Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

H FIA απαγορεύει τα συστήματα αναρτιζόμενου έρματος 20/7/2006 6:00 μμ

Πατήστε για μεγέθυνση
Ρύγχος Ferrari
Το αφαιρούμενο ρύγχος της Ferrari. To σχήμα του καλύμματος εντός του ρύγχους συνιστά ότι περιέχει ένα κάθετο κυλινδρικό στοιχείο. Επίσης η προεξοχή μιας βίδας μέσω μιας εκτεταμένης οπής στο περίβλημα αυτό, συνιστά ότι τα εσωτερικά του στοιχεία κινούνται στον κάθετο άξονα.
Όπως είχαμε αναφέρει μετά το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας, πολλές ομάδες είχαν εξελίξει φέτος συστήματα αναρτιζόμενου έρματος στο ρύγχος των μονοθεσίων τους έτσι ώστε να αποσβένουν ως ένα βαθμό τις ταλαντώσεις που παράγουν τα ελαστικά κατά τη διέλευσή τους επάνω από τα kerb. H Renault ήταν η πρώτη που εξέλιξε ένα ανάλογο σύστημα (αν και ποτέ δεν έχει επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο επίσημα), χρησιμοποιώντας ένα τοποθετημένο μεταξύ δυο κάθετων ελατηρίων έρμα 9 περίπου κιλών εντός του αφαιρούμενου ρύγχους. Στη συνέχεια, αρκετές ομάδες ακολούθησαν το παράδειγμά της, συμπεριλαμβανομένων και των Ferrari, Red Bull και McLaren.

Με την ολοένα και αυξανόμενη χρήση των εν λόγω συστημάτων, η Παγκόσμια Ομοσπονδία αισθάνθηκε ότι πρέπει να επέμβει και έτσι απαγόρευσε τη χρήση τους, χρίζοντάς τα «κινούμενα αεροδυναμικά βοηθήματα» τα οποία φυσικά απαγορεύονται από τους κανονισμούς. Αν και μέχρι στιγμής η FIA δεν είχε ενδείξεις ότι τα συστήματα αναρτιζόμενου έρματος ήταν παράνομα, πρόσφατες αποδείξεις αλλά και η αυξημένη εξέλιξή τους από μερικές ομάδες, έπεισε τον τεχνικό έφορο της FIA, Charlie Whiting, ότι πρόκειται περί συστημάτων που αποσκοπούν στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης του μονοθεσίου. Καθώς το έρμα που αποτελεί μέρος του συστήματος είναι σχεδιασμένη να κινείται ελεύθερα, δεν μένει σταθερό σε σχέση με τα υπόλοιπα αναρτιζόμενα μέρη του μονοθεσίου. Καθώς αυτή η κίνηση επηρεάζει το αεροδυναμικό ζύγισμα του μονοθεσίου, η FIA αποφάσισε ότι τα εν λόγω συστήματα πρέπει να απαγορευτούν.

Αν και φυσικά κανείς δε γνωρίζει απόλυτα σε τι βαθμό θα επηρεάσει τις ομάδες η απαγόρευση αυτή, φήμες συνιστούν ότι η απώλεια θα είναι μεγαλύτερη για τη Renault απΆ ότι για τη Ferrari (η οποία μάλιστα χρησιμοποίησε το σύστημα αυτό μόνο σε μερικούς αγώνες), λόγω των χαρακτηριστικών των ελαστικών της Michelin. Οι γαλλικές γόμες είναι σε γενικές γραμμές πιο ελαστικές απΆ ότι αυτές της Bridgestone, με αποτέλεσμα η ανάγκη απόσβεσης των παραγόμενων κραδασμών να είναι μεγαλύτερη για τις ομάδες που συνεργάζονται με τη Michelin. Πηγές αναφέρουν ότι η χρήση των συστημάτων αναρτιζόμενου έρματος εξασφάλιζε σε ομάδες που χρησιμοποιούν ελαστικά Michelin μέχρι και τρία δέκατα του δευτερολέπτου στο γύρο, ιδιαίτερα σε πίστες με σκληρά φρεναρίσματα και ψηλά kerb.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr