαισιώσουν το PWRC, χωρίς όμως να έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν τον τίτλο, ως χρονιά εξέλιξης και προσαρμογής.

5) H FIA, θα δημοσιεύσει μία λίστα, στην οποία θα αναφέρονται οι οδηγοί που δεν επιτρέπεται να οδηγούν αυτοκίνητα WRC προδιαγραφών μέχρι και του 2005, τα οποία πιθανότατα να είναι ταχύτερα από τις εκδόσεις του 2006.

Ακόμα, προτάσεις προς συζήτηση και ίσως εφαρμογή, είναι αυτή της τελευταίας ειδικής η οποία θα κρίνει τον νικητή του αγώνα (όση διαφορά και αν έχουν μεταξύ τους, κάτι σαν νοκ-άουτ), και η αλλαγή του προγράμματος σε χειμερινό, στα πρότυπα των Πρωταθλημάτων Ποδοσφαίρου. Δηλαδή να ξεκινάει Σεπτέμβριο και να τελειώνει τον Μάιο! Φυσικά, προσθέστε και αυτές που αποφασίστηκαν πριν από καιρό, όπως την κατάργηση του ενεργού εμπρός και πίσω διαφορικού, το σύστημα ψύξης του ιντερκούλερ, και όσον αφορά την ομολογκασιόν, περιορίζοντας τον αριθμό των τεχνικών αλλαγών που θα μπορεί να κάνει μία ομάδα μέσα στο ίδιο έτος. Η κατηγορία Μ2, όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, γεννήθηκε για να ικανοποιήσει την επιθυμία της Citroen, για να μπορεί να λάβει μέρος και να διεκδικήσει τίτλο μέσα στο 2006, και το 2007 να επιστρέψει επίσημα, με τους Sebastien Loeb και Marcus Gronholm στα πηδάλια των C4 WRC. Ακόμα, πολλοί πιστεύουν ότι ο κανονισμός που επιτρέπει στους κατασκευαστές να μην συμμετέχουν σε όλους τους αγώνες του θεσμού, προτάθηκε για να μπορέσουν να εντάξουν ακόμα περισσότερους αγώνες στο καλεντάρι του θεσμού.

Η ουσία είναι ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ πάει να γίνει ακόμα πιο μπερδεμένο. Το παράδειγμα του superally, μάλλον δεν προβλημάτισε τους ιθύνοντες του σπορ, οι οποίοι και συνεχίζουν ακλόνητοι. Με τον ίδιο τρόπο που πέρασε το superally στη ζωή μας, αθόρυβα δηλαδή, θα περάσουν και όλα τα παραπάνω. Απλά, οι αγώνες Ράλλυ σε λίγα χρόνια δεν θα είναι ποτέ οι ίδιοι._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)