Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Και ο Valentino Rossi στη Ferrari το 2007; 1/9/2005 4:07 μμ

O Rossi... γλυκοκοιτάζει το cockpit της Ferrari
Μετά τις φήμες που θέλουν τον Kimi Raikkonen να έχει υπογράψει προσύμφωνο με τη Scuderia για το 2007 -και να το τηρεί σε περίπτωση που ο Michael Schumacher αποφασίσει να τερματίσει την καριέρα του στη Formula 1 του χρόνου-, ο ιταλικός τύπος βρίθει από αναφορές ότι team mate του Φιλανδού θα είναι ο πολυπρωταθλητής των MotoGP, Valentino Rossi. O «Vale» έχει ήδη κάνει μερικές δοκιμές στην ιδιόκτητη πίστα της Ferrari, το Fiorano, σημειώνοντας χρόνο μόλις ένα δευτερόλεπτο αργότερο από το απόλυτο ρεκόρ της, που κατέχει ο Schumacher. To γεγονός αυτό πιστοποιεί ότι ο Ιταλός αναβάτης έχει τις ικανότητες που απαιτούνται για να αποτελέσει οδηγό της Scuderia στο μέλλον αν και θα πρέπει να βελτιώσει την ευαισθησία του κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος και να ενισχύσει τους μυς του σβέρκου του -μέσω γυμναστικής- για να αντέχει τις υψηλότατες πλευρικές πιέσεις που δέχεται το συγκεκριμένο σημείο του σώματος των οδηγών της Formula 1.

Οι φήμες συνεχίζουν λέγοντας ότι ο 26χρονος αναβάτης έχει ήδη υπογράψει τριετές συμβόλαιο με τη Ferrari –γεγονός που η ιταλική ομάδα όμως θέλει να διατηρήσει μυστικό- έναντι αμοιβής 82 εκατομμυρίων δολαρίων (25 τον πρώτο χρόνο -2007-, 27 το δεύτερο και 30 τον τρίτο), το οποίο θα χρηματοδοτήσει ο παρόν βασικός χορηγός της Scuderia, η καπνοβιομηχανία Philip Morris. Το γεγονός ότι ο Rossi έχει ανανεώσει το συμβόλαιό του με τη Yamaha μόνο μέχρι το τέλος του 2006, ενισχύει περαιτέρω τους ισχυρισμούς αυτών των φημών. Ο ίδιος ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Jean Todt παραδέχθηκε ότι οι τεχνικοί της ομάδας έμειναν εντυπωσιασμένοι από τις επιδόσεις του Vale κατά τις καλοκαιρινές δοκιμές του, προσθέτοντας ότι είναι προφανές πως έχει φυσικό ταλέντο. Η ίδια η Ferrari δεν έχει άλλωστε αρνηθεί το γεγονός, δηλώνοντας ότι «αναμένει την απόφαση του Valentino» και έχει προγραμματίσει κι άλλες ιδιωτικές δοκιμές για τον Ιταλό αναβάτη μέσα στο 2006 έτσι ώστε αυτός να εξοικειωθεί πλήρως με το χειρισμό ενός μονοθεσίου Formula 1.

Με τον Michael Schumacher...
Πάντως οι φήμες αυτές ως προς τα σχέδια της Ferrari για το 2007 δε θα πρέπει να απορριφθούν ως πρώιμες χωρίς δεύτερη σκέψη, καθώς η Scuderia αρέσκεται στο να προγραμματίζει το μέλλον της πολύ νωρίς. Ας μην ξεχνάμε ότι η ανανέωση του συμβολαίου του Schumacher για την τριετία 2000-2002 έγινε το 1998, ενώ η περαιτέρω ανανέωση του συμβολαίου του Γερμανού για το 2003 και 2004 έγινε το Μάιο του 2001, χωρίς να ανακοινωθεί κάτι επίσημα ούτε τότε…

