Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Αθωώθηκαν οι επτά ομάδες! 14/7/2005 10:24 μμ

Ο Ron Dennis κατάφερε με τα νέα στοιχεία που παρέθεσε στη FIA να πετύχει την αθώωση των επτά ομάδων της Michelin
Οι επτά ομάδες της Michelin που επέλεξαν να μην εκκινήσουν στο Grand Prix των ΗΠΑ αθωώθηκαν από τις κατηγορίες που τις βάρυναν. Το Γενικό Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA είχε βρει τις επτά ομάδες (BAR, Renault, Williams, McLaren, Sauber, Red Bull και Toyota) ένοχες στις κατηγορίες ότι δεν είχαν προμηθευτεί τα κατάλληλα ελαστικά για τον αγώνα των ΗΠΑ και ότι αδικαιολόγητα απέτρεψαν τα μονοθέσιά τους από το να αγωνιστούν. Σήμερα όμως μετά από μια νέα συνάντηση της Συγκλήτου της FIA με τον Ron Dennis και τον Christian Horner (o Dennis εκπροσωπούσε όλες τις ομάδες πλην της Red Bull) οι επτά ομάδες αθωώθηκαν.

«Έχοντας εξετάσει τα νέα αποδεικτικά στοιχεία και μέσω της συζήτησης με τον κ. Dennis και τον κ. Horner, η Σύγκλητος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ομάδες ήταν αναγκασμένες να ακολουθήσουν τις υποδείξεις του προμηθευτή των ελαστικών τους, ο οποίος τους είχε απαγορέψει να αγωνιστούν με την κανονική χάραξη της πίστας. Αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι για λόγους αγωνιστικούς και νομικούς ήταν αδύνατο για τη FΙΑ να επιτρέψει μια αλλαγή στην πίστα και ότι και η FIA και οι ομάδες μπορεί να αντιμετώπιζαν σοβαρές νομικές δυσκολίες στις ΗΠΑ εάν δεν ακολουθούσαν κατά γράμμα τους κανονισμούς και τις υποχρεώσεις που τους υπαγορεύουν τα συμβόλαιά τους (ειδικά στην περίπτωση κάποιου ατυχήματος), η Σύγκλητος έχει την άποψη ότι μετά την εξέταση των καινούριων αποδεικτικών στοιχείων, οι πειθαρχικές διαδικασίες εναντίον των ομάδων έχουν πάψει να είναι αρμοστές και δεν είναι πλέον προς το όφελος του σπορ. Για αυτό η Σύγκλητος θα εισηγηθεί στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να αρθεί η απόφαση ενοχής των ομάδων που λήφθηκε στις 29 Ιουνίου. Αυτή η εισήγηση θα προωθηθεί στο Συμβούλιο μέσα στις επόμενες μέρες για να διενεργηθεί ψηφοφορία μέσω fax.»
Αυτή ήταν η επίσημη ανακοίνωση της Συγκλήτου της FIA… Μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι ομάδες θα απαλλαχτούν από τις κατηγορίες. Οι νέες αποδείξεις που έφεραν υπό εξέταση σιγούρεψαν την άποψη της FIA ότι μόνη υπεύθυνος για τα γεγονότα της Ινδιανάπολης ήταν η Michelin. Υπάρχει η υπόθεση ότι η αυτή η εξέλιξη θα σημάνει και το τέλος της Michelin στη Formula 1, με τον Mosley να έχει κάνει γνωστή την επιθυμία του να υπάρχει μόνο ένας προμηθευτής ελαστικών.

