Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

GP Τουρκίας-Raikkonen ο πρώτος poleman του Istanbul 20/8/2005 2:14 μμ

O Kimi Raikkonen δεν άφησε περιθώρια σε κάνεναν με το χρόνο που σημείωσε
Ο Kimi Raikkonen εμφανίστηκε τελευταίος στις κατατακτήριες δοκιμές και κατάφερε να σημειώσει ένα χρόνο 3 δέκατα ταχύτερο από αυτόν του Fisichella, ο οποίος θα τον τοποθετήσει αύριο στην ευνοϊκότερη θέση του grid, σε μια περίοδο κατατακτήριων δοκιμών η οποία παρουσίασε αρκετές απρόοπτες εξελίξεις.

Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκίνησαν με πρώτο τον Coulthard να βγαίνει στην πίστα, έναν από τους μόλις δυο οδηγούς που δεν ήταν απόλυτα θετικός για την καινούρια πίστα (ο άλλος ήταν ο Heidfeld) τονίζοντας ότι το οδόστρωμα είναι αρκετά ανώμαλο ιδίως στις γρήγορες στροφές, κάτι ασυνήθιστο για μια καινούρια πίστα. Πάντως όλοι οι οδηγοί δήλωσαν πως πρόκειται για μια προκλητική και απαιτητική χάραξη (αν και κατά πολλούς το τελευταίο σύμπλεγμα στροφών θα μπορούσε να λείπει), κάτι που φάνηκε άλλωστε από τις πολυάριθμες εξόδους που σημειώθηκαν σε ελεύθερες αλλά και κατατακτήριες δοκιμές, με τη σκόνη που υπάρχει στο οδόστρωμα να μη διευκολύνει τα πράγματα. Μετά τις δυο Red Bull εμφανίστηκε ο Doornbos, o οποίος δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το γύρο του καθώς φλόγες άρχισαν να βγαίνουν από τον πίσω άξονα της Μinardi κατά την είσοδό του στο pit lane λόγω προβλημάτων στα φρένα.

Ακολούθησε ο Montoya ο οποίος έγραψε έναν πολύ καλό χρόνο (1:27.352). Εν συνεχεία, η έξοδος -από δικό του λάθος όπως ο παραδέχθηκε- του Villeneuve στην 8η στροφή προκάλεσε την προσωρινή διακοπή της διαδικασίας μέχρι να απομακρυνθεί η Sauber από την πίστα. Χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός ότι ενώ ο Καναδός είχε σταματήσει με το μισό μονοθέσιο μέσα στην πίστα ένας άνθρωπος της πίστας ακριβώς δίπλα κυμάτιζε μια πράσινη σημαία (η οποία εν συνεχεία έγινε κόκκινη) ενώ και στο περιστατικό που συνέβη στον Doornbos η κινητοποίηση των πυροσβεστών δεν ήταν άμεση -πρώτοι έφτασαν στη φωτιά μηχανικοί τις Minardi. Ο Karthikeyan ο οποίος έχει αναγκαστεί να αλλάξει δυο κινητήρες αυτό το Σαββατοκύριακο (χάνοντας σήμερα και τις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών) δεν ολοκλήρωσε το γύρο του.

Μετά από μερικά μονοθέσια ήταν η σειρά του Alonso να κάνει την είσοδό του στην πίστα. Ο Ισπανός δείχνει ότι έχει ανακάμψει από την κακή εικόνα της Ουγγαρίας σημειώνοντας χρόνο 3 δέκατα ταχύτερο από αυτόν του Κολομβιανού. Ο Barrichello, έπειτα, σημειώνει ένα χρόνο ο οποίος αποδεικνύει ότι οι Ferrari δεν ευνοούνται από τις συνθήκες που επικρατούν στο Istanbul (η Scuderia έχει φόβους ότι θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα με τη φθορά των ελαστικών), 1,7 δευτερόλεπτα πιο αργό από αυτόν του Ισπανού. Ο Fernando δε θα παραμείνει όμως για πολύ στην προσωρινή pole position καθώς ο team mate του, Giancarlo Fisichella σημειώνει στη συνέχεια ένα χρόνο ελάχιστα ταχύτερο, έχοντας κερδίζοντας σχεδόν 3 δέκατα στον τρίτο τομέα.

