Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

FIA WTCC: Μονομαχία BMW και Alfa Romeo στη Μόντσα 11/4/2005 4:08 μμ

To βάθρο των νικητών της Μόντσα με τον Dirk Muller (αριστερά) και τον James Thompson (μέση) να μοιράζονται το ψηλότερο σκαλί.
Ο πρώτος αγώνας στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) είχε χρώμα γερμανοιταλικό. Στο ναό της ταχύτητας, στην ιστορική πίστα της Μόντσα, η BMW και η Alfa Romeo κυριάρχησαν αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την Seat, την Chevrolet και την Ford. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σωστή σειρά.

Από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου είχε ήδη αρχίσει να διαφαίνεται ότι οι δυο κατασκευαστές βρίσκονταν σε δικό τους αγώνα, αφού οι 6 από τις 8 θέσεις τις κορυφής είχαν καταληφθεί από τις 320 και τις 156. Μάλιστα, η BMW θα μπορούσε να καυχιέται ότι έκανε το 1-2-3 της σειράς εκκίνησης, αν ο Jorg Muller δεν «ξεχνούσε» να περάσει από τις ζυγαριές των τεχνικών εφόρων του αγώνα, κάτι που τον έφερε, μετά την ποινή που του επιβλήθηκε, στην 18η θέση. Έτσι, ο Dirk Muller, της BMW Γερμανίας, και ο Antonio Garcia, της Ιταλοϊσπανικής BMW, βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή, εμπρός από τις δυο Alfa Romeo των Gabriele Tarquini και Augusto Farfus Jr. Τελικά, αποδείχθηκε ότι και στους δυο αγώνες αυτές ήταν και οι πρωταγωνίστριες ομάδες, με την Seat να δείχνει πιο κοντά από τους υπόλοιπους κατασκευαστές, γεγονός που υπογραμμίζει την καλύτερη εξέλιξη, λόγω περισσότερων ετών εμπλοκής, που έχουν οι 320 και οι 156.

Aπόλυτα επιτυχημένο το ντεμπούτο του Dirk Muller και της BMW στο WTCC. Ταχύτερος στα δοκιμαστικά, νικητής του πρώτου αγώνα και δεύτερη θέση στον δεύτερο αγώνα. Η κορυφή της βαθμολογίας του ανήκει.
1ος αγώνας
Με αυτά τα δεδομένα τα αυτοκίνητα στήθηκαν στην ευθεία της ιταλικής πίστας για τον πρώτο αγώνα στην ιστορία του θεσμού. Στην εκκίνηση, λοιπόν, δεν έλειψαν οι μάχες, αφού κάθε οδηγός προσπάθησε να δώσει από την αρχή το στίγμα του στο νεοσύστατο θεσμό. Θύμα αυτών των διενέξεων ήταν ο Ιταλός, Gabriele Tarquini, ο οποίος βρέθηκε στο γρασίδι σπαταλώντας την πλεονεκτική θέση που είχε στην αρχή και πέφτοντας στην έκτη. Την ίδια, περίπου, τύχη είχε και λίγο αργότερα, στο τέλος του τρίτου γύρου, η BMW 320i του Ισπανού Antonio Garcia, ο οποίος έπεσε στην έκτη θέση, από την δεύτερη που βρισκόταν, μετά από… στενό μαρκάρισμα που δέχθηκε από την Alfa 156 του Βραζιλιάνου Augusto Farfus Jr. Βέβαια, ο τελευταίος δεν χάρηκε για πολύ την δεύτερη θέση, αφού ο «μαινόμενος» Gabriele Tarquini, τον προσπέρασε στον επόμενο (4ο) γύρο, για να διαμορφώσει νωρίς την τριάδα του πόντιουμ, αφού ο Dirk Muller φαινόταν σε άλλο αγώνα και δεν έδειξε να απειλείται σε κανένα από τους 9 συνολικά γύρους της μήκους 5.770 μέτρων πίστας. Η τελική διαφορά διαμορφώθηκε στα 2,5 δλ. από τον δεύτερο Tarquini, ενώ ο Farfus βρέθηκε άλλο 1,3 δλ. πίσω. Στα αξιοσημείωτα του πρώτου αγώνα ήταν η εγκατάλειψη του νέου Ford Focus, του Thomas Klenke, με προβλήματα στον κινητήρα, ενώ στο μέτωπο της άλλης πρωτοεμφανιζόμενης ομάδας, της Chevrolet, ο νεαρός Rob Huff, βρέθηκε μπροστά από τους ομόσταυλούς του, αλλά αρκετά πίσω από τον ανταγωνισμό, στην 20η θέση.

