Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Το μέλλον του WRC! 4/3/2008 6:47 μμ

Πριν από μερικές εβδομάδες, συγκεκριμένα σε συνέλευση της επιτροπής Ράλλυ της FIA, οι Κατασκευαστές που εμπλέκονται ενεργά αυτή τη στιγμή στο σπορ πήραν το χρίσμα από την Παγκόσμια Ομοσπονδία, να προτείνουν τη δική τους άποψη, σχετικά με τους τεχνικούς κανονισμούς που θεωρούν ότι θα πρέπει να χαρακτηρίζουν την κορυφαία κατηγορία αυτοκινήτων στο θεσμό, από το 2010 και έπειτα. Οι Citroen, Ford, Suzuki και Subaru, μίλησαν έδωσαν στην FIA τις προτάσεις τους, και όπως όλα δείχνουν από το 2010 μπαίνουμε σε μία νέα εποχή για το σπορ. Συγκεκριμένα, όπως όλα δείχνουν η κορυφαία κατηγορία του WRC θα έχει σαν βάση της, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000. Οι βασικότερες αλλαγές στους υπάρχοντες κανονισμούς θα έχουν να κάνουν με την προσθήκη υπερτροφοδότησης, αλλά και την διαφοροποίηση της πίσω αεροτομής, η οποία θα είναι στα στάνταρ των WRCars. Όταν η νέα κατηγορία παρουσιαστεί το 2010, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα θα μπορούν να συμμετέχουν μόνο στο WRC και σε κανένα άλλο θεσμό! Μάλιστα, για να εξασφαλιστεί αυτό, η FIA προτίθεται να διαμορφώσει έτσι τους κανονισμούς, έτσι ώστε οι εθνικές επιτροπές να μην μπορούν να συμπεριλάβουν την συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων στα εθνικά τους Πρωταθλήματα.

Ας δούμε, όμως, αναλυτικά τις αλλαγές που αναμένεται να έχει ο τεχνικός κανονισμός. Στον τομέα του κινητήρα, τα σύνολα θα έχουν χωρητικότητα 2.000 κ.εκ., αλλά θα έχουν την προσθήκη τούρμπο, το οποίο θα είναι ίδιο για όλες τις κατασκευάστριες εταιρίες. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα αυξηθεί δραματικά η ιπποδύναμη, η οποία ήδη στα S2000 αγγίζει τους 270 ίππους, αλλά η ροπή από τις χαμηλές στροφές. Στη μετάδοση, τα ημιαυτόματα κιβώτια που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα προδιαγραφών, θα δώσουν τη θέση τους σε μηχανικά, σειριακής επιλογής, έξι σχέσεων. Και τα τρία διαφορικά θα είναι μηχανικά, ενώ απαγορεύονται όλα τα υδραυλικά συστήματα που έχουν να κάνουν με τις αλλαγές ταχυτήτων, αλλά και τα διαφορικά. Στον τομέα των ηλεκτρονικών η κεντρική μονάδα διαχείρισης θα είναι πιο κοντά σε αυτή των αυτοκινήτων Παραγωγής, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα υφίσταται πλέον launch control, αλλά και πολλά συστήματα υψηλής τεχνολογίας, που είχαν να κάνουν με τα ηλεκτρονικά, και είχαμε δει στα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC.

Στο σύστημα πέδησης η διάμετρος των εμπρός φρένων, ειδικά στην άσφαλτο, θα είναι μικρότερη, την ώρα που τα πίσω αναμένεται να διατηρήσουν την ίδια διάσταση. Το υδρόψυκτο σύστημα αναμένεται να απαγορευθεί. Αλλαγές όμως, θα υπάρχουν και στο εσωτερικό, αφού να αναμένεται να είναι σαφώς πιο σπαρτιάτικο από ότι έχουμε συνηθίσει στα WRC. Θα υπάρχουν λιγότερες οθόνες για οδηγό και συνοδηγό, κάτι λογικό από τους περιορισμούς στα ηλεκτρονικά. Αυτό που θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει το πλήρωμα είναι πιέσεις και θερμοκρασίες. Στην εξωτερική τους αισθητική, αναμένεται να μοιάζουν με τα τωρινά αυτοκίνητα του WRC. Η επιθυμία των Κατασκευαστών είναι να εξακολουθούν να ξεχωρίζουν και να διαφοροποιούνται τα αυτοκίνητα, κάτι που σημαίνει ότι θα διατηρηθούν οι κανονισμοί σχετικά με την πίσω αεροτομή. Περισσότερες λεπτομέρειες, αναμένεται να ανακοινωθούν μετά την 26η Μαρτίου, όταν θα συνεδριάσει, και όπως δείχνουν, θα δώσει το πράσινο φως η FIA στην συγκεκριμένη κατηγορία.

Αυτή η εξέλιξη, είναι πολύ πιθανό να έχει θετικό αντίκτυπο στο WRC. Σίγουρα, με αυτόν τον τρόπο το κόστος συμμετοχής στο Πρωτάθλημα, το οποίο σημειωτέων θα περιλαμβάνει δώδεκα αγώνες, δεν θα αγγίζει τη σφαίρα της φαντασίας. Ο στόχος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας είναι η προσέλκυση και άλλων Κατασκευαστών στο θεσμό, κάτι που θα μεταφραστεί άμεσα σε αύξηση του ενδιαφέροντος. Φυσικά, σημαντικό ρόλο σε αυτή την απόφαση, έχει το γεγονός ότι οι παραπάνω αλλαγές έγιναν και θα γίνουν με τη σύμφωνη γνώμη των Κατασκευαστών, που ήδη συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και ουσιαστικά στηρίζουν το θεσμό. Μακάρι, οι παραπάνω αλλαγές να προσελκύσουν κι άλλους Κατασκευαστές και το Πρωτάθλημα να αποκτήσει και πάλι την χαμένη του αίγλη. Πάντως, όλες οι πλευρές προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύουν._Π.Τ. panost@4troxoi.gr