|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A1GP-To παγκόσμιο κύπελλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού! |
23/9/2005 6:28 μμ
|
|
|
|
|
Δοκιμαστική εκκίνηση (με τα μονοθέσια εν κινήσει) στις ιδιωτικές δοκιμές που διεξήχθησαν τον Αύγουστο στο Paul Ricard της Γαλλίας |
|
Αυτό το Σαββατοκύριακο στο Brands Hatch ξεκινάει ένα καινούριο πρωτάθλημα μονοθεσίων το οποίο θα διεξαχθεί τη χειμερινή επονομαζόμενη «νεκρή περίοδο» για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το Α1GP ή Παγκόσμιο Κύπελλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι μια κατηγορία χωρίς πρωτάθλημα οδηγών όπου αναμετρούνται οι 25… εθνικές ομάδες με όμοιο εξοπλισμό (τα μονοθέσια και οι κινητήρες είναι πανομοιότυποι για όλους). Γέννημα-θρέμμα του πρίγκιπα του Ντουμπάι, Σεΐχη Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών παλαιών πιλότων της Formula 1 (John Surtees, Niki Lauda, Alan Jones, Keke Rosberg, Jos Verstappen, Pedro Lamy, Ralph Firman) είτε σε επίπεδο διοίκησης ομάδων είτε σε οδηγικό ρόλο ενώ και γνωστοί αστέρες του ποδοσφαίρου (Ronaldo, Luis Figo) έχουν επενδύσει στις εθνικές τους ομάδες.
|
Ο Σεΐχης Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum (αριστερά) με τον μάνατζερ των αδερφών Schumacher και αφεντικό της γερμανικής ομάδας A1GP, Willi Weber |
|
Το πρωτάθλημα περιλαμβάνει 12 αγώνες και η μορφή του κάθε Σαββατοκύριακου είναι η ακόλουθη: την Παρασκευή υπάρχουν δυο μονόωρες περίοδοι ελεύθερων δοκιμών. Το Σάββατο παίρνει μέρος άλλη μια μονόωρη περίοδος ελεύθερων δοκιμών και έπειτα διεξάγονται οι κατατακτήριες δοκιμές διάρκειας δυο ωρών. Αυτές οι δυο ώρες χωρίζονται σε τέσσερις 15λεπτες περιόδους με διαλείμματα 10 λεπτών όπου οι τηλεοπτικοί σταθμοί θα μπορούν να προβάλλουν διαφημιστικά μηνύματα. Η κάθε ομάδα επιτρέπεται να σημειώσει ένα γρήγορο γύρο σε κάθε 15λεπτο. Οι δυο ταχύτεροι χρόνοι αθροίζονται και από το αποτέλεσμά τους προκύπτει η σειρά εκκίνησης του αγώνα σπριντ της Κυριακής. Μετά το 15λεπτο warm-up της Κυριακής, διεξάγεται ο μισάωρος αγώνας σπριντ του οποίου η εκκίνηση δίνεται με τα μονοθέσια εν κινήσει. Ακολουθεί το Grand Prix του οποίου η σειρά εκκίνησης (από στάση αυτή τη φορά) καθορίζεται από την τελική κατάταξη του αγώνα σπριντ. O κύριος αγώνας προβλέπεται να διαρκεί μέχρι 1 ώρα και όλες οι ομάδες υποχρεούνται να κάνουν ένα pit stop για αλλαγή ελαστικών (κάθε ομάδα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί 5 σετ ελαστικών για στεγνό ανά Σαββατοκύριακο και δυο για βρεγμένο). Βαθμοί απονέμονται στα 10 πρώτα μονοθέσια του κάθε αγώνα (10-9-8-7-6-5-4-3-2-1) ενώ 1 βαθμό παίρνει και η ομάδα που σημειώνει τον ταχύτερο γύρο της Κυριακής.
Μια από τις ιδιαιτερότητες του καινούριου πρωταθλήματος είναι ότι η κάθε ομάδα-έθνος μπορεί να αλλάζει οδηγούς όχι μόνο κατά τη διάρκεια της σεζόν αλλά ακόμη και μεταξύ των δοκιμών ή των αγώνων του ίδιου Σαββατοκύριακου –μέχρι τρεις ανά αγώνα- (δεδομένου του γεγονότος ότι ο αντικαταστάτης πιλότος έχει σημειώσει χρόνο μικρότερο του 102% στις ελεύθερες δοκιμές, του ταχύτερου χρόνου του οδηγού που πρόκειται να αντικαταστήσει, εκτός και αν προκύψει ιατρικό πρόβλημα και η αντικατάσταση είναι αναγκαστική). Για τη διευκόλυνση των προσπερασμάτων υπάρχει ένας μηχανισμός που ελέγχεται από ένα κουμπί στο τιμόνι των μονοθεσίων και δίνει 30 επιπλέον ίππους στον κινητήρα για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Πολλές χώρες έχουν αναθέσει τη διαχείριση της ομάδας τους σε ήδη γνωστές ομάδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού (DAMS, Carlin, Super Nova, Arden Astromega). Οι περισσότερες ομάδες ανήκουν σε διακεκριμένους επιχειρηματίες από τις 25 χώρες και υποχρεούνται να χρησιμοποιούν χορηγούς και οδηγούς της χώρας την οποία εκπροσωπούν και τα μονοθέσιά τους να φέρουν τα εθνικά χρώματα της εκάστοτε χώρας. Τα μονοθέσια δε θα φέρουν αριθμούς αλλά θα ξεχωρίζουν από την αναγραφόμενη συντομογραφία της χώρας που εκπροσωπούν. Πάντως οποιοσδήποτε κανονισμός μπορεί να αλλάξει κατά τη διάρκεια της σεζόν αν συμφωνεί το 50% των συμμετέχοντων…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Μονοθέσιο | Lola | Μήκος μονοθεσίου | 4.833 χιλιοστά | Πλάτος μονοθεσίου | 1.476 χιλιοστά | Μετατρόχιο | 3.000 χιλιοστά | Βάρος | 600 κιλά (χωρίς καύσιμα και οδηγό) | Σασί | Αλουμινένιος honeycomb πυρήνας με στρώματα ανθρακονημάτων | Αμάξωμα | Ελαφριά συνθετικά υλικά | Ελαστικά | Cooper Avon ελεγχόμενα σλικ | Διαστάσεις τροχών | 18” | Κιβώτιο | ημιαυτόματο 6 σχέσεων | Κινητήρας | Zytek ΖΑ1348 | Κύλινδροι | V8 (περιεχόμενη γωνία V 90 μοίρες) | Βαλβίδες | 32 (4 ανά κύλινδρο) | Κυβισμός | 3.400 κ. εκ. | Ισχύς | 520 ίπποι (550 κατά το power boost) |
Καλαντάρι πρωταθλήματος 2005-2006 | Ημερονμηνία | Χώρα | Πίστα | 25 Σεπτεμβρίου 2005 | Μεγάλη Βρετανία | Brands Hatch | 9 Οκτωβρίου 2005 | Γερμανία | Eurospeedway | 23 Οκτωβρίου 2005 | Πορτογαλία | Estoril | 6 Νοεμβρίου 2005 | Αυστραλία | Eastern Creek | 20 Νοεμβρίου 2005 | Μαλαισία | Sepang | 11 Δεκεμβρίου 2005 | HAE | Dubai | 15 Ιανουαρίου 2006 | Ινδονησία | Sentul | 29 Ιανουαρίου 2006 | Νότιος Αφρική | Durban | 12 Φεβρουαρίου 2006 | Βραζιλία | Curitiba | 26 Φεβρουαρίου 2006 | Μεξικό | Monterrey | 19 Μαρτίου 2006 | ΗΠΑ | Laguna Seca | 2 Απριλίου 2006 | Κίνα | Shangai |
Ομάδες-έθνη | Χώρα | Ομάδα | Ιδιοκτήτης/αφεντικό | Οδηγοί | Αυστραλία | Alan Docking Racing | Alan Jones & Alan Docking | Will Power, Christian Jones, Will Davison | Αυστρία | Team Rosberg | Niki Lauda & Keke Rosberg | Mathias Lauda | Βραζιλία | Arden Motorsport | Ronaldo & Emerson Fittipaldi | Nelson Piquet Jr, Joao Paulo Oliveira | Γαλλία | DAMS | Jean Paul Driot | Nicolas Lapierre, Alexandre Premat | Γερμανία | Super Nova Racing | Willi Weber | Timo Scheider, Adrian Sutil | Ελβετία | Α1 Team Switzerland | Max Welti | Neel Jani, Romain Grosjean | ΗΠΑ | David Price Racing | Rick Weidlinger | Scott Speed | Ιαπωνία | Carlin Motorsport | δεν έχει ανακοινωθεί | Ryo Fukuda, Hideki Noda | Ινδία | Akbar Embrahim | Atul Gupta | Armaan Embrahim, Karun Chandhok | Ινδονησία | CMS | δεν έχει ανακοινωθεί | Ananda Mikola | Ιρλανδία | A1 Team Ireland | Mark Kershaw & Mark Gallagher | Michael Devaney, Ralph Firman | Ιταλία | Team Ghinzani | Piercarlo Ghinzani | Enrico Toccacelo, Nino Piccoli, Gianmaria Bruni | Καναδάς | John Village Automotive | Wade Cherwayko | Sean McIntosh | Κίνα | Astromega | Liu Yu | Ma Qinghua, Teng Yi Jiang | Λίβανο | Carlin Motorsport | Tameem Auchi | Basil Shaaban, Kalil Beschir | Μαλαισία | Α1 Team Malaysia | Alex Yoong & Jack Cunningham | Alex Yoong, Fairuz Fauzy | M. Βρετανία | Arden Motorsport | John Surtees & Tony Clements | Robbie Kerr, Alex Lloyd | Μεξικό | DAMS | Juan Cortina & Julio Jauregui | Salvador Duran | Νέα Ζηλανδία | West Surrey Racing | Colin Giltrap | Matt Halliday, Johnny Reid | Νότιος Αφρική | BCN | Tokyo Sexwale | Stephen Simpson, Gavin Cronje, Thomas Scheckter | Ολλανδία | Racing for Holland | Jan Lammers | Jos Verstappan, Jeroen Bleekmolen | Πακιστάν | Super Nova Racing | Arif Hussain | Adam Khan, Nur B. Ali | Πορτογαλία | Carlin Motorsport | Luis Figo & Carlos Queiroz | Alvaro Parente, Joao Urbano, Pedro Lamy | Ρωσία | A1 Team Russia | Svetlana Strelnikova | Alexey Vassiliev, Nicolai Fomenko | Τσεχία | A1 Team Czech Republic | Antonin Charouz | Jan Charouz, Tomas Enge, Jerek Janis | *Οι οδηγοί μπορεί να αλλάξουν κατά τη διάρκεια της σεζόν ακόμη και μεταξύ των δυο αγώνων της Κυριακής. Οι πιλότοι αυτοί είναι οι πιο πιθανοί να εμφανιστούν τη φετινή σεζόν |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|