Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Το νέο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών 22/1/2005 1:41 μμ

Juan Pablo Montoya
Πολλά έχουν ακουστεί τους τελευταίους μήνες όσον αφορά στις κατατακτήριες δοκιμές και σίγουρα δεν είναι δύσκολο να μπερδευτεί κανείς με τόσες πολλές πληροφορίες.
Είναι χρήσιμο λοιπόν να ξεκαθαρίσουμε τι ακριβώς θα γίνεται.
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξάγονται σε δυο διαφορετικές μέρες. Η πρώτη περίοδος θα γίνεται Σάββατο και στα Ευρωπαϊκά GP θα ξεκινά 14:00 η ώρα Ελλάδος.
Σ’ αυτή την πρώτη περίοδο τα μονοθέσια θα μπορούν να έχουν όσα καύσιμα θέλουν όμως είναι λογικό όλοι να έχουν ελάχιστα καύσιμα ώστε να κάνουν μόνο τους τρεις γύρους. Οι πιλότοι θα εμφανίζονται ένας ένας στην πίστα όπως γίνονταν και πέρυσι και ως σειρά εμφάνισης θα χρησιμοποιείται η κατάταξη του προηγούμενου αγώνα αντεστραμμένη. Δηλαδή ο νικητής του προηγούμενου αγώνα θα εμφανίζεται τελευταίος ενώ αντίθετα αυτός που έχει εγκαταλείψει πρώτος στον προηγούμενο αγώνα θα εμφανίζεται πρώτος. Αμέσως μετά τη λήξη της πρώτης περιόδου δοκιμών τα μονοθέσια θα μπαίνουν σε καθεστώς παρκ φερμέ.
Η δεύτερη περίοδος θα διεξάγεται την Κυριακή το πρωί.Στα Ευρωπαϊκά GP ώρα διεξαγωγής θα είναι 11:00 το πρωί για την Ελλάδα. Πριν το ξεκίνημα αυτής της περιόδου θα επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός των μονοθεσίων. Εν συνεχεία δεν θα επιτρέπεται άλλος ανεφοδιασμός μέχρι το ξεκίνημα του αγώνα οπότε όλοι θα είναι υποχρεωμένοι να βάζουν στα ρεζερβουάρ τους καύσιμο αρκετό ώστε να φτάσουν μέχρι τον πρώτο προγραμματισμένο ανεφοδιασμό τους στον αγώνα.
Σ’ αυτή τη δεύτερη περίοδο ως σειρά εμφάνισης των πιλότων θα χρησιμοποιείται η σειρά κατάταξης της πρώτης περιόδου αντεστραμμένη. Δηλαδή ο ταχύτερος πιλότος το Σάββατο θα εμφανίζεται τελευταίος την Κυριακή. Αντίστοιχα ο πιο αργός θα εμφανίζεται πρώτος.
Οι χρόνοι των δυο περιόδων θα αθροίζονται και poleman θα ανακηρύσσεται ο πιλότος που θα έχει το μικρότερο άθροισμα. Αντίστοιχα δεύτερος δίπλα του θα εκκινεί ο πιλότος με το δεύτερο μικρότερο άθροισμα. Τελευταίος θα εκκινεί ο πιλότος με το μεγαλύτερο άθροισμα χρόνων.
Τώρα όσον αφορά στα λάστιχα ο κάθε πιλότος θα έχει στη διάθεσή του για το τριήμερο του αγώνα 4 σετ. Την Παρασκευή κάθε πιλότος θα έχει πρόσβαση σε δυο, διαφορετικά μεταξύ των, σετ ελαστικών και αφού επιλέξει αυτό που προτιμά θα επιστρέφει το άλλο σετ. Για το Σάββατο και την Κυριακή θα έχει στη διάθεσή του το σετ ελαστικών που επέλεξε την Παρασκευή και άλλα δυο καινούργια σετ ίδιου τύπου. Ο πιλότος θα χρησιμοποιεί το ένα απ’ αυτά τα σετ στις δυο ελεύθερες περιόδους δοκιμών του Σαββάτου. Εν συνεχεία θα τοποθετεί το δεύτερο σετ με το οποίο θα πρέπει να συμμετέχει στις δυο περιόδους κατατακτήριων δοκιμών – Σάββατο μεσημέρι και Κυριακή πρωί – και στον αγώνα. Το τρίτο σετ θα χρησιμοποιείται σε περίπτωση ανάγκης, εάν κατά τη διάρκεια του αγώνα καταστραφεί κάποιο ελαστικό από το δεύτερο σετ. Σ’ αυτή την ακραία περίπτωση που ο πιλότος θα υποχρεώνεται να μπει στα πιτ για αλλαγή ελαστικών η ομάδα δεν έχει το δικαίωμα να ανεφοδιάσει σ’ αυτή τη φάση το μονοθέσιο.
Δεν είναι απίθανο στη συνάντηση των αγωνιστικών διευθυντών με τον πρόεδρο της FIA, Max Mosley στις 28/1 να παρθούν κάποιες αποφάσεις που θα διαφοροποιούν έστω και λίγο την πιο πάνω διαδικασία.
T.Π.
takis@techlink.gr