Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Ο Βασίλης Δεσποτόπουλος μιλά στο rally.gr 24/4/2008 7:05 μμ

Στο περιθώριο του Ράλλυ Φθιώτιδας, συναντήσαμε τον πρόεδρο της ΕΛΠΑ κ. Βασίλη Δεσποτόπουλο, ο οποίος βρέθηκε στη Λαμία για να παρακολουθήσει τον αγώνα, όπου είχαμε την ευκαιρία για μια σύντομη συζήτηση μαζί του.

Συναντήσαμε τον πρόεδρο της ΕΛΠΑ στο χώρο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, όπου βρήκαμε την ευκαιρία για μια σύντομη κουβέντα, την οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

Τον τελευταίο καιρό έχουμε εξελίξεις στο χώρο, κυρίως λόγω της απονομής χάριτος που δόθηκε από την ΕΛΠΑ σε κάποιους αθλητές και πυροδότησε αντιδράσεις από τη μεριά της ΕΘ.Ε.Α.
«Πιστεύω ότι αυτό το θέμα έχει λήξει. Εγώ εκείνο που μπορώ να πω, είναι ότι ειπώθηκαν πάρα πολλά, άλλα αληθινά, άλλα με υπερβολές, άλλα εσφαλμένα. Θέλω να πω για τελευταία φορά ότι η λεγόμενη απονομή χάριτος, ήταν απλά μια αναστολή της έκτισης του υπολοίπου των ποινών για ανθρώπους που, θέλω να τονίσω, ότι πολύ ορθά είχαν τιμωρηθεί από την ΕΘ.Ε.Α. και είχαν ποινές αντάξιες του αδικήματος στο οποίο είχαν υποπέσει. Εκείνο που βγήκε από όλες τις εκπομπές, από όσα ειπώθηκαν, γράφτηκαν, συζητήθηκαν, πιστεύω ήταν σημαντικό, αφού όλος ο κόσμος κατάλαβε τη σημαντικότητα και τη σπουδαιότητα της παράβασης. Όλοι μάθαμε πόσο σημαντικό είναι όταν βλέπεις αυτή την πινακίδα, να τη λαμβάνεις υπόψιν σου, γιατί από ότι δήλωσαν οι περισσότεροι αγωνιζόμενοι, μέχρι τότε δεν είχαν συνταραχθεί τόσο ώστε να το λαμβάνουν υπόψιν τους».

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σύνθεση της ΕΘ.Ε.Α.
«Η Εθνική Επιτροπή Αγώνων είναι κάτι πολύ σοβαρό. Βρέθηκε ξαφνικά ακέφαλη μετά την παραίτηση της προηγούμενης ΕΘ.Ε.Α. Έκτοτε έχει περάσει 1 μήνας. Δεν έχει οριστεί ακόμη νέα ΕΘ.Ε.Α, αφού ακόμη γίνονται διαβουλεύσεις, αναφορικά με το ποια θα είναι η σύνθεσή της. Η απελθούσα ΕΘ.Ε.Α είχε κάνει ένα αρκετά σημαντικό έργο, που σίγουρα πρέπει να λάβει υπόψιν η νέα ΕΘ.Ε.Α.»

Να υποθέσουμε πως δεν υπάρχει κάποια πιθανότητα για ανανέωση της εμπιστοσύνης προς τον κ. Μανιατόπουλο;
«Δεν γνωρίζω τις προθέσεις του, ξέρω πως δε θέλει να ασχοληθεί με το αυτοκίνητο, αλλά κυρίως με την ομοσπονδία μοτοσικλέτας. Αν θελήσει να ασχοληθεί θα το δηλώσει ο ίδιος».

Γίνονται όντως κινήσεις για δημιουργία Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου και αν ναι, σε τι επίπεδο βρίσκονται;
«Ήδη η Ομοσπονδία της Μοτοσικλέτας έχει συντελεστεί. Πράγματι, βρισκόμαστε σε συζητήσεις για δημιουργία Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Όμως, πρέπει να υπάρξουν τουλάχιστον 20-21, δε θυμάμαι ακριβώς πόσες, λέσχες σε αυτό το εγχείρημα. Όμως, πρέπει να είναι σοβαρές και να ασχολούνται πραγματικά με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, γιατί με λέσχες-σφραγίδες δε γίνεται τίποτα. Η ΕΛΠΑ και εγώ πιστεύουμε πως μια ομοσπονδία θα δώσει ώθηση, δεν είμαι αρνητικός στη δημιουργία τους».

Ποια θεωρείτε πως είναι τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας ομοσπονδίας;
«Ίσως με την ομοσπονδία, το κράτος να αντιμετωπίσει το μηχανοκίνητο αθλητισμό με μεγαλύτερη σοβαρότητα. Παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται, δεν αντιμετωπιζόμαστε με σοβαρότητα. Ότι αποκομίζουμε είναι παροδικό, αφού άλλοτε υπεραναγνωριζόμαστε και άλλοτε αγνοούμαστε. Ελπίζω με αυτή την ομοσπονδία να «τσιγκλίσουμε» λίγο το μηχανισμό του κράτους».

Έχετε στο μυαλό σας τη λύση για το μέλλον της ΕΘ.Ε.Α.;
«Υπάρχουν σκέψεις σχετικά με τη σύνθεσή της, όμως δεν μπορώ να πω κάτι. Δεν έχουμε καταλήξει ακόμη. Κάποια λύση θα βρεθεί, όπως άλλωστε και στο παρελθόν. Η ΕΘ.Ε.Α. λειτουργούσε άλλoτε με επιτροπές, άλλοτε χωρίς αυτές, άλλοτε με την παρουσία λεσχών και άλλοτε όχι. Θα βρούμε ένα συγκερασμό, ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».

Ποιες είναι οι σκέψεις για τους αγώνες κατά το 2008, ποιοι στόχοι θέλετε να έχουν επιτευχθεί στο τέλος της χρονιάς; «Αυτή τη στιγμή προχωράμε με το σκεπτικό που είχε η απελθούσα ΕΘ.Ε.Α. Δε θα γίνουν αλλαγές, πέραν φυσικά μικρών μεταβολών που ίσως υπάρξουν, όμως η βασική γραμμή είναι αυτή που είχε χαράξει η προηγούμενη ΕΘ.Ε.Α.»

Ποιες είναι οι προτεραιότητες για τη φετινή χρονιά;
Στόχος μας φυσικά είναι να πάει καλύτερα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Μέχρι προχθές, προτεραιότητα είχε το ράλλυ Φθιώτιδας, μετά είναι το Ιστορικό Ακρόπολις και μετά το Ράλλυ Ακρόπολις. Περαιτέρω αλλαγές, αν γίνουν, θα συντελεστούν από τον Ιούλιο, όταν θα έχουν τελειώσει αυτά».

Υπάρχουν κάποιοι στόχοι, με την επίτευξη των οποίων θα είστε ευχαριστημένος;
«Πάντοτε υπάρχουν στόχοι για περαιτέρω βελτίωση. Θα θέλαμε να αυξηθούν γενικά τα νούμερα των αγώνων, των αγωνιζόμενων, συμμετοχών. Επίσης, σημαντική θέση έχουν θέματα ασφαλείας, για την οποία έχουν γίνει πολλά τον τελευταίο καιρό και τελικά, που σημαντική είναι η προβολή των αγώνων, η οποία αποτελεί έναν τομέα που χωλαίνει. Όλοι γνωρίζουμε πως μερίδα του Τύπου και ΜΜΕ αγνοεί τελείως τους αγώνες, αφού νομίζουν ότι δεν τους ενδιαφέρει και ότι δεν ενδιαφέρει τον κόσμο, κάτι που είναι λάθος. Σήμερα για παράδειγμα, οι θεατές ήταν εκατοντάδες για να μην πω χιλιάδες, στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Φθιώτιδας. Μειονέκτημα αποτελεί επίσης το γεγονός ότι δεν έχουμε σωστή μεγάλη πίστα, αφού υπάρχει μια μεγάλη στις Σέρρες, μια μικρή στα Μέγαρα και αυτό είναι όλο. Αν το κράτος είχε βοηθήσει, είτε παλιότερα στον Ορχομενό, που είχε εμπλακεί και η ΕΛΠΑ, είτε τώρα στην Πάτρα που έχει εμπλακεί η ιδιωτική πρωτοβουλία, μια τέτοια ιστορία θα είχε θετικά αποτελέσματα. Πάντως, νομίζω πως η υπόθεση της Πάτρας προχωράει καλά».

Υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια για την προβολή των αγώνων, πέραν της δημιουργίας πίστας;
«Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια, γενικά θέλουμε να κάνουμε πολλά, όμως όλα είναι συνδεδεμένα με τα χρήματα. Η προβολή και η παρουσία χορηγών είναι πράγματα αλληλένδετα. Δεν ξέρω τι γίνεται, μια πηγαίνουμε πολύ καλά, μετά πέφτουμε, τώρα ξαναπάμε σχετικά καλά, τουλάχιστον για τους μεγάλους αγώνες. Δυστυχώς οι μικρές λέσχες παραπονιούνται για έλλειψη χορηγών. Όλο αυτό, καταλήγει στους αγωνιζόμενους, που δε μπορούν να καλύψουν τα έξοδά τους, ενώ παράλληλα δεν τους εμπιστεύονται οι χορηγοί, αφού δεν υπάρχει σίγουρη προβολή. Πρέπει να προσπαθήσουμε πολύ σε αυτό τον τομέα και πρέπει οι άνθρωποι των ΜΜΕ να βοηθήσετε, ώστε να προοδεύσουμε σε αυτό».

Ποιος θεωρείται ότι πρέπει να είναι ο ρόλος των αγωνιζόμενων σε αυτό; Πόσο σημαντικό κομμάτι τους θεωρείτε;
«Η σημασία τους είναι αυτονόητη. Χωρίς αυτούς δεν θα υπήρχε αγωνιστικό τμήμα της ΕΛΠΑ. Γενικά έχουμε σχέση εξάρτησης μεταξύ μας, αφού ούτε εμείς μπορούμε να κάνουμε χωρίς αυτούς ούτε αυτοί χωρίς εμάς, όταν λέω εμάς, εννοώ οργανωτές κλπ. Υπάρχει μια αγαστή συνεργασία μαζί τους και ελπίζω να συνεχίσουμε έτσι».

Έχετε σκέψεις αξιοποίησής τους, είτε μέσω τους Σ.Ο.Α.Α., είτε μέσω του Σ.Ο.Α.Α.Β.Ε.;
«Έχω συναντήσει τους Πρόεδρους, τόσο του ΣΟΑΑ, όσο και του ΣΟΑΑΒΕ. Γνωρίζω πως είναι αγωνιζόμενοι και γενικά ασχολούνται πολύ με το σπορ, ενώ παράλληλα είναι θετικοί στη συνεργασία και πιστεύω θα την έχουμε. Πάντως, να τονίσω πως από εκεί και πέρα το γραφείο μου είναι πάντα ανοικτό, για όσο χρόνο καταφέρνω να ξεκλέψω για αυτό που υπηρετώ και αγαπώ. Έτσι, μπορεί ο καθένας να έρθει να μου πει τις ιδέες και τις απόψεις του. Κάθε πρόταση είναι ευπρόσδεκτη, αφού ακόμη και κακή να είναι, μπορεί να προσφέρει». _Ν.Δ. (nodas@4troxoi.gr)