Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Τα χρεη μιας(;) πίστας 28/12/2005 2:55 πμ

Hockenheimring
Δεν είναι μόνο το Hockenheim που απειλείται...
Το κόστος διοργάνωσης ενός Grand Prix αποφέρει αρκετά κέρδη στη Formula One Management... Περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο με πολλά από τα συμβόλαια με τις πίστες που φιλοξενούν τους αγώνες του Πρωταθλήματος να συμπεριλαμβάνουν όρους που αυξάνουν τις οφειλές των σιρκουί κατά 10% το χρόνο! Οι ιδιοκτήτες της εκάστοτε πίστας αναγκάζονται να υπογράφουν ανάλογα συμβόλαια διότι δε θέλουν να χάσουν τη διοργάνωση των αγώνων αλλά πολλές φορές δεν εξασφαλίζουν αρκετά έσοδα για να βγάζουν κέρδος. Το Spa είναι ένα από τα πιο γνωστά και πρόσφατα παραδείγματα. Σε αυτή την περίπτωση ο ίδιος ο Bernie Ecclestone παρενέβη για να εξασφαλίσει το μέλλον του αγώνα. Στο γαλλικό Magny-Cours και τη μαλαισιανή Sepang (της οποίας οι ιδιοκτήτες θέλουν πουλήσουν αλλά λόγω κάποιων όρων στο συμβόλαιο με τη FOM αυτό δε θα είναι εφικτό μέχρι το 2010…), οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να μειώσουν δραματικά τις τιμές των εισιτηρίων έτσι ώστε να προσελκύσουν περισσότερους θεατές…

Στη Γερμανία τώρα, ο δήμαρχος της πόλης του Hockenheim, Dieter Gummer ελπίζει ότι η πολιτεία του Baden Wuerttemberg θα σώσει την πίστα από πιθανή χρεοκοπία… Το Hockenheimring, η πίστα που φιλοξενεί το Grand Prix της Γερμανίας ανελλιπώς από το 1986, οφείλει χρέη ύψους 1,5 εκατομμυρίου ευρώ… Πριν από μια βδομάδα υπήρχαν αναφορές ότι οι ιδιοκτήτες της πίστας είχαν πουλήσει την κερκίδα της Mercedes-Benz και το μεγαλύτερο μέρος του καινούριου τμήματος της πίστας (το οποίο χτίστηκε το 2001 και κόστισε 65 εκατομμύρια ευρώ) και θα έβγαζαν κέρδος αγοράζοντάς τα πάλι πίσω μέσω λήζινγκ. Ωστόσο φαίνεται ότι αυτή η κίνηση δεν αρκεί καθώς ο Gummer ανέφερε είναι πολύ πιθανό μέχρι τον Απρίλιο η πίστα να κηρύξει πτώχευση… Ευελπιστεί ωστόσο ότι οι αγώνες των επόμενων τριών χρόνων (όσο δηλαδή διαρκεί το συμβόλαιο με τη FOM) θα διεξαχθούν κανονικά στο Hockenheim.

H είδηση αυτή ήρθε παράλληλα με την ανακοίνωση της συγχώνευσης των ιδιοκτητριών εταιριών της Suzuka και του Motegi (πίστες στην Ιαπωνία οι οποίες ανήκουν στη Honda) σε μια εταιρία (Mobilityland) για να εξοικονομηθεί το κόστος διαχείρισής τους.

Όλα αυτά ενώ αναμένεται η εκδίκαση της έφεσης για την πίστα της Monza όπου κάθε αγωνιστική δραστηριότητα έχει απαγορευθεί εκτός και αν επιβληθούν σιγαστήρες για να μειωθούν τα επίπεδα θορύβου που παράγονται. Παράλληλα, το εμπορικό επιμελητήριο της Κωνσταντινούπολης έχει ανακοινώσει ότι θα πουλήσει την επιχείρηση της πίστας του Istanbul Park, στην οποία έχει επενδύσει 160 εκατομμύρια δολάρια…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr