Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

WTCC – Macau: Το στέμμα στον Priaulx 20/11/2005 3:13 μμ

Andy Priaulx
Πάνω στο αυτοκίνητο του άρχισε ο Andy Priaulx τα πανηγύρια για τον τίτλο του WTCC!
Μετά τον περυσινό Ευρωπαϊκό του τίτλο, ο Andy Priaulx έγινε ο πρώτος πρωταθλητής της νεότερης εποχής του WTCC συνεχίζοντας την απόλυτη κυριαρχία του στους αγώνες με αυτοκίνητα τουρισμού.

Λένε ότι η τύχη ευνοεί τους ικανούς και σίγουρα το ρητό επιβεβαιώθηκε στον φινάλε του WTCC στους στενούς δρόμους του Μακάο. Στην πίστα που η πλειοψηφία των οδηγών έχει χαρακτηρίσει ως την πιο απαιτητική του κόσμου οι δυο αγώνες του WTCC εξελίχθηκαν σε πραγματική εκατόμβη. Από τα 27 αυτοκίνητα που πήραν εκκίνηση αρχικά, την καρό σημαία του δεύτερου αγώνα είδαν μόλις 9! Μάλιστα ανάμεσα στα θύματα ήταν δυο από τους τρεις διεκδικητές του τίτλου, οι Fabrizio Giovanardi και Dirk Muller, μετατρέποντας το προσδοκώμενο θρίλερ σε τυπική διαδικασία. Όμως αυτό είναι η μισή αλήθεια αφού ο Andy Priaulx φρόντισε με την ταχύτητα αλλά και την απαράμιλλη ψυχραιμία του να αποφύγει τις κακοτοπιές. Ουσιαστικά το πρώτο βήμα έγινε στα προκριματικά όπου με έναν απίθανο γύρο πήρε την pole position παρά τα 60 κιλά έρματος που κουβαλούσε.

Αντίθετα οι άλλοι δυο διεκδικητές έθεσαν εαυτόν στο έλεος της τύχης όντας ο μεν Muller 6ος ο δε Giovanardi 9ος. Βέβαια η αποστολή του Priaulx δεν ήταν εύκολη καθώς ακριβώς πίσω του θα ξεκινούσαν ο φιλόδοξος τοπικός ήρωας Andre Couto και ο πάντα ζωηρός Augusto Farfus. Ο Couto έδειξε πόσο πεινασμένος ήταν για την νίκη με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα: Η 156 του νίκησε στο σπριντ για την πρώτη στροφή τη βαρυφορτωμένη 320 με τον Farfus να τηρεί στάση αναμονής. Λίγο πιο πίσω ο Jorg Muller δέχτηκε ένα χτύπημα στα φρένα της φονικής στροφής Lisboa και βρέθηκε κάθετα στην πίστα παρέα με τους Huff και Coronel. Με την πίστα μπλοκαρισμένη και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα εγκλωβισμένα οι κόκκινες σημαίες βγήκαν και ο αγώνας διακόπηκε. Στην επανεκκίνηση, προς μεγάλη απογοήτευση των θεατών, ο Priaulx πίεσε στη Lisboa τον Couto όσο χρειαζόταν για να κάνει το λάθος χάνοντας το φρενάρισμα του. Όμως ο Βρετανός δεν καιγόταν για την νίκη και όταν στον 5ο γύρο ο Farfus πήρε το slip stream στην μεγάλη ευθεία δεν προέβαλε ιδιαίτερη αντίσταση.

Augusto Farfus
¶ψογος στον πρώτο αγώνα ο Augusto Farfus, πήρε μια παληκαρίσια νίκη παρά την πίεση του Priaulx
Ο Βραζιλιάνος αμέσως έκοψε ρυθμό για να κλείσει τις διαφορές και να δώσει την ευκαιρία στον ομόσταυλο Giovanardi να καλυτερέψει την 6η θέση που βρισκόταν. Ο Priaulx παρά το ότι έβλεπε στους καθρέφτες του απειλητικό τον Rydell δεν τολμούσε κάτι περισσότερο από το να παίρνει την εξωτερική στη Lisboa, κίνηση περισσότερου εκφοβισμού παρά ουσίας. Όμως ο Farfus ήταν αλάνθαστος και κράτησε τη ψυχραιμία του σε αντίθεση με τον Giovanardi που δυο γύρους πριν το τέλος τελείωσε τον αγώνα του στις μπαριέρες της στροφής Police. Πλέον ο τίτλος ήταν υπόθεση των οδηγών της BMW με τον Muller να είναι 4ος αλλά κάτω από ασφυκτική πίεση από το Chevrolet του Larini. Ο Ιταλός προσπάθησε να κρατήσει διακριτική στάση στην μάχη του τίτλου όμως ένα λάθος στα φρένα έριξε το Lacetti του επάνω στην 320 του Muller. Αν και αρχικά φάνηκε η άτυχη στιγμή να μην έχει επιπτώσεις, ένα ημιαξόνιο παρέδωσε το πνεύμα τρεις στροφές πριν το τέλος ρίχνοντας τον Dirk Muller 10ο στην καρό σημαία.

Dirk Muller
Μια εικόνα, χίλιες λέξεις: Οι ελπίδες του Dirk Muller για τον τίτλο έχον μόλις πεθάνει.
Πλέον ο δρόμος για τον Priaulx ήταν ορθάνοιχτος αφού όχι μόνο είχε διαφορά 7 βαθμών αλλά θα ξεκινούσε τρεις θέσεις πιο μπροστά από τον Dirk Muller. Επιπλέον η BMW του Γερμανού επισκευάστηκε πολύ βιαστικά αφού ο διαθέσιμος στους μηχανικούς χρόνος ανάμεσα στους αγώνες είναι ελάχιστος. Έτσι η έξοδος του Muller από την πίστα στον 3ο γύρο δεν προξένησε ιδιαίτερη έκπληξη αφού το πίσω μέρος του αυτοκινήτου είχε τις… δίκες του ιδέες για την πορεία που έπρεπε να ακολουθήσει. Έτσι ο τίτλος ήταν μαθηματικά του Priaulx που έτσι και αλλιώς είχε ανέβει στην 3η θέση. Απαλλαγμένος από το άγχος ο Βρετανός επιτέθηκε και πέρασε το Lacetti του Menu για να χαρίσει μαζί με τον νικητή Duncan Huisman στον ομαδάρχη του Bart Mampaey το παρθενικό 1-2 της RBM στην κατηγορία. Πίσω τους τα Chevrolet ήταν μέχρι τον τελευταίο γύρο στην 3η και 4η θέση όμως ο μεν Larini έχασε τα φρένα του στην Lisboa και εγκατέλειψε, ενώ ο Menu αποκλείστηκε μετά το τέλος του αγώνα επειδή δεν είχε την απαιτούμενη ελάχιστη ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ του. Έτσι το βάθρο συμπλήρωσε ο Farfus που επιβλήθηκε μετά από μεγάλη μάχη του Zanardi.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα:

1ος αγώνας
1. Augusto Farfus (Alfa 156) Alfa Racing 10 γύροι σε 42'11"373
2. Andy Priaulx (Bmw 320) RBM +0"496
3. Rickard Rydell (Seat Leon) Seat +1"698
4. Nicola Larini (Chevrolet Lacetti) Chevrolet +4"427
5. Alain Menu (Chevrolet Lacetti) Chevrolet +13"706
6. Duncan Huisman (Bmw 320) Schnitzer +14"287
7. James Thompson (Alfa 156) Alfa Racing +14"440
8. Peter Terting (Seat Leon) Seat +15"172
9. Antonio Garcia (Bmw 320) Ravaglia +16"756
10. Dirk Muller (Bmw 320) Schnitzer +20"882

2ος αγώνας
1. Duncan Huisman (Bmw 320) Schnitzer 11 γύροι σε 37'51"579
2. Andy Priaulx (Bmw 320) RBM +0"257
3. Augusto Farfus (Alfa 156) Alfa Racing +2"428
4. Alex Zanardi (Bmw 320) Ravaglia +3"179
5. Jordi Gené (Seat Leon) Seat +3"575
6. Peter Terting (Seat Leon) Seat +4"193
7. Rickard Rydell (Seat Leon) Seat +4"969
8. Giuseppe Cirò (Bmw 320) Proteam +36"582
9. Patrick Bernhardt (Ford Focus) Hotfiel +1'21"482

Η τελική βαθμολογία:
1. Andy Priaulx 101 βαθμοί
2. Dirk Muller 86
3. Fabrizio Giovanardi 81
4. Augusto Farfus 65
5. Jorg Muller 59
6. Rickard Rydell 57
7. Gabriele Tarquini 55
8. James Thompson 53
9. Antonio Garcia 51
10. Alessandro Zanardi 36


Κ.Λ.
leonis@rally.gr
Alex Zanardi
Οι μεγάλες πίστες ταιριάζουν στους μεγάλους οδηγους, έτσι ο Alex Zanardi βρέθηκε στο βάθρο και στο Μακάο
Γειά σας για φέτος αλλά να μας ξανάρθετε στο Μακάο!
Φορέσαμε κάτι διακριτικό και ήρθαμε να δούμε τους αγώνες!