Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Ανάβαση Ριτσώνας: Ταχύτερος ο Νίκος Περατινός 26/2/2006 6:41 μμ

Ο Νίκος Περατινός αν και ταλαιπωρήθηκε από μηχανικά προβλήματα κατάφερε και κέρδισε στη Ριτσώνα, ενώ συγχάρηκε τους αντιπάλους του, αλλά και τους ανθρώπους που τον βοήθησαν.
Με το… δεξί μπήκε η αγωνιστική χρονιά στο Νικόλα Περατινό, αφού σημείωσε τον απόλυτο χρόνο της ημέρας με Ford Escort Cosworth -υπό το βλέμμα χιλιάδων απαιτητικών θεατών- στη Ριτσώνα, της οποίας την οργάνωση ανέλαβαν οι λέσχες ΑΛΑ και Start Line.
Ύστερα από πολλές αναβάσεις και αρκετά χιλιόμετρα, η πρώτη θέση στην... κορυφή των χρόνων άλλαξε χέρια. Παρά τις επιδόσεις του Λεωνίδα Κύρκου στις χρονομετρημένες δοκιμές που όλα έδειχναν ότι ακόμη μία Ριτσώνα θα γίνει δική του, ένας φίλος από τα παλιά του "έκλεψε" την πρωτιά.

Λαοθάλασσα, αν και έχει ειπωθεί άπειρες φορές, είναι ο κατάλληλος χαρακτηρισμός για την πρώτη ανάβαση του πανελλήνιου πρωταθλήματος, παρά τη μικρή προβολή της. Η χθεσινή μπόρα δεν πτόησαι τους θεατές, οι οποίοι κατέκλυσαν από πολύ πρωί την ιστορική διαδρομή για να δουν αγαπημένους οδηγούς και αυτοκίνητα στην πρεμιέρα. Και ευτυχώς αποζημιώθηκαν τόσο από την... καλή διάθεση του καιρού, όσο και από τις επιδόσεις και το θέαμα των αγωνιζομένων. Παρά το μεγάλο αριθμό των συμμετοχών και κάποια μικροπροβλήματα που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα, το πρόγραμμα κύλησε ομαλά και δεν υπήρξε σημαντική καθυστέρηση, πράγμα που αποδεικνύει ότι οι δύο έμπειρες λέσχες είναι ακόμα πιο ισχυρές ενωμένες.

Στον αγωνιστικό τομέα, υπήρξαν μάχες στο δευτερόλεπτο σε αρκετές κλάσεις. Ο Nικόλας Περατινός στο τιμόνι του Ford Escort Cosworth οδηγώντας αλάνθαστα, επικράτησε των έμπειρων αντιπάλων του, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο. Είναι λογικό, ότι ο απόλυτος χρόνος στην κλασσική διαδρομή της Ριτσώνας για κάποιους έμπειρους οδηγούς κρίνεται, πλέον, στις λεπτομέρειες, όσον αφορά στην οδήγηση αλλά και στο στήσιμο του αυτοκινήτου.
Στην κατηγορία Ν, ταχύτερος ήταν όπως έδειχναν τα πράγματα και από χθες, ο Λάμπρος Κύρκος με Mitsubishi EVO VIII (Ν/4).
Στην πρώτη του απόπειρα με το "Mitsu", ο Σταμάτης Κατσίμης εντυπωσίασε τα πλήθη, ενώ τόνισε ότι η οδηγική ευχαρίστηση ήταν απίστευτη. Εάν όλα πάνε καλά θα συνεχίσει όλο το πρωτάθλημα με το ίδιο αυτοκίνητο, ενώ θα τον δούμε και στην πίστα με το Honda Civic.
Στην κατηγορία Α, o Σταμάτης Κατσίμης αποδείχθηκε ταχύτερος οδηγώντας για πρώτη φορά EVO VI (Α/8), το γνωστό Μitsubishi με το οποίο αγωνιζόταν πέρυσι ο Δημήτρης Κύρκος Junior.

Στις επιμέρους κλάσεις το ενδιαφέρον έμεινε αμείωτο μέχρι και τα τελευταία λεπτά, αφού οι θέσεις κρίνονταν στο δευτερόλεπτο, το εκατόστό ή το χιλιοστό! Η καλή ημέρα από το πρωί φάνηκε για το Μάριο Ξανθάκο, αφού τόσο στις χθεσινές δοκιμές όσο και στον αγώνα έφερε το γνωστό κόκκινο Type-R στην 1η θέση της Ν/3. Μάλιστα, στο δεύτερο σκέλος σημείωσε τον πρώτο χρόνο στη Ν, εξαιτίας ενός τετ-α-κε του Λάμπρου Κύρκου. Στη Ν/2, ο Παναγιώτης Σμυρναίος με Peugeot 106 Rallye κατάφερε και τερμάτισε μπροστά από το Φάνη Μιχαλόπουλο, για 3 χιλιοστά! Ωστόσο, ο δεύτερος καθώς και ο Βαγγέλης Τσιούρης χρεώθηκαν με ποινή 10 δευτερολέπτων λόγω φίλτρου ύστερα από απόφαση των αγωνοδικών, ενώ ο Δημήτρης Χόχολης τέθηκε εκτός λόγω ύψους. Στη Ν/1, ταχύτερος ήταν ο «Delis» με 106, ενώ οι αντίπαλοί του Παναγιώτης Κοτσίδας και Κώστας Μπάντζος τέθηκαν εκτός αγώνα λόγω βάσης μηχανής.

