Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Ράλλυ Ypres: Νικητές οι Rossetti – Chiarcossi 23/6/2007 11:03 μμ

Εξαιρετικός για ακόμη μια φορά ο Luca Rossetti, που αναδεικνύεται σε σπεσιαλίστα της ασφάλτου.
Αντάξιος των προσδοκιών αποδείχθηκε ο βελγικός αγώνας των IRC και ERC, με τους Ιταλούς Luca Rossetti – Matteo Chiarcossi να κερδίζουν, ενάντια στα προγνωστικά.

Το ράλλυ Ypres Westohek, είναι αναμφίβολα ο καλύτερος φετινός αγώνας, τόσο σε επίπεδο Intercontinental Rally Challenge όσο και Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ. Τεράστια προβολή, κορυφαίο επίπεδο συμμετοχών, απαιτητικές ασφάλτινες ειδικές διαδρομές και εκπληκτικός συναγωνισμός σε όλη τη διάρκεια, ήταν τα χαρακτηριστικά του αγώνα, που διεξάγεται στο Βέλγιο.

Η αποψινή ημέρα που αποτελούνταν από 12 ε.δ., δε διέφερε από τη χθεσινή, αφού τα απρόοπτα ήταν πολλά, ενώ παράλληλα οι εναλλαγές στην κατάταξη και οι μάχες ανάμεσα στα πληρώματα, καθήλωσαν θεατές και μη. Μόλις στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του δεύτερου σκέλους, οι Sola – Sanchez είχαν έξοδο με το Honda Civic R3, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν. Στη συνέχεια και συγκεκριμένα στη 10η ε.δ., υπήρξε η πρώτη σημαντική εγκατάλειψη. Οι Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger είχαν επίσης έξοδο, που τους οδήγησε στην εγκατάλειψη, με το Peugeot 207 S2000.
Δεύτερη θέση γενικής για το Garcia Ojeda, που συμπλήρωσε το εντυπωσιακό 1-2 για την Peugeot

Έπειτα, εκτός έμειναν οι Freddy Loix – Robin Buysmans, αφού ο κινητήρας του VW Polo S2000 παρέδωσε το πνεύμα. Πάντως, μέχρι εκείνη τη στιγμή ο έμπειρος οδηγός είχε σημειώσει αρκετούς ταχύτερους χρόνους, δείχνοντας πως το Polo έχει μεγάλες δυνατότητες, αλλά ακόμη δε μπορεί να κινηθεί με διάρκεια σε ρυθμούς κορυφής, αφού βρίσκεται σχετικά πίσω σε επίπεδο αξιοπιστίας. Ακόμη δυο βελγικά πληρώματα που πρωταγωνίστησαν αλλά ατύχησαν, ήταν οι Pieter Tsjoen – Eddy Chevailler και Bernd Casier – Jean Miclotte, με Fiat Grande Punto Abarth S2000 και Peugeot 207 S2000 αντίστοιχα. Οι πρώτοι, τέθηκαν εκτός με πρόβλημα στη μετάδοση, ενώ οι δεύτεροι είχαν έξοδο, ενώ βρίσκονταν στην πρώτη θέση της κατάταξης, χάνοντας πολύτιμο χρόνο που τους ανάγκασε να τερματίσουν στην 5η θέση. Λίγο μετά την εγκατάλειψή του, ο Tsjoen ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τους αγώνες ράλλυ, χωρίς να διευκρινιστεί η αιτία.

Έτσι, το προβάδισμα και τελικά μια μεγάλη σε αξία νίκη, κατέκτησε το πλήρωμα της ιταλικής Racing Lions. Οι Luca Rossetti – Matteo Chiarcossi απέφυγαν τους κινδύνους που ελλόχευαν κυριολεκτικά σε κάθε στροφή του αγώνα, από τη στιγμή μάλιστα που συμμετείχαν για πρώτη φορά.
Προσπάθησε πολύ ο Larry Cols, αλλά τελικά τερμάτισε στην τρίτη θέση, όντας και πρώτος Βέλγος
Ο Ιταλός, βελτιώνεται σε κάθε αγώνα και πια μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί ως ένας από τους κορυφαίους Ιταλούς οδηγούς στην άσφαλτο. Μάλιστα, η νίκη του αυτή, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως έκπληξη, αφού συμμετείχε για πρώτη φορά στον αγώνα, κάτι που φυσικά της δίνει ακόμη μεγαλύτερη αξία. Μεγάλη μάχη είχαμε για τη δεύτερη θέση, η οποία έληξε στο stop της τελευταίας ειδικής διαδρομής, ανάμεσα στους Larry Cols – Philip Godde και τους Enrique Garcia Ojeda – Jordi Barrabes, με Mitsubishi Lancer EVO IX και Peugeot 207 S2000 αντίστοιχα. Τελικά, επικράτησαν οι δεύτεροι, δείχνοντας μεγάλη μαχητικότητα αλλά και ικανότητα. Βλέπετε, το ισπανικό πλήρωμα, βρέθηκε δυο ε.δ. πριν το τέλος στην 3η θέση, αφού ο Cols κέρδισε συνεχόμενες ε.δ. και γενικά ήταν ταχύτατος. Ωστόσο, ο Ojeda δεν παρέδωσε τα όπλα, έβαλε το πόδι στο πάτωμα και κέρδισε το Βέλγο μέσα στην πατρίδα του, με διαφορά μόλις 0,6 δλ. Έτσι, οι Larry Cols – Philip Godde, ανέβηκαν στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου, με το Mitsubishi Lancer EVO IX, όντας τελικά οι καλύτεροι Βέλγοι.
Μόνο από τη συλλογή βαθμών μπορεί να είναι ευχαριστημένος ο Andrea Navarra, αφού γενικά τα 207 S2000 ήταν ταχύτερα των Punto S2000


