Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Απορρίφθηκε η εφαρμογή της αεροτομής CDG για το 2007 3/12/2005 7:43 πμ

Tα μονοθέσια δε θα πάρουν τελικά αυτή τη μορφή το 2007, αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι η αεροτμή CDG θα επιβληθεί από τη FIA το 2008
To Τεχνικό Γκρουπ της FIA (το οποίο αποτελείται από τους τεχνικούς διευθυντές των ομάδων) απέρριψε χθες την εφαρμογή της αεροτομής CDG από το 2007, παρά την πρόθεση της της FIA να επισπεύσει την επιβολή της, καθώς πιστεύει ότι η διχοτόμηση της πίσω αεροτομής είναι η λύση στο πρόβλημα των περιορισμένων προσπερασμάτων που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια η Formula 1. H πίσω αεροτομή CDG είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα επιβληθεί από το 2008, ωστόσο εάν εχθές οκτώ από τα 10 μέλη του Τεχνικού Γκρουπ συμφωνούσαν, η εφαρμογή της θα πραγματοποιείτο το 2007. Παρά τα θετικά σχόλια από μερικούς τεχνικούς διευθυντές, κανένας από αυτούς δεν ψήφισε την εφαρμογή της από το 2007, καθώς πίστευαν ότι δεν παρεμβλήθηκε αρκετός χρόνος από την παρουσίαση της πρότασης μέχρι τη συνέλευση του Τεχνικού Γκρουπ για να εξεταστούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της εν λόγω αεροτομής. Οι τεχνικοί διευθυντές έλαβαν μια λεπτομερέστερη από αυτή που παρουσιάστηκε στον Τύπο ανάλυση της λειτουργίας της αεροτομής CDG, η οποία αν και απάντησε μερικά ερωτήματα, παραμένει αρκετά αόριστη, χωρίς να δίνει λύσεις σε κατασκευαστικά προβλήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδιασμού. Η μελέτη που διενέργησε το Τεχνικό Γκρουπ τον τελευταίο καιρό έδειξε ότι υπάρχουν ακόμη αρκετοί τομείς που πρέπει να μελετηθούν, καθώς η πίσω αεροτομή είναι μόνο ένα μέρος του μονοθεσίου και πρέπει να είναι σίγουρο ότι θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα παράγοντας την προμελετημένη ροή αέρα και την προβλεπόμενη διάταξη στροβιλισμών στην περιοχή πίσω από το μονοθέσιο, η οποία θα ευνοεί τα προσπεράσματα, πριν επιτραπεί η εφαρμογή της. Πιστεύεται ότι και ο σύνδεσμος των Κατασκευαστών (GPMA) μελετάει ανάλογες λύσεις για να ευνοηθούν τα προσπεράσματα και να βελτιωθεί το θέαμα στη Formula 1.

Σήμερα έγινε επίσης γνωστό πότε θα δούμε για πρώτη φορά δυο από τα μονοθέσια του 2006. Εκτός από την ανακοίνωση ότι η Toyota θα κάνει την επίσημη παρουσίαση της TF106 στις 14 Ιανουαρίου στις κατασκευαστικές εγκαταστάσεις της ομάδας στη Γαλλία, η Honda αποκάλυψε σήμερα ότι το καινούριο της μονοθέσιο, η RA106, θα κάνει το ντεμπούτο του στην πίστα της Βαρκελώνης στις 25 Ιανουαρίου. Επίσης, η καινούρια Renault R26 θα κάνει τον ντεμπούτο της στην πίστα της Jerez στις 10 Ιανουαρίου, ενώ η επίσημη παρουσίασή της θα πραγματοποιηθεί στο Μονακό στις 31 Ιανουαρίου. Περαιτέρω πληροφορίες όσον αφορά τις παρουσιάσεις των μονοθεσίων και των υπόλοιπων ομάδων στον ακόλουθο (καθημερινά ανανεωνόμενο) σύνδεσμο: To grid του 2006

