Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Δικτατορία της FIA όσον αφορά τους κινητήρες του 2008 23/6/2006 3:54 μμ

Charlie Whiting, Max Mosley
O τεχνικός έφορος της FIA, Charlie Whiting, συνομιλώντας με τον πρόεδρο της διεθνούς ομοσπονδίας, Max Mosley
Εχθές, στο συμβούλιο του Αγωνιστικού Επιτελείου της Formula 1 (που αποτελείται από εκπροσώπους όλων των ομάδων και αποφασίζει για θέματα που αφορούν τους αγωνιστικούς κανονισμούς) που πραγματοποιήθηκε στα paddock της Formula 1 υπήρξε μια αρκετά μεγάλη αντιπαράθεση όσον αφορά το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων από το 2008…

Αν και η συζήτηση του θέματος αυτού δεν περιλαμβανόταν στον κατάλογο των ζητημάτων που θα θέτονταν επί τάπητος στη συνάντηση του Αγωνιστικού Επιτελείου, οι 8 ομάδες (ΜcLaren, Toyota, Williams, Honda, BMW Sauber, MF1, Super Aguri, Prodrive) που αντιτίθενται στο ολικό πάγωμα του σχεδιασμού των κινητήριων μονάδων και υποστηρίζουν την «πρόταση του Μονακό» η οποία συνιστά μόνο μερικό πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων, ήλπιζαν ότι θα μπορούσαν στο τέλος της συζήτησης να θέσουν την πρότασή τους αυτή προς ψηφοφορία. Ωστόσο, ο τεχνικός έφορος της FIA, Charlie Whiting, που συντόνιζε τη συνάντηση απέτρεψε το ενδεχόμενο αυτό, ισχυριζόμενος ότι η πρόταση του Μονακό αφορά και το Τεχνικό Επιτελείο (το οποίο με τη σειρά του είναι υπεύθυνο για θέματα που αφορούν τους τεχνικούς κανονισμούς) και ότι είναι πλέον πολύ αργά να συζητηθούν οι προτεινόμενες αλλαγές από το Τεχνικό Επιτελείο, καθώς οι κανονισμοί για το Πρωτάθλημα του 2008 θα πρέπει να έχουν τελειοποιηθεί μέχρι τις 30 Ιουνίου.

Αυτό που μοιάζει να ξεχνάει ο Whiting, είναι ότι η πρόταση του Μονακό (όπως προδίδει και το όνομά της) είναι στη διάθεση της FIA αλλά και των ομάδων προς εξέταση από τις 28 Μαΐου (ημερομηνία διεξαγωγής του Grand Prix του Μονακό)… Παράλληλα, ο τεχνικός έφορος της FIA λησμονεί και το γεγονός ότι στην πρώτη συνάντηση του Αγωνιστικού Επιτελείου στα paddock της Βαρκελώνης πριν το Ισπανικό Grand Prix, τα μέλη του είχαν κληθεί να ψηφίσουν για την εφαρμογή ή όχι της «πρότασης του Maranello» (που πρότεινε το πενταετές πάγωμα του σχεδιασμού των κινητήρων με την εξέλιξη να επιτρέπεται μόνο σε πολύ περιορισμένους τομείς), χωρίς η πρόταση αυτή να έχει ποτέ πριν συζητηθεί μεταξύ των ομάδων, πέραν των τριών κατασκευαστών κινητήρων (Ferrari, Renault & Cosworth) που τη συνέταξαν…

Toyota RVX-06
Σε εκείνη τη συνάντηση, το Αγωνιστικό Επιτελείο είχε επίσης απορρίψει πλειοψηφικά (8-4) την εφαρμογή του παγώματος της εξέλιξης των κινητήρων. Ωστόσο, ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, δε δέχθηκε (!) την απόφαση του Επιτελείου, ισχυριζόμενος ότι οι ομάδες που υπέβαλαν αιτήσεις συμμετοχής για το 2008, το έκαναν γνωρίζοντας ότι αυτό θα αφορά μονοθέσια με σταθερό σχεδιασμό κινητήρων για τρία χρόνια. Ωστόσο αν εξετάσει κανείς τους καινούριους αγωνιστικούς κανονισμούς, θα διαπιστώσει, ότι το Αγωνιστικό Επιτελείο έχει τη δυνατότητα να απορρίψει κανονισμούς με απλή πλειοψηφία, ενώ πουθενά δεν αναγράφεται φυσικά ότι ο πρόεδρος της FIA έχει το δικαίωμα να αναιρέσει τις αποφάσεις αυτές! ΠαρΆ όλα αυτά, ο Mosley είχε ασκήσει τότε το δικτατορικό του βέτο, ενώ μοιάζει να έχει δώσει σαφείς εντολές στον Whiting να μπλοκάρει κάθε προσπάθεια τροποποίησης του αρχικού κανονισμού που αφορά το πάγωμα του σχεδιασμού των κινητήρων για την τριετία 2008-2010.

Παρά ταύτα, η πλειονότητα των ομάδων ελπίζει ακόμη (μάταια…;) ότι μπορεί να ανατρέψει τον κανονισμό αυτό και σύμφωνα με αναφορές θα πιέσει για να ψηφιστεί η πρόταση του Μονακό πριν το Grand Prix των ΗΠΑ, κατά το Σαββατοκύριακο του οποίου λήγει η προθεσμία μέσα στην οποία επιτρέπεται να τροποποιηθούν οι κανονισμοί μέσω πλειοψηφίας. Μετά τις 30 Ιουνίου, οποιαδήποτε αλλαγή στους κανονισμούς που θα προτείνει αλλαγές στο σχεδιασμό των μονοθεσίων θα πρέπει να χαίρει ομόφωνης υποστήριξης από όλες τις ομάδες.

Ο Mosley λοιπόν προσπαθεί με δικτατορικό τρόπο, να αποτρέψει οποιαδήποτε προσπάθεια ανατροπής της αρχικής πρότασης μέχρι τις 30 Ιουνίου, καθώς είναι σίγουρος ότι μετά το πέρας της προθεσμίας αυτής, οι ομάδες δεν πρόκειται να συμφωνήσουν ομόφωνα σε οποιαδήποτε αλλαγή επάνω στο συγκεκριμένο θέμα, όπως άλλωστε συμβαίνει… Το θέμα από εδώ και πέρα είναι τι θα κάνουν οι ομάδες και αν θα τολμήσουν να προκαλέσουν την ισχύ της… βασίλισσας FIA (κάτι που έχουν κάθε δικαίωμα να κάνουν σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς νόμους) ισχυριζόμενες ότι δε σέβεται τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων τις οποίες η ίδια έχει θεσπίσει…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr