Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Seb, εσύ σούπερ σταρ! 2/10/2005 7:36 μμ

H άνεση που τον διακρίνει εντός και εκτός μπάκετ, είναι παροιμιώδης.
Μικρόσωμος, απλός και συμπαθής, είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον κορυφαίο οδηγό των τελευταίων ετών. Τον άνθρωπο που έμελλε να μετατρέψει το WRC σε Formula 1 –επί εποχής Schumacher-, πιστοποιώντας την ανωτερότητα του σε κάθε αγώνα και κάθε είδους επιφάνεια. Τον άνθρωπο που αποτέλεσε το πιο σίγουρο στοίχημα στα σχετικά γραφεία. Αρκεί να τον παρατηρήσει κανείς εκτός και εντός μπάκετ, για να διακρίνει την αποφασιστικότητα, αλλά και την ηρεμία που τον διακατέχει. Απλός, χωρίς περιττές, αλλά με απόλυτες κινήσεις πίσω από το τιμόνι, σπάνια κάνει λάθος, κινούμενος πάντα στο δικό του, αλλά και του αυτοκινήτου όριο. Τη στιγμή που οι υπόλοιποι παλεύουν με τα χέρια στο τιμόνι, ο γάλλος μοιάζει βγαλμένος από άλλο πλανήτη, αφού είναι πολλές οι φορές που βγαίνει από τις ειδικές χωρίς καν να έχει ιδρώσει. Εξαιρετική η φυσική κατάσταση του πρώην γυμναστή, έχει ένα μοναδικό ταλέντο, το οποίο του προσφέρει τη δυνατότητα να γίνει –ίσως- ο κορυφαίος όλων. Βλέπετε, ανάμεσα στους κορυφαίους συγκαταλέγεται ήδη.

Και εξηγούμαστε! Μετράει δύο τίτλους Πρωταθλητή, σε ουσιαστικά τρεις χρονιές πλήρους εμπλοκής, τη στιγμή που έχασε τον έναν από αυτούς μόλις για έναν βαθμό στον τελευταίο αγώνα. Δεκαοκτώ νίκες στο θεσμό, σε τέσσερα χρόνια παρουσίας, τη στιγμή που ο κάτοχος
Η φετινή κυριαρχία του, σφραγίστηκε στην Ιαπωνία...
του ρεκόρ Carlos Sainz έχει 25 και αγωνιζόταν 15! Και φυσικά μην ξεχνάμε το σερί νικών σε μία χρονιά, το οποίο και έχει πλέον στην κατοχή του, με έξι συνεχόμενες, αλλά και αυτό των περισσοτέρων σε μία χρονιά, οκτώ (μέχρι το Ιαπωνίας)! Και αν βιαστούν κάποιοι να πουν ότι το πρόγραμμα έχει πλέον περισσότερους αγώνες, θα σας θυμίσουμε ότι ο Auriol κατέκτησε το 1992 έξι νίκες σε δώδεκα αγώνες, ενώ ο Seb φέτος είχε φτάσει τις οκτώ σε 11 αγώνες…

Τον γνωρίσαμε πρώτη φορά το 1999. Στην πρώτη του συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με Citroen Saxo Kit Car, εντυπωσιάζει στο Ράλλυ Καταλονίας, μέχρι να εγκαταλείψει. Στη δεύτερη συμμετοχή του, κερδίζει την Α/6 στο Ράλλυ Σαν Ρέμο της ίδιας χρονιάς. Το 2000, εμφανίζεται για πρώτη φορά στο τιμόνι μίας Toyota Corolla WRC. Πάντα με την υποστήριξη της γαλλικής ομοσπονδίας (βλ. FSSA) τερματίζει 9ος και 10ος στα Ράλλυ Γαλλίας και Ιταλίας, αντίστοιχα. Το 2001, οι γάλλοι τον ρίχνουν στην μάχη και αυτός ανταποκρίνεται. Κερδίζει το νεοσύστατο Πρωτάθλημα του JWRC, με πέντε νίκες σε ισάριθμους αγώνες, αλλά και το Πρωτάθλημα Γαλλίας με Citroen Xsara Kit Car. Eντυπωσιασμένος ο Frequelin, του δίνει την δυνατότητα να λάβει μέρος με Xsara WRC στο Ράλλυ
Βλέμμα διαπεραστικό, που δεν υποδηλώνει ποτέ φόβο ή άγχος.
Σαν Ρέμο και ο γάλλος την αρπάζει από τα μαλλιά, τερματίζοντας δεύτερος γενικής! Κάπου εκεί, το άστρο του αρχίζει να λάμπει. Το 2002, με την Citroen να κάνει επιλεκτικούς αγώνες, και ο Seb σημειώνει την πρώτη του νίκη στη Γερμανία. Το 2003, στην πρώτη χρονιά της γαλλικής εταιρίας, σε πλήρη εμπλοκή, ο Seb ξεκινάει ιδανικά κερδίζοντας το Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Έχοντας για ομόσταυλους του δύο από τα ιερά τέρατα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, τον Carlos Sainz και τον Colin McRae, δεν χάνεται, αντιθέτως οδηγεί με ασφάλεια την ομάδα του και τον εαυτό του στον δ΄ρομο των επιτυχιών. Κερδίζει ακόμα δύο αγώνες, εκτός από το Μόντε, και με την αξιοπιστία που τον διακρίνει, διατηρείται στην μάχη του τίτλου, τον οποίο και χάνει για έναν βαθμό στα βρετανικά δάση. Το 2004, όμως, ήταν μία διαφορετική περίπτωση, και με έξι νίκες σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, και δύο εγκαταλείψεις σε δεκαέξι αγώνες, κερδίζει πανηγυρικά τον τίτλο. Για να φτάσουμε στο 2005, όπου η ιστορία είναι γνωστή σε όλους, ενώ αναγράφεται και στα βιβλία, ως η χρονιά των δικών του ρεκόρ.

Τι είναι αυτό που κάνει τη διαφορά; Εκτός από το ταλέντο του νεαρού γάλλου; Η πληρότητα της Citroen Sport, η ταύτιση του με την Xsara και η λειτουργία της ομάδας γύρω από το πρόσωπο του. Τα πάντα δουλεύουν γύρω από τον ίδιο στα service του γάλλου κατασκευαστή. Το είπαμε και πριν, πνευματικό παιδί του Guy Frequelin είναι ο Seb, και ο εξαιρετικός team manager έκτισε πάνω του, για να δικαιωθεί με την επιλογή του. Το αυτοκίνητο, φυσικά, και παίζει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια του, αφού εκτός από ταχύτητα παντός εδάφους, διαθέτει και αξιοζήλευτη αξιοπιστία. Αυτή η σχέση του Loeb με την Citroen αποτελεί και το μοναδικό ερωτηματικό σχετικά με τις επιδόσεις του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Το μόνο που απομένει να δούμε, είναι αν θα καταφέρει με διαφορετική ομάδα και άλλο αυτοκίνητο, να καταφέρει ότι και σήμερα, με την ίδια μάλιστα χαρακτηριστική ευκολία. Αυτό το στοιχείο και κάποιοι τίτλοι ακόμα απομένουν για να δούμε, αν τελικά δεν είναι ανάμεσα στους κορυφαίους, αλλά ο κορυφαίος όλων._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Δείτε μερικές από τις ξεχωριστές στιγμές του Sebastien στο πέρασμα του χρόνου, και γνωρίστε τους ανθρώπους που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή του.

Με το Saxo S1600 και την κατάκτηση του Πρωταθλήματος Νέων, τον γνώρισε όλος ο κόσμος το 2001.
Το 2003 χάνει τον τίτλο για έναν βαθμό, αλλά το 2004 έρχεται η ώρα της καταξίωσης...
Το 2001 στην πρώτη του εμφάνιση με την Xsara WRC ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου!
Το 2002, χωρίς πλήρη εμπλοκή της ομάδας, έρχεται η πρώτη νίκη στη Γερμανία.
Ο Guy Frequelin είναι ο άνθρωπος που πίστεψε και έκτισε επάνω στο πληθωρικό ταλέντο του.
Ο Daniel Elena, εκτός από πολύ καλός φίλος του, είναι από την αρχή της καριέρας του, τα μάτια του στον δρόμο.
Ο Carlos Sainz πίστευε στο ταλέντο του και σήμερα τους συνδέουν συναισθήματα εκτίμησης και σεβασμού.
Ακόμα ένα σημαντικό πρόσωπο στη ζωή του, η Severine, με την οποία φέτος παντρεύτηκε.
Seb, εσύ σούπερ σταρ!