Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Ο τίτλος στα χέρια του Seb 2/10/2005 10:51 πμ

¶ξιος Πρωταθλητής και του 2005 ο Sebastien Loeb, έχει κατακτήσει δικαίως μία θέση ανάμεσα στους καλύτερους όλων των εποχών...
Και μαθηματικά, πλέον, ο Sebastien Loeb είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2005. Ο Γάλλος που σάρωσε τα πάντα φέτος στο πέρασμα του, σημειώνοντας ασύλληπτα ρεκόρ, μπορεί να πανηγυρίζει τυπικά την επιτυχία του, που εκτός από δίκαια, αποτελούσε τυπική διαδικασία με τη διαφορά που είχε χτίσει. «Είμαι ευτυχισμένος με την κατάκτηση του τίτλου. Δεν έχω κάποιο μυστικό για αυτό που κατάφερα. Είναι η αυτοπεποίθηση που έχω, η εμπειρία που απέκτησα, αλλά και η ποιότητα της ομάδας και τους αυτοκίνητου. Τώρα, μπορώ να πάρω τη γυναίκα μου και να πάμε διακοπές σε ένα νησί…» Στην Ιαπωνία, του αρκούσε μία θέση στο πόντιουμ, και η δεύτερη θέση του βάθρου ήταν κάτι περισσότερη από αρκετή για να τον χρίσει και τυπικά ως τον κορυφαίο της χρονιάς. Στο τρίτο και τελευταίο σκέλος, ακολούθησε την ίδια τακτική με τις προηγούμενες δύο ημέρες, έναν ασφαλή ρυθμό, χωρίς περιττά ρίσκα, και τελικά η εγκατάλειψη του Petter Solberg λίγο πριν το τέλος του χάρισε τη δεύτερη θέση στο βάθρο.

Δεύτερη φετινή για τον Marcus, την οποία και αφιέρωσε σε όλα τα μέλη της ομάδας, για τις δύσκολες στιγμές που πέρασαν.
Η εγκατάλειψη του Νορβηγού, όμως, έμελλε να είναι αυτή που θα έκρινε την έκβαση του αγώνα και τον τελικό νικητή. Στην 25η ε.δ., μία πριν από το τέλος, και ενώ ο Marcus Gronholm είχε συνηθίσει στην ιδέα της δεύτερης θέσης, ο Solberg χτύπησε μία πέτρα, καταστρέφοντας το σύστημα διεύθυνσης του Impreza, και χάνοντας με αυτόν τον τρόπο μία σίγουρη νίκη. Αυτή πέρασε ανέλπιστα στα χέρια του ψηλόσωμου Φιλανδού, ο οποίος σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, και του αγώνα γενικότερα, μπορεί να βρέθηκε πίσω από την κορυφή, αλλά πίεσε στο όριο και προσπάθησε για το καλύτερο κερδίζοντας εννέα ειδικές διαδρομές συνολικά, τις περισσότερες από κάθε άλλον. «Αυτή η νίκη είναι πολύ σημαντική για την ομάδα μου, μετά από ότι έγινε στην Ουαλία. Όταν ξεκίνησα το πρωί, πίστευα ότι δεν θα μπορούσα μα κερδίσω. Τη νίκη μου αυτή την αφιερώνω σε όλα τα μέλη της ομάδας της Peugeot». Με αυτή του τη νίκη, ο Φιλανδός έφτασε τις 18 νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, όσες έχει και ο Sebastien Loeb.

Εκτός από τους δύο προαναφερθέντες, κάθε λόγο να είναι ευτυχισμένος και να πανηγυρίζει, έχει και ο Chris Atkinson. O νεαρός Αυστραλός κατάφερε να σημειώσει το καλύτερο του αποτέλεσμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ενώ είναι και η πρώτη φορά που Αυστραλός οδηγός ανεβαίνει στο πόντιουμ! Ο Atkinson, έχοντας εμπειρία από τον συγκεκριμένο αγώνα, αφού είχε λάβει μέρος τρεις φορές στο παρελθόν, ήταν εκρηκτικός στο πρώτο σκέλος, ενώ το δεύτερο ο ρυθμός του έπεσε. Στο τρίτο, οδήγησε με σωστή στρατηγική και εκμεταλλευόμενος την
Πρώτη φορά στο βάθρο ο Chris Atkinson, αλλά και Αυστραλός οδηγός στην ιστορία του WRC!
εγκατάλειψη του Giggi Galli, αλλά και του ομόσταυλου του Petter Solberg, να ανέβει τρίτος. «Ξεκινήσαμε τον αγώνα πολύ καλά. Τη δεύτερη μέρα, το μόνο που κάναμε ήταν να προσπαθούμε να μείνουμε στον δρόμο. Την τρίτη, στόχο μας ήταν μόνο το θετικό αποτέλεσμα. Αυτή τη στιγμή, αισθάνομαι τεράστια υπερηφάνεια, που είμαι ο πρώτος Αυστραλός που ανεβαίνει στο πόντιουμ ενός αγώνα του WRC». Και πώς να μην είναι άλλωστε; Ο Galli που ήταν τέταρτος, και έχοντας εντυπωσιάσει σε όλη τη διάρκεια του αγώνα με τις επιδόσεις του, εγκατέλειψε όταν χτύπησε το πίσω μέρος του Lancer, καταστρέφοντας μαζί και την ανάρτηση.

Έτσι, η τέταρτη θέση της γενικής, αλλά και οι βαθμοί αυτής, πήγαν στην χέρια του Francois Duval, ο οποίος σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ήταν αθόρυβος, αλλά όπως αποδείχθηκε αποτελεσματικός. «Για ακόμα μία φορά, έκανα αυτό που ήθελε η ομάδα. Προσπάθησα να οδηγήσω γρήγορα, αλλά πάνω από όλα να παραμείνω στο δρόμο. Είμαι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, αλλά και από την οδήγηση μου». Ο Harri Rovanpera που ακολούθησε πέμπτος, προσπάθησε να περάσει εμπρός από τον Βέλγο, αλλά προβλήματα στα ηλεκτρικά του Lancer δεν του επέτρεψαν το κάτι παραπάνω. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις του ίδιου, αλλά και του Galli, μαρτυρούν ότι πολύ καλύτερες μέρες περιμένουν την ιαπωνική ομάδα. Τις επόμενες δύο, βαθμολογούμενες θέσεις, κέρδισαν τα δύο Ford Focus των Gardemeister και Kresta. Αμφότεροι βρέθηκαν για πρώτη φορά στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου και σίγουρα δεν εντυπωσίασαν με τις επιδόσεις τους. Και αν ο Τσέχος είναι σχεδόν αδύνατο να παραμείνει στις τάξεις της ομάδας και
Ένα βήμα πιο κοντά στον τίτλο της κατηγορίας Παραγωγής, ο Toshihiro Arai.
το 2006, ο Toni Gardemeister μάλλον θα πρέπει να ανησυχεί και για την δική του επόμενη μέρα. Την τελευταία θέση στην βαθμολογούμενη οκτάδα, κατάφερε να κατακτήσει ο Daniel Carlsson, ο οποίος κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Markko Martin, μετά από τα γεγονότα της Μ. Βρετανίας. Σίγουρα, ο Σουηδός δεν ήταν στην καλύτερη ψυχολογική διάθεση στη διάρκεια του τριημέρου. «Θέλω να αφιερώσω αυτό το αποτέλεσμα στον Markko και τον “Beef”. O Markko περνάει πολύ δύσκολες στιγμές. Δεν ήθελα να πω κάτι νωρίτερα, αλλά ήταν πολύ παράξενο συναίσθημα για μένα που οδήγησα σε αυτόν τον αγώνα. Πρέπει να ομολογήσω ότι δεν οδήγησα στο όριο».

Στην κατηγορία Παραγωγής, ο Toshihiro Arai δεν είχε κανένα πρόβλημα σήμερα να διατηρήσει την διαφορά του από τον Fumio Nutahara, αλλά και τον Cody Crocker στη μάχη για την κατηγορία Ν, σε επίπεδο γενικής, και κερδίσει στον αγώνα της πατρίδας του. Ο ιάπωνας οδηγός, με αυτό το αποτέλεσμα, βρίσκεται πολύ κοντά στην κατάκτηση του αντίστοιχου τίτλου, αφού προηγείται με επτά βαθμούς από τον Marco Ligato, και εννέα από τον Nasser Al Attiyah, και το μόνο που χρειάζεται είναι ένας καλός τερματισμός στον τελευταίο γύρο του θεσμού στην μακρινή Αυστραλία. Ο Crocker ήταν δεύτερος στην κατηγορία Ν, αλλά για το Πρωτάθλημα Παραγωγής η δεύτερη θέση κατέληξε στον Nutahara, εμπρός από το νικητή της κατηγορίας στην Μ. Βρετανία, Aki Teiskonen.

Επόμενος γύρος του θεσμού, είναι το ασφάλτινο Ράλλυ της Γαλλίας, το οποίο θα αποτελέσει και κριτήριο για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Με το 2-5 των Loeb και Duval, η Citroen παραμένει πρώτη στην βαθμολογία, με την Peugeot να ακολουθεί με 22 βαθμούς λιγότερους. Εκεί, θα κριθεί και ο τίτλος στο JWRC, ο οποίος και παραμένει ανοικτή υπόθεση, ενώ σε επίπεδο κορυφής, αυτό που απομένει είναι να δούμε που θα σταματήσει το «δείκτη του σκορ» ο Sebastien Loeb και τελικά πόσα ρεκόρ θα σημειώσει φέτος._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Στις σελίδες του WRC μπορείτε να βρείτε την βαθμολογία του Πρωταθλήματος

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com
Ανέλπιστη νίκη για τον Μarcus Gronholm και την Peugeot, αλλά ίσως το καλύτερο φάρμακο για όσα συνέβησαν πριν από μερικές εβδομάδες.