|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GP Τουρκίας: Ο Massa σημειώνει την πρώτη του νίκη! |
27/8/2006 6:33 μμ
|
|
|
|
|
Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, ένας πιλότος κατακτά την πρώτη νίκη της καριέρας του! |
|
Ο Felipe Massa δεν αποχωρίστηκε ουσιαστικά ποτέ την πρωτοπορία στο Τούρκικο Grand Prix, ενώ οι δυο διεκδικητές του τίτλου συμπλήρωσαν το βάθρο, με τον Alonso να αντιστέκεται στην επίθεση του Schumacher στους τελευταίους γύρους και να κόβει το νήμα μόλις 81 χιλιοστά του δευτερολέπτου νωρίτερα από τη Ferrari!
Mε αυτό τον τρόπο, ο Ισπανός αύξησε τη διαφορά στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος στους 12 βαθμούς, γεγονός για το οποίο ο Schumacher έχει να κατηγορεί μονάχα τον εαυτό του, καθώς μια έξοδος στην 8η στροφή στον 28ο γύρο του κόστισε 4 πολύτιμα δευτερόλεπτα και πιθανότατα τη νίκη… Αντίθετα, στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η Ferrari πλησίασε στους δυο βαθμούς τη Renault. Ο Massa ήταν περιχαρής για την πρώτη νίκη της καριέρας του (πως θα μπορούσε να μην είναι άλλωστε), σε σημείο που στη συνέντευξη Τϋπου μετά τον αγώνα τον πήραν τα κλάματα! Κατά συνέπεια η Τουρκία έγινε ο δεύτερος συνεχόμενος αγώνας μετά την Ουγγαρία όπου ένας πιλότος κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του, γεγονός ιδιαίτερα ασυνήθιστο. Η έκφραση των Alonso και Schumacher τα έλεγε όλα μετά τον αγώνα… Ο Ισπανός ήταν απογοητευμένος καθώς είδε ότι για μια ακόμη φορά δεν είχε τη δυνατότητα να προκαλέσει για τη νίκη, ενώ ο Schumacher είδε και πάλι ένα λάθος του να μειώνει τις πιθανότητές του να κατακτήσει τον τίτλο…
|
H εκκίνηση του αγώνα. Ο Alonso αποφεύγει την επαφή με τον Schumacher με ανάποδο τιμόνι ενώ ο Γερμανός μπλοκάρει τα φρένα του, όχι ωστόσο με την ίδια βιαιότητα με την οποία το έκανε ο Klien |
|
Στην εκκίνηση, ο Massa κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία του, παρά το γεγονός ότι εκκινούσε από το ακάθαρτο μέρος της πίστας. Ο Schumacher αντιθέτως δεν ξεκίνησε το ίδιο καλά, και στην είσοδο της πρώτης στροφής βρέθηκε… περικυκλωμένος από τις δυο Renault. O Alonso προσπάθησε να επιτεθεί από την εξωτερική, αλλά για να αποφύγει την επαφή σήκωσε το πόδι του από το γκάζι, ενώ αντιθέτως, ο Fisichella που βρισκόταν στην εσωτερική, δεν το έκανε και πλήρωσε το τίμημα, διαγράφοντας ένα μεγαλοπρεπές τετ-α-κέ 180 μοιρών… Το ανάποδα σταθμευμένο στη μέση της πίστας μονοθέσιο του Ιταλού προκάλεσε χάος στην εκκίνηση, με τους υπόλοιπους οδηγούς να προσπαθούν να αποφύγουν τη Renault. O Heidfeld στην προσπάθειά του να αποφύγει τον κίνδυνο έχασε την εμπρός αεροτομή του, ενώ ο Speed εμβόλισε το πίσω μέρος της McLaren του Raikkonen. To πίσω αριστερό ελαστικό του Φινλανδού αστόχησε, ο ίδιος κατάφερε όμως να φτάσει μέχρι τα pits και να επισκευάσει της ζημιές μετά από μια χρονοβόρα στάση. Ωστόσο το μονοθέσιό του αντιμετώπιζε ακόμη προβλήματα καθώς στον επόμενο γύρο ο Raikkonen είχε μια έξοδο στην 4η στροφή που τον έστειλε στα προστατευτικά ελαστικά, τερματίζοντας τον αγώνα του…
|
Οι Scott Speed και Giancarlo Fisichella, ανάποδα σταματημένοι στην πίστα μετά τα συμβάντα της πρώτης στροφής |
|
Επωφελημένος από αυτή την κατάσταση βγήκε ο Webber, ο οποίος κατάφερε να ανακτήσει 5 θέσεις, ωστόσο ο Button σύντομα τον εκθρόνισε από την 4η. Οι πρώτοι γύροι αποδείχθηκαν ιδιαίτερα θεαματικοί καθώς η ασυνήθιστη κατάταξη που δημιουργήθηκε από την επεισοδιακή εκκίνηση έδωσε έδαφος για πολυάριθμα προσπεράσματα. Ο Massa κατάφερε να χτίσει μια διαφορά έως και 4 δευτερολέπτων έναντι του team mate του, Schumacher ο οποίος με τη σειρά του απομακρύνθηκε από τον Alonso μέχρι και 7 δευτερόλεπτα. Ο Ισπανός δήλωσε μετέπειτα ότι το πρώτο (καινούριο) σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε δεν είχε την αναμενόμενη απόδοση και πως τα ήδη χρησιμοποιημένα σετ παρουσίαζαν μεγαλύτερη συνοχή.
