Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Ο Montoya εγκαταλείπει τη F1 για χάρη του NASCAR! 10/7/2006 9:19 μμ

Juan Pablo Montoya, Jeff Gordon
O Juan Pablo Montoya με τον Jeff Gordon δίπλα από την Williams BMW FW24 και μια DuPont Chevrolet (NASCAR) στην Ινδιανάπολη το 2003. Ως μέρος επίδειξης κατά το αγωνιστικό εκείνο τριήμερο οι δυο οδηγοί αντάλλαξαν οχήματα
O Juan Pablo Montoya μετά από μήνες φημολογιών περί του μέλλοντός του, αποφάσισε να γυρίσει την πλάτη του στη Formula 1 για χάρη των αγώνων NASCAR που διεξάγονται στη «δεύτερη πατρίδα του», τις ΗΠΑ. Σε μια συνέντευξη Τύπου που διεξήχθη στο Chicagoland, λίγο πριν τον αγώνα NASCAR για το Nextel Cup, ο 30χρονος Κολομβιανός οδηγός ανακοίνωσε την επανένωση του με την ομάδα η οποία του χάρισε το 1999 τον τίτλο στα ChampCars και τη νίκη στα 500 μίλια της Ινδιανάπολης το 2000, στην πρώτη του προσπάθεια στον ιστορικό αγώνα: την ομάδα του Chip Ganassi. Το συμβόλαιο που υπογράφηκε μεταξύ του Montoya και του Ganassi είναι πολυετές και θα κληθεί να αντικαταστήσει τον Casey Mears. Ο Ganassi ελπίζει να προκύψει μια συμφωνία με την ομάδα της McLaren η οποία θα επιτρέψει στον Montoya να απαλλαγεί από τις υποχρεώσεις του με τη νυν ομάδα του και να αγωνιστεί στους τέσσερις αγώνες NASCAR που διεξάγονται μετά το τέλος της σεζόν της Formula 1, έτσι ώστε να ξεκινήσει από φέτος η διαδικασία εγκλιματισμού του στη μορφή αγώνων στην οποία επέλεξε να συνεχίσει την καριέρα του. Οι διαπραγματεύσεις για τη μετάβαση του Montoya στην ομάδα του Ganassi και το NASCAR, σύμφωνα με τον ίδιο τον Juan Pablo διήρκεσαν μόλις μια ώρα! Ο Montoya αποκάλυψε ότι είχε δυο προσφορές από ομάδες της Formula 1, στις οποίες έλειπε μονάχα η υπογραφή του, ωστόσο σύμφωνα με τις επικρατέστερες φήμες, η μια από αυτές (της McLaren) αφορούσε και μείωση των απολαβών του…

Montoya και Michael Schumacher σε μια από τις κλασικές τους μάχες (Σαν Μαρίνο 2004) όπου κανείς από τους δυο δεν υποχωρούσε!
Ο Juan Pablo Montoya προσγειώθηκε στο στερέωμα της Formula 1 το 2001 όντας ήδη επιτυχημένος οδηγός στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού Ωκεανού. Αποτελούσε τον πιο πολλά υποσχόμενο πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό της σεζόν του 2001, δεδομένου ότι οδηγούσε για τη Williams (παρά το γεγονός ότι εκείνη τη χρονιά έκαναν το ντεμπούτο τους και οι Fernando Alonso και Kimi Raikkonen) και αμέσως οι φίλαθλοι τον θαύμασαν για το επιθετικό στυλ οδήγησής του, τις ικανότητές του στα προσπεράσματα και την πολλές φορές υπερβολική, αλλά σίγουρα εντυπωσιακή μαχητικότητά του, αφού δεν άφηνε ένα όνομα σαν αυτό του Michael Schumacher να τον εκφοβίσει στις μάχες μεταξύ τους μέσα στην πίστα! Γεγονός είναι ότι ο Κολομβιανός προσαρμόστηκε αρκετά γρήγορα στις απαιτήσεις καθώς νίκησε μόλις τον 15ο αγώνα της καριέρας του, στην Ιταλία το 2001, ενώ πάλεψε για τον τίτλο το 2003 τον οποίο ωστόσο έχασε ουσιαστικά στην Ινδιανάπολη, σε έναν αγώνα γεμάτο ένταση και μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες, όπου ο Montoya δεν κατάφερε να επιδείξει την ψυχραιμία που απαιτείται από έναν Πρωταθλητή. Το 2005, ο Montoya μετέβη στη McLaren, στην οποία πέρασε μια αρκετά δύσκολη πρώτη σεζόν καθώς ο Raikkonen κατάφερε να τον επισκιάσει, ενώ ένα ατύχημα σε αγώνα τένις στις αρχές της σεζόν τον εμπόδισε από το να αγωνιστεί για δυο αγώνες. Εντέλει κατάφερε να κατακτήσει τρεις νίκες (έναντι των 7 του Raikkonen) με το ομολογουμένως ταχύτερο μονοθέσιο της χρονιάς, ωστόσο η επιθετικότητα στο στυλ οδήγησής του είχε κατά τι εξαλειφθεί, καθώς τα μονοθέσια της McLaren μπορούσαν να αγγίξουν το όριό τους μονάχα με στρωτό στυλ οδήγησης… Το ίδιο συνέβη και φέτος, όπου ο Montoya επισκιάστηκε και πάλι στην πλειονότητα των αγώνων από τον Raikkonen, ενώ στα τελευταία δυο Grand Prix (Καναδά και ΗΠΑ), απογοήτευσε, καθώς στο Μόντρεαλ έθεσε εκτός μάχης στο δεύτερο γύρο τον Rosberg και 8 γύρους αργότερα και τον εαυτό του, λόγω μιας επαφής με τον «τοίχο των Πρωταθλητών», ενώ στην Ινδιανάπολη ξεκίνησε μια καραμπόλα αρκετών μονοθεσίων, προσκρούοντας στο πίσω μέρος του team mate του, Raikkonen, στην πρώτη στροφή του αγώνα…

Ο Montoya επιστρέφει στην ομάδα με την οποία κατέκτησε το 1999 τον τίτλο στα ChampCars: την Chip Ganassi Racing
Πολλοί, ήδη από πέρυσι, θεώρησαν τον Montoya πιλότο που δεν έχει τη στόφα του Πρωταθλητή της Formula 1, λόγω των περιορισμένων (δεδομένων των απαιτήσεων) επιδόσεών του αλλά και των λαθών που διέπραξε προς το τέλος της περσινής σεζόν. Στη φετινή μεταγραφική περίοδο έγινε εμφανές ότι οι επιλογές του στη Formula 1 ήταν περιορισμένες για το 2007, γεγονός που φυσικά οδήγησε σε γνώμες ότι ο Montoya αναγκάστηκε να αποχωρήσει από τη Formula 1, καθώς δεν αισθανόταν επιθυμητός σε αυτή…

Η πραγματικότητα φαίνεται ότι συμπεριλαμβάνει και αυτή την πλευρά, ωστόσο δεν ήταν αυτός ο μόνος λόγος αποχώρησης του Κολομβιανού από τη Formula 1, σε μια περίοδο που θα έπρεπε κανονικά να αποτελεί το απόγειο της καριέρας του. Η απόφασή του, να μεταβεί από την πλέον προβαλλόμενη κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού στον πλανήτη σε μια που ναι μεν έχει ιδιαίτερη ανταπόκριση στο Αμερικανικό κοινό, αλλά δεν απολαμβάνει την ίδια εκτίμηση διεθνώς, γεμίζει ερωτηματικά, καθώς το όνειρο κάθε οδηγού είναι να καταφέρει να διακριθεί στη Formula 1. Ωστόσο είναι γεγονός ότι ο Juan Pablo Montoya ποτέ δεν κατάφερε να βρει τις απαιτούμενες για την ψυχοσύνθεσή του συνθήκες σε καμία από τις δυο ομάδες (Williams και McLaren) για τις οποίες οδήγησε στην καριέρα του στη Formula 1. Ούτε στη Williams (όπου είχε ως team mate έναν οδηγό με υψηλό κασέ σαν τον Ralf Schumacher) ούτε στη McLaren όπου κλήθηκε να αντιμετωπίσει τον ήδη εδραιωμένο εκεί Kimi Raikkonen, ένιωσε ποτέ την ομάδα του να τον υποστηρίζει 100% με τον τρόπο που ο ίδιος ήθελε, όπως είχε συμβεί στην ομάδα του Chip Ganassi.
H μάχη του Montoya με τον Raikkonen στον 1,5 χρόνο που έχουν συμβιώσει στην ίδια ομάδα, έβγαλε αδιαμφησβήτητο νικητή τον Φινλανδό...
Μερικοί ακόμη λόγοι που προέβαλε ο ίδιος ο Montoya ως αίτια της απόφασής του ήταν και τα συνεχή ταξίδια που απαιτεί η Formula 1, με τα οδηγικά καθήκοντα να μοιράζονται μεταξύ δοκιμών εξέλιξης και αγώνων, καθώς και την τροπή που έχει πάρει αυτή όσον αφορά τα τεκταινόμενα στην πίστα, όπου είναι πολύ δύσκολο για έναν οδηγό να προσπεράσει, ενώ αν ακουμπήσει τους τροχούς του με αυτούς κάποιου αντίπαλου αντιμετωπίζεται ως επικίνδυνος. Στους αγώνες NASCAR αντίθετα, οι αγώνες είναι διπλάσιοι και διεξάγονται σχεδόν κάθε εβδομάδα, οι μάχες στην πίστα συνεχείς και τα ταξίδια πολύ μικρότερα, ιδίως για κάποιον όπως ο Montoya που διαμένει στο Μαϊάμι της Φλόριντα. Ο Κολομβιανός χαίρει επίσης ιδιαίτερης υποστήριξης από τους Αμερικανούς οπαδούς και η προσθήκη του στο roster του NASCAR πιστεύεται ότι θα αποτελέσει μεγάλη προώθηση για το θεσμό.

Το τελικό συμπέρασμα από τις δηλώσεις του Montoya στην προαναφερθείσα συνέντευξη Τύπου προκύπτει από τις πολυάριθμες αναφορές του στο ότι ένας οδηγός πρέπει να είναι ευχαριστημένος και χαρούμενος για το που βρίσκεται και αγωνίζεται για να μπορεί να αποδώσει το μέγιστο. Στην περίπτωση του Juan Pablo Montoya αυτό –κατά τα φαινόμενα- δεν ίσχυε, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, αλλά και για πολλούς άλλους που δεν έχουν θέση στο παρών κείμενο. Ίσως το πλήγμα για τη Formula 1 να μην είναι ιδιαίτερα μεγάλο (αν και θα έπρεπε, καθώς χάνει έναν από τους πιο επιτυχημένους πιλότους που αγωνίζονται ακόμη αλλά και μια διαφορετική προσωπικότητα στα paddock της), ωστόσο αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι απείθαρχα ταλέντα σαν και τον Juan Pablo Montoya δυστυχώς δεν έχουν θέση στη σύγχρονη Formula 1 και αυτό σίγουρα δεν αποτελεί θετικό στοιχείο για το θεσμό…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
7 νίκες, 13 pole position, 12 ταχύτεροι γύροι και 30 παρουσίες στο βάθρο είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός της καριέρας του Montoya στη Formula 1, σε 95 συμμετοχές. Σίγουρα θα της λείψει...