Ο James Thompson κράτησε ψηλά την σημαία της Alfa Romeo επί ιταλικού εδάφους κερδίζοντας τον δεύτερο αγώνα.
2ος αγώνας
Ο δεύτερος αγώνας ξεκίνησε με την πρώτη οχτάδα να διαμορφώνεται από το αποτέλεσμα του πρώτου αγώνα. Έτσι, ο Σουηδός Rickard Rydell, που είχε τερματίσει όγδοος, να βρίσκεται στην πρώτη θέση, ενώ ο James Thompson, που είχε τερματίσει έβδομος να βρίσκεται δίπλα του. Η υπεροχή της 156 του Βρετανού, φάνηκε αμέσως, αφού κατάφερε να προσπεράσει σύντομα το εμπόδιο του Seat Toledo Cupra, του Rydell και να πάρε κεφάλι στον αγώνα. Βέβαια, η εκκίνηση είχε και πάλι τις στιγμές τις, αφού ο Fabrizio Giovanardi είδε την Alfa Romeo του να αρνείται να φύγει από την γραμμή, ενώ η Βρετανική BMW, του Andy Priaux, που ξεκινούσε από την 5η θέση, προσπάθησε να κάνει το… κόλπο γκρόσο, για να βρεθεί τελικά στο γρασίδι και από εκεί στην 6η θέση. Στην συνέχεια, η μαχητικότητα του Augusto Farfus, είχε άλλο ένα θύμα, αυτή τη φορά το Seat του Rydell, για τον οποίο έληξε άδοξα ένα, ούτως ή άλλως μέτριο σαββατοκύριακο. Στο μεταξύ, η μάχη επικεντρώθηκε στην πρώτη θέση με τον Thompson να κρατάει με νύχια και με δόντια πίσω του τον Antonio Garcia και τον Dirk Muller, να συμπληρώνει σύντομα μια μάχη ή οποία έμελλε να βρει και πάλιν τον Garcia χαμένο, αφού, εν μέσω εχθροπραξιών, βρέθηκε στην 5η θέση. Στον 5ο γύρο, ήταν η σειρά του Tarquini να εγκαταλείψει μετά από επαφή που είχε με τον Muller, ενώ την ίδια τύχη είχε λίγο αργότερα στον ίδιο γύρο και ο Farfus. Την παράσταση, όμως, έκλεψε ο έτερος οδηγός της BMW Γερμανίας, ο Jorg Muller, ο οποίος αν και ξεκίνησε τον αγώνα από τις τελευταίες θέσεις κατάφερε να τερματίσει 5ος, αποδεικνύοντας την δύναμη των BMW στην συγκεκριμένη πίστα. Από εκεί και πέρα, η καταστροφή για την Ford ολοκληρώθηκε, αφού είδε και το δεύτερο Focus, αυτό του Thomas Jager, να εγκαταλείπει από την ίδια αιτία, ενώ, αντίθετα, ο Nicola Larini χάρησε στην Chevrolet την καλύτερη θέση της ως τώρα, η οποία όμως ήταν μόλις 15η συνολικά.

Επόμενος αγώνας για το WTCC είναι στην πίστα του Μανικούρ στη Γαλλία την 1η Μαϊου, ενώ αναλυτικά αποτελέσματα του αγώνα της Μόντσα θα βρείτε στο www.fiawtcc.com._Κ.Φ.( kfoukis@4troxoi.gr )


ΘέσηΝοΟδηγόςΣυν.Μόντσα (1ος αγ.)Μόντσα (2ος αγ.)
143Dirk Muller (GER)18108
23James Thompson (GBR)12210
35Antonio Garcia (ESP)1046
41Andy Priaulx (GBR)954
52Gabriele Tarquini (ITA)880
67Augusto Farfus jr. (BRA)660
742Jorg Muller (GER)505
86Fabrizio Giovanardi (ITA)431
99Jordi Gene (ESP)303
104Alessandro Zanardi (ITA)202
118Rickard Rydell (SWE)110
Κατασκευαστές     
ΘέσηΟμάδαΣυν.Μόντσα (1ος αγ.)Μόντσα (2ος αγ.) 
1BMW291514 
2Alfa Romeo281414 
3Seat1578 
4Chevrolet330 

Αυτή ήταν η εικόνα που είδαμε στην Μόντσα (έστω και με άλλους πρωταγωνιστές σε κάθε αγώνα). Οι BMW να προηγούνται με βραχεία κεφαλή των Alfa Romeo, με τα Seat Toledo Cupra στο βάθος και από εκεί και πέρα το... χάος.