Ωστόσο, ένα τετ-α-κε του Liuzzi στην έξοδο της πρώτης στροφής επέβαλε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, καθώς η Toro Rosso του Ιταλού βρισκόταν κάθετα τοποθετημένη στη μέση της αγωνιστικής γραμμής. Οι πρώτοι 7 έσπευσαν στα pits για τον πρώτο τους ανεφοδιασμό, ωστόσο ο Schumacher αναγκάστηκε να περιμένει υπομονετικά την ολοκλήρωση του pit stop του Massa, για να ξεκινήσει το δικό του, γεγονός που του κόστισε τη δεύτερη θέση, την οποία φυσικά δεν έχασε την ευκαιρία να αρπάξει ο Alonso.
O Schumacher ήλπιζε να ανακάμψει μέσω των pit stop, αφού γνώριζε ότι διαθέτει βαρύτερο φορτίο καυσίμου. Ωστόσο το δεύτερο σετ ελαστικών του Γερμανού παρουσίασε φουσκάλες (blistering), αποτρέποντάς τον από το να γράψει καλούς γύρους και οδηγώντας τον στο προαναφερθέν λάθος στον 28ο γύρο.
|
To photo-finish των Alonso και Schumacher |
|
Δεδομένου του γεγονότος ότι ακόμη και έτσι, ο πιλότος της Ferrari μετά το δεύτερο ανεφοδιασμό του βγήκε μόλις ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Alonso, το λάθος αυτό του κόστισε ουσιαστικά τη νίκη, καθώς αν προσπερνούσε τον Alonso μέσω των ανεφοδιασμών, ο Massa δε θα αποτελούσε εμπόδιο, όπως άλλωστε έχει δηλώσει και ο ίδιος κατΆ επανάληψη.
Για τους τελευταίους 15 γύρους, τον πρώτο λόγο είχε η μάχη των δυο διεκδικητών του τίτλου. Ο Alonso, όπως δήλωσε έπειτα, «έπαιζε» με τις στροφές του κινητήρα, ανεβάζοντας το ανώτατο όριό τους στην 8η στροφή, η οποία είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη ταχύτητας στην πίσω ευθεία που καταλήγει στο μοναδικό πραγματικό σημείο το οποίο προσφέρεται για προσπεράσματα, τα φρένα για το τελευταίο chicane. Με αυτή τη στρατηγική, ο Ισπανός κατάφερε να διατηρήσει πίσω του το Schumacher, o οποίος έφτασε πολύ κοντά στο προσπέρασμα 9 γύρους πριν το τέλος, χωρίς επιτυχία. Για τον τελικό γύρο, ο Alonso πήρε αμυντική γραμμή στο τελευταίο chicane, επιτρέποντας στον Schumacher να τον πλησιάσει στα 81 χιλιοστά του δευτερολέπτου στη γραμμή τερματισμού.
Μοναδικό μελανό σημείο του αγώνα ήταν η απονομή, κατά την οποία το κύπελλο στον Massa παρέδωσε ο Πρόεδρος του κατεχόμενου τμήματος της Κύπρου, ενός κράτους που δεν είναι καν αναγνωρισμένο, μπροστά σε τηλεοπτικό κοινό 800.000.000 ατόμων… Μια καθαρή κίνηση σκοπιμότητας και πρόκλησης από την πλευρά της Τούρκικης κυβέρνησης, Mehmet Ali Talat, σε ένα κρίσιμο για την ίδια χρονικό σημείο, καθώς προσπαθεί να εισέλθει στην ΕΕ…
Η πίστα του Istanbul
H βαθμολογία αναλυτικά
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
|
Αποτελέσματα αγώνα | Α/Α | Οδηγός | Ομάδα | Ελαστικά | Χρόνος/Διαφορά | 1 | Massa | Ferrari | Bridgestone | 1:28:51.082 | 2 | Alonso | Renault | Michelin | 5.575 | 3 | M.Schumacher | Ferrari | Bridgestone | 5.656 | 4 | Button | Honda | Michelin | 12.334 | 5 | de la Rosa | McLaren-Mercedes | Michelin | 45.908 | 6 | Fisichella | Renault | Michelin | 46.594 | 7 | R.Schumacher | Toyota | Bridgestone | 59.337 | 8 | Barrichello | Honda | Michelin | 1:00.034 | 9 | Trulli | Toyota | Bridgestone | 1 γύρος | 10 | Webber | Williams-Cosworth | Bridgestone | 1 γύρος | 11 | Klien | Red Bull-Ferrari | Michelin | 1 γύρος | 12 | Kubica | BMW-Sauber | Michelin | 1 γύρος | 13 | Speed | Toro Rosso-Cosworth | Michelin | 1 γύρος | 14 | Heidfeld | BMW-Sauber | Michelin | 2 γύροι | 15 | Coulthard | Red Bull-Ferrari | Michelin | 3 γύροι | Eγκατέλειψαν | | Albers | MF1-Toyota | Bridgestone | στον 46o γύρο | | Sato | Super Aguri-Honda | Bridgestone | στον 41ο γύρο | | Rosberg | Williams-Cosworth | Bridgestone | στον 23ο γύρο | | Yamamoto | Super Aguri-Honda | Bridgestone | στον 25ο γύρο | | Liuzzi | Toro Rosso-Cosworth | Michelin | στον 12ο γύρο | | Raikkonen | McLaren-Mercedes | Michelin | στον 1ο γύρο | | Monteiro | MF1-Toyota | Bridgestone | στον 1ο γύρο | Ταχύτερος γύρος | | M.Schumacher | Ferrari | Bridgestone | 1:28.005 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|