Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Η FIA αποσαφηνίζει τις περιπτώσεις αλλαγής ελαστικού 28/7/2005 3:11 πμ

To αίτιο του ατυχήματος του Raikkonen στο Nurburgring ήταν ένα ελαστικό το οποίο είχε παραμορφωθεί από ένα βίαιο μπλοκάρισμα φρένων του Φιλανδού
Οι ομάδες πληροφορήθηκαν από υπεύθυνο τύπου της FIA ότι δεν πρόκειται να τιμωρούνται εάν αντικαταστήσουν ένα ελαστικό του οποίου το πέλμα έχει γίνει επίπεδο σε κάποιο σημείο λόγω ενός βίαιου φρεναρίσματος, αρκεί αυτή η αλλαγή να μην πραγματοποιείται σε συνδυασμό με ανεφοδιασμό. Μέχρι πρότινος οι ομάδες ήξεραν ότι δεν μπορούν να αντικαταστήσουν ένα ελαστικό εκτός και αν αυτό θεωρείται ‘επικίνδυνο’. Φυσικά αυτός ο χαρακτηρισμός δεν ήταν απόλυτα σαφής και οι ομάδες δυσανασχετούσαν με τη συγκεκριμένη «λεπτομέρεια» η οποία άφηνε κενά στην ερμηνεία της. Π.χ. στο Ευρωπαϊκό Grand Prix όπου ο Kimi Raikkonen είχε τραυματίσει το εμπρός δεξί ελαστικό του μετά από ένα εκτεταμένο μπλοκάρισμα φρένων αλλά η ομάδα επέλεξε να μην το αντικαταστήσει. Ως αποτέλεσμα η ανάρτηση του Φιλανδού κατέρρευσε στον τελευταίο γύρο λόγω των δονήσεων που προκαλούσε το ανώμαλο πέλμα και έτσι έχασε τη νίκη μέσα απ’ τα χέρια του. Ο Martin Whitmarsh, γενικός διευθυντής της McLaren δήλωσε πως εκείνη η περίσταση προκάλεσε ένα προηγούμενο που αποδεικνύει πόσο επικίνδυνες μπορούν να γίνουν ανάλογες καταστάσεις. «Αυτοί οι κανονισμοί μας προκάλεσαν ένα δίλημμα στο οποίο θα προτιμούσαμε να μη βρισκόμασταν».

Σε συνέντευξή του, ο Bernie Ecclestone δήλωσε πως η μορφή κατατακτήριων δοκιμών που θα ισχύσει από το 2006 θα είναι αυτή όπου στο πρώτο δεκαπεντάλεπτο όλα τα μονοθέσια θα σημειώνουν χρόνους αλλά οι πέντε πιο αργοί πιλότοι δε θα συμμετέχουν στο επόμενο 15λεπτο και θα εκκινούν την Κυριακή στις θέσεις 16-20. Στο επόμενο δεκαπεντάλεπτο θα ορίζονται οι θέσεις 11-15 με τον ίδιο τρόπο και την υπόλοιπη μισή ώρα τα 10 εναπομείναντα μονοθέσια θα παλεύουν για τις 10 πρώτες θέσεις εκκίνησης. Ο χρόνος που θα μετράει για αυτούς τους πιλότους θα πρέπει να έχει σημειωθεί μέσα σε αυτό το μισάωρο. O Bernie είναι ο καταλληλότερος από τους ανθρώπους που θα μπορούσαν να μας ενημερώσουν για αυτό το θέμα καθώς την τελική απόφαση θα καθορίσει η δημοσκόπηση της ιστοσελίδας που του ανήκει. Ο Βρετανός δήλωσε πως η δημοσκόπηση έληξε σχεδόν 50-50 αλλά θα εκπλαγεί εάν δεν υιοθετηθεί από του χρόνου η μορφή κατατακτήριων δοκιμών που περιγράφηκε πιο πάνω.

*Ως προσθήκη του άρθρου της 27/7, έγινε γνωστό ότι ομάδες με χορηγούς καπνοβιομηχανίες, μετά την απαγόρευση της διαφήμισης τέτοιων εταιριών στην ΕΕ, δε θα έχουν το δικαίωμα ούτε καν να «υπονοούν» την ύπαρξη του χορηγού τους μέσω χρωμάτων και σχεδίων (π.χ. όπως κάνει η Ferrari στους αγώνες όπου απαγορεύονται ήδη τέτοιου είδους διαφημίσεις με τις κόκκινες και μαύρες ρίγες –δείτε φωτογραφία του χθεσινού άρθρου) καθώς τέτοιες πράξεις θα διώκονται νομικά. Απ’ ότι ακούστηκε πάντως οι ομάδες θα επιτρέπεται να φέρουν τα αυτοκόλλητα των καπνοβιομηχανιών-χορηγών τους σε χώρες που δεν ισχύει η απαγόρευση. Πάντως, Renault, BAR και Jordan ακόμη περιμένουν αποσαφήνιση από το Βρετανικό Υπουργείο Υγείας…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr