Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Πιέσεις προς τη FIA για περαιτέρω περιορισμούς στους V10 23/8/2005 8:53 μμ

Ο Stoddart έχει ήδη δηλώσει ότι η ομάδα του θα πλεονεκτεί του χρόνου αφού είναι η μόνη που γνωρίζει από τώρα πως θα συμπεριφέρεται ο κινητήρας της (η Minardi θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τους φετινούς V10 της Cosworth)
Το διευθύνων σώμα του σπορ, η FIA δέχεται πιέσεις για να επιβάλλει περαιτέρω περιορισμούς στους V10 κινητήρες που θα αγωνίζονται του χρόνου με μειωμένο ρυθμό περιστροφής και περιορισμένη εισροή αέρα καθώς υπάρχουν φόβοι ότι θα είναι πιο ισχυροί από τους V8 που επιβάλλεται να χρησιμοποιούν οι ομάδες από του χρόνου. Ενώ η FIA έχει δεσμευτεί να εξασφαλίσει ότι όσες ομάδες θα χρησιμοποιήσουν 10κύλινδρους κινητήρες υπάρχουν ακόμη ανησυχίες. Αυτό το παραθυράκι στους κανονισμούς διατηρήθηκε για τις μικρές ομάδες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν από το 2006 8κύλινδρους κινητήρες. Του χρόνου, απ’ όσο φαίνεται μόνο η Minardi θα εκμεταλλεύεται το παραθυράκι αυτό. Αλλά οι πρώτες εμπειρίες με τους V8 πυροδοτούν φόβους ότι μερικοί κατασκευαστές μπορεί να δελεαστούν να διατηρήσουν 10κύλινδρες μονάδες για να μη χρειαστεί να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα των εκτεταμένων κραδασμών που δημιουργούν οι 8κύλινδροι κινητήρες οι οποίοι ξεπερνάνε τις 20.000 σ.α.λ.

Αυτές οι ανησυχίες ώθησαν τον τεχνικό διευθυντή της Ferrari, Ross Brawn και τον αγωνιστικό διευθυντή της Mercedes, Norbert Haug να ζητήσουν από τη FIA να επιβάλλει περισσότερους περιορισμούς για του χρόνου όσον αφορά τους V10. Το θέμα πιστεύεται ότι βρίσκεται μέσα στον κατάλογο των θεμάτων που θα συζητηθούν μεταξύ των ομάδων και του προέδρου της FIA, Max Mosley στις 31 Αυγούστου. Κατά τον Haug έτσι όπως προτείνεται από τη FIA να ισχύσουν οι κανονισμοί του χρόνου, ευνοούν τις ομάδες που θα χρησιμοποιούν 10κύλινδριους κινητήρες και αυτό είναι έξω από το πνεύμα των κανονισμών οι οποίοι στοχεύουν απλά στην οικονομική διευκόλυνση των μικρών ομάδων και δε θα πρέπει αυτές να επωφελούνται από μια τέτοια διευκόλυνση όσον αφορά τις επιδόσεις… Ο Γερμανός συνέχισε λέγοντας ότι αν και ο κανονισμός δύσκολα θα επηρεάσει τις κορυφαίες ομάδες η Midland (νυν Jordan) μπορεί να βρεθεί σε δυσμενή θέση (η ομάδα έχει ήδη παρατείνει τη συνεργασία της με την Toyota για την προμήθεια κινητήρων ως το 2006) απέναντι στην κύρια αντίπαλό της, Minardi.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr