Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
βαθμολογία
πρωταγωνιστές

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Αγώνες Ράλλυ  / Νέα  / Aρθρο

Με λίγα λόγια... 31/12/2010 5:10 μμ

Πατήστε για μεγέθυνση
2000
Πατήστε για μεγέθυνση
2001
Η ιστορία του rally.gr ξεκινά το 1998 στο άγνωστο στους πολλούς εκείνη την εποχή
διαδίκτυο, γνωστό όμως στον Κώστα Καββαθά αφού είχε φροντίσει να ετοιμάσει το «όχημα» που
θα μας οδηγούσε στις λεωφόρους του, την Τεχνόπολις Α.Ε. Αρχικά ήταν μια απλή σελίδα με
ειδήσεις για τους αγώνες με σκέτο κείμενο χωρίς φωτογραφίες και οτιδήποτε κάνει σήμερα ένα
site ελκυστικό στον μέσο χρήστη.
Από το 1999 αρχίζει να παίρνει τη σύγχρονη μορφή του. Την εποχή εκείνη (μαζί με την
συγχώνευση της εταιρίας Open των Τρύφωνα Σωτηρόπουλου και Γιώργου Καρούζου με την
Τεχνόπολις) την ευθύνη σχεδιασμού είχε αρχικά ο Μπάμπης Κωνσταντάτος και στη συνέχεια ο
Γιώργος Ξηνταράκος με την Πωλίνα Στυλιανού στα γραφικά.
Τότε μπήκαν οι πρώτες φωτογραφίες και δημιουργήθηκαν οι ενότητες των αγώνων με τις επί
μέρους σελίδες (ωράριο, συμμέτοχες, χάρτες, προσβάσεις, αποτελέσματα, φωτογραφίες και
στατιστικά) , που με μικρές αλλαγές και διορθώσεις υπάρχουν μέχρι σήμερα.
Οδηγός μας, για το πως στήνονται με τον καλύτερο τρόπο οι σελίδες σ' ένα αγωνιστικό site,
εκείνα τα πρώτα χρόνια ήταν το κορυφαίο στο είδος του site worldrallynews, που αποτέλεσε
και τον προπομπό του wrc.com

Τα πρώτα “on line” (τρόπος του λέγειν), αποτελέσματα σε ελληνικό αγώνα μπήκαν σ’ένα Ραλλυ
ΔΕΘ όπου μας έστελνε ο Νίκος Ανδριτσάκης με fax τα αποτελέσματα κάθε ειδικής κι εμείς τα
πληκτρολογούσαμε ένα ένα. Αντίστοιχα αλλά λίγο πιο εύκολα, μιας και υπήρχαν sites,
έμπαιναν τα αποτελέσματα από το WRC και την F1. Παρ όλα αυτά δεν αποφεύγαμε το ξενύχτι
ειδικά σε αγώνες σε χώρες με μεγάλη διαφορά ώρας. Λίγο αργότερα, το 2001, με την αμέριστη
συμπαράσταση του Στράτη που πίστεψε στο rally.gr από τη πρώτη στιγμή, έγινε η συμφωνία με
την Infomega και αποκτήσαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, πραγματικά on line αποτελέσματα
για το σύνολο των ελληνικών αγώνων. Από εκεί και πέρα η επισκεψιμότητα και συνάμα
αναγνωρισιμότητα του site εκτινάχθηκε!

Το rally.gr, σε όλη του την πορεία, κινήθηκε σε δύο άξονες, αυτόν του αμιγώς
ειδησεογραφικού site με καθημερινή έγκυρη ενημέρωση για όλες τις μορφές αγώνων αυτοκινήτου
στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αλλά και σ' αυτόν που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε
“χρηστικό”, βοηθώντας τους φίλους των αγώνων να βρουν όλες τις πληροφορίες όπως χάρτη,
ωράριο, προσβάσεις και συμμετοχές, για τον αγώνα που τους ενδιέφερε, κάτι που μέχρι τότε
έπρεπε να πάνε στη λέσχη να πάρουν και αν...
Χαρακτηριστικό της επιτυχίας ήταν οι τυπωμένες σελίδες του rally.gr με τις συμμετοχές στα
χέρια των θεατών στις ειδικές διαδρομές.
Στα πρώτα “πέτρινα” χρόνια, χωρίς e-mail στις λέσχες αλλά και με μεγάλη δυσπιστία, από τη
πλειοψηφία των οργανωτών, στο ρόλο του internet, κάθε πληροφορία συλλέγονταν με ιδιαίτερη
δυσκολία. Από τα μέσα όμως της δεκαετίας που αποχαιρετούμε το κλίμα άλλαξε και σήμερα το
διαδίκτυο αποτελεί τον κυριότερο τρόπο πληροφόρησης για τα τεκταινόμενα στους αγώνες.
Όλες αυτές οι πληροφορίες στη πάροδο των ετών συσσωρεύτηκαν με αποτέλεσμα το rally.gr
αυτή τη στιγμή να αποτελεί το μεγαλύτερο , ενδεχομένως και μοναδικό, αρχείο αγώνων της
τελευταίας δεκαετίας.
Παράλληλα με τα προαναφερθέντα, στο site υπήρχαν και μόνιμες στήλες γνώμης στις οποίες
κατά καιρούς έγραφαν οι Στράτης Χατζηπαναγιώτου, Νίκος Τσαδαρης, Τάκης Πουρναρακης κ.α.
Στην παραπάνω ενότητα ήταν ενταγμένη και η σελίδα ¨εμπειρίες” ένα ελεύθερο βήμα
αγωνιζόμενων και όχι μόνο, που είχαν κάτι να μοιραστούν μαζί μας.

Όσον αφορά τους συνεργάτες που κατά καιρούς πέρασαν από το site, ξεκινάμε από τους
“ιδρυτικούς” Σωκράτη Κίλια και Τάκη Πουρναράκη, ενδιάμεσα τους Ελένη Λυκίσα, Μανώλη
Σαλούρο και Κώστα Λεώνη και φτάνουμε στο σήμερα με τον Παναγιώτη Τριανταφυλλίδη
πλαισιωμένο από τους Νώντα Δουζίνα, Φαμπρίτσιο Λαζάκη και Στάθη Πετρόπουλο .

Στο τεχνικό κομμάτι την ευθύνη είχε και έχει ο Γιώργος Ξηνταράκος από την Τεχνόπολις Α.Ε.
που σχεδίασε και συντηρεί ένα αρκετά δύσκολο, «χειροποίητο» site , χωρίς ευκολίες και
αυτοματισμούς, που όμως στάθηκε επάξια απέναντι και μπροστά από πολύ πιο σύγχρονα και
ακριβά sites.

Με την γλώσσα των αριθμών τώρα, η επισκεψιμότητα του rally.gr σύμφωνα με τις μετρήσεις της
google/analytics κυμαίνεται από 180 – 200 000 visits τον μήνα, ενώ οι μοναδικοί
επισκέπτες (unique visits) αγγίζουν τους 35.000.

Το rally.gr υπήρξε τα τελευταία 12 χρόνια σημείο αναφοράς για την ενημέρωση των αγώνων
αυτοκινήτου, καθημερινή συνήθεια και home page χιλιάδων φίλων του χώρου…

Αντίο rally.gr, θα μας λείψεις!

Μαθιός Μανσόλας
mansolas@rally.gr



Πατήστε για μεγέθυνση
2002
Πατήστε για μεγέθυνση
2004
Πατήστε για μεγέθυνση
2007
Πατήστε για μεγέθυνση
2010
Πατήστε για μεγέθυνση
1999