Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
βαθμολογία
πρωταγωνιστές
Θερμαϊκού
ταυτότητα
ιστορικό
ωράριο
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Αγώνες Ράλλυ  / Πρόγραμμα  2025  / Θερμαϊκού  / Ιστορικό

Ράλλυ Θερμαϊκού 15 - 16 Απριλίου 2006, 2ος γύρος:  Ιστορικό

Αγώνας ετών… 35!

Το ταξίδι του ράλλυ Θερμαϊκού στο χρόνο ξεκίνησε 35 χρόνια νωρίτερα, όταν στη Βόρειο Ελλάδα διοργανώθηκε με κέντρο τη Θεσσαλονίκη, ένας αγώνας που έμελλε να γίνει στην πορεία των χρόνων ένας από τους σημαντικότερους στη χώρα μας.

Το 1969 λοιπόν, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το ράλλυ Θερμαϊκού. Ένας αγώνας, ο οποίος έχει διεξαχθεί τόσο σε χωμάτινες όσο και σε ασφάλτινες επιφάνειες, με τη «χωμάτινη» έκδοση να αποτελεί και μια από τις αγαπημένες όλων τω οδηγών. Άλλωστε, το σύνηθες πεδίο βολής των αγωνιζομένων τόσο στο ράλλυ Θερμαϊκού, όσο και στο ράλλυ Χαλκιδικής – ΕΛΠΑ αλλά παλαιότερα και στο ράλλυ ΔΕΘ, ήταν οι ειδικές διαδρομές της Χαλκιδικής, τα χώματα των οποίων θεωρούνται από την πλειοψηφία των πληρωμάτων ως τα καλύτερα της χώρας μας. Χαρακτηριστικό τους στοιχείο, η πολύ καλή ποιότητα, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους να ευχαριστηθούν τον αγώνα, αναπτύσσοντας μεγάλες ταχύτητες χωρίς να φοβούνται πως μπορεί να «σπάσει» το αυτοκίνητό τους, όσο είναι βέβαια αυτό δυνατό σε έναν αγώνα ράλλυ και ιδιαίτερα χωμάτινο.

Έτσι, η ιστορία του αγώνα επικεντρώνεται στις χωμάτινες επιφάνειες, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως το «ασφάλτινο» κομμάτι της ιστορίας του αγώνα υπολείπεται σε σημαντικότητα. Άλλωστε και τα τελευταία χρόνια, το ράλλυ Θερμαϊκού είχε επιστρέψει στην άσφαλτο, ωστόσο εφέτος θα υπάρξει πάλι αλλαγή, με το χώμα να παίρνει εκ νέου τη σκυτάλη, ως έδαφος αντιπαράθεσης για τους αγωνιζόμενους. Στον αγωνιστικό τομέα, νικητής στο πρώτο ράλλυ Θερμαϊκού αναδείχθηκε ο «Βόρειος», γνωστός και ως Σταύρος Γεωργιάδης.
Η ιστορία του αγώνα διεκόπη προσωρινά το 1974, χρονιά κατά την οποία δεν πραγματοποιήθηκε ούτε το ράλλυ Ακρόπολις, ελέω πετρελαϊκής κρίσης. Από εκεί και έπειτα, ο αγώνας συνέχισε να διεξάγεται χωρίς διακοπή μέχρι το 1981. Τότε, μετονομάστηκε σε ράλλυ Μακεδονίας, για ευνόητους λόγους και διεξήχθη με αυτό το όνομα και την επόμενη χρονιά. Σημαντική εξέλιξη υπάρχει το 1986, όταν και διατίθενται για πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα έντυπα με χάρτες, συμμετοχές, ειδικές διαδρομές αλλά και χρόνους του 27ου ράλλυ Θερμαϊκού. Επόμενη μεταβολή αναφορικά με τον αγώνα προκύπτει το 1992, όταν και το ράλλυ δεν θα εξελιχθεί στις ειδικές διαδρομές της Χαλκιδικής και στα πέριξ της Θεσσαλονίκης, αλλά οι ειδικές διαδρομές μεταφέρονται προς Νάουσα και Βέροια, με την εκκίνηση και τον τερματισμό να βρίσκονται ωστόσο στη νύμφη του Θερμαϊκού. Πλέον, ο αγώνας έχει περάσει ξανά σε χωμάτινες διαδρομές, ενώ το 1996 το ράλλυ Θερμαϊκού προσμετρά για πρώτη φορά στο «Trofeo Cinquecento», με νικητές τους Αργυρίου –Πετριτζή. Στη συνέχεια βέβαια και συγκεκριμένα το 2003, το ράλλυ Θερμαϊκού μετετράπη και πάλι σε ασφάλτινο, κάτι που όμως συνέβη μόλις για 3 χρόνια, αφού από εφέτος επέστρεψε στο χώμα.

Πολυνίκης του αγώνα, ο οποίος αξίζει να σημειωθεί πως κέρδισε για πρώτη φορά το 1985(!), είναι ο Λεωνίδας Κύρκος, ο οποίος τον έχει κερδίσει 8 φορές, ενώ τον ακολουθεί ο Άρης Βωβός, που κυριάρχησε την περίοδο 1997 – 2002, κερδίζοντας όλους τους αγώνες. Σίγουρα, το ράλλυ Θερμαϊκού, οι διαδρομές του, η φύση της Χαλκιδικής και η πανέμορφη Θεσσαλονίκη αποτελούν έναν ωραίο προορισμό, προκειμένου να συνδυάσετε το τερπνόν μετά του ωφελίμου το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, δηλαδή την απόλαυση ενός διημέρου χωρίς άγχος, με την παρακολούθηση του αγώνα που πραγματοποιείται στα καλύτερα ελληνικά χώματα. _Ν.Δ.(nodas@4troxoi)

Νικητές ράλλυ Θερμαϊκού
ΈτοςΠλήρωμαΑυτοκίνητο
1969"ΒΟΡΕΙΟΣ" 
1970ΚΑΛΕΜΤΖΑΚΗΣ - ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥVOLVO 122 S
1971"OZELOT" - ΓΚΡΑΣΣΟΣ 
1972ΣΤΑΥΡΙΑΝΙΔΗΣ - ΓΚΡΑΣΣΟΣOPEL KADETT 1900
1973ΓΕΩΡΓΟΥΛΑΣ - ΣΤΑΥΡΙΑΝΙΔΗΣOPEL KADETT 1900
1976ΤΑΝΟΥΣΗΣ - ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣOPEL ASCONA 2000
1977ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ - ΚΕΠΕΤΖΗΣFORD ESCORT RS
1978ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ - ΚΕΠΕΤΖΗΣFORD ESCORT RS
1979ΤΣΟΜΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ - ΝΑΚΗΣOPEL KADET GTLE
1980"ΙΑΒΕΡΗΣ" - ΣΤΕΦΑΝΗΣFORD ESCORT RS 2000
1983ΚΑΛΕΜΤΖΑΚΗΣ - ΝΑΚΗΣOPEL ASCONA 400
1984ΚΑΛΕΜΤΖΑΚΗΣ - ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣOPEL ASCONA 400
1985ΚΥΡΚΟΣ - ΦΕΡΤΑΚΗΣOPEL MANTA 400
1986ΚΑΛΕΜΤΖΑΚΗΣ - ΜΑΥΡΙΔΗΣOPEL ASCONA 400
1987ΚΥΡΚΟΣ - ΦΕΡΤΑΚΗΣFORD SIERRA COSWORTH T
1988ΚΑΛΕΜΤΖΑΚΗΣ - ΜΑΥΡΙΔΗΣOPEL MANTA 400
1989"ΙΑΒΕΡΗΣ" - ΦΕΡΤΑΚΗΣAUDI QUATRO
1990ΚΑΙΤΑΤΖΗΣ - ΚΑΠΕΛΑΣOPEL ASCONA 400
1991ΚΥΡΚΟΣ - ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣFORD SIERRA COSWORTH T
1992ΚΥΡΚΟΣ - ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣFORD SIERRA COSWORTH T
1993ΑΓΓΛΟΥΠΑΣ - ΦΕΡΤΑΚΗΣFORD ESCORT RS COSWORTH
1994ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ - ΜΠΙΝΤΖΟΣFORD ESCORT RS COSWORTH
1995ΚΥΡΚΟΣ - ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣFORD ESCORT RS COSWORTH
1996ΚΥΡΚΟΣ - ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣFORD ESCORT RS COSWORTH
1997ΒΩΒΟΣ - ΑΛΒΑΝΟΣSUBARU IMPREZA 555
1998ΒΩΒΟΣ - ΑΛΒΑΝΟΣSUBARU IMPREZA 555
1999ΒΩΒΟΣ - ΑΛΒΑΝΟΣTOYOTA COROLA WRC
2000ΒΩΒΟΣ - "EL EM"TOYOTA COROLA WRC
2001ΒΩΒΟΣ - "EL EM"SUBARU IMPREZA WRC
2002ΒΩΒΟΣ - "EL EM"FORD FOCUS WRC
2003ΚΥΡΚΟΣ - ΠΟΛΥΖΩΗΣFORD ESCORT WRC
2004ΚΥΡΚΟΣ - ΠΟΛΥΖΩΗΣFORD ESCORT WRC
2005ΚΡΙΑΡΑΣ - ΜΑΣΤΟΡΑΣFORD ESCORT RS COSWORTH