Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Δημοσκόπηση FIA/AMD 11/7/2005 7:03 μμ

Για πρώτη φορά στην ιστορία οποιουδήποτε σπορ ζητήθηκε η γνώμη των φιλάθλων
Σε μια πρωτοποριακή κίνηση, η FIA με μια δημοσκόπηση που διεξήγαγε μέσω της ιστοσελίδας της με τη βοήθεια της AMD, ρώτησε τους ακόλουθους του σπορ τι αλλαγές πιστεύουν ότι θα πρέπει να γίνουν στο σπορ για να γίνει πιο ελκυστικό. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία οποιουδήποτε σπορ που ζητείται η άποψη των φιλάθλων. 93.000 άνθρωποι από 180 χώρες αποκρίθηκαν στο κάλεσμα... Αυτές είναι οι απόψεις τους:

-το 94% θέλει περισσότερα προσπεράσμετα
-το 74% ζητάει περισσότερη έμφαση στις ικανότητες των οδηγών
-το 88% λέει ότι η επίδειξη των οδηγικών ικανοτήτων των πιλότων είναι ο πιο συναρπαστικός τομέας της Formula 1
-το 69% θέλει περισσότερες ομάδες
-το 84% θέλει 18 ή περισσότερους αγώνες ανά σεζόν
-το 69% δήλωσε ότι το σπορ θα πρέπει να ταξιδέψει σε περισσότερες καινούριες χώρες
-το 80% συμφωνεί ότι η προηγμένη τεχνολογία διαχωρίζει τη Formula 1 από τις άλλες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού
-το 64% αναμένει με ενδιαφέρον κάθε σεζόν τις τεχνολογικές εξελίξεις
-μόνο το 15% πιστεύει ότι η Formula 1 παρουσιάζει την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας και οδηγικών ικανοτήτων
Οι πιο δημοφιλείς πίστες είναι το Μονακό και το Spa με το 55 και το 53% των απαντήσαντων αντίστοιχα να δηλώνει ότι το ενδιαφέρον του για τη Formula 1 θα μειωθεί εάν αυτές οι πίστες εκλείψουν από το καλαντάρι. Ακολοθούν οι πίστες:
Η "πίστα" του Μονακό παραμένει η δημοφιλέστερη όλων. Και η παλαιότερη. Το πρώτο Grand Prix εκεί διεξήχθει το 1929
49% Silverstone
43% Monza
38% Suzuka
35% Imola
29% Montreal
27% Hockenheim
27% Nurburgring
26% Melbourne
25% Indianapolis
24% Interlagos
23% Barcelona
20% Magny-Cours
18% Sepang
17% Hungaroring
15% Bahrain
14% Shanghai
9% Istanbul

-το 99% παρακολουθεί τη Formula 1 στην τηλεόραση
-το 76% θα παρακολουθήσει και τους 19 αγώνες
-το 36% θα παρακολουθήσει τις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτός ο τομέας είναι ένας από τα πιο μελανά σημεία της σημερινής Formula 1 αφού πάνω από 70% των απαντήσαντων προτιμάει τον παλιό τρόπο διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών.
-το 54% πιστεύει ότι η τηλεοπτική κάλυψη έχει βελτιωθεί τα τελευταία πέντε χρόνια
-το 95% υποστηρίζει την αυξημένη χρόση των κάμερων που βρίσκονται πάνω στα μονοθέσια
Τους τελευταίους 12 μήνες
-το 95% επισκέφθηκε μια ιστοσελίδα αφιεωμένη στη Formula 1
-το 89% διαβάζει για τη Formula 1 στην εφημερίδα
-το 48% αγόρασε διαφημιστικό εμπόρευμα κάποιας ομάδας
-το 40% αγόρασε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ενός χορηγού
-το 55% είναι πρόθυμο να αγοράσει ειδικό τύπο, αφιερωμένο στη Formula 1

Στα υπόλοιπα νέα, που αφορούν τη FIA τώρα, ο Max Mosley κανόνισε μια καινούρια συνάντηση με τους οδηγούς-μέλη του GPDA (το σύνδεσμο των πιλότων) για την 1η Αυγούστου, στις Κάννες, μετά την ακύρωση της συνάντησής τους την Παρασκευή του Βρετανικού Grand Prix. O Mosley είχε ακυρώσει εκείνη τη συνάντηση επειδή κάποιες δηλώσεις του Coulthard κατά την άποψή του έκλιναν προς τον πολιτικό τομέα και όχι προς αυτόν της ασφάλειας τον οποίον είχε συμφωνήσει να συζητήσει μαζί τους, παραμορφώνοντας τη φύση της συνάντησης. Στις Κάννες, ο Mosley επιθυμεί να συζητηθούν θέματα δοκιμών εξέλιξης, προτεινόμενοςυ τεχνικούς και αγωνιστικούς κανονισμούς για το 2008 και όποια άλλα θέματα. Δηλώνει επίσης ότι η επιθυμία των οδηγών είναι να αυξηθεί η ασφάλεια στις ιδιωτικές δοκιμές εξέλιξης (μετά από την αύξηση που έχει σημειωθεί σε ατυχήματα κατά τη διεξαγωγή τους και ειδικά μετά το ατύχημα του Alex Wurz, δοκιμαστή της McLaren, στο Paul Ricard πριν από ενάμιση μήνα περίπου, το οποίο αποτέλεσε το ατύχημα με την υψηλότερη ταχύτητα στην ιστορία της Formula 1). Συνεχίζει όμως λέγοντας ότι αν υποστηρίξει κάποια μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση, οι ομάδες θα στραφούν -ακόμη περισσότερο- εναντίον του. Και ενώ ο ίδιος δηλώνει πρόθυμος να υποστηρίξει τους οδηγούς, αυτοί υπέγραψαν ένα έγγραφο που υποστήριζε την επιλογή των ομάδων της Michelin να μην αγωνιστούν στο Grand Prix των ΗΠΑ. Αυτή η κίνηση τον έβαλε είπε, σε δύσκολη θέση.

Ο David Coulthard ωστόσο, εξέφρασε και πάλι τη δυσαρέσκειά του, δηλώνοντας ότι θα ήταν πιο εύκολο ένας άνθρωπος να πάει σε μια ομάδα ανθρώπων, παρά το αντίθετο. Ο Σκοτσέζος δήλωσε ότι αν και ο ίδιος θα είναι παρών δεν ξέρει πόσοι από τους οδηγούς θα καταφέρουν τελικά να παρευρεθούν καθώς έχουν και άλλες υποχρεώσεις. Οι Κάννες απέχουν λίγη ώρα με το αυτοκίνητο από το Μονακό όπου κατοικεί ο Mosley αλλά και πολλοί εκ των οδηγών.

To παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA θα βγάλει την τελική απόφασή του στις 29 Σεπτεμβρίου για τις επτά ομάδες (και η Red Bull άσκησε έφεση) της Μichelin που βρέθηκαν ένοχες για δυο κατηγορίες όσον αφορά τα γεγονότα των ΗΠΑ
Επίσης, ορίστηκε η ημερομηνία ακρόασης της έφεσης των επτά ομάδων της Michlein (συμπεριλαμβανομένης και της Red Bull η οποία στην αρχή είχε δηλώσει ότι δεν πρόκειται να ασκήσει έφεση αλλά εντέλει το έκανε) οι οποίες βρέθηκαν ένοχες στην κατηγορία ότι δεν έφεραν τα κατάλληλα ελαστικά στην Ινδιανάπολη και στην κατηγορία ότι αδικαιολόγητα απέτρεψαν τα μονοθέσιά τους από το να αγωνισθούν στο Grand Prix των ΗΠΑ. Η ακρόαση της έφεσης θα γίνει στις 28 Σεπτεμβρίου, δυο βδομάδες μετά την απόφαση της ποινής που θα υποστούν οι ομάδες. Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν στις 29 Σεπτεμβρίου.

Πέρα από αυτό, οι εννιά ομάδες μέλη του GPWC, του εν δυνάμει αντίπαλου πρωταθλήματος της Formula 1 δήλωσαν ότι τον επόμενο μήνα θα εκδώσουν τους κανονισμούς της καινούριας κατηγορίας. Τα αφεντικά των ομάδων-μελών του GPWC συναντήθηκαν στις 7 Ιουλίου στο Μόναχο της Γερμανίας για να συζητήσουν για το πως θα πράξουν στο μέλλον. Κανείς δεν γνωρίζει ακόμη πόσο θα διαφέρουν αυτοί οι κανονισμοί από αυτούς που πρότεινε η FIA για το 2008, αλλά και για αυτούς υπήρξαν οι πρώτες αντιδράσεις, δια στόματος Michael Schumacher, μάλιστα. Ο Γερμανός πολυπρωταθλητής δήλωσε ότι είναι αντίθετος με τη δραστική μείωση της αρνητικής άνωσης των μονοθεσίων (η οποία προτάθηκε να μειωθεί στο 10% των σημερινών επιπέδων, δηλαδή στο 1/3 της αρνητικής άνωσης που είχαν τα μονοθέσια τη δεκαετία του '70). Θα πρέπει δηλώνει, να πετύχουμε μια ισορροπία η οποία ευνοεί τα προσπεράσματα, ελέγχοντας τις ταχύτητες και διατηρώντας παράλληλα τη Formula 1 στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr