Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Τα σχέδια Mitsubishi και Skoda ενόψει 2006 1/9/2005 3:28 μμ

Οι Colin McRae - Nicky Grist θα συμμετάσχουν στο ράλλυ Μ. Βρετανίας με το δεύτερο Skoda Fabia WRC'05, ενώ φήμες θέλουν το Σκοτσέζο να συζητάει με τη Mitsubishi ενόψει 2006.
Η αποχώρηση από το χώρο του WRC των Citroen και Peugeot, κατέστησε επιτακτική την ανάγκη να μην υπάρξουν άλλες απώλειες, αναφορικά με τον αριθμό των εργοστασίων που θα λάβουν μέρος στο θεσμό. Έτσι, η FIA έδωσε το δικαίωμα στις ομάδες της Mitsubishi και της Skoda, οι οποίες είχαν δηλώσει δυσκολία εύρεσης πόρων για τους 16 αγώνες του 2006, να μην συμμετάσχουν σε τρεις από αυτούς (δυο Ευρωπαϊκούς και έναν από τους υπόλοιπους). Τελικά, η Mitsubishi επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να συμμετάσχει σε όλους τους αγώνες τη νέα χρονιά, κάτι που δεν έχει πραγματοποιήσει ακόμη το τσέχικο εργοστάσιο.

Ιδιαίτερα στην ιαπωνική ομάδα, η αισιοδοξία που επικρατεί είναι μεγάλη. Αυτό άλλωστε, φαίνεται και από τις δηλώσεις του αγωνιστικού της διευθυντή Isao Torii, ο οποίος έθεσε ως στόχο μέσα στο 2006, την επίτευξη νίκης: «Έχουμε εξελίξει το αυτοκίνητο μόλις με ένα ενεργό διαφορικό, οπότε αν καταφέρουμε να αποκτήσουμε έναν πρωτοκλασάτο οδηγό σίγουρα μπορούμε να κερδίσουμε, ενώ θεωρώ πως ακόμη και με τους παρόντες οδηγούς (Rovanpera, Galli, Panizzi), θα είχαμε αρκετές ελπίδες να πετύχουμε κάποια νίκη». Το θετικό κλίμα στις τάξεις της Mitsubishi, ενδυναμώνεται και από τις φετινές επιδόσεις όπου, μπορεί η καλύτερη θέση να είναι η 3η στο ράλλυ Μόντε Κάρλο δια χειρών Panizzi, ωστόσο το γεγονός πως ενώ τα Lancer WR05 έχουν εφοδιαστεί μόνο με ένα ενεργό διαφορικό, (σ.σ από το 2006 τα ενεργά διαφορικά καταργούνται) σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα των άλλων ομάδων και είναι ανταγωνιστικά από φέτος, δίνει στους Ιάπωνες σοβαρό λόγο να χαμογελούν. Επίσης, οι στόχοι της Mitsubishi δε θα μπορούσαν να μην είναι υψηλοί, από τη στιγμή που με την ομάδα έχουν συνδεθεί τα ονόματα των Marcus Gronholm και Colin McRae, σχετικά με το ένα μπάκετ για το 2006, αφού ως γνωστόν το άλλο Lancer θα οδηγεί ο Gigi Galli.
Άραγε η αποχώρηση των Peugeot και Citroen θα βοηθήσει τη Skoda στην προσπάθεια ανόδου που θα καταβάλλει την επόμενη χρονιά;

Από την άλλη, το κλίμα δεν είναι ίδιο στην ομάδα της Skoda. Ο αγωνιστικός διευθυντής των Τσέχων Martin Muehlmeier θεωρεί πως η ομάδα του θα συμμετάσχει κανονικά στο WRC, ωστόσο τίποτε δε μπορεί να θεωρηθεί σίγουρο, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου. Η Skoda, διανύει φέτος μια δύσκολη χρονιά, αφού εκτός από την ελάχιστη βαθμολογική της συγκομιδή στο πρωτάθλημα, αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες, αφού τις ελάχιστες φορές που τα Fabia τερματίζουν κάποιο ράλλυ χωρίς τη βοήθεια του συστήματος SupeRally, βρίσκονται πίσω από τις καλές ιδιωτικές συμμετοχές του αγώνα. Πάντως, η αποχώρηση των δυο γαλλικών ομάδων στο τέλος της χρονιάς και η συμμετοχή στο επόμενο πρωτάθλημα μόλις 4 κατασκευαστών, δίνει τη δυνατότητα στη Skoda να διακριθεί. Γι’ αυτό, η εκπρόσωπος του Group VW στο WRC, θα ήθελε να επωφεληθεί και να μη χάσει την ευκαιρία, τη στιγμή μάλιστα που αρκετοί ταλαντούχοι οδηγοί θα θέλουν να οδηγήσουν τα Fabia, αφού οι «πρωτοκλασάτες» ομάδες θα διεκδικήσουν τα μεγάλα ονόματα του χώρου. Ο Muehlemeier αν και επιβεβαίωσε, τόσο τη συμμετοχή της Skoda το 2006 σε 13 αγώνες (εκμεταλλευόμενη το δικαίωμα που της παρέχει η FIA), όσο και το γεγονός πως ήδη προετοιμάζεται το Skoda Fabia ’06, τόνισε πως δε μπορεί να είναι σίγουρος, προτού πάρει τη θετική απάντηση της VW: «Είμαι πολύ αισιόδοξος, αλλά ποτέ δε μπορεί να είναι κανείς σίγουρος. Όμως, πρέπει να ξέρουμε, ώστε να προετοιμαστούμε για το 2006», είπε χαρακτηριστικά ο Γερμανός.

Σίγουρα αυτή η εξέλιξη είναι θετική, αφού με την αποχώρηση από το WRC δυο πρωταγωνιστών, όπως η Peugeot και η Citroen, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα δεν αντέχει την αποχώρηση περισσότερων κατασκευαστών, ενώ φαίνεται απαραίτητη η είσοδος και μερικών νέων ομάδων στο θεσμό. _Ε.Δ( nodas@4troxoi.gr )




O Gigi Galli θα είναι σίγουρα στη Mitsubishi και την επόμενη χρονιά. Το ερώτημα είναι αν θα είναι πρώτος οδηγός ή θα πλαισιώνει κάποιο "μεγάλο όνομα"...