Heikki Kovalainen, Renault
O Kovalainen θα είναι ο δοκιμαστής της Renault για το 2006, ενώ έχει 90% πιθανότητες να γίνει επίσημος οδηγός της το 2007
Παράλληλα, η Πρωταθλήτρια ομάδα, ανακοίνωσε και επίσημα ότι ο Φινλανδός, δεύτερος φέτος στο Πρωτάθλημα GP2, Heikki Kovalainen θα είναι ο επίσημος δοκιμαστής της ομάδας το 2006, όπως είχαμε αναφέρει στις 23/11. Ο Heikki θα πάρει τη θέση του επί τριετίας δοκιμαστή της Renault, Franck Montagny, ο οποίος ωστόσο θα συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στη γαλλική ομάδα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Υπήρξαν συζητήσεις της Renault με τη BMW Sauber για την παραχώρηση του Kovalainen ωστόσο οι δυο πλευρές δεν ήρθαν σε συμφωνία, καθώς η BMW Sauber ήθελε το Φινλανδό για δυο σεζόν ενώ η γαλλική ομάδα ήταν διατεθειμένη να τον παραχωρήσει μόνο για μια. Ο Heikki δήλωσε για την καινούρια του… αποστολή: «Αυτός ο ρόλος θα μου επιτρέψει να καταλάβω περισσότερα για την ομάδα και πως λειτουργεί η Formula 1, ενώ θα εξελίσσω τις οδηγικές μου ικανότητες και θα αυξάνω τις τεχνικές μου γνώσεις». Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Flavio Briatore τόνισε ότι η συνεισφορά του Kovalainen στην ομάδα θα είναι κρίσιμη στη διαδικασία εξέλιξης του V8 κινητήρα και την υπεράσπιση των Πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών. Ο Ιταλός αποκάλυψε επίσης ότι ο 24χρονος θα καλύψει 30-40.000 χιλιόμετρα δοκιμών μέσα στο επόμενο έτος, έτσι ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος για το 2007. Ο Briatore δήλωσε επίσης ότι ο Kovalainen έχει 90% πιθανότητες να αποτελέσει έναν από τους δυο επίσημους οδηγούς της ομάδας το 2007. (Σ.σ.: τα συμβόλαια και των δυο οδηγών της Renault -Alonso και Fisichella- λήγουν στο τέλος του 2006).

Franck Montagny
Από την πλευρά του, ο Giancarlo Fisichella δήλωσε ότι θα ήταν καλύτερο η ομάδα του να δοκίμαζε ήδη στην πίστα τον καινούριο V8 κινητήρα της (όπως κάνουν όλες οι υπόλοιπες κορυφαίες ομάδες), παρά να διεξάγει προσομοιώσεις στα δυναμόμετρα του Viry, στη Γαλλία. Παράλληλα, ο –μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου- δοκιμαστής της ομάδας, Franck Montagny δήλωσε ότι ο κινητήρας αποτελεί βασική παράμετρο στο στήσιμο του μονοθεσίου, οπότε οποιαδήποτε αλλαγή στα χαρακτηριστικά του έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά του σασί. Η ομάδα διεξάγει αυτή την περίοδο δοκιμές στην Ισπανία με το φετινό μονοθέσιο και τον κινητήρα ρυθμισμένο να προσομοιώνει την ισχύ ενός V8. O Γάλλος συνέχισε: «Φέτος με τον V10, επικεντρωθήκαμε στη συμπεριφορά και τη φθορά των ελαστικών στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, επειδή η υψηλή ιπποδύναμη σήμαινε ότι τα ελαστικά εργάζονταν πολύ σκληρά στις γρήγορες στροφές. Τώρα όμως, με τον περιορισμένης ισχύος κινητήρα, είδαμε ότι το πίσω μέρος είναι λιγότερο κρίσιμο και πλέον επικεντρωνόμαστε στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου για να το ισορροπήσουμε».

