Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Με μια ματιά… 18/10/2005 4:48 μμ

Το Ράλλυ Γαλλίας, ή καλύτερα ο γύρος της Κορσικής όπως λέγεται και μας αρέσει να λέμε, είναι σίγουρο ο πιο δύσκολος ασφάλτινος αγώνας του WRC. Οι φιδωτοί και στενοί ορεινοί δρόμοι, σε συνδυασμό με την εναλλαγή των επιφάνειων –με πρόσφυση ή χωρίς πρόσφυση-, αλλά και η απότομη μεταβολή των καιρικών συνθηκών, καθιστούν τον αγώνα σε πραγματικό παιχνίδι τύχης, στρατηγικής και ικανοτήτων. Οι μετρ της ασφάλτου, έχουν συνήθως την τιμητική τους και δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αμφισβήτησης. Φέτος, ο αγώνας έχει πολύ μικρές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν. Μόλις δύο ειδικές διαδρομές, έχουν κάποια διαφορετικά κομμάτια. Στην Κορσική, οι εργοστασιακοί οδηγοί θα έχουν στη διάθεση τους και τα πληρώματα αναγνωρίσεων, γνωστά ως gravel cars, τα οποία και περνούν από τις ειδικές λίγη ώρα πριν την έναρξη των ε.δ. και ενημερώνουν τα πληρώματα για όποιες αλλαγές υπάρχουν στις σημειώσεις τους. Αυτό, γίνεται για λόγους ασφαλείας, και το είχαμε δει σε ασφάλτινους αγώνες, όπως το Ράλλυ του Μόντε Κάρλο και αυτό της Γερμανίας. Μάλιστα., το γεγονός ότι ο αγώνας αναμένεται να είναι βρεγμένος –βροχές και καταιγίδες προβλέπουν τα δελτία καιρού- καθιστά την παρουσία τους ακόμα πιο σημαντική.

Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε στον αγώνα της Κορσικής, είναι κι ο νέος κανονισμός που επιβάλλει στις ομάδες εκτός από τον ίδιο κινητήρα να χρησιμοποιούν σε κάποιους αγώνες και το ίδιο αμάξωμα. Δοκιμαστικά, λοιπόν, εν όψει 2007 και όχι 2006, οι εργοστασιακές ομάδες θα πρέπει να συμμετάσχουν την επόμενη εβδομάδα στην Καταλονία, με τα ίδια ουσιαστικά αυτοκίνητα. Να δούμε, τι άλλο θα σκαρφιστούν για να «μειώσουν» το κόστος και να εντάξουν και άλλους αγώνες στο πρόγραμμα. Στους δύο ασφάλτινους αγώνες, και με τον τίτλο των Οδηγών να έχει καταλήξει στην αγκαλιά του Loeb, αυτό που απομένει να δούμε είναι ποια ομάδα θα κατακτήσει αυτόν των κατασκευαστών. H Citroen έχει το προβάδισμα και είναι το φαβορί, αλλά η Peugeot πάντα ελπίζει. Βέβαια, ο Petter Solberg θα παίξει το ρόλο του, αλλά όλα μοιάζουν θεωρίες, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει ο αγώνας._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

ΣYMMETOXEΣ

Συνολικά: 65
Eργοστασιακοί Oδηγοί: 12
Οδηγοί FIA 2: 7
Oδηγοί Πρωταθλήματος Παραγώγης: 11

ΔIAΔPOMH
Συνολικά χλμ: 1.023,82 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 12
Συνολικά χλμ ε.δ.: 341,68 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 5η/7η Vico - Col de Sarzoggiu (36,24 χλμ.)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 1.200 μέτρα (6η / 8η Ucciani - Bastelica)
Οδόστρωμα: άσφαλτος
Service Park: Ένα, Λιμάνι Ajaccio
Πανηγυρική εκκίνηση: Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 20:00 μμ
Τερματισμός: Κυριακή 23 Οκτωβρίου 13:50 μμ
Σούπερ Ειδική: Δεν υπάρχει
Περιορισμός Κινητήρων: Ίδιος σε Γαλλία και Ισπανία

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2004 - Markko Martin/Michael Park, Ford Focus WRC (92.39 χλμ.)
2003 - Petter Solberg/Phil Mills, Subaru Impreza WRC (91.62 χλμ.)
2002 - Gilles Panizzi/Herve Panizzi, Peugeot 206WRC (91.10 χλμ.)
2001 - Jesus Puras/Marc Marti, Citroen Xsara WRC (92.14 χλμ.)
2000 - Gilles Panizzi/Herve Panizzi, Peugeot 206WRC (90.70 χλμ.)
1999 - Philippe Bugalski/Jean-Paul Chiaroni, Citroen Xsara Κit Car (94.32 χλμ.)
1998 - Colin McRae/Nicky Grist, Subaru Impreza WRC (93.06 χλμ.)
1997 - Colin McRae/Nicky Grist, Subaru Impreza WRC (90.29 χλμ.)

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Citroen: Μετά την κατάκτηση του τίτλου των Οδηγών από τον Sebastien Loeb για δεύτερη συνεχή χρονιά, η γαλλική ομάδα επικεντρώνει την προσοχή της στην κατάκτηση αυτού των Κατασκευαστών. Με τον γάλλο οδηγό μετρ της ασφάλτου μπροστάρη, και τον Francois Duval να διατηρεί εξαιρετική παράδοση στις ειδικές της Κορσικής, φαντάζουν ως το απόλυτο φαβορί. Σημειώστε, ότι για τον Loeb είναι ιδιαίτερα σημαντικός, αφού δεν έχει καταφέρει ποτέ να κερδίσει, αν και είναι στα κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του, ενώ είναι και ο αγώνας της πατρίδας του. Σημειώστε, ότι αυτή τη φορά η ομάδα της OMV θα έχει μόνο μία Xsara στον αγώνα, για τον Xavier Pons και όχι για τον Manfrend Stohl.

Ford: Στην Ford με δεδομένη την υπογραφή του Gronholm, για το υπόλοιπο της σεζόν έχει στρέψει την προσοχή τους στα νούμερα. Έτσι, στην Κορσική θα γιορτάσουν την 100η συμμετοχή του Ford Focus στο WRC! Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Ράλλυ του Μόντε Κάρλο το 1999, και από τότε μέχρι σήμερα έχει σημειώσει 16 νίκες στο θεσμό. Ακόμα, ο Toni Gardemeister επιθυμεί να διευρύνει το δικό του ρεκόρ, αφού έχει τερματίσει φέτος σε όλους τους αγώνες του Πρωταθλήματος, προσθέτοντας ακόμα έναν! ΟRoman Kresta, ο οποίος και θα είναι ο δεύτερος οδηγός της ομάδας, έχει λάβει μόλις μία φορά μέρος στον αγώνα, και δεν έχει ιδιαίτερες προσδοκίες, ενώ δεν θα έχει στις πόρτες του αυτοκινήτου το νούμερο 4, όπως έχουμε συνηθίσει, αφού δεν θα το έχει κανένα αυτοκίνητο σε ένδειξη πένθους προς του Henri Toivonen και Atilio Bettega, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους στο νησί, έχοντας στο αυτοκίνητο τους το συγκεκριμένο νούμερο.

Mitsubishi: Μετά την Ιαπωνία, και στην Κορσική η Mitsubishi Motors θα έχει τρία αυτοκίνητα στη ράμπα της εκκίνησης. Το πρώτο θα είναι, φυσικά βάσει συμβολαίου, αυτό του Harri Rovanpera, και τα άλλα δύο για τους Panizzi και Galli, με τον γάλλο μετρ της ασφάλτου να είναι αυτός που θα βαθμολογηθεί για λογαριασμό της ομάδας στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Panizzi είναι αισιόδοξος για τον αγώνα, αφού ακόμα θεωρείται μετρ του είδους, ενώ δεν κρύβει την πεποίθηση του, πως μπορούν να ανέβουν στο πόντιουμ. Πάντως, στην ομάδα είναι περίεργοι να δουν πως θα λειτουργήσει ο κανονισμός που επιβάλλει να χρησιμοποιηθεί στην Κορσική και την Ισπανία το ίδιο αμάξωμα.

Peugeot: Και το όνομα αυτού, Nicolas Bernardi! Ο νεαρός γάλλος οδηγός, που γνωρίσαμε από την συμμετοχή στο JWRC με 206, αρχικά, και Renault Clio στη συνέχεια, θα αντικαταστήσει τον Markko Martin στους δύο ασφάλτινους αγώνες. Ο Εσθονός, δεν θα επιστρέψει στο μπάκετ μέχρι το τέλος της χρονιάς, και τη θέση του στην Αυστραλία αναμένεται να πάρει όπως και στην Ιαπωνία, ο Daniel Carlsson. Στην γαλλική ομάδα, θέλουν να εξαντλήσουν κάθε πιθανότητα διεκδίκησης του τίτλου, αν και γνωρίζουν ότι κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο, ειδικά στην άσφαλτο, όπου η Citroen μοιάζει παντοδύναμη. Πάντως, ο Gronholm, απελευθερωμένος από το άγχος για το τι θα κάνει τα επόμενα δύο χρόνια, δήλωσε ανοικτά ότι θα κυνηγήσει την πρώτη του νίκη στην άσφαλτο!

Skoda: Ακόμα μία ομάδα που θα κατεβάσει τρία αυτοκίνητα στον γαλλικό αγώνα. Ο Armin Schwarz με την εμπειρία του θα είναι για ακόμα μία φορά ο πρώτος οδηγός της ομάδας, τρεις αγώνες πριν κλείσει την καριέρα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Δεύτερος, και δηλωμένος στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, είναι ο Alexandre Bengue. Στον συγκεκριμένο αγώνα, ο γάλλος οδηγός είναι ικανός για το καλύτερο, αφού τον γνωρίζει πολύ καλά, ενώ ακόμα και ο ίδιος είναι πιο αισιόδοξος από κάθε άλλη φορά. Μάλιστα, σε αυτόν στηρίζουν αρκετές από τις ελπίδες του και οι άνθρωποι της ομάδας, για διάκριση. Το τρίτο Fabia θα οδηγήσει ο Τσέχος Jan Kopecky, αν και δεν έχει εμπειρία από τον συγκεκριμένο αγώνα. Ακόμα ένα Fabia, το οποίο θα προετοιμάσει η First Motorspot, και χορηγεί η γαλλική ομοσπονδία αυτοκινήτου, θα οδηγήσει ο γάλλος Nicolas Vouilloz.

Subaru: Τρία Impreza θα προετοιμάσει η Prodrive για τον αγώνα της Κορσικής. Πρώτος οδηγός θα είναι, φυσικά, ο Petter Solberg, ενώ δεύτερος και δηλωμένος στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, θα είναι ο Stephane Sarrazin. Το τρίτο αυτοκίνητο θα οδηγήσει ο Chris Atkinson, ο οποίος και έχει μοναδικό στόχο την αποκόμιση εμπειριών. Στην ομάδα επικρατεί αισιοδοξία, ειδικά μετά από τρεις δοκιμές που πραγματοποίησαν στην Ισπανία, όπου και δοκίμασαν μία νέα γόμα ελαστικών της Pirelli. Στόχος το podium, αν και χωρίς να το αναφέρουν, κυνηγούν τη νίκη. Σημειώστε, ότι στην Ισπανία, οι οδηγοί της ομάδας δοκίμασαν και το Impreza του 2006, χωρίς όμως να κάνουν δηλώσεις περί αυτού.

NEA AΠΟ ΤΟ JWRC
Δύο αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση του Πρωταθλήματος Νέων, ή αλλιώς JWRC. Με τέσσερις οδηγούς να διεκδικούν τον πολυπόθητο τίτλο, το ενδιαφέρον αναμένεται τεράστιο. Φαβορί για τη νίκη, αλλά και για τον τίτλο, όπως εξελίχθηκε το Πρωτάθλημα φέτος, είναι ο Ισπανός Daniel Sordo. Σε περίπτωση νίκης του στην Γαλλία, ο Ισπανός θα θέσει εκτός διεκδίκησης του τίτλου τους Guy Wilks και Per Gunnar Andersson, οι οποίοι και δεν θα λάβουν μέρος στην Κορσική. Βλέπετε, στο θεσμό οι οδηγοί οφείλουν να λάβουν μέρος σε επτά από τους οκτώ αγώνες που συνολικά συμπεριλαμβάνει το πρόγραμμα. Και επειδή οι οδηγοί της Suzuki είχαν λάβει μέρος στο Μεξικό, σε αντίθεση με όλους τους άλλους συμμετέχοντες στο θεσμό, θα πάνε κατευθείαν Ισπανία και όχι στη Γαλλία.

Επίσημο site του αγώνα: www.rallyedefrance.com
E-mail: rallycorsica@wanadoo.fr.
Press Office E-mail: media@wanadoo.fr.
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Δείτε, ακόμα την βαθμολογία όπως έχει διαμορφωθεί μετά το Ράλλυ Ιαπωνίας.
Ο περσινός νικητής του αγώνα Markko Martin, με τον αλησμόνητο Michael Park.