Στην Α/7, ο Δημήτρης Παπαδόπουλος στο τιμόνι ενός Type-R ήταν ο ταχύτερος όλων, ενώ οι μάχες για τις υπόλοιπες θέσεις έπαιξαν στα εκατοστά, με το Γιάννη Φωτεινέλλη να κατακτά τη 2η θέση, επίσης, με Type-R, και τους Γιάννη Καλαϊτζιάν και Σπύρο Λιάκο με Renault Williams αμφότεροι, να τον ακολουθούν.
O Παναγιώτης Χαλάτσης οδήγησε ταχύτατα στο 2ο σκέλος με αποτέλεσμα να κερδίσει το Νίκο Βλάχο, ο οποίος είχε κάνει τον καλύτερο χρόνο στο 1ο σκέλος.
Στην Α/6, ο Γιάννης Ζάγαρης με Peugeot 106 επικράτησε του Κώστα Παπανικολάου που τον πίεζε ασφυκτικά, αλλά μία λάθος επιλογή ταχύτητας, λίγο πριν από τον τερματισμό, του κόστισε ακριβά. Στην Α/5, η μάχη μεταξύ του περσινού κυπελλούχου Ρένου Αρβανιτάκη με Suzuki Swift και του Νίκου Γκίκα με το γνωστό VW Polo έληξε με τη νίκη του πρώτου, ύστερα από έντονο συναγωνισμό και καταπληκτικούς χρόνους.

Στο Νissan Micra Cup, που επέλεξε τη θρυλική ανάβαση για την έναρξη του θεσμού επικράτησε ο Παναγιώτης Χαλάτσης, ύστερα από μεγάλη κόντρα με το συναθλητή του Νίκο Βλάχο. Και οι δύο δήλωσαν ευχαριστημένοι από το συναγωνισμό, όπως επίσης και ο Γιώργος Γεροδήμος που έδωσε τη δική του μάχη με το Γιώργο Μπάσδελη.

Στην Ε/11, επικράτησε ο Παναγιώτης Καμπύλης με το Seat Ibiza Kit Car, κατηγορίας Ε, πλέον, ενώ στην Ε/10 ο Παντελής Βασιλειάδης με Citroen AX.

Ο επόμενος σταθμός του πρωταθλήματος αναβάσεων είναι στην Αγία Άννα, στις 2 Απριλίου._Ε.Λ.(elyk@rally.gr)

Αναλυτικά αποτελέσματα θα βρείτε στη σελίδα του αγώνα.
O Λάμπρος Κύρκος, οδηγώντας γρήγορα και... άνετα ελείψει του ανταγωνισμού στη Ν/4, απόλαυσε τη διαδρομή της Ριτσώνας και ευχαριστήθηκε τον πολύ κόσμο που αφιέρωσε το πρωινό της Κυριακής για να παρακολουθήσει τον αγώνα.
Φαίνεται ότι ο Μάριος Ξανθάκος είναι αποφασισμένος να... μην τον κουνήσει κανείς από την πρώτη θέση της Ν/3! Ο περσινός πρωταθλητής Ν, αν και χαρούμενος για την έκβαση του αγώνα, τόνισε τη λιγοστή προβολή της πρώτης ανάβασης της χρονιάς.
Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος οδήγησε το Type-R στην 1η θέση της κλάσης Α/7, αφήνοντας πίσω του τον ανταγωνισμό.
Ο Γιάννης Ζάγαρης αν και δεν πραγματοποίησε καθόλου χρονομετρημένες δοκιμές, κατάφερε και κέρδισε το σκληρό αντίπαλό του Κώστα Παπανικολάου. Ο νικητής της Α/6 δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος και θα συνεχίσει όλο το πρωτάθλημα των αναβάσεων.
Για ακόμη μία φορά, απέδειξε την ταχύτητά του ο Παναγιώτης Σμυρναίος. Ο ίδιος σχολίασε ότι ευχαριστήθηκε τον έντονο συναγωνισμό στη Ν/2, αφού η θέση κρίθηκε στα δέκατα, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει τον πολύ κόσμο που ήρθε και την καλή οργάνωση από τις δύο λέσχες.
Ο "Delis" επικράτησε στη Ν/1, μία κλάση αγαπητή στον κόσμο που, όμως, θα μπορούσε να συγκεντρώσει περισσότερες συμμετοχές.
Τη δική τους μάχη στην Α/5 έδωσαν οι Ρένος Αρβανιτάκης και Νίκος Γκίκας, η οποία τους απέδωσε πολύ καλούς χρόνους και οδήγηση στο όριο. Μάλιστα, οι δύο οδηγοί τερμάτισαν μπροστά από πολύ πιο δυνατά αυτοκίνητα. Ο 24χρονος Ρένος ήταν ο τελικός νικητής και χαρακτήρισε τον αγώνα αυτό ως τον καλύτερο της καριέρας του.
Παναγιώτης Καμπύλης και Seat Ibiza Kit Car, σε όποια κατηγορία και εάν βρίσκονται εντυπωσιάζουν και κερδίζουν! Ο Καμπύλης, οδηγώντας ταχύτατα, επικράτησε στην κλάση Ε/11, αφού από εφέτος το γνωστό "θηρίο" ανήκει στην κατηγορία Ε.
Νίκη και για τον Παντελή Βασιλειάδη στην Ε/10, ο οποίος προσέφερε μοναδικό θέαμα στον κόσμο, αποσπώντας μεγάλο χειροκρότημα. Δικαίως τείνει να γίνει ο αγαπημένος των θεατών!
Ενδιαφέρουσες προβλέπονται οι μάχες μεταξύ των Nissan Micra. Ένα "micro" δείγμα πήραμε στη Ριτσώνα, με τους Χαλάτση-Βλάχο (φωτ.) να παίζουν στο δευτερόλεπτο, και τους Γεροδήμο-Μπάσδελη στα δέκατα.