Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Ανάβαση Ριτσώνας: Αντάξια της φήμης της! 4/12/2005 8:06 μμ

O Γιώργος Καϊτατζής εκμεταλλεύτηκε τις δυνατότητες του Ford Escort WRC και, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Λεωνίδα Κύρκου, πέτυχε εύκολα τον απόλυτο χρόνο της ημέρας, εμπρός από τους επίσης έμπειρους οδηγούς της κατηγορίας Ε, Νικόλα Περατινό και Μιχάλη Ευθυμίου, αμφότεροι με Escort.
Οι πολλές συμμετοχές, η προσέλευση του κόσμου αλλά και ο καλός καιρός, βοήθησαν πάρα πολύ, ώστε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων, να ολοκληρωθεί με τον καλύτερο τρόπο, με την πιο χαρακτηριστική σύγχρονη ανάβαση της Ελλάδας, την ανάβαση Ριτσώνας!

Οι μάχες για πρωταθλήματα και κύπελλα, καθώς και οι αρκετές –για αγώνα ανάβασης- εγκαταλείψεις, έδωσαν ένα διαφορετικό χρώμα στον τελευταίο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων. Ταχύτερος, αναδείχθηκε ο Γιώργος Καϊτατζής, που εκμεταλλεύτηκε περίφημα το νέο του «όπλο», το ex-Κατσανέβας Ford Escort WRC της κατηγορίας Ε, καθώς και την εγκατάλειψη του απόλυτου κυρίαρχου και εφέτος Λεωνίδα Κύρκου, ο οποίος προδόθηκε από τον κεντρικό άξονα του δικού του Escort WRC, λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση.

Πάντως, εκτός από την επίδοση του Καϊτατζή, σήμερα αναδείχθηκαν τρεις ακόμη πρωταθλητές. Συγκεκριμένα, ο Κώστας Πατσουρέας, αν και τερμάτισε δεύτερος στην κατηγορία Α, πίσω από το Θανάση Ηλιάδη που πέτυχε την παρθενική του νίκη, κατάφερε να κατακτήσει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του, εκμεταλλευόμενος και την εγκατάλειψη του Γιώργου Κορωνιού από κιβώτιο ταχυτήτων.
Δεύτερος φετινός τίτλος για το Μάριο Ξανθάκο που έκανε αγώνα τακτικής, τερματίζοντας τρίτος στην κατηγορία Ν, αποτέλεσμα που σε συνδυασμό και με την εγκατάλειψη του Κύρκου Junior του έδωσε το πρωτάθλημα της νορμάλ κατηγορίας.
Επίσης, πρωταθλητής της κατηγορίας Ν για το 2005, αναδείχθηκε ο ήδη τιτλούχος από τη Μοσχοκαρυά στην κατηγορία Ν έως 2 λίτρα Μάριος Ξανθάκος με το Honda Civic Type-R της κλάσης Ν/3, που παρότι έμεινε πίσω, τόσο από το Στέφανο Σπάρταλη, ο οποίος επικράτησε στη νορμάλ κατηγορία με το Mitsubishi Lancer EVO VIII του Λεωνίδα Κύρκου, όσο και από το Βασίλη Κυρίτση, που κέρδισε την κατηγορία Ν έως 2 λίτρα με το δικό του Civic Type-R, εντούτοις έφτασε στον δεύτερο φετινό του τίτλο, εκμεταλλευόμενος και την εγκατάλειψη του μοναδικού οδηγού που μπορούσε να του «κλέψει» τον τίτλο. Ο λόγος, για τον Κύρκο Junior, που στο 2ο σκέλος τουμπάρισε, με αποτέλεσμα να βρεθεί θεατής. Τέλος, στα Ιστορικά αυτοκίνητα, πρωταθλητής αγώνων ταχύτητας και αναβάσεων 2005 αναδείχθηκε ο Σωτήρης Ρόκκος, που μπορεί να τερμάτισε τρίτος στα πηδάλια της Alfa Romeo GTAm, ωστόσο πανηγύρισε τον τίτλο.

Σε γενικές γραμμές, η οργάνωση της ΑΛΑ ήταν καλή, με αντίλογο πάντως, τις αρκετά μεγάλες χρονικά καθυστερήσεις που προέκυψαν από τα προβλήματα των αγωνιστικών κατά τη διάρκεια δοκιμών και αγώνα, που έδειξαν να την αιφνιδιάζουν, ωστόσο αυτό μπορεί να δικαιολογηθεί εν μέρει από το μεγάλο αριθμό των συμμετοχών. _Ε.Δ( nodas@4troxoi.gr )
Ο Κώστας Πατσουρέας, κατάφερε μετά από μεγάλη προσπάθεια, να κατακτήσει τον τίτλο της κατηγορίας Α, παρότι βρέθηκε δεύτερος, πίσω από τον ολοένα και καλύτερο Θανάση Ηλιάδη.

Μερικοί από τους πρωταγωνιστές του αγώνα, δήλωσαν στο rally.gr:
Γιώργος Καϊτατζής:
Οδήγησα για πρώτη φορά το νέο μου αυτοκίνητο, το οποίο μου άρεσε πολύ. Βέβαια, χρειάζεται ακόμη πολύ ψάξιμο, ιδιαίτερα στον τομέα της ανάρτησης. Όσον αφορά στον αγώνα, ήταν πολύ ωραίος. Άλλωστε, στη Ριτσώνα οι αγώνες είναι πάντοτε όμορφοι. Το 2006, θα συμμετάσχω με το Escort σε αναβάσεις και σιρκουί.

Κώστας Πατσουρέας:
Η χαρά μου είναι πολύ μεγάλη, αφού επιτέλους κατάφερα να κερδίσω έναν τίτλο στο πρωτάθλημα αναβάσεων, ένα θεσμό τον οποίο λατρεύω. Ευχαριστώ πολύ τους χορηγούς μου αλλά και όσους με στήριξαν, ειδικά το συγκεκριμένο Σαββατοκύριακο, το οποίο δεν ήταν εύκολο, διότι αντιμετωπίσαμε αρκετά προβλήματα με το αυτοκίνητο.

Μάριος Ξανθάκος:
Σίγουρα, για να κατακτήσεις ένα τέτοιο πρωτάθλημα χρειάζεται και τύχη, που εμείς την είχαμε σε αρκετό βαθμό με το μέρος μας. Ευχαριστώ πολύ την ομάδα μου, που προετοίμαζε πάντοτε τέλεια το αυτοκίνητο, τους χορηγούς μου, αλλά και την οικογένειά μου και ιδιαίτερα τον αδελφό μου Κώστα.

Μπορείτε να δείτε τα προσωρινά αποτελέσματα της Ανάβασης Ριτσώνας στη σελίδατου αγώνα


O Σωτήρης Ρόκκος, κατόρθωσε να κατακτήσει το πρωτάθλημα των Ιστορικών αυτοκινήτων, παρότι τερμάτισε στην τρίτη θέση, πίσω από τους Λάμπρο Αγγελάκη και "Montechristo", αμφότεροι με Ford Escort. Πάντως, η απουσία των Γιώργου Κατσαρού και Θοδωρή Εδιπίδη δε μετριάζει καθόλου την προσπάθεια του πρωταθλητή Ρόκκου.
Ο Θανάσης Ηλιάδης, παρότι διανύει ουσιαστικά την πρώτη του χρονιά στους αγώνες, δείχνει πως μαθαίνει πολύ γρήγορα. Έτσι, στη Ριτσώνα ήρθε και η πρώτη νίκη της καριέρας του, αφού ο 32χρονος οδηγός πέτυχε τον καλύτερο χρόνο της κατηγορίας Α, και μάλιστα απέναντι σε έναν άξιο αντίπαλο όπως ο πρωταθλητής Κώστας Πατσουρέας.
Μπορεί ο Ξανθάκος να στέφθηκε πρωταθλητής στην κατηγορία Ν, ωστόσο ο νικητής στο συγκεκριμένο αγώνα ήταν ο περσινός πρωταθλητής Στέφανος Σπάρταλης, που οδήγησε για την περίσταση, το "οκτάρι" που χρησιμοποιούσε ο Λεωνίδας Κύρκος στον Παν.Π.Ρ.
Ο Παναγιώτης Καμπύλης κατάφερε, στα πηδάλια του πολύ δυνατού Seat Ibiza Kit Car, να βρεθεί στην τρίτη θέση της κατηγορίας Α, αλλά και να επικρατήσει στην κατηγορία Α έως 2 λίτρα, στην οποία πάντως ο πρωταθλητής Κώστας Παπανικολάου, είχε "καθαρίσει" τον τίτλο από τη Μοσχοκαρυά.
Ο Βασίλης Κυρίτσης, επικράτησε αυτή τη φορά του Μάριου Ξανθάκου, όσον αφορά στην κατηγορία Ν έως 2 λίτρα αλλά και την κλάση Ν/3, ενώ βρέθηκε και στη δεύτερη θέση της κατηγορίας Ν μετά από πολύ καλό αγώνα. Θυμίζουμε, πως τόσο στη Ν/3 όσο και στη Ν έως 2 λίτρα, τιτλούχος είναι ο Ξανθάκος.
Ο κυπελλούχος της Α/6 Κώστας Παπανικολάου, δε βρέθηκε σε καλή ημέρα, τερματίζοντας τέταρτος. Ωστόσο, αυτό δε μειώνει καθόλου τον ταχύτατο Σταμάτη Κατσίμη, που επικράτησε με το Honda Civic, αλλά και των Γιάννη Ζαγάρη και Χρίστου Παπαχριστόπουλου, που συμπλήρωσαν την τριάδα, αμφότεροι με Peugeot 106 Rallye.
Στη Ν/2, Ο Βαγγέλης Τσιούρης συνδύασε το τερπνόν μετά του ωφελίμου, αφού κέρδισε το κύπελλο, πετυχαίνοντας παράλληλα τον καλύτερο χρόνο για την κλάση του, αφήνοντας εντέλει δεύτερο τον Παναγιώτη Σμυρναίο, με τον οποίο μας χάρισαν εφέτος όμορφες στιγμές.
Ο Ρένος Αρβανιτάκης απέδειξε για ένα ακόμη αγώνα πως κατέκτησε δικαιότατα το κύπελλο της Α/5, αφού κέρδισε και σήμερα με το Suzuki Swift GTi, σχετικά εύκολα μάλιστα, εμπρός από τον έμπειρο και νικητή της κλάσης στην Κύμη, Βασίλη Ατζέμη, που οδηγούσε Peugeot 106 Rallye.
Ο Στράτος Φωτεινέλης, κατέκτησε το κύπελλο της κλάσης Α/7, μετά από αγώνα τακτικής, όπως δήλωσε και ο ίδιος, τερματίζοντας στην πέμπτη θέση. Νικητής, στην πρώτη του εμφάνιση στην κλάση, ο Δημήτρης Παπαδόπουλος, επίσης με Civic Type-R.
Ο 21χρονος Κώστας Γκόντζος, κατάφερε να κερδίσει την πρώτη θέση ανάμεσα στους Νέους στο πρωτάθλημα Ενιαίου, αλλά και την 2η θέση στη γενική. Πάντως, μετά το τέλος του αγώνα δε δίστασε να δηλώσει την προτίμησή του στους αγώνες ταχύτητας.
O Παναγιώτης Χαλάτσης επιβεβαίωσε το ρόλο του φαβορί που κατείχε, κατακτώντας το "Micra Racing Cup 2005" με τον πλέον πειστικό τρόπο, αφού μετά τις νίκες σε σπριντ Ελικώνα και ράλλυ Αττικό, επικράτησε και στη Ριτσώνα, ανάμεσα σε πολύ γρήγορους αντιπάλους...
... όπως ο Γιάννης Ακράτος, που με τη δεύτερη θέση σήμερα στο Micra Cup, πέρασε και στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, εμπρός από το Γιώργο Μπάσδελη, ο οποίος δε βρέθηκε σε πολύ καλή μέρα.
Την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας του πραγματοποίησε ο Νίκος Χαλιβελάκης, που συμπλήρωσε την τριάδα των Micra, τερματίζοντας μόλις 1 εκατοστό(!) του δλ. μπροστά από το Νίκο Βλάχο, που περιορίστηκε στην τέταρτη θέση.
Φυσικά από τη Ριτσώνα δεν απουσίασαν και τα λιλιπούτεια Fiat της Α/0, με τον κυπελλούχο Μιχάλη Αναστασόπουλο να είναι και ο ταχύτερος, επικρατώντας με μικρή διαφορά του μαχητικού Σωτήρη Μαλακτάρη.
Ο Δημήτρης Παναγουλόπουλος, με το μαύρο Peugeot 106 Rallye, ήταν για ακόμη μια φορά ο ταχύτερος στη Ν/1, επικρατώντας του Παναγιώτη Κοτσίδα(ο οποίος κέρδισε στη Μοσχοκαρυά) και κατέκτησε με αυτό τον τρόπο το κύπελλο της κλάσης Ν/1.
Δραματικό φινάλε επεφύλλασε η κλάση Ε/10. Βλέπετε, ο Γιώργος Κυριακόπουλος (Citroen AX) χρειάζονταν μόλις μια έκτη θέση ανάμεσα στους έξι συμμετέχοντες, για να φτάσει στο κύπελλο. Όμως, η πεταλούδα του γκαζιού του AX, τον πρόδωσε, με αποτέλεσμα ο ταχύτατος Παντελής Βασιλειάδης με αντίστοιχο αυτοκίνητο, να επικρατήσει για ένα ακόμη αγώνα και να κατακτήσει το κύπελλο.
O έμπειρος Θανάσης Κουρνιάτης, κατάφερε να κερδίσει το κύπελλο της κλάσης Ε/11 πίσω από το τιμόνι του Ford Escort, παρότι στη τερμάτισε στην τρίτη θέση. Ταχύτερος της κλάσης, αναδείχθηκε ο Δημήτρης Τσούργιαννης (VW Golf) ενώ τον ακολούθησε ο Γιάννης Ταχτάς με τη θηριώδη Opel Ascona.
Ο Βασίλης Ζάχος σημείωσε ακόμη δυο νίκες στο θεσμό του Ενιαίου 2005, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο μια χρονιά που, στο επίπεδο του θεσμού που συμμετείχε, του ανήκει ολοκληρωτικά.
Επανεμφάνιση στις αναβάσεις και πολύ καλή επίδοση για το Νίκο Τσάδαρη, ο οποίος βρέθηκε στην τέταρτη θέση της κατηγορίας Α, στα πηδάλια του Subaru Impreza STI που προετοιμάζει η "Meva Power".