Honda 078, BAR-Honda 007
Από αριστερά: το υβριδικό μονοθέσιο της Honda, η 078 και το φετινό μονοθέσιο της BAR, η 007
Παράλληλα, ο τεχνικός διευθυντής της Honda, Geoff Willis αποκάλυψε ότι το 60% του καινούριου μονοθεσίου (της RA106) –κιβώτιο, κινητήρας, υδραυλικά, ηλεκτρονικά και ανάρτηση- βρίσκεται ήδη στο υβριδικό μονοθέσιο της ομάδας (την 078) η οποία κάνει ήδη δοκιμές αυτή την εβδομάδα στην Ισπανία. Ο Βρετανός πιστεύει ότι θα είναι προτιμότερο για την ομάδα να παρουσιάσει το μονοθέσιό της αρκετά αργά, καθώς οι μικρότεροι κινητήρες θα επιφέρουν «τις δραστικότερες αεροδυναμικές αλλαγές των τελευταίων χρόνων στα μονοθέσια», κάτι που σημαίνει ότι το πλεονέκτημα θα το έχουν οι ομάδες που θα ξοδέψουν περισσότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα. Ο Willis επεσήμανε επίσης ότι όσο καλή δουλειά και αν γίνει από τις ομάδες, θα είναι αδύνατο να επιστρέψουν στα επίπεδα (όσον αφορά την ταχύτητα) του 2004 και ολοκλήρωσε λέγοντας ότι ο V8 φαίνεται να ευνοεί τη στρωτή οδήγηση και ότι η συνεισφορά του οδηγού θα είναι πλέον πιο σημαντική.

Juan Pablo Montoya, Kimi Raikkonen
Οι σχέσεις του Montoya με το Raikkonen άλλαξαν όταν η απόδοση του Κολομβιανού άρχισε να βελτιώνεται σύμφωνα με τον ίδιο
Εντωμεταξύ, ο Juan Pablo Montoya σε μια συνέντευξή του, ανέφερε ότι οι σχέσεις του με τον team mate του στη McLaren, Kimi Raikkonen, είναι καλές, αν και οι δυο τους είναι διαφορετικοί χαρακτήρες. Ωστόσο ο Κολομβιανός αποκάλυψε ότι η σχέση μεταξύ τους ήταν πολύ πιο ήπια στην αρχή της σεζόν, όταν ήταν ακόμη αρκετά εύκολο για τον Kimi να βρίσκεται εμπρός από τον 30χρονο. Προς το τέλος της σεζόν που ο Juan Pablo άρχισε να γίνεται ολοένα και ταχύτερος, τα πράγματα μεταξύ τους «άλλαξαν λίγο». Ο Montoya δήλωσε επίσης ότι οι φτωχές του επιδόσεις στην αρχή της σεζόν οφείλονταν στο γεγονός ότι το μονοθέσιο της McLaren ήταν δύστροπο για το οδηγικό του στυλ και η ομάδα αναγκάστηκε να αλλάξει τρεις διαφορετικές γεωμετρίες εμπρός ανάρτησης για να προσαρμόσει την MP4-20 στον τρόπο οδήγησης του Κολομβιανού. Τέλος ο Juan Pablo ξεκαθάρισε ότι η βοήθεια που παρείχε στον Raikkonen στους τελευταίους αγώνες ήταν κάτι που έκανε για τον Ron Dennis (διευθυντή της McLaren) και όχι για τον ίδιο τον Kimi.

