Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

FIA: Κανονισμοί 2008 28/6/2005 10:51 μμ

O Mosley έχει προς το παρόν μόνο 3 από τις 10 ομάδες στο πλευρό του...
Εν μέσω ενός εξαιρετικά τεταμένου πολιτικού κλίματος η FIA εξέδωσε τις πρώτες της προτάσεις για τις αλλαγές κανονισμών που θέλει να προωθήσει ξεκινώντας από το 2008. Αυτές έχουν ως βασικούς στόχους τη μείωση των κοστών και την αύξηση του θεάματος (μέσω της μείωσης της αεροδυναμικής πρόσφυσης και της αύξησης της μηχανικής καθώς και την έμφαση στις ικανότητες των οδηγών). Οι προτεινόμενες αλλαγές είναι:

Κινητήρας
-Ο κινητήρας θα ελέγχεται από μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου η οποία θα παρέχεται από την FIA και θα είναι ίδια για όλες τις ομάδες.
-Απαγόρευση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
-Διατήρηση των V10 με περιορισμένο ρυθμό περιστροφής για τις ομάδες που δε θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν 2,4λιτρους V8.

Κιβώτιο ταχυτήτων
-Θα προμηθεύεται από τη FIA με προκαθορισμένες σχέσεις και διαφορικό. Οι εντολές αλλαγής σχέσης θα πρέπει να μεταφέρονται μηχανικά στο κιβώτιο.
-Ο συμπλέκτης θα πρέπει να είναι πεντάλ το οποίο θα μεταφέρει τις εντολές μηχανικά.

Μίζα
-Όλα τα μονοθέσια θα έχουν μίζα η οποία θα ελέγχεται από τον οδηγό, για να μπορεί να βάζει μπρος το μονοθέσιο χωρίς εξωτερική βοήθεια σε περίπτωση που αυτό σβήσει.

Σασί
-Το χαμηλότερο επιτρεπόμενο ύψος του κέντρου βάρους θα ορίζεται από τους κανονισμούς.
-Το χαμηλότερο επιτρεπόμενο βάρος του σασί θα ορίζεται από τους κανονισμούς.
-Οι δυνάμεις στις οποίες υπόκεινται τα σασί στα crash-test θα αυξηθεί.
-Η ποσότητα επιτρεπόμενου έρματος θα περιοριστεί σημαντικά.

Αμάξωμα
-Η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων θα μειωθεί στο 10% των σημερινών επιπέδων, ενώ η αεροδυναμική αντίσταση θα παραμείνει η ίδια.
-Το πλάτος των μονοθεσίων θα αυξηθεί.
-Οι αεροδυναμικές απολήξεις (barge boards, πλαϊνά πτερύγια κλπ) θα απαγορευτούν.

Φρένα
-Όλες οι ομάδες θα χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα πέδησης το οποίο θα προμηθεύει η FIA.

Ελαστικά
-Επαναφορά των σλικ ελαστικών με προδιαγραφές οριζόμενες από τη FIA.
-Ένας προμηθευτής ελαστικών για όλες τις ομάδες.
-Τα ελαστικά θα είναι φαρδύτερα και θα έχουν μικρότερο προφίλ.
-Θα απαγορευτούν οι θερμαντικές κουβέρτες.

Τηλεμετρία
-Απαγορεύεται η τηλεμετρία από τα pits προς το μονοθέσιο.
-Εκτός συγκεκριμένων εξαιρέσεων όλα τα συστήματα συγκέντρωσης δεδομένων θα είναι διαχωρισμένα από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα.

Υλικά
-Θα εφαρμοστούν περιορισμοί στη χρήση υλικών σε όλους τους τομείς του μονοθεσίου.

Εφεδρικά μονοθέσια
-Θα απαγορευτεί η χρήση του εφεδρικού μονοθέσιου.

Δοκιμές Εξέλιξης
-Κάθε ομάδα θα έχει το δικαίωμα να διανύει μόνο μέχρι 30.000 χιλιόμετρα σε δοκιμές εξέλιξης ανά χρόνο.

Πελατειακά μονοθέσια
-Οι ομάδες θα μπορούν να αγοράζουν ένα ολόκληρο μονοθέσιο ή μέρη του από έναν άλλο κατασκευαστή. Δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα πως αυτό θα επηρεάζει τη βαθμολογία κατασκευαστών.

Τα παραπάνω ωστόσο παραμένουν ακόμη προτάσεις. Στις συναντήσεις που διαμόρφωσαν αυτές τις προτάσεις συμμετείχαν μόνο η Ferrari, η Jordan και η Red Bull. Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστή η αντίδραση των ομάδων-μελών του GPWC (δηλαδή των ομάδων που υποστηρίζονται από αυτοκινητοβιομηχανίες), αν και αναμένεται να μην είναι θετική. Ωστόσο η FIA δε μπορεί να περιμένει για πολύ ακόμα τις δικές τους προτάσεις καθώς θα πρέπει να έχει καθορίσει τις αλλαγές που θα ισχύσουν από το 2008 μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου..._Φ.Λ. fab@freemail.gr