Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Με μια ματιά… 9/11/2005 10:19 πμ

Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ θα ολοκληρωθεί στην Αυστραλία. Ακριβώς όπως και το 2004, οι τίτλοι των Πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών έχουν ήδη κατοχυρωθεί, ενώ μόνο αυτός της κατηγορίας Παραγωγής αναζητά ακόμη κάτοχο. Citroen και Sebastien Loeb ήταν με διαφορά, οι μεγάλοι νικητές της χρονιάς. Κλασσικός χωμάτινος αγώνας, τα τελευταία δύο χρόνια σηματοδοτεί το τέλος του WRC, κάτι που από τη νέα χρονιά θα αλλάξει, αφού 16ος γύρος του θεσμού θα είναι το Ράλλυ Μ. Βρετανίας. Ο αγώνας της Αυστραλίας χαρακτηρίζεται από τους στενούς χωμάτινους δρόμους με την ποικιλία στροφών, με τα δέντρα στις άκρες του δρόμου να παραμονεύουν και να οριοθετούν τη διαδρομή. Οι ειδικές διαδρομές είναι ιδιαίτερα απαιτητικές, αφού είναι γλιστερές και η σειρά εκκίνησης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Από εκεί και πέρα, ο αγώνας έχει ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με πέρσι. Μάλιστα, σύμφωνα με τον συνοδηγό του Loeb, τον Daniel Elena, αν ενώσουμε όλα τα καινούργια κομμάτια του αγώνα, δύσκολα θα είχαμε δύο νέες ειδικές.

Αγωνιστικά, με τους τίτλους να έχουν ξεκαθαρίσει, το ενδιαφέρον σε επίπεδο κορυφής επικεντρώνεται στο ποιος από τους Petter Solberg και Marcus Gronholm θα κατακτήσει την δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Αμφότεροι ισοβαθμούν και ο τίτλος του δευτεραθλητή, κατά κάποιο τρόπο μοιάζει ικανός να σώσει την παρτίδα. Ενδιαφέρον, όμως, έχει να δούμε αν φέτος θα καταρριφθεί ακόμα ένα ρεκόρ. Αν μία από τις δύο εργοστασιακές Xsara καταφέρει να κερδίσει στον αγώνα, θα σημειώσει τις περισσότερες νίκες κατασκευαστή σε μία χρονιά. Μέχρι σήμερα, το ρεκόρ ανήκει στην Lancia με 10 νίκες, τη στιγμή που η Citroen με μία ακόμα επικράτηση θα φτάσει τις 11. Βέβαια, πρέπει να τονίσουμε ότι η Ιταλική εταιρία είχε κερδίσει 10 στους 12 αγώνες, τη στιγμή που φέτος το πρόγραμμα συμπεριλαμβάνει 16._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 62
Eργοστασιακοί Oδηγοί: 12
Οδηγοί FIA 2: 4
Oδηγοί Πρωταθλήματος Παραγωγής: 14
Ιδιώτες με αυτοκίνητα της κατηγορίας Ν: 28

ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Συνολικά χλμ: 1.342,25 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 26
Συνολικά χλμ ε.δ.: 360,51 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 22η/25η Helena North 1/2 (29,97 χλμ.)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 346,4 μέτρα (13η/16η Banister Central 1/2)
Οδόστρωμα: Χώμα
Service Park: Ένα, Langley Park (Perth)
Πανηγυρική εκκίνηση: Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 17:50 μμ
Τερματισμός: Κυριακή 13 Νοεμβρίου 14:45 μμ
Σούπερ Ειδική: Gloucester Park (Έξι φορές)
Περιορισμός Κινητήρων: Ίδιος σε Ιαπωνία και Αυστραλία

ΠΡOHΓOYMENOI NIKHTEΣ
2004 - Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen Xsara WRC
(105.99 χλμ.)
2003 - Petter Solberg/Phil Mills Subaru, Impreza WRC
(109.27 χλμ.)
2002 - Marcus Gronholm/Timo Rautiainen, Peugeot 206WRC
(109.27 χλμ.)
2001 - Marcus Gronholm/Timo Rautiainen, Peugeot 206WRC
(107.00 χλμ.)
2000 - Marcus Gronholm/Timo Rautiainen, Peugeot 206WRC
(104.80 χλμ.)
1999 - Richard Burns/Robert Reid, Subaru Impreza WRC
(105.79 χλμ.)
1998 - Tommi Makinen/Risto Mannisenmaki, Mitsubishi
Lancer Evolution (104.30 χλμ.)
1997 - Colin McRae/Nicky Grist, Subaru Impreza WRC
(102.99 χλμ.)

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Citroen: Κύκνειο άσμα της γαλλικής εταιρίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, αφού το 2006 θα πραγματοποιήσει ένα… «διάλειμμα» από το θεσμό, για να επιστρέψει το 2007 με την C4 WRC. O Sebastien Loeb έχει στόχο την 11η φετινή του νίκη, απελευθερωμένος πλέον από το άγχος του συμβολαίου του για το 2006, αλλά και το 2007. Νικητής του περσινού αγώνα, o γάλλος φαντάζει ως το απόλυτο φαβορί του αγώνα, με όπλα του την αξιοπιστία της Xsara, αλλά και τα ελαστικά της Michelin, που ελέω υψηλών θερμοκρασιών θα έχουν σημαντικό πλεονέκτημα. Την δεύτερη Xsara θα οδηγήσει ο Francois Duval, παρά τις φήμες που ήθελαν τον Daniel Sordo να τον αντικαθιστά.

Ford: Αγώνας σταθμός είναι ο συγκεκριμένος για την Ford, αφού στην Αυστραλία η βρετανική ομάδα θα συμμετάσχει με τα Ford Focus WRC που θα την εκπροσωπήσουν στο θεσμό το 2006! Με στόχο την δοκιμή του αυτοκινήτου σε συνθήκες αγώνα, ο Malcolm Wilson και ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Christian Loriaux προετοίμασαν δύο Focus WRC ’06 για τους Toni Gardemeister και Roman Kresta. Οι άνθρωποι της Ford θα έχουν την δυνατότητα να δουν την αξιοπιστία και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, την ώρα που εμείς οι υπόλοιποι θα μπορούμε να κάνουμε μία πρώτη σύγκριση μεταξύ των WRC προδιαγραφών 2005 και 2006. Οι πιθανότητες διάκρισης είναι λίγες, και ο τερματισμός θα αποτελέσει μεγάλη επιτυχία για την ομάδα του Malcolm Wilson.

Mitsubishi: Δύο θα είναι και σε αυτόν τον αγώνα τα Lancer WRC ’05, με τον Harri Rovanpera να είναι φυσιολογικά το νούμερο 1 της ομάδας, και τον Giggi Galli να τον πλαισιώνει για ακόμα μία φορά. Στην ιαπωνική ομάδα θέλουν να ολοκληρώσουν δυναμικά τη φετινή χρονιά, στην οποία κατάφεραν να κάνουν τεράστια βήματα προόδου σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Οι ταχύτεροι χρόνοι σε ειδικές διαδρομές, αλλά και οι βαθμοί που κατέκτησε συνολικά το ιαπωνικό εργοστάσιο αποτελούν εγγύηση για τη νέα χρονιά. Μία χρονιά που οι φιλοδοξίες της ομάδας είναι ακόμα μεγαλύτερες. Βλέπετε, η Mitsubishi είναι η μοναδική ομάδα που χρησιμοποιεί μόνο μεσαίο ενεργό διαφορικό φέτος, κάτι που από το 2006 αποτελεί κανονισμό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Peugeot: Τελευταία εμφάνιση και για την Peugeot στο Ράλλυ Αυστραλίας, με μοναδική διαφορά ότι δεν αναμένεται επιστροφή τα επόμενα χρόνια. Οι γάλλοι μετά από έξι χρόνια εμπλοκής που τους απέφεραν τρεις τίτλους κατασκευαστών και δύο οδηγών, αποχωρούν από το WRC. Το μέλλον παραμένει άγωνστο για την γαλλική εταιρία, η οποία αναμένεται να στραφεί στους αγώνες πίστας. Η ουσία είναι ότι στην Αυστραλία οι Marcus Gronholm και Daniel Carlsson θα είναι οι πρωταγωνιστές στην τελευταία παράσταση των Λεόντων. Το τέλος μίας ιστορίας που γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην βίβλο των αγώνων. Ο Φιλανδός, κυνηγώντας την δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών, είναι ικανός να σταματήσει το φαινόμενο Loeb, διακόπτοντας και την άκρως επιτυχημένη του συνεργασία με το γαλλικό εργοστάσιο με νίκη.

Skoda: Σημαντικός είναι ο αγώνας και για το τσέχικο εργοστάσιο. Βλέπετε, δεν είναι μόνο η επιστροφή του Colin McRae στο μπάκετ του Fabia WRC για δεύτερη φορά φέτος, μετά από το Ράλλυ της Μ. Βρετανίας, αλλά και η αποχώρηση του Armin Schwarz από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ο Πρωταθλητής Ευρώπης του 1996, και Γερμανίας το 1987 και το 1988 θα κάνει την τελευταία του εμφάνιση στην Αυστραλία, δίνοντας τέλος σε μία καριέρα που ξεκίνησε πριν από 22 χρόνια. Αγωνιστικά, ο Γερμανός θα ήθελε να αποχωρήσει με έναν τερματισμό στους βαθμούς, την ώρα που ο Σκοτσέζος είναι άκρως αισιόδοξος, θεωρώντας ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί την σειρά εκκίνησης. Για να δούμε!

Subaru: Petter Solberg και Chris Atkinson θα αποτελέσουν για ακόμα μία φορά –και μάλλον όχι και τελευταία- το δίδυμο της Subaru. O Νορβηγός οδηγός είναι αποφασισμένος να μην χάσει τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών, και θα δώσει μάχη με τον Gronholm για την κατάκτηση της. Οι επιδόσεις του Solberg στην Ιαπωνία και οι χρόνοι στις ειδικές διαδρομές, αποδεικνύουν ότι είναι ικανός για τη νίκη. Από εκεί και πέρα, στην Subaru στηρίζουν πολλές από τις ελπίδες τους για διάκριση και στον Atkinson, ο οποίος θα αγωνιστεί στον αγώνα της πατρίδας του. Ο Αυστραλός, μπορεί να γνωρίζει καλά τις επιφάνειες, αλλά αυτή θα είναι μόλις η δεύτερη φορά που θα συμμετάσχει! Πάντως, πέρσι στην πρώτη του παρουσία στον αγώνα, είχε κερδίσει την κατηγορία Ν σε επίπεδο γενικής.

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Στην Αυστραλία, θα πέσει η αυλαία και για το Πρωτάθλημα Παραγωγής, με τον συγκεκριμένο τίτλο να είναι και ο μοναδικός που αναζητά κάτοχο για το 2005. O Τoshihiro Arai με το Subaru Impreza N11 είναι και το μεγάλο φαβορί, αφού θέλει μόλις τρεις βαθμούς για να εξασφαλίσει τον τίτλο. Ο ιάπωνας οδηγός, που στο παρελθόν έχει διατελέσει και εργοστασιακός οδηγός στην Subaru, έχει χάσει στο νήμα τον τίτλο τα τελευταία δύο χρόνια από δύο Βρετανούς οδηγούς, τον Martin Rowe και τον Nial McShea, αλλά αυτή τη φορά δύσκολα θα τον χάσει. Eλπίδες διατηρούν επίσης οι Marcos Ligato και Nasser Al Attiyah, από την Αργεντινή και το Κατάρ αντίστοιχα, αμφότεροι με Subaru Impreza N11.

Επίσημο site του αγώνα: www.rallyaustralia.com
E-mail: info@rallyaustralia.com
Press Office E-mail: media@rallyaustralia.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Δείτε, ακόμα την βαθμολογία όπως έχει διαμορφωθεί μετά το Ράλλυ Καταλονίας.
O περσινός νικητής του αγώνα, Sebastien Loeb με τον Daniel Elena και την Citroen Xsara WRC.