|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GP Αυστραλίας: O Raikkonen νικά με σαφή διαφορά ρυθμού |
18/3/2007 7:37 πμ
|
|
|
|
|
Το βάθρο των νικητών. Ο Alonso έδειχνε ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα, ο Todt ενθουσιασμένος που ο καινούριος του οδηγός αποδείχτηκε αμέσως ανταγωνιστικός, ο Raikkonen ήταν όπως πάντα ανέκφραστος, ενώ ο Hamilton ήταν -δικαιολογημένα- μακράν ο πιο χαρούμενος |
|
O Kimi Raikkonen έκανε το ιδανικότερο ντεμπούτο με τη Ferrari κατακτώντας τη νίκη εμπρός από τον Fernando Alonso. Εκπληκτικό ήταν το ντεμπούτο στη Formula 1 του Lewis Hamilton o οποίος συμπλήρωσε το βάθρο.
Oι τρεις πιλότοι διαμόρφωσαν το νεαρότερο βάθρο που έχει σημειωθεί στην ιστορία της Formula 1. Κανείς δεν κατάφερε να απειλήσει το Φινλανδό κατά τη διάρκεια του αγώνα, παρά το γεγονός ότι ο ασύρματος της Ferrari του έπαψε να λειτουργεί πριν την εκκίνηση. O εκπληκτικός Lewis Hamilton στην πρώτη του εμφάνιση στη Formula 1 βρισκόταν για τα 2/3 του αγώνα εμπρός από τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή Fernando Alonso με το ίδιο μονοθέσιο, ενώ βρέθηκε και στην πρωτοπορία του πρώτου αγώνα της καριέρας του. Από το 1996 και τη δεύτερη θέση του Jacques Villeneuve στην ίδια πίστα είχε να ανέβει στο βάθρο του πρώτου του αγώνα κάποιος πιλότος.
Στη Ferrari, μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε εχθές ο Felipe Massa με το κιβώτιο της F2007 τα οποία τον άφησαν 16ο, αποφάσισε να αντικαταστήσει τον κινητήρα του, γεγονός που σήμαινε ότι ο Βραζιλιάνος αναγκάστηκε να εκκινήσει τελευταίος.
|
O Hamilton πραγματοποίησε μια εκπληκτική εκκίνηση, προσπερνώντας από την εξωτερική τους Kubica και Alonso για να στρίψει τρίτος στην πρώτη στροφή |
|
Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ο Raikkonen έφυγε μπροστά, ενώ ο Alonso δεν κατάφερε να φύγει γρήγορα, γεγονός που επέτρεψε στο Nick Heidfeld να περάσει μπροστά του στα φρένα για την πρώτη στροφή. Λίγο πιο πίσω εκτυλισσόταν ταυτόχρονα άλλη μια μονομαχία μεταξύ των έτερων πιλότων της BMW Sauber και της McLaren, καθώς ο Robert Kubica προσπάθησε να κλείσει τον Hamilton. O Βρετανός επέλεξε να κατευθυνθεί προς την εξωτερική, γεγονός που του επέτρεψε να προσπεράσει και τον team mate του πέραν του Πολωνού, στρίβοντας τρίτος. Μια επαφή μεταξύ των Anthony Davidson και Adrian Sutil δεν είχε συνέπειες.
Αμέσως ο Raikkonen ξεκίνησε να χτίζει μια διαφορά ασφάλειας, καθώς απομακρυνόταν από τον Heidfeld με ρυθμό ενός δευτερολέπτου στο γύρο! Παράλληλα, ο Hamilton διατηρούσε πίσω του τον Alonso.
|
Η επαφή του Davidson με τον Sutil στην εκκίνηση. O Βρετανός διακομίστηκε στο νοσοκομείο μετά το τέλος του αγώνα με πόνους στην πλάτη |
|
Η «τάση» που επικράτησε όσον αφορά την επιλογή γόμας ήταν η χρήση της μεσαίας γόμας στα δυο πρώτα stint (για όσους ήταν σε στρατηγική 2 pit stop). O Felipe Massa, έχοντας μονάχα ένα προγραμματισμένο ανεφοδιασμό αποφάσισε να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα για να χρησιμοποιήσει στο δεύτερο μισό τη μεσαία.
Τον πρώτο γύρο των pit stop άνοιξε στο 15ο γύρο ο Heidfeld, ενώ 5 γύρους αργότερα, έχοντας ήδη μια διαφορά 15 δευτερολέπτων από τις McLaren μπήκε στα pits και ο Raikkonen. To παράδειγμα του Φινλανδού ακολούθησαν και τα βρετανικά μονοθέσια με τον Alonso να εισέρχεται στα pits στον 22ο γύρο και τον Hamilton στον αμέσως επόμενο. Ο Βρετανός κατάφερε να διατηρηθεί εμπρός από τον team mate του παρά την παρεμπόδιση από τον Adrian Sutil, αναρριχόμενο στη δεύτερη θέση, καθώς ο Heidfeld είχε πέσει 5ος, πίσω από τον team mate του, Kubica. Εντωμεταξύ, ο Felipe Massa είχε φτάσει ως την 7η θέση, πριν πραγματοποιήσει το μοναδικό ανεφοδιασμό του στον 30ό γύρο.
