Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

A1GP-To παγκόσμιο κύπελλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού! 23/9/2005 6:28 μμ

Δοκιμαστική εκκίνηση (με τα μονοθέσια εν κινήσει) στις ιδιωτικές δοκιμές που διεξήχθησαν τον Αύγουστο στο Paul Ricard της Γαλλίας
Αυτό το Σαββατοκύριακο στο Brands Hatch ξεκινάει ένα καινούριο πρωτάθλημα μονοθεσίων το οποίο θα διεξαχθεί τη χειμερινή επονομαζόμενη «νεκρή περίοδο» για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το Α1GP ή Παγκόσμιο Κύπελλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι μια κατηγορία χωρίς πρωτάθλημα οδηγών όπου αναμετρούνται οι 25… εθνικές ομάδες με όμοιο εξοπλισμό (τα μονοθέσια και οι κινητήρες είναι πανομοιότυποι για όλους). Γέννημα-θρέμμα του πρίγκιπα του Ντουμπάι, Σεΐχη Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών παλαιών πιλότων της Formula 1 (John Surtees, Niki Lauda, Alan Jones, Keke Rosberg, Jos Verstappen, Pedro Lamy, Ralph Firman) είτε σε επίπεδο διοίκησης ομάδων είτε σε οδηγικό ρόλο ενώ και γνωστοί αστέρες του ποδοσφαίρου (Ronaldo, Luis Figo) έχουν επενδύσει στις εθνικές τους ομάδες.

Ο Σεΐχης Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum (αριστερά) με τον μάνατζερ των αδερφών Schumacher και αφεντικό της γερμανικής ομάδας A1GP, Willi Weber
Το πρωτάθλημα περιλαμβάνει 12 αγώνες και η μορφή του κάθε Σαββατοκύριακου είναι η ακόλουθη: την Παρασκευή υπάρχουν δυο μονόωρες περίοδοι ελεύθερων δοκιμών. Το Σάββατο παίρνει μέρος άλλη μια μονόωρη περίοδος ελεύθερων δοκιμών και έπειτα διεξάγονται οι κατατακτήριες δοκιμές διάρκειας δυο ωρών. Αυτές οι δυο ώρες χωρίζονται σε τέσσερις 15λεπτες περιόδους με διαλείμματα 10 λεπτών όπου οι τηλεοπτικοί σταθμοί θα μπορούν να προβάλλουν διαφημιστικά μηνύματα. Η κάθε ομάδα επιτρέπεται να σημειώσει ένα γρήγορο γύρο σε κάθε 15λεπτο. Οι δυο ταχύτεροι χρόνοι αθροίζονται και από το αποτέλεσμά τους προκύπτει η σειρά εκκίνησης του αγώνα σπριντ της Κυριακής. Μετά το 15λεπτο warm-up της Κυριακής, διεξάγεται ο μισάωρος αγώνας σπριντ του οποίου η εκκίνηση δίνεται με τα μονοθέσια εν κινήσει. Ακολουθεί το Grand Prix του οποίου η σειρά εκκίνησης (από στάση αυτή τη φορά) καθορίζεται από την τελική κατάταξη του αγώνα σπριντ. O κύριος αγώνας προβλέπεται να διαρκεί μέχρι 1 ώρα και όλες οι ομάδες υποχρεούνται να κάνουν ένα pit stop για αλλαγή ελαστικών (κάθε ομάδα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί 5 σετ ελαστικών για στεγνό ανά Σαββατοκύριακο και δυο για βρεγμένο). Βαθμοί απονέμονται στα 10 πρώτα μονοθέσια του κάθε αγώνα (10-9-8-7-6-5-4-3-2-1) ενώ 1 βαθμό παίρνει και η ομάδα που σημειώνει τον ταχύτερο γύρο της Κυριακής.

Μια από τις ιδιαιτερότητες του καινούριου πρωταθλήματος είναι ότι η κάθε ομάδα-έθνος μπορεί να αλλάζει οδηγούς όχι μόνο κατά τη διάρκεια της σεζόν αλλά ακόμη και μεταξύ των δοκιμών ή των αγώνων του ίδιου Σαββατοκύριακου –μέχρι τρεις ανά αγώνα- (δεδομένου του γεγονότος ότι ο αντικαταστάτης πιλότος έχει σημειώσει χρόνο μικρότερο του 102% στις ελεύθερες δοκιμές, του ταχύτερου χρόνου του οδηγού που πρόκειται να αντικαταστήσει, εκτός και αν προκύψει ιατρικό πρόβλημα και η αντικατάσταση είναι αναγκαστική). Για τη διευκόλυνση των προσπερασμάτων υπάρχει ένας μηχανισμός που ελέγχεται από ένα κουμπί στο τιμόνι των μονοθεσίων και δίνει 30 επιπλέον ίππους στον κινητήρα για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Πολλές χώρες έχουν αναθέσει τη διαχείριση της ομάδας τους σε ήδη γνωστές ομάδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού (DAMS, Carlin, Super Nova, Arden Astromega). Οι περισσότερες ομάδες ανήκουν σε διακεκριμένους επιχειρηματίες από τις 25 χώρες και υποχρεούνται να χρησιμοποιούν χορηγούς και οδηγούς της χώρας την οποία εκπροσωπούν και τα μονοθέσιά τους να φέρουν τα εθνικά χρώματα της εκάστοτε χώρας. Τα μονοθέσια δε θα φέρουν αριθμούς αλλά θα ξεχωρίζουν από την αναγραφόμενη συντομογραφία της χώρας που εκπροσωπούν. Πάντως οποιοσδήποτε κανονισμός μπορεί να αλλάξει κατά τη διάρκεια της σεζόν αν συμφωνεί το 50% των συμμετέχοντων…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΜονοθέσιοLola
Μήκος μονοθεσίου4.833 χιλιοστά
Πλάτος μονοθεσίου1.476 χιλιοστά
Μετατρόχιο3.000 χιλιοστά
Βάρος600 κιλά (χωρίς καύσιμα και οδηγό)
ΣασίΑλουμινένιος honeycomb πυρήνας με στρώματα ανθρακονημάτων
ΑμάξωμαΕλαφριά συνθετικά υλικά
ΕλαστικάCooper Avon ελεγχόμενα σλικ
Διαστάσεις τροχών18”
Κιβώτιοημιαυτόματο 6 σχέσεων
ΚινητήραςZytek ΖΑ1348
ΚύλινδροιV8 (περιεχόμενη γωνία V 90 μοίρες)
Βαλβίδες32 (4 ανά κύλινδρο)
Κυβισμός3.400 κ. εκ.
Ισχύς520 ίπποι (550 κατά το power boost)


Καλαντάρι πρωταθλήματος 2005-2006
ΗμερονμηνίαΧώραΠίστα
25 Σεπτεμβρίου 2005Μεγάλη ΒρετανίαBrands Hatch
9 Οκτωβρίου 2005ΓερμανίαEurospeedway
23 Οκτωβρίου 2005ΠορτογαλίαEstoril
6 Νοεμβρίου 2005ΑυστραλίαEastern Creek
20 Νοεμβρίου 2005ΜαλαισίαSepang
11 Δεκεμβρίου 2005HAEDubai
15 Ιανουαρίου 2006ΙνδονησίαSentul
29 Ιανουαρίου 2006Νότιος ΑφρικήDurban
12 Φεβρουαρίου 2006ΒραζιλίαCuritiba
26 Φεβρουαρίου 2006ΜεξικόMonterrey
19 Μαρτίου 2006ΗΠΑLaguna Seca
2 Απριλίου 2006ΚίναShangai


Ομάδες-έθνη
ΧώραΟμάδαΙδιοκτήτης/αφεντικόΟδηγοί
ΑυστραλίαAlan Docking RacingAlan Jones & Alan DockingWill Power, Christian Jones, Will Davison
ΑυστρίαTeam RosbergNiki Lauda & Keke RosbergMathias Lauda
ΒραζιλίαArden MotorsportRonaldo & Emerson FittipaldiNelson Piquet Jr, Joao Paulo Oliveira
ΓαλλίαDAMSJean Paul DriotNicolas Lapierre, Alexandre Premat
ΓερμανίαSuper Nova RacingWilli WeberTimo Scheider, Adrian Sutil
ΕλβετίαΑ1 Team SwitzerlandMax WeltiNeel Jani, Romain Grosjean
ΗΠΑDavid Price RacingRick WeidlingerScott Speed
ΙαπωνίαCarlin Motorsportδεν έχει ανακοινωθείRyo Fukuda, Hideki Noda
ΙνδίαAkbar EmbrahimAtul GuptaArmaan Embrahim, Karun Chandhok
ΙνδονησίαCMSδεν έχει ανακοινωθείAnanda Mikola
ΙρλανδίαA1 Team IrelandMark Kershaw & Mark GallagherMichael Devaney, Ralph Firman
ΙταλίαTeam GhinzaniPiercarlo GhinzaniEnrico Toccacelo, Nino Piccoli, Gianmaria Bruni
ΚαναδάςJohn Village AutomotiveWade CherwaykoSean McIntosh
ΚίναAstromegaLiu YuMa Qinghua, Teng Yi Jiang
ΛίβανοCarlin MotorsportTameem AuchiBasil Shaaban, Kalil Beschir
ΜαλαισίαΑ1 Team MalaysiaAlex Yoong & Jack CunninghamAlex Yoong, Fairuz Fauzy
M. ΒρετανίαArden MotorsportJohn Surtees & Tony ClementsRobbie Kerr, Alex Lloyd
ΜεξικόDAMSJuan Cortina & Julio JaureguiSalvador Duran
Νέα ΖηλανδίαWest Surrey RacingColin GiltrapMatt Halliday, Johnny Reid
Νότιος ΑφρικήBCNTokyo SexwaleStephen Simpson, Gavin Cronje, Thomas Scheckter
ΟλλανδίαRacing for HollandJan LammersJos Verstappan, Jeroen Bleekmolen
ΠακιστάνSuper Nova RacingArif HussainAdam Khan, Nur B. Ali
ΠορτογαλίαCarlin MotorsportLuis Figo & Carlos QueirozAlvaro Parente, Joao Urbano, Pedro Lamy
ΡωσίαA1 Team RussiaSvetlana StrelnikovaAlexey Vassiliev, Nicolai Fomenko
ΤσεχίαA1 Team Czech RepublicAntonin CharouzJan Charouz, Tomas Enge, Jerek Janis
*Οι οδηγοί μπορεί να αλλάξουν κατά τη διάρκεια της σεζόν ακόμη και μεταξύ των δυο αγώνων της Κυριακής. Οι πιλότοι αυτοί είναι οι πιο πιθανοί να εμφανιστούν τη φετινή σεζόν