Η τέταρτη θέση, πέρασε στα χέρια των Andrea Navarra – Guido D’ Amore με το Fiat Grande Punto Abarth S2000. Ο Ιταλός, αποκόμισαν πολύτιμους βαθμούς, διευρύνοντας τη διαφορά τους στο IRC, όπου θέτουν πια σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο, με δεδομένη και την εγκατάλειψη του κύριου αντιπάλου του, Nicolas Vouilloz. Πάντως, η Fiat δεν πρέπει να είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένη από την εξέλιξη του αγώνα, αφού τα πληρώματα της Peugeot, με το σαφώς πιο νέο Peugeot 207 S2000, επικράτησαν κατά κράτος σε επίπεδο χρόνων αλλά και εντυπώσεων. Όπως προείπαμε, πέμπτοι ολοκλήρωσαν οι Casier – Miclotte, ενώ μια θέση πιο πίσω τερμάτισε το έτερο πλήρωμα της Fiat. Οι Umberto Scandola – Luigi Pirollo κινήθηκαν συντηρητικά, φτάνοντας άνετα στον τερματισμό. Φαίνεται, πως η περσινή επεισοδιακή του εγκατάλειψη στον αγώνα, όταν το Punto S2000 βυθίστηκε σε νερό, ανάγκασε το νεαρό οδηγό να επιλέξει μια περισσότερο ασφαλή οδό, προς τον τερματισμό. Στην 7η θέση της γενικής και την πρώτη ανάμεσα στα δικίνητα αυτοκίνητα, βρέθηκαν οι Urmo Aava – Kuldar Sikk, που με το Suzuki Swift Super 1600 έκαναν μια ιδανική προπόνηση για το, αντίστοιχων συνθηκών, ράλλυ Γερμανίας.
Οι Aava - Sikk επικράτησαν άνετα στα δικίνητα, αφού οι Jean Joseph - Boyere έμειναν αρκετά πίσω.

Σε επίπεδο ERC, οι βαθμοί της νίκης πήγαν στον Ojeda, ενώ τον ακολούθησε ο Navarra. Τρίτοι, ολοκλήρωσαν οι Dimitar Iliev – Yanaki Yanakiev, με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Οι Βούλγαροι, μαθαίνουν γρήγορα και σημειώνουν καλά αποτελέσματα σε αρκετές περιπτώσεις, ειδικά σε δύσκολους αγώνες όπως το ράλλυ Ypres. Τους βαθμούς της 4ης θέσης, πήραν οι Simon Jean Joseph – Jack Boyere, με το Citroen C2 Super 1600. Οι Γάλλοι, είχαν έξοδο πέφτοντας σε χαντάκι και καθυστέρησαν να επανέλθουν, αφού οι Βέλγοι θεατές δεν έδειξαν ιδιαίτερη θέρμη… για να τους βοηθήσουν. Από τα παράξενα του αγώνα! Μια θέση πιο πίσω τερμάτισαν οι Tomasz Czopik – Glib Zagorii, με το δεύτερο VW Polo S2000 του αγώνα, ενώ μόλις 6οι, βρέθηκαν οι Renato Travaglia – Lorenzo Granai, με το δις πρωταθλητή Ευρώπης να τερματίζει τον αγώνα, με σπασμένη κρεμαγιέρα στο Mitsubishi Lancer EVO IX. Τους δυο βαθμούς της 7ης θέσης πήραν οι Sοlowow – Baran, παραμένοντας έτσι οριακά στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος ως τώρα.

Είναι βέβαιο, πως αγώνες σαν το ράλλυ Ypres είναι αναγκαίοι, ώστε να αυξηθεί το ενδιαφέρον για τους αγώνες του ERC, σε αντίστοιχο τουλάχιστον επίπεδο με το IRC. Στη βαθμολογία, η μάχη για τον τίτλο του ERC είναι μεγάλη, οπότε η αγωνία κορυφώνεται για τη συνέχεια. Επόμενος αγώνας του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος είναι το ράλλυ Βουλγαρίας στις 7-8 Ιουλίου, ενώ για το Intercontinental Rally Challenge στις 15-16 Ιουλίου, που είναι το χωμάτινο ράλλυ Ρωσίας, που θα διεξαχθεί για πρώτη φορά. _Ν.Δ. (nodas@4troxoi.gr)

Δείτε τα αποτελέσματα στη σελίδα του αγώνα