Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
βαθμολογία
πρωταγωνιστές

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Αγώνες Ράλλυ  / Νέα  / Aρθρο

31o Ράλλυ Παλάδιο: Ασφάλτινο φινάλε! 22/11/2010 4:12 μμ

Οι Μίχος-Χειράκης θα ξεκινήσουν με το Νο.1 στις πόρτες του Mitsubishi Lancer EVO IX
Με κεκτημένη ταχύτητα από τη νίκη στην Κρήτη έρχονται οι Νιώρας-Κακαλής
Κοντά στον τίτλο της F2 και στο Κύπελλο Ασφάλτου βρίσκονται οι Κοσμόπουλος-Μπαρδάκης, που διεκδικούν και τη γενική του Κυπέλλου
Ο Κυπελλούχος Ασφάλτου στην F3 Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης ετοιμάζεται για την τελευταία μάχη της χρονιάς, με συνοδηγό φυσικά το Λεωνίδα Μαχαίρα
Οι Ζάχος-Ασπρόμουγγος μπορούν να διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω στα δικίνητα
Έχοντας ως συνοδηγό τον Κώστα Δενδρινό αυτή τη φορά, ο Βαγγέλης Ζάχος θα προσπαθήσει για το καλύτερο
Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Ε δε θα μπορούσαν να λείπουν, με το 205 των Αμαξόπουλου-Μιχελάκη να ξεχωρίζει
Ηχηρή η παρουσία των Ιστορικών αυτοκινήτων, όπως η Porsche 911 των Γιαννακούλη-Πετρόπουλου
Ο ταχύς Αντώνης Γιοβάς θα έχει αυτή τη φορά παραπλεύρως την Ελένη Μαλακτάρη
Η αυλαία για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ θα πέσει στις 27 Νοεμβρίου, με τον τελευταίο γύρο του θεσμού να διεξάγεται σε ασφάλτινη επιφάνεια έχοντας συγκεντρώσει 114 συμμετοχές, που αποτελούν τον υψηλότερο αριθμό της φετινής χρονιάς.

Τα τελευταία χρόνια, το Ράλλυ Παλάδιο αποτελεί την τελευταία αγωνιστική δραστηριότητα της εκάστοτε χρονιάς και αυτό δε θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί φέτος. Έτσι, η Start Line ανέλαβε να φέρει για ακόμη μια φορά σε πέρας τη διοργάνωση του αγώνα, που προσμετρά φυσικά στο Κύπελλο Ασφάλτου, όπου μάλιστα συγκεντρώνεται μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά και στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων. Όπως προαναφέραμε, ο αγώνας θα διεξαχθεί το Σάββατο 27 Νοεμβρίου, με επίκεντρο τη Νέα Πέραμο, όπου θα στεγαστούν η εκκίνηση, ο τερματισμός αλλά και ο χώρος επισκευών του αγώνα. Πεδίο βολής για τους αγωνιζόμενους θα αποτελέσουν 4 ειδικές διαδρομές (Άγιος Ιωάννης, Ψάθα, Πάνακτος, Μελετάκι), με την πρώτη να είναι εντελώς νέα για όλους, τη στιγμή που οι υπόλοιπες είναι λίγο έως πολύ γνωστές.

Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, το τυπικό κομμάτι του αγώνα θα ξεκινήσει από την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου, με τη διεξαγωγή του τεχνικού έλεγχου, στο ΚΤΕΟ Ασπροπύργου . Το πρωί του Σαββάτου και πιο συγκεκριμένα στις 8:00, θα πραγματοποιηθεί η εκκίνηση του αγώνα από το Λιμάνι της Νέας Περάμου, με τα πληρώματα να έχουν ως κατεύθυνση την ε.δ. Άγιος Ιωάννης, για να ξεκινήσει το αμιγώς αγωνιστικό κομμάτι. Μετά τη συμπλήρωση των 4 ειδικών διαδρομών, τα αυτοκίνητα θα κατευθυνθούν στη Νέα Πέραμο, για το σέρβις παρκ, προτού βρεθούν εκ νέου στις ειδικές διαδρομές, στις οποίες θα αγωνιστούν για δεύτερη φορά. Έπειτα, θα επιστρέψουν στη Νέα Πέραμο για σέρβις, προτού αγωνιστούν για τρίτη φορά στην ε.δ. Άγιος Ιωάννης, πριν την επιστροφή στο κέντρο του αγώνα για τη ράμπα του τερματισμού. Το Ράλλυ Παλάδιο περιλαμβάνει συνολικά 373,98 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 77,7 ανήκουν στις 9 ειδικές διαδρομές. Σημειώστε, πως τις τελευταίες ημέρες υπήρξε αλλαγή στη διαδρομή του αγώνα, αφού «κόπηκε» τελείως ένα πέρασμα από την ε.δ. Ψάθα, ενώ μειώθηκε και το αρχικό μήκος των ε.δ.

Όσον αφορά στις συμμετοχές, αυτές είναι πολλές και εξαιρετικής ποιότητας. Με το Νο.1 στις πόρτες, θα εκκινήσουν οι Δημήτρης Μίχος-Κώστας Χειράκης με το Mitsubishi Lancer EVO IX, με το οποίο κέρδισαν τα ασφάλτινα ράλλυ Φθιώτιδας και Δ.Ε.Θ. και αποτελούν ένα εκ των φαβορί για τη νίκη και σε αυτό τον αγώνα. Όμως, το έργο τους δε θα είναι εύκολο, όχι μόνο λόγω της παρουσίας των νικητών του Ράλλυ Κρήτης Γρηγόρη Νιώρα-Κώστα Κακκαλή, με το Subaru Impreza N12, αλλά και λόγω αρκετών ακόμη συνδυασμών. Με το Νο.3 λοιπόν, θα δούμε για πρώτη φορά φέτος τους Λάμπρο Κύρκο-Γιώργο Πολυζώη, που θα μοιραστούν ένα Mitsubishi Lancer EVO VIII της κατηγορίας Α. Τόσο αυτοί, όσο και οι Παναγιώτης Καϊτατζής-Γιώργος Καμμένος, με το Mitsubishi Lancer ένατης γενιάς του οδηγού, έχουν το ταλέντο και τις δυνατότητας να πρωταγωνιστήσουν και γιατί όχι, να επιστρέψουν στη Νέα Πέραμο νικητές. Πέραν αυτών όμως, τα εξαιρετικά πληρώματα είναι ακόμη πολλά. Οι Βασίλης Κυρίτσης-Νίκος Ζακχαίος είναι ικανοί για το καλύτερο με το Mitsubishi Lancer EVO IX, ενώ κανείς δεν πρέπει να υποτιμήσει τους περσινούς νικητές Μιχάλη Ευθυμίου-Χαράλαμπο Μανωλόπουλο, με το Ford Escort WRC του πολύπειρου οδηγού, καθώς και τους Φώντα Νικολόπουλο-Αλέξανδρο Τσιάπα με Mitsubishi Lancer EVO 6 της κατηγορίας Α. Ακόμη, αξιοσημειώτη είναι η παρουσία του νεαρού Στέφανου Καμιτσάκη, γνωστού από τη θητεία και τους τίτλους στα καρτ, στην πρώτη του εμφάνιση με Mitsubishi Lancer EVO IX και συνοδηγό τον έμπειρο Φίλιππο Τζεφεράκο.