Ο Sato μετά το δικό του απογοητευτικό γύρο (με μια έξοδο στη στροφή 8) καταφέρνει να καταστρέψει και αυτόν του Webber ο οποίος εμφανιζόταν αμέσως μετά, αφού ο Ιάπωνας κατευθυνόταν πολύ αργά προς τα pits, τόσο που ο Αυστραλός τον συνάντησε στα φρένα για 12η στροφή στην αγωνιστική γραμμή και αναγκάστηκε να συμβιβάσει τη δικιά του γρήγορο γύρο. O Ιάπωνας είπε ότι το συμβάν έγινε διότι δεν είχε καμία ενημέρωση από την ομάδα ως προς το που βρισκόταν στην πίστα ο Webber. To συμβάν εξετάστηκε εν συνεχεία από τους αγωνοδίκες και ο Sato θα εκκινήσει αύριο από το πίσω μέρος του grid. Πάντως, η καλή φόρμα των Williams επιβεβαιώθηκε από το χρόνο του Heidfeld. Ο Button, ο οποίος βρισκόταν πάντοτε ανάμεσα στους κορυφαίους στις ελεύθερες δοκιμές διέπραξε ένα λάθος στην είσοδο της στροφής 8 η οποία τον οδήγησε σε έξοδο στην επόμενη -από τις τέσσερις αποτελούν ολόκληρη τη στροφή- καμπή. αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι και οι δυο πιλότοι της BAR αντιμετώπισαν πρόβλημα στο ίδιο σημείο, σαν η 007 να αρνήθηκε να πάει ως εκεί που ήθελαν να την πιέσουν οι κυβερνήτες της.

Ο Trulli φάνηκε στην αρχή να κάνει ένα γύρο με ισχυρές προοπτικές αλλά έχασε τη φόρα του στον τελευταίο τομέα, ενώ ο team mate του Ralf Schumacher ήταν πιο απογοητευτικός (ο Ιταλός είχε πειραματιστεί με το στήσιμο του μονοθεσίου του και ο πειραματισμός πέτυχε αντίθετα με το μονοθέσιο του Γερμανού που αντιδρούσε εξαιρετικά νευρικά) κάνοντας και ένα λάθος στην 9η στροφή. Ακολούθησε ο Michael Schumacher, o οποίος μετά από ένα μέτριο χρόνο στον πρώτο τομέα, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην ίδια στροφή με τον αδερφό του και κατέστρεψε το γύρο του, μην ολοκληρώνοντάς τον καν.

Τελευταίος εμφανίστηκε ο Kimi Raikkonen ο οποίος κατάφερε να κάνει τη μεγάλη ανατροπή όντας 2,5 δέκατα ταχύτερος από τη Renault του Fisichella στη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού (η διαφορά είχε φτάσει τα 4 δέκατα στο δεύτερο τομέα αλλά στον τρίτο έχασε χρόνο) και ο μοναδικός πιλότος κάτω από το 1:27. Οι περισσότεροι οδηγοί έχασαν χρόνο -και μερικοί τον έλεγχο- στο τελευταίο σύμπλεγμα στροφών καθώς οι αρκετά δυνατές ριπές αέρα αποσταθεροποιούσαν τα μονοθέσια κατά το φρενάρισμα μετά την πίσω ευθεία (ο Alonso δήλωσε ότι το γεγονός αυτό τον απέτρεψε από το να πλασαριστεί στη δεύτερη θέση, προειδοποίησε όμως τον team mate του και ο Fisichella πήρε τη δεύτερη θέση παρά την καθυστέρηση που του προκάλεσε ο Barrichello, o οποίος βρισκόταν ακόμη στην πίστα στο γρήγορο γύρο του Ιταλού).

Εξελίξεις παρουσίασαν η Williams και η Renault στην εμπρός αεροτομή τους. Η μεν πρώτη έχει πλέον διπλό flap με πιο στενά πτερύγια στο πίσω τους μέρος (στυλ McLaren), ενώ η δεύτερη διαφοροποίησε τα πρόσθετα πτερύγια τα οποία πλέον είναι πιο ανυψωμένα προς το κεντρικό τμήμα του ρύγχους και τα πλευρικά τοιχώματα προς βελτίωση της σταθερότητας ειδικά στα φρεναρίσματα.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

Κατατακτήριες δοκιμές
Α/ΑΣειρά εμφάνισηςΟδηγόςΟμάδαΕλαστικάΧρόνοςΔιαφορά
120RaikkonenMcLaren-MercedesM1:26.797 
212FisichellaRenaultM1:27.0390.242
310AlonsoRenaultM1:27.0500.253
44MontoyaMcLaren-MercedesM1:27.3520.555
517TrulliToyotaM1:27.5010.704
615HeidfeldWilliams-BMWM1:27.9291.132
714WebberWilliams-BMWM1:27.9441.147
87MassaSauber-PetronasM1:28.4191.622
918R.SchumacherToyotaM1:28.5941.797
102KlienRed Bull-CosworthM1:28.9632.166
1111BarrichelloFerrariB1:29.3692.572
121CoulthardRed Bull-CosworthM1:29.7642.967
1316ButtonBAR-HondaM1:30.0633.266
1413SatoBAR-HondaM1:30.1753.378
158MonteiroJordan-ToyotaB1:30.7103.913
166AlbersMinardi-CosworthB1:32.1865.389
173DoornbosMinardi-CosworthBχωρίς χρόνο 
185VilleneuveSauber-PetronasMχωρίς χρόνο 
199KarthikeyanJordan-ToyotaBχωρίς χρόνο 
2019M.SchumacherFerrariBχωρίς χρόνο