GP Τουρκίας-Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής |
19/8/2005 3:26 μμ
|
|
|
|
|
Ο Βραζιλιάνος δοκιμαστής της Toyota Ricardo Zonta ήταν ο μόνος οδηγός που κατέβηκε κάτω από το φράγμα του 1:26 |
|
Ο Ricardo Zonta κατάφερε την τελευταία στιγμή της δεύτερης περιόδου να κλέψει την "pole position" των ελεύθερων δοκιμών από τον de la Rosa ο οποίος μέχρι τότε φαινόταν να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της Παρασκευής.
O δοκιμαστής της McLaren Pedro de la Rosa ήταν ο πιλότος που εγκαινίασε την καινούρια πίστα του Istanbul, βγαίνοντας πρώτος από το pit lane στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για τον αναγνωριστικό του γύρο. Ο Ricardo Zonta (δοκιμαστής της Toyota) όμως ήταν και ο πρώτος που συμπλήρωσε ένα γρήγορο γύρο, με χρόνο 1:33.753, χρόνος ο οποίος φυσικά κατέβηκε πάρα πολύ όταν βελτιώθηκαν οι συνθήκες της πίστας (ο de la Rosa σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της περιόδου σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:27.882) και καθαρίστηκε η αγωνιστική γραμμή από τη σκόνη για να στρωθεί σταδιακά με λάστιχο –είναι η πρώτη φορά που το Istanbul Speed Park χρησιμοποιείται για οποιαδήποτε μορφή αγώνα. Η θερμοκρασία στον αέρα ήταν στους 28 βαθμούς Κελσίου (39 στο οδόστρωμα) κάτω από πυκνά σύννεφα, προς έκπληξη όλων. Όλοι οι οδηγοί βγήκαν από τα γκαράζ των ομάδων τους για να εξοικειωθούν με την καινούρια πίστα και τα απρόοπτα δεν έλειψαν. Η σκονισμένη πίστα φάνηκε να δημιουργεί προβλήματα στον Michael Schumacher ο οποίος είχε δυο εξόδους (στην 3η και τη 12η στροφή) ενώ και ο Mark Webber επισκέφθηκε την αμμοπαγίδα της 10ης στροφής. Ο Vitantonio Liuzzi έκανε ένα λάθος που τον έφερε εκτός πίστας στην –όπως εκτιμούν οι οδηγοί- πιο δύσκολη στροφή της πίστας, την 8η ενώ και οι Nick Heidfeld και Rubens Barrichello είχαν εξόδους. Η περίοδος σταμάτησε 7 λεπτά πριν τη λήξη της για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του de la Rosa από την πίστα, πράγμα διόλου εύκολο καθώς είχε κολλήσει μια ταχύτητα στο κιβώτιο της McLaren η οποία αρνούταν να κουνηθεί, οπότε οι κριτές αναγκάστηκαν να δείξουν κόκκινη σημαία για να επιτρέψουν στο γερανό να μπει στην πίστα και να απομακρύνει το ασημί βέλος. Σύντομα η McLaren απομακρύνθηκε από το επικίνδυνο σημείο και η περίοδος συνεχίστηκε για να συμπληρωθούν και τα 7 εναπομείναντα λεπτά, χωρίς όμως κάποιος οδηγός να είναι σε θέση να σημειώσει καλύτερο χρόνο από αυτό του de la Rosa. Νέο πρόσωπο αποτέλεσε ο Enrico Toccacelo, ο καινούριος δοκιμαστής της Minardi ο οποίος όμως βρέθηκε 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον de la Rosa και 3 πίσω από τον ταχύτερο από τους δυο πιλότους της ομάδας, Christijan Albers. O άλλος πιλότος της ομάδας, Robert Doornbos αντιμετώπισε προβλήματα με το κιβώτιό του.
|
O de la Rosa παρκάρει τη McLaren του 7 λεπτά πριν τη λήξη της πρώτης περιόδου. Παρ' όλα αυτά κανείς δε θα καταφέρει να του αποσπάσει την πρώτη θέση |
|
Με τη θερμοκρασία στο οδόστρωμα να έχει πέσει κατά 5 βαθμούς και την απειλή βροχής (στην άλλη πλευρά της Πόλης ψιχάλιζε) διεξήχθη η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών, όπου οι περισσότεροι οδηγοί συμπλήρωσαν πάνω από 20 γύρους (το στάδιο εξοικείωσης με την πίστα είχε παρέλθει από την πρώτη περίοδο) για να μαζέψουν πληροφορίες στην αναζήτηση του ιδανικού στησίματος για τον αγώνα. Οι McLaren έδειχναν ότι θα κυριαρχήσουν και σε αυτή την περίοδο με τον de la Rosa, αλλά ο Zonta είχε άλλη άποψη και κατάφερε λίγο πριν την καρό σημαία να βρει μισό δευτερόλεπτο αφήνοντας πίσω του τις τρεις McLaren. O Βραζιλιάνος ήταν ο μόνος πιλότος σήμερα που κατέβηκε κάτω από το 1:26 αν και οι χρόνοι αναμένεται να κατέβουν κι άλλο αύριο. Η σκόνη στην πίστα δυσκόλεψε για μια ακόμη φορά τους οδηγούς. Ο Michael Schumacher είχε μια έξοδο και έχασε δυο φορές την κορυφή της 10ης στροφής, ενώ ο μελλοντικός team mate του, Felipe Massa είχε μια έξοδο η οποία τον ανάγκασε εν συνεχεία να κατευθυνθεί προς τα pits. Λάθη είδαμε επίσης και από τους δυο οδηγούς της McLaren (Raikkonen και Montoya) καθώς και από τους δυο νεαρούς οδηγούς της Red Bull (Klien και Liuzzi).
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
|
Πρώτη περίοδος | Α/Α | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι | 1 | de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:27.882 | | 16 | 2 | Raikkonen | McLaren-Mercedes | 1:28.453 | 0.571 | 11 | 3 | Webber | Williams-BMW | 1:28.765 | 0.883 | 8 | 4 | Zonta | Toyota | 1:28.810 | 0.928 | 25 | 5 | Button | BAR-Honda | 1:28.968 | 1.086 | 12 | 6 | Montoya | McLaren-Mercedes | 1:29.183 | 1.301 | 10 | 7 | Alonso | Renault | 1:29.283 | 1.401 | 13 | 8 | M.Schumacher | Ferrari | 1:29.766 | 1.884 | 11 | 9 | Sato | BAR-Honda | 1:30.050 | 2.168 | 12 | 10 | Fisichella | Renault | 1:30.106 | 2.224 | 9 | 11 | Massa | Sauber-Petronas | 1:30.368 | 2.486 | 11 | 12 | R.Schumacher | Toyota | 1:30.563 | 2.681 | 12 | 13 | Trulli | Toyota | 1:30.785 | 2.903 | 11 | 14 | Heidfeld | Williams-BMW | 1:30.847 | 2.965 | 10 | 15 | Villeneuve | Sauber-Petronas | 1:30.847 | 2.965 | 12 | 16 | Klien | Red Bull-Cosworth | 1:31.008 | 3.126 | 10 | 17 | Barrichello | Ferrari | 1:31.294 | 3.412 | 11 | 18 | Coulthard | Red Bull-Cosworth | 1:31.306 | 3.424 | 11 | 19 | Liuzzi | Red Bull-Cosworth | 1:31.353 | 3.471 | 20 | 20 | Monteiro | Jordan-Toyota | 1:32.147 | 4.265 | 15 | 21 | Kiesa | Jordan-Toyota | 1:32.501 | 4.619 | 22 | 22 | Karthikeyan | Jordan-Toyota | 1:32.886 | 5.004 | 12 | 23 | Albers | Minardi-Cosworth | 1:33.474 | 5.592 | 13 | 24 | Doornbos | Minardi-Cosworth | 1:35.367 | 7.485 | 12 | 25 | Toccacelo | Minardi-Cosworth | 1:36.411 | 8.529 | 15 |
Δεύτερη περίδος | Α/Α | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι | 1 | Zonta | Toyota | 1:25.583 | | 32 | 2 | de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:26.196 | 0.613 | 33 | 3 | Montoya | McLaren-Mercedes | 1:26.525 | 0.942 | 17 | 4 | Raikkonen | McLaren-Mercedes | 1:27.274 | 1.691 | 18 | 5 | Button | BAR-Honda | 1:27.346 | 1.763 | 28 | 6 | Liuzzi | Red Bull-Cosworth | 1:27.578 | 1.995 | 28 | 7 | Alonso | Renault | 1:27.579 | 1.996 | 25 | 8 | Fisichella | Renault | 1:27.673 | 2.090 | 29 | 9 | Trulli | Toyota | 1:27.964 | 2.381 | 22 | 10 | Sato | BAR-Honda | 1:28.081 | 2.498 | 25 | 11 | Webber | Williams-BMW | 1:28.120 | 2.537 | 20 | 12 | Coulthard | Red Bull-Cosworth | 1:28.235 | 2.652 | 25 | 13 | M.Schumacher | Ferrari | 1:28.293 | 2.710 | 25 | 14 | Villeneuve | Sauber-Petronas | 1:28.404 | 2.821 | 26 | 15 | Barrichello | Ferrari | 1:28.460 | 2.877 | 25 | 16 | R.Schumacher | Toyota | 1:28.641 | 3.058 | 22 | 17 | Massa | Sauber-Petronas | 1:28.681 | 3.098 | 27 | 18 | Klien | Red Bull-Cosworth | 1:28.828 | 3.245 | 21 | 19 | Heidfeld | Williams-BMW | 1:28.959 | 3.376 | 21 | 20 | Monteiro | Jordan-Toyota | 1:30.626 | 5.043 | 21 | 21 | Doornbos | Minardi-Cosworth | 1:30.628 | 5.045 | 16 | 22 | Albers | Minardi-Cosworth | 1:30.730 | 5.147 | 22 | 23 | Kiesa | Jordan-Toyota | 1:30.884 | 5.301 | 18 | 24 | Karthikeyan | Jordan-Toyota | 1:30.899 | 5.316 | 12 | 25 | Toccacelo | Minardi-Cosworth | 1:32.813 | 7.230 | 19 |
|
|
Ο νέος δοκιμαστής της Minardi, Enrico Toccacelo, στην πρώτη του επαφή με την PS05 ήταν δυο δευτερόλεπτα πιο αργός από το ολλανδικό δίδυμο οδήγών της ομάδας |
|
|
|
|