Σημαντική μάχη θα έχουμε και στην F2. Εκεί, κατ’αρχάς σε επίπεδο Πρωταθλήματος, η απουσία του «Pazonen» ανοίγει το δρόμο για το Γιώργο Κοσμόπουλο, ο οποίος με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά κατέκτησε τον τίτλο. Ο Βολιώτης οδηγός πάντως, δε θα είναι αδιάφορος βαθμολογικά, αφού με το Σπύρο Μπαρδάκη προηγούνται στο Κύπελλο Ασφάλτου, τόσο σε επίπεδο γενικής, όσο και σε επίπεδο F2, με το Renault Clio Maxi. Σε επίπεδο Κυπέλλου Ασφάλτου, τον τίτλο πέραν των ανωτέρω διεκδικούν και οι Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης-Λεωνίδας Μαχαίρας, με το Peugeot 206 S1600, όπως και οι Δημήτρης Μίχος-Κώστας Χειράκης. Πιο συγκεκριμένα, επειδή το Ράλλυ Παλάδιο έχει, όπως και κάθε αγώνας του Κυπέλλου Ασφάλτου που προσμετρά και στο Πρωτάθλημα συντελεστή 2, δηλαδή ο νικητής κατακτά 40 βαθμούς, η κατάσταση είναι μπλεγμένη. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ο Κοσμόπουλος προηγείται 96 βαθμούς, ένατι 80 βαθμών του Μίχου και 75,5 του Χαλιβελάκη. Τυπικά στη μάχη του τίτλου βρίσκονταν και ο Άρης Βωβός, που πάντως θα λείψει από τον αγώνα. Λόγω του επιπέδου του συναγωνισμού, το προβάδισμα φαίνεται να περνά στο Μίχο, ο οποίος θέλει να βρεθεί οπωσδήποτε μπροστά από το Χαλιβελάκη, ενώ σε περίπτωση νίκης στέφεται Κυπελλούχος, αν ο Κοσμόπουλος τερματίσει από την 4η θέση και κάτω. Φυσικά, αν ο Κοσμόπουλος απέχει 2 θέσεις από το Μίχο ή προφανώς βρεθεί μπροστά του, θα κερδίσει αυτός τον τίτλο. Στην F2, η κατάσταση είναι πιο απλή, αφού η μάχη θα δοθεί ανάμεσα σε Κοσμόπουλο και Χαλιβελάκη. Με τη διαφορά μεταξύ τους να βρίσκεται στους 28 βαθμούς, γίνεται αντιληπτό πως ο νεαρός οδηγός χρειάζεται να συγκεντρώσει 29 βαθμούς περισσότερους. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει ο Κοσμόπουλος σε περίπτωση νίκης του Χαλιβελάκη στην κατηγορία, να βρεθεί στην 7η θέση, κάτι δύσκολο αλλά όχι απίθανο.

Ρόλο ρυθμιστή, μπορούν να παίξουν πολλά ικανά πληρώματα, ξεκινώντας από τους Βασίλη Ζάχο-Βαγγέλη Ασπρόμουγγο, που διαθέτουν δεδομένη ταχύτητα με το Citroen C2 R2 Max και είναι ικανοί για τη νίκη. Ένας ακόμη σημαντικός οδηγός είναι ο Βαγγέλης Ζάχος, που για την περίσταση θα μοιραστεί το Renault Clio Ragnotti με τον Κώστα Δενδρινό και όχι τον αδελφό του Σπύρο και είναι ικανός για το καλύτερο έτσι και αλλιώς. Φυσικά, σημαντική παρουσία αναμένεται και από τους Δημήτρη Αμαξόπουλο-Μίνωα Μιχελάκη με το Peugeot 205 της Ε/10. Οι αξιόλογες συμμετοχές δε σταματούν εδώ, αφού ενδεικτικό του συναγωνισμού που αναμένεται, είναι το γεγονός ότι στον αγώνα συμμετέχουν 17(!) αυτοκίνητα της Α/6, 13 της Α/5 και της ισάριθμα της Ν/2, χωρίς να έχουμε υπολογίσει τα πολυάριθμα αυτοκίνητα της Α/7, καθώς και τα Kit Cars. Ειδική μνεία, αξίζει για τα 30(!) πληρώματα των Ιστορικών Αυτοκινήτων, με το καθένα να συμμετέχει για το δικό του λόγο. Άλλοι για να διεκδικήσουν τη νίκη, άλλοι με στόχο τον τερματισμό. Κοινός παρονομαστής, η αγάπη για το σπορ, που μετουσιώνεται στην παρουσία με κατασκευές ηλικίας μεγαλύτερης των 25 ετών, που παραπέμπουν σε παλιότερες, αγαπημένες εποχές των αγώνων γενικά και των ράλλυ ειδικότερα. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζουν οι Λουκάς Γιαννακούλης-Γιώργος Πετρόπουλος με την Porsche 911, οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με Ford Escort RS 1600, οι Ανδρέας Καροτσιέρης-Παναγιώτης Κατάρας, που θα αποχωριστούν το κόκκινο «χωμάτινο» Ford Escort για την ασφάλτινη Porsche 911, καθώς και οι Αντώνης Γιοβάς-Ελένη Μαλακτάρη, με το πορτοκαλί Audi 80 του ταχύτατου, άλλοτε και τώρα, οδηγού.