Οι φήμες αυτές βρίσκουν όμως αντίθετο τον αγωνιστικό διευθυντή της Renault, Flavio Briatore ο οποίος πιστεύει πως διαδίδονται απλά και μόνο για να βελτιώσουν το πληγωμένο γόητρο της Ferrari και της Formula 1 (το ίδιο φαίνεται να πιστεύουν και οι δυο Ιταλοί οδηγοί που βρίσκονται εφέτος στη Formula 1, Jarno Trulli και Giancarlo Fisichella –ο δεύτερος έχει μάλιστα κατ’ επανάληψη εκφράσει την επιθυμία του να αγωνιστεί για τη Scuderia. Δεν είναι μυστικό άλλωστε ότι κάτι τέτοιο αποτελεί το όνειρο κάθε Ιταλού πιλότου -ο τελευταίος που το πραγματοποίησε ήταν ο Nicola Larini το 1994). Και είναι σίγουρο ότι αν τελικά ο Rossi αποφασίσει να συμπεριληφθεί στο δυναμικό της Ferrari η κίνησή του θα έχει άμεσες θετικές συνέπειες στην εικόνα του σπορ, με έναν ήδη φτασμένο σούπερσταρ να εισέρχεται στο σκηνικό. Ο Briatore συνέχισε λέγοντας ότι όταν ακούει τον Rossi να μιλάει για τη Formula 1, αισθάνεται άσχημα για τις προσπάθειες των «πραγματικών» οδηγών… Ο Ιταλός προσέθεσε ότι οι λιγοστοί γύροι που κάνει ο Vale κάθε τόσο στο Fiorano δεν του προσφέρουν τίποτα και δεν παρέλειψε να ενημερώσει τον Ιταλό αναβάτη πως αν θέλει κάποιον να τον κάνει αληθινό πιλότο της Formula 1 ας απευθυνθεί στον ίδιο, για να του δώσει μια θέση δοκιμαστή για ένα χρόνο έτσι ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος εν συνεχεία να καταλάβει ένα αγωνιστικό cockpit.

Εάν πράγματι κάνει ο Rossi τη μετάβαση από τους 2 στους 4 τροχούς (και δη στη Formula 1) δε θα είναι ο πρώτος στην ιστορία του σπορ που θα το έχει κάνει, αν και κάτι τέτοιο έχουμε να το δούμε πάνω από μια εικοσαετία με τελευταίο παράδειγμα την όχι και τόσο επιτυχημένη πορεία (στη Formula 1 –με μόλις ένα βαθμό στο ενεργητικό του) του Johnny Cecotto (παγκόσμιος πρωταθλητής 350 κ. εκ. το 1975 και στα 750 κ. εκ. το 1978). Πιο πρόσφατα παραδείγματα αποτελούν οι ιδιωτικές δοκιμές που είχε πραγματοποιήσει με μια Lotus ο Wayne Gardner το 1992 και 1993 ενώ ο Mike Doohan είχε δοκιμάσει μια Williams το 1998 (την οποία κατέστρεψε σε ένα ατύχημα) και μερικούς μήνες αργότερα ο Max Biaggi είχε κάνει μερικούς γύρους με μια Ferrari. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε φυσικά και το παλαιότερο παράδειγμα του Mike ‘the bike’ Hailwood (παγκόσμιος πρωταθλητής στα 250 κ. εκ. το 1961, ’66 και ’67 και στα 500 κ. εκ. το 1962, ‘63, ’64 και ‘65 με αρκετά καλά αποτελέσματα στη Formula 1 -είχε φτάσει μόλις μια ανάσα από τη νίκη στο Ιταλικό Grand Prix του 1972, τερματίζοντας εντέλει δεύτερος) καθώς και την πιο επιτυχημένη ανάλογη μετάβαση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, από τον John Surtees, ο οποίος παραμένει ο μόνος άνθρωπος που έχει κατακτήσει παγκόσμια πρωταθλήματα στους 2 (παγκόσμιος πρωταθλητής 500 κ. εκ. το 1956, ’58 ’59 και ’60) αλλά και στους 4 τροχούς (παγκόσμιος πρωταθλητής Formula 1 το 1964). Ο Rossi έχει κατακτήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα στα 125 κ. εκ. το 1997, στα 250 κ. εκ. το 1999 και στα 500 κ. εκ. (τα οποία μετονομάστηκαν σε MotoGP το 2002) το 2001, ’02, ’03 και ’04 ενώ φέτος οδεύει προς την κατάκτηση του 7ου τίτλου του. Μην έχοντας πλέον τίποτα άλλο να αποδείξει (και να κατακτήσει) στους δυο τροχούς, ίσως ο Vale να ψάχνει για νέες προκλήσεις, καθώς πέραν των παραπάνω εικασιών ο Ιταλός αναβάτης αναμένεται σύντομα να αγωνιστεί με το καινούριο Fiat Punto και στο WRC…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
O Rossi βρίσκεται εφέτος καθ' οδόν προς τον 7ο τίτλο της καριέρας του στους 2 τροχούς