Στον 37ο γύρο, το κιβώτιο του Kubica κόλλησε στην 5η σχέση, αναγκάζοντας τον Πολωνό να εγκαταλείψει ενώ μαχόταν με τον Heidfeld. Στο δεύτερο γύρο ανεφοδιασμών ο Hamilton μπήκε στα pits δυο γύρους πριν τον Alonso, γεγονός που επέτρεψε στον Ισπανό να τοποθετηθεί στη δεύτερη θέση με την επιστροφή του στην πίστα. Στη συνέχεια, οι τέσσερις πρώτοι (Raikkonen, Alonso, Hamilton, Heidfeld) σταμάτησαν να πιέζουν στο όριο, δεδομένου και του γεγονότος ότι πλέον χρησιμοποιούσαν τη μαλακή γόμα η οποία φθειρόταν και έχανε την απόδοσή της πολύ γρήγορα. Ωστόσο ο Raikkonen είχε μια μικρή έξοδο 12 γύρους πριν το τέλος χωρίς όμως να αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα εξαιτίας της. Σίγουρα όμως η άτυχη αυτή στιγμή του Raikkonen δε μπορεί να συγκριθεί με το μπαράζ εξόδων (τρεις, με τη δεύτερη να είναι ένα εντυπωσιακό τετ-α-κέ 360 μοιρών) που είχε ο πρωτοεμφανιζόμενος πιλότος της Renault, Heikki Kovalainen, για τον οποίο o Flavio Briatore σχολίασε ότι τα έκανε όλα λάθος σήμερα…
Η υπεραισιοδοξία του David Coulthard που νόμιζε ότι μπορούσε να προσπεράσει τον Alex Wurz σε ένα σημείο όπου δεν υπήρχε χώρος οδήγησε στην επαφή των δυο μονοθεσίων, την απογείωση της Red Bull και την εγκατάλειψη και των δυο πιλότων. O Σκοτσέζος ανέλαβε την ευθύνη για το συμβάν.
|
H Toyota του Ralf Schumacher παρέδωσε το πνεύμα μόλις πέρασε τη γραμμή τερματισμού |
|
Παράλληλα, ο Massa, κερδίζοντας ένα δευτερόλεπτο στο γύρο από τον Fisichella έφτασε, 4 γύρους πριν το τέλος σε απόσταση βολής από το μονοθέσιο του Ιταλού, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να μετατρέψει την απειλή σε προσπέρασμα μέχρι την καρό σημαία.
H Williams κατάφερε να καταταγεί εμπρός από την ομάδα που της παρέχει κινητήρες, την Toyota, ωστόσο ακόμη πιο άσχημη εικόνα παρουσίασε η Honda, καθώς μαχόταν με τη Super Aguri, (η οποία χρησιμοποιεί την περσινή Honda RA106, γεγονός που οδήγησε στη λήψη νομικών μέτρων εναντίον της από την πλευρά της Spyker.
H βαθμολογία αναλυτικά
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
|
Αυστραλία: Αποτελέσματα αγώνα | Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα | Γύροι | Χρόνος/Διαφορά | Θεσ. Εκκ. | 1 | 6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 58 | 1:25:28.770 | 1 | 2 | 1 | Fernando Alonso | McLaren-Mercedes | 58 | 7.242 | 2 | 3 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 58 | 18.595 | 4 | 4 | 9 | Nick Heidfeld | BMW Sauber-BMW | 58 | 38.763 | 3 | 5 | 3 | Giancarlo Fisichella | Renault | 58 | 66.469 | 6 | 6 | 5 | Felipe Massa | Ferrari | 58 | 66.805 | 22 | 7 | 16 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 57 | 1 Γύρος | 12 | 8 | 11 | Ralf Schumacher | Toyota | 57 | 1 Γύρος | 9 | 9 | 12 | Jarno Trulli | Toyota | 57 | 1 Γύρος | 8 | 10 | 4 | Heikki Kovalainen | Renault | 57 | 1 Γύρος | 13 | 11 | 8 | Rubens Barrichello | Honda | 57 | 1 Γύρος | 16 | 12 | 22 | Takuma Sato | Super Aguri-Honda | 57 | 1 Γύρος | 10 | 13 | 15 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 57 | 1 Γύρος | 7 | 14 | 18 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso-Ferrari | 57 | 1 Γύρος | 19 | 15 | 7 | Jenson Button | Honda | 57 | 1 Γύρος | 14 | 16 | 23 | Anthony Davidson | Super Aguri-Honda | 56 | 2 Γύροι | 11 | 17 | 20 | Adrian Sutil | Spyker-Ferrari | 56 | 2 Γύροι | 20 | Eγκατέλειψαν | | 17 | Alexander Wurz | Williams-Toyota | 48 | Σύγκρουση | 15 | | 14 | David Coulthard | Red Bull-Renault | 48 | Σύγκρουση | 18 | | 10 | Robert Kubica | BMW Sauber-BMW | 36 | Κιβώτιο | 5 | | 19 | Scott Speed | Toro Rosso-Ferrari | 28 | Αστοχία ελαστικού | 17 | | 21 | Christijan Albers | Spyker-Ferrari | 10 | Ατύχημα | 21 |
|
|
Από το Iαπωνικό Grand Prix του 2005 είχε να γευτεί τη χαρά της νίκης ο Kimi Raikkonen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|