Robert Doornbos, Red Bull
Επίσης, ο νέος δοκιμαστής της Red Bull (και πρώην πιλότος της Minardi), Robert Doornbos αποκάλυψε σε μια συνέντευξή του πως προέκυψε η συνεργασία του με την ομάδα και πως έκλεισε η συμφωνία: «Κατά κάποιο τρόπο μπορούμε να πούμε ότι ξεκίνησε το 2004, όταν αγωνιζόμουν στη Formula 3000 για την ομάδα του νυν αγωνιστικού διευθυντή της Red Bull, Christian Horner. Όταν πέρυσι συστάθηκε η ομάδα, διατήρησα τις επαφές μου με τον Christian και στο Κινέζικο Grand Prix ο κος Mateschitz (ιδιοκτήτης της Red Bull) μου είπε ότι είχε παρακολουθήσει την πρόοδό μου και ήθελε να μου δώσει μια ευκαιρία. Εντέλει, το συμβόλαιο υπογράφηκε στο φορτηγό της ομάδας, στα paddock της πίστας της Βαρκελώνης!». (Σ.σ.: δεν έχει γίνει γνωστό αν οι προσωπικοί σπόνσορες του Ολλανδού συνεισφέρουν στο budget της ομάδας).

Anthony Davidson, Honda 078 V8, Catalunya
Μπορεί ο Davidson να σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο χθες στη Βαρκελώνη, αλλά αυτή που επικράτησε πανηγυρικά ήταν η βροχή...
Η πέμπτη και τελευταία ημέρα δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης ήταν απογοητευτική για τiς τέσσερις ομάδες που ήταν παρούσες στην Catalunya (Renault, McLaren, Toyota και Ηοnda) καθώς η καταρρακτώδης βροχή δεν τους επέτρεψε να υλοποιήσουν το πρόγραμμά τους. Οι οδηγοί της McLaren (Juan Pablo Montoya και Gary Paffett) δεν βγήκαν καν στην πίστα ενώ ο δοκιμαστής της Toyota Ricardo Zonta έκανε μόνο έναν εξερευνητικό γύρο πριν να επιστρέψει στα pits. «Η πίστα ήταν τόσο βρεγμένη, που δε μπορούσες να πατήσεις τέρμα το γκάζι ούτε καν στις ευθείες. Ωστόσο κάναμε μερικούς ελέγχους στα ηλεκτρικά» δήλωσε ο Βραζιλιάνος οδηγός. Οι δυο ομάδες όταν είδαν ότι μέχρι το μεσημεριανό διάλειμμα η βροχή δεν είχε σταματήσει αποφάσισαν να μαζέψουν τον εξοπλισμό τους και να αποχωρήσουν από την πίστα. Ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Toyota, επεσήμανε τους βασικούς τομείς στους οποίους επικεντρώθηκε η ομάδα στο πρώτο της τεστ με ελαστικά της Bridgestone: «Έπρεπε να σιγουρευτούμε ότι όσον αφορά την κατανομή βαρών και την αρνητική άνωση παραμένουμε ισορροπημένοι. Ένα από τα βασικότερα πράγματα είναι η ικανότητα πρόβλεψης της ιδανικής διαδρομής των αναρτήσεων, λαμβάνοντας υπ’ όψη τις αναπόφευκτες διαφορές στην ακαμψία και την παραμόρφωση (κατά την επίδραση πλευρικών πιέσεων) των ελαστικών».

Giancarlo Fisichella, Renault R25 V10, Catalunya
Ο Fisichella οδήγησε σε βρεγμένο οδόστρωμα τη Renault R25, με το V10 κινητήρα να έχει απενεργοποιημένους δυο κυλίνδρους έτσι ώστε να προσομοιώνει την ισχύ ενός V8
Η Renault και η Honda παρέμειναν στην πίστα ελπίζοντας ότι η βροχή θα σταματήσει, κάτι που πράγματι συνέβη το απόγευμα. Ο Giancarlo Fisichella είχε ταξιδέψει μέχρι την Ισπανία για να πάρει μια γεύση ενός V10 με μόνο 8 λειτουργικούς κυλίνδρους και όταν οι συνθήκες στην πίστα βελτιώθηκαν, συμπλήρωσε 44 γύρους, για να αντιληφθεί τις διαφορές στο στήσιμο του μονοθεσίου λόγω της μειωμένης ισχύος του κινητήρα. «Ήταν σημαντικό να νιώσω τη διαφορά στην ισχύ για να ξέρω τι να περιμένω πάνω-κάτω όταν θα οδηγήσω το καινούριο μονοθέσιο τον Ιανουάριο. Ελπίζω να είναι καλύτερο από αυτό που αντιμετώπισα σήμερα» δήλωσε ο Ιταλός μετά το πέρας του τεστ. Στο στρατόπεδο της Honda, o Anthony Davidson οδήγησε τη φετινή 007 (με V10 κινητήρα) και διενέργησε αξιολόγηση ελαστικών βροχής. Ο Βρετανός ήταν ο ταχύτερος της ημέρας και ο οδηγός που συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους (48). Ο Jenson Button είχε στα χέρια του το υβριδικό μονοθέσιο με το V8 κινητήρα και δούλεψε πάνω στις ρυθμίσεις του κινητήρα, του γκαζιού και του traction control. O Jenson δήλωσε ότι με τους καινούριους κινητήρες, τα οδηγικά λάθη κοστίζουν περισσότερο, καθώς είναι πιο δύσκολο να ανακτηθεί η χαμένη ταχύτητα. Ο αρχιμηχανικός δοκιμών της Honda, Mark Ellis επεσήμανε ότι αυτό ήταν και το τελευταίο πραγματικό τεστ του φετινού μονοθεσίου (το οποίο ωστόσο θα ξαναχρησιμοποιηθεί όταν ο Rubens Barrichello κάνει το ντεμπούτο του με την καινούρια του ομάδα) το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση αεροδυναμικών εξαρτημάτων. Ο διευθυντής μηχανολογίας του τμήματος κινητήρων της Honda, Shuhei Nakamoto, δήλωσε ότι οι κραδασμοί που παράγονται από τη λειτουργία του καινούριου V8 κινητήρα βρίσκονται μέσα στο αναμενόμενο εύρος και ότι από εδώ και πέρα η ομάδα θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της «οδηγησιμότητάς» του.

  
Xειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Βαρκελώνη 2/12
Α/ΑΟδηγόςΜονοθέσιοΕλαστικάΧρόνοςΔιαφοράΓύροι
1Anthony DavidsonBAR 007 - Honda V10Michelin1:25.542 48 
2Jenson ButtonHonda 078 V8Michelin1:30.8075.26523 
3Giancarlo FisichellaRenault R25 V10Michelin1:30.8545.31244 
  

Παράλληλα, επί ισπανικού εδάφους αλλά στην πίστα της Valencia, η Ferrari ολοκλήρωσε το τριήμερο πρόγραμμα δοκιμών της με το Felipe Massa να συμπληρώνει 117 γύρους στη μικρού μήκους χάραξη της πίστας (3.110 μ.) αξιολογώντας ελαστικά της Bridgestone για βρεγμένο οδόστρωμα με μια Ferrari F2005 με κινητήρα V10. O ταχύτερος χρόνος του Βραζιλιάνου ήταν στο 1:04.720. Ο Felipe δήλωσε ότι το τεστ ήταν πολύ θετικό, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το μονοθέσιό του την Πέμπτη. Οι δοκιμές εξέλιξης θα συνεχιστούν την επόμενη βδομάδα (7-16/12) στην πίστα της Jerez όπου εκτός από την Ferrari (η οποία θα επιστρατεύσει και τους τέσσερις οδηγούς της -M. Schumacher, Massa, Badoer, Gene) θα είναι παρούσες όλες οι υπόλοιπες ομάδες εκτός ίσως από τις δυο της Red Bull οι οποίες δεν έχουν ανακοινώσει επίσημα ότι θα δώσουν και αυτές το παρών.
Φ.Λ.

Felipe Massa, Ferrari F2005, Valencia
O Massa ολοκλήρωσε χθες στη Valencia το τριήμερο πρόγραμμα δοκιμών της Ferrari, η οποία επέλεξε για μια ακόμη φορά να μην ακολουθήσει την πεπατημένη πλαισιώνοντας τις υπόλοιπες ομάδες στη Βαρκελώνη και να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα να έχει μια ολόκληρη πίστα στη διάθεσή της