Οι παραπάνω είναι μερικοί μόνο από τους λόγους που ένας αγώνας στα πέριξ των Αθηνών, αποτελεί ιδανικό προορισμό για το Σάββατο, σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές ψαροταβέρνες και όχι μόνο, στα παράλια του Κορινθιακού κόλπου. _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr

Δείτε πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία

Για περισσότερες πληροφορίες όπως ωράριο, χάρτες, προσβάσεις θεατών, συμμετοχές και πολλά άλλα, μπορείτε να μπείτε στη σελίδα του αγώνα.

Ορισμένοι από τους αναμενόμενους ως πρωταγωνιστές μας είπαν:
Δημήτρης Μίχος:
«Θα ήταν καλό να μη μικραίνανε οι ε.δ., οι οποίες πάντως είναι υπέροχες, ειδικά ο Άγιος Ιωάννης. Κόπηκαν κάποια χλμ. αναγκαστικά και αυτό δείχνει πως δε μπορούν γίνουν εύκολα αγώνες στην Αττική. Στις αναγνωρίσεις περνούσαμε μέσα από σπίτια, συνοικισμούς και γενικά υπήρχαν κάποια προβλήματα. Οι ειδικές διαδρομές είναι ωραίες. Στο αγωνιστικό μέρος, υπάρχουν πολλοί διεκδικητές της νίκης, όπως οι Νιώρας, Καϊτατζής, Κύρκος, Ευθυμίου, Νικολόπουλος, οι οποίοι μάλιστα έχουν καλύτερη γνώση των ε.δ. από εμάς. Εμείς θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο όπως πάντα, αν και έχουμε καιρό να αγωνιστούμε εκεί. Πάνω από όλα είναι η ευχαρίστηση, αν μάλιστα μπορεί να συνδυαστεί με ικανοποίηση από το αποτέλεσμα».

Γρηγόρης Νιώρας:
«Θεωρώ πως οι αλλαγές δεν είναι καλές. Γιατί να μικρύνει ο αγώνας; Οι Πρωταθληματικοί αγώνες έχουν μήκος περίπου 100 χιλιομέτρων, γιατί να μειωθεί κατά 15 χιλιόμετρα; Ένας αγώνας στην Αττική είναι πάντοτε καλοδεχούμενος, όμως προκύπτουν δύσκολες καταστάσεις. Αφού αφήνουν τους αγώνες να διεξάγονται εκεί, γιατί να κόβουν τις ε.δ.;. Δε με απασχολεί το θέμα του παραβόλου, αλλά αναρωτιέμαι γιατί να κόψουν το κομμάτι στην Πάνακτο το τελευταίο. Πέρυσι ο αγώνας την είχε ως εκεί που έπρεπε. Φέτος γιατί την έκοψαν; Να προστεθούν σικέιν το καταλαβαίνω, να την κόψουν όμως γιατί; Είμαστε θετικοί για αγώνα μέσα στην Αττική. Στόχος μας είναι η διασκέδαση, για αυτό τρέχουμε όπως συμμετείχαμε και στην Κρήτη».

Λάμπρος Κύρκος:
«Ο αγώνας φαίνεται πολύ καλός, όπως και οι ε.δ. Η πιο καλή νομίζω πως είναι ο Άγιος Ιωάννης, αφού είναι πραγματική ειδική ράλλυ. Αυτή η ε.δ. καθώς και η ε.δ. Ψάθα θα είναι δύσκολες επειδή θα υπάρχου πολλές υγρασίες. Γενικά ο αγώνας είναι καλός και μαζεμένος, με μόνο θέμα τις υγρασίες. Στον Άγιο Ιωάννη μπορούσε να γίνει και το κομμάτι που έκοψαν, αλλά ίσως να χρειαζόταν περισσότερους κριτές. Όσον αφορά στην Πάνακτο, είναι το ίδιο πράγμα κατά τη γνώμη μου. Το αυτοκίνητο θα είναι αυτό που χρησιμοποίησε ο Πάνος Σπυρόπουλος στο Ράλλυ Αχαιός».

Παναγιώτης Καϊτατζής:
«Ο αγώνας μοιάζει πολύ με τον περσινό και είναι ωραίος. Δε θεωρώ πως είναι σωστό να κόβονται ευθείες από μια ε.δ. Επειδή συμμετέχουν κάποιοι που έχουν τα μέσα, κόβουν τις ευθείες για να βολεύονται τα δικά τους αυτοκίνητα. Ενώ παγκoσμίως μπαίνουν σικέιν, εδώ κόβουμε τις ευθείες. Εγώ θα συμμετάσχω στον αγώνα για χόμπι, επειδή δεν έχω λάβει μέρος αλλού φέτος λόγω αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων και θέλω να είναι μια καλή προπόνηση».

Γιώργος Κοσμόπουλος:
«Η γνώμη μου για τον αγώνα είναι ταυτόσημη με αυτή του Συνδέσμου εδώ και 2 χρόνια, για το κατά πόσο είναι σοβαρός ο αγώνας σε αυτό το μέρος και για το αν οι ειδικές διαδρομές είναι κατάλληλες. Οι αλλαγές που βελτίωσαν τον αγώνα, έγιναν με παρέμβαση της Ε.Π.Α., ενώ το πρόβλημα ήταν απτό, ειδικά αναφορικά με τις τελευταίες διαδρομές που θα γίνονταν νύχτα, ειδικά για τα πληρώματα από το Νο.50 και μετά, κάτι που θα δημιουργούσε ασυμμετρία. Κάποιοι που έχουν αναλάβει τις τύχες του αγώνα θα έπρεπε να δείξουν μεγαλύτερη υπευθυνότητα. Ακόμη και στην εφαρμογή των αλλαγών, αυτές δεν έγιναν ακριβώς όπως λέγαμε. Θα προσπαθήσω να καθαρίσω το κεφάλι μου και να δω τον αγωνιστικό μας στόχο. Μακάρι να αγγίξουμε το όνειρο που μας χάρισε ο Θεός. Κάναμε επιδόσεις όπου έπρεπε, φυλάξαμε την προσπάθεια εκεί και έπρεπε και ίσως να είμαστε ευτυχισμένοι στο τέλος της ημέρας του Σαββάτου. Μακάρι να τελειώσει η χρονιά, να δούμε την επόμενη. Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους».

Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης:
«Σαν αγώνας από πλευράς διαδρομών δεν είναι άσχημος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η ε.δ. Άγιος Ιωάννης, όπου θα παιχτεί ο αγώνας κατά τη γνώμη μου. Από πλευράς οργάνωσης δεν έχει κάτι ιδιαίτερο ο αγώνας, αφού αποτελείται από πολλές κουραστικές απλές και σφικτό ωράριο. Ίσως στην Αθήνα να μην γίνεται αλλιώς. Στόχος είναι να οδηγήσουμε οριακά για πρώτη φορά φέτος, αφού έχουμε συλλέξει εμπειρίες όλη τη χρονιά και θέλουμε να τις βγάλουμε σε αυτό τον αγώνα. Θα κινηθούμε όσο πιο γρήγορα και ότι καλύτερο έρθει. Θεωρώ ότι τελικώς τα σικέιν μπήκαν λίγο σε λάθος σημεία, αν και προτιμώ σικέιν από κόψιμο ε.δ. Αυτό επιλέξανε, ακολουθούμε τις επιλογές τους. Καλό αγώνα σε όλους».

Βασίλης Ζάχος:
«Ο αγώνας είναι ωραίος, όπως και η ε.δ. Άγιος Ιωάννης. Θα προτιμούσα την τοποθέτηση σικέιν και όχι το κόψιμο των ε.δ. Γενικά πρόκειται για τεχνικό, έξυπνο και δύσκολο αγώνα, που απαιτεί προσοχή και μυαλό. Στόχος μας είναι να κινηθούμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε, μένοντας μέσα στο δρόμο και να ευχαριστηθούμε».

Δημήτρης Αμαξόπουλος:
«Ωραίος αγώνας, καλύτερος από πέρυσι. Καλά έκαναν που έκοψαν τις ευθείες, αλλά δε μου αρέσουν τα σημεία που μπήκαν οι επιβραδύνσεις. Πάντως από το να μην υπήρχαν καθόλου, σίγουρα είναι καλύτερα έτσι. Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι ο αγώνας συγκέντρωσε πολλές συμμετοχές. Θα συμμετάσχουμε με το Peugeot 205 του APR για να διασκεδάσουμε».

Βαγγέλης Ζάχος:
«Ο αγώνας μου άρεσε, αν εξαιρέσουμε την ε.δ. Ψάθα ως τη μέση, ενώ και ο Άγιος Ιωάννης μου άρεσε. Μου αρέσουν οι εναλλαγές του Αγίου Ιωάννη όπως και οι δυσκολίες. Μου άρεσε και η Πάνακτος. Ίσως επειδή ο δικός μου κινητήρας δεν είναι στο όριο, να βλέπω πιο άνετα στο θέμα των ευθειών. Δε με βρίσκουν σύμφωνο ούτε το κόψιμο ούτε οι επιβραδύνσεις. Όσον αφορά στα λιγότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα, δε νομίζω να μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό, αν και θεωρώ πως θα έπρεπε να είχε γίνει από την αρχή αυτό. Γενικά παρατήρησα λίγες συμμετοχές από τη Θεσσαλονίκη και την επαρχία. Για έναν αγώνα θα συμμετάσχω με τον Κώστα Δενδρινό, λόγω προσωπικού ζητήματος του αδελφού μου Σπύρου».

Στέφανος Καμιτσάκης:
«Πρόκειται για κάτι καινούργιο για εμένα προσωπικά. Πρώτη φορά μου μπήκε η ιδέα για ράλλυ, αφού δε βρίσκω κάτι σχετικό με αγώνες μονοθεσίων στην Ιταλία, αποφάσισα να ασχοληθώ με κάτι καινούργιο, μια νέα πρόκληση. Με παρακίνησε ο συνοδηγός μου Φίλιππος Τζεφεράκος και αφού βρέθηκε αυτοκίνητο σε καλή τιμή, προέκυψε να το αγοράσω, για να συμμετάσχω στο Παλάδιο και τη νέα χρονιά στα ράλλυ. Οι ε.δ. είναι ωραίες, ειδικά ο Άγιος Ιωάννης και το Μελετάκι. Περισσότερο θέλω να εξοικειωθώ με τη μορφή των αγώναν, ενώ ο στόχος είναι ξεκάθαρα ο τερματισμός για την εμπειρία».
Οι περσινοί νικητές του αγώνα Μιχάλης Ευθυμίου-Χαράλαμπος Μανωλόπουλος θα συμμετάσχουν και φέτος με το Ford Escort WRC