Ο Briatore δήλωσε πως ποτέ δεν υπήρξε πόλεμος στη Formula 1(!)
Και ο μέσος νοήμων άνθρωπος αναρωτιέται… τι ήταν αυτές οι αποδείξεις που έπεισαν τη Σύγκλητο για την αθωότητα των ομάδων; Ίσως να μη μάθουμε ποτέ, ίσως πάλι να μην ήταν οι αποδείξεις που έφερε ο Dennis και ο Horner που έπεισαν τη FIA να αθωώσει της ομάδες. Μετά το Βρετανικό Grand Prix (πριν από το οποίο τα αφεντικά των ομάδων μελών του GPWC είχαν συνεδριάσει στο Μόναχο για να αποφασίσουν για το μέλλον της αντίπαλης προς τη Formula 1 κατηγορίας) o Flavio Briatore άρχισε ξαφνικά να υμνεί τη χαμένη ενότητα που χρειάζεται η Formula 1 για να ορθοποδήσει. Από εκεί που όλοι ήταν στα μαχαίρια με τον Mosley, ο Ιταλός δήλωσε ότι η Formula 1 χρειάζεται τον Max Mosley, ότι δεν υπήρξε ποτέ κανένας πόλεμος και ότι όλοι γνωρίζουν τι είναι καλό για τη μακροχρόνια υγεία της Formula 1, απλά πρέπει να κάτσουν όλοι μαζί σε ένα τραπέζι και να το συζητήσουν. Και καλά ο Briatore, μπορεί να θέλει να παραμείνει στο πλευρό του καλού του φίλου και συνεργάτη Bernie Ecclestone του οποίου τη βοήθεια ίσως χρειαστεί εάν ο καινούριος διευθυντής της Renault, Carlos Ghosn αποφασίσει να σταματήσει την εμπλοκή της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Formula 1, κάτι πολύ πιθανό αφού είναι γνωστό ότι δεν είναι φίλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Οι υπόλοιπες ομάδες τι άποψη έχουν; Μάλλον αρκετά αντίθετη από αυτήν του Briatore. Αυτός ίσως να είναι και ο λόγος που ο Μosley με τις τελευταίες του κινήσεις προσπαθεί να τις «δελεάσει» να ταθούν στο πλευρό του. Η παραπάνω απόφαση της Συγκλήτου σίγουρα αποτελεί ένα γεγονός που θα ηρεμήσει κάπως τις ομάδες. Επίσης το γεγονός ότι στις προτιμήσεις των φιλάθλων (από το αποτέλεσμα της δημοσκόπησης της FIA και της AMD) βρίσκεται πολύ ψηλά η κορυφαία τεχνολογία της Formula 1, ανάγκασε το Mosley να αναθεωρήσει τις ιδέες του για δραστική μείωση της τεχνολογίας στη Formula 1. O Max δηλώνει πλέον πρόθυμος να συζητήσει με τις ομάδες για το πλάνο των κανονισμών του 2008 για να προκύψει κάποια συμβιβαστική λύση η οποία θα περιορίζει το κόστος και δε θα υποβαθμίζει ισοπεδωτικά την υψηλή τεχνολογία.

Μέσα σε όλα αυτά οι θεατές μέσω μιας νέας δημοσκόπησης κλήθηκαν να αποφασίσουν ποια από τις δυο μορφές κατατακτήριων δοκιμών που πρότειναν οι ομάδες προτιμούν να δουν το 2006. Η πρώτη μορφή είναι μια μονόωρη περίοδος δοκιμών χωρισμένοι σε δυο 25λεπτα με 10 λεπτά διακοπή μεταξύ τους. Οι οδηγοί θα μπορούν να συμπληρώνουν όσους γύρους επιθυμούν αλλά θα πρέπει να σημειώνουν χρόνο και στα δυο 25λετπα. Ο ταχύτεροι γύροι του κάθε οδηγού από τα δυο 25λεπτα θα αθροίζονται και θα ορίζουν τη θέση του οδηγού στην εκκίνηση. Η δεύτερη μορφή είναι και πάλι μονόωρη. Στο πρώτο δεκαπεντάλεπτο όλοι θα σημειώνουν χρόνους αλλά οι πέντε πιο αργοί συνδυασμοί δε θα συμμετέχουν στο επόμενο 15λεπτο και θα εκκινούν την Κυριακή στις θέσεις 16-20. Στο επόμενο δεκαπεντάλεπτο θα ορίζονται οι θέσεις 11-15 με τον ίδιο τρόπο και την υπόλοιπη μισή ώρα τα 10 εναπομείναντα μονοθέσια θα παλεύουν για τις 10 πρώτες θέσεις εκκίνησης. Ο χρόνος που θα μετράει για αυτά τα μονοθέσια θα πρέπει να έχει σημειωθεί μέσα σε αυτό το μισάωρο.

Θα καταφέρει ο Mosley να φέρει τις ομάδες με το μέρος του;
Θα καταφέρουν οι κινήσεις του Mosley να πείσουν τις ομάδες να παραμείνουν στη Formula 1 και να μην έχουν την επιθυμία να δημιουργήσουν ένα άλλο πρωτάθλημα; Για να γίνει αυτό θα πρέπει να γίνει ένας πιο σωστός καταμερισμός της πίτας (βλέπε έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα-Συνθήκη Ομονοίας) και οι κανονισμοί του 2008 σίγουρα να μην ισχύσουν έτσι όπως τους είδαμε στην αρχική πρόταση της FIA. Αναμένουμε λοιπόν…_
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr