Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Οι συνέπειες της απαγόρευσης διαφήμισης καπνοβιομηχανιών 27/005

H λύση της Ferrari όσον αφορά το βάψιμο του μονοθεσίου της σε χώρες που απαγορεύεται η διαφήμιση καπνοβιομηχανιών, παραπέμπει άμεσα στο χορηγό της
Οι ομάδες που έχουν χορηγούς καπνοβιομηχανίες ζητάνε αποσαφήνιση όσον αφορά τη νομοθεσία που θα ισχύσει από την 31η Ιουλίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ημερομηνία διεξαγωγής του Ουγγρικού Grand Prix) και θα απαγορεύει τη διαφήμιση καπνοβιομηχανιών με οποιοδήποτε τρόπο (μέσω χορηγίας, εντύπων, ραδιοφωνικά ή τηλεοπτικά). Πέντε ομάδες αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε σύγχυση καθώς δεν έχει καθοριστεί εάν μπορούν να φέρουν διαφημίσεις καπνοβιομηχανιών στους αγώνες εκτός ΕΕ καθώς αυτοί οι αγώνες θα μεταδίδονται από την τηλεόραση σε όλες τις χώρες ενώ και φωτογραφίες από τον αγώνα θα κυκλοφορήσουν σε διάφορα έντυπα. Έτσι οι ομάδες αν επιλέξουν να αγωνιστούν με τα αυτοκόλλητα των χορηγών τους μπορεί να αντιμετωπίσουν νομικές διώξεις. Για αυτό το λόγω απαιτούν αποσαφήνιση των επιλογών και των υποχρεώσεών τους εδώ και έξι μήνες.

Μόνο η McLaren έχει βρει αντικαταστάτη χορηγό της καπνοβιομηχανίας η οποία την υποστηρίζει (West), την μάρκα ουίσκι Johnny Walker. Για τη Ferrari ακούγεται ότι μπορεί να συνεχίσει τη συνεργασία της με τη Phillip Morris (η αξία της οποίας φημολογείται ότι ανέρχεται στα 60 εκατομμύρια δολάρια ετησίως) είτε διαφημίζοντας θυγατρικές εταιρίες του ομίλου οι οποίες δεν εμπορεύονται προϊόντα που να έχουν σχέση με καπνό είτε με αυτοκόλλητα που να «υπονοούν» ή να θυμίζουν το χορηγό τους, αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο ακόμα. Η BAR από την πλευρά της πάντως στην Ουγγαρία θα φέρει τρεις επιλογές βαψίματος του μονοθεσίου της για να είναι σίγουρη ότι η παρουσία της στο Hungaroring θα είναι απολύτως νόμιμη. Ανάλογα, τρεις θα είναι και οι φορεσιές που θα κουβαλούν στις αποσκευές τους για την Ουγγαρία και όλα τα μέλη της ομάδας μέχρι να επιλεγεί η κατάλληλη για την περίσταση, μετά τις συμβουλές που θα εκδώσει μέσα στην εβδομάδα το Υπουργείο Υγείας της Μεγάλης Βρετανίας (αφού έχοντας στη Βρετανία την έδρα της η BAR –αλλά και η Renault και η Jordan- υπόκειται στη νομοθεσία της).

Αν πράγματι στην Ουγγαρία δεν επιτραπεί στις ομάδες να έχουν πάνω στα μονοθέσιά τους τα αυτοκόλλητα των χορηγών-καπνοβιομηχανιών, θα κλείσει ένας κύκλος που ξεκίνησε το 1968 όταν ο Colin Chapman εισήγαγε τους σπόνσορες στη Formula 1, συνάπτοντας συμφωνία την Gold Leaf (καπνοβιομηχανία) να βάφει τα μονοθέσια της Lotus στα χρώματα της εταιρίας. Εκείνη ήταν η πρώτη φορά που κάποιο μονοθέσιο δεν έφερε το εθνικό του χρώμα (πράσινο στην περίπτωση της βρετανικής Lotus) και από τότε οι ομάδες αλλάζουν τα χρώματά τους σύμφωνα με τους χορηγούς τους, εκτός από τη Ferrari η οποία αν και έχει κρατήσει το ιταλικό κόκκινο, έχει αλλάξει την απόχρωσή του για να είναι ίδια με αυτήν της Marlboro.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr