Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
βαθμολογία
πρωταγωνιστές

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Αγώνες Ανάβασης  / Νέα  / Αρθρο

1η Ανάβαση Σχίνου: Πρώτο δείγμα θετικό 4/12/2010 6:44 μμ

Ήταν αναμενόμενο και είναι άκρως φυσιολογικό η διαδικασία των χρονομετρημένων δοκιμών του Σαββάτου να είναι πολύ διαφορετική στην Ανάβαση Σχίνου σε σχέση με τις υπόλοιπες γνωστές διαδρομές του πρωταθλήματος. Η πρώτη επίσκεψη στην ενδιαφέρουσα διαδρομή συνοδεύτηκε από αβεβαιότητα για τους περισσότερους οδηγούς και επιφυλακτικότητα σχετικά με τις επιδόσεις και το πόσο καλές ή κακές είναι αυτές. Χωρίς ατυχήματα πάντως όλα τα άλλα διορθώνονται και ο Σχίνος αποδείχτηκε γουρλής, καθώς παρά τα πολλά χιλιόμετρα που μάζευαν τα αγωνιστικά σε ορισμένα σημεία, οι έξοδοι αποφεύχθηκαν ίσως και λόγω της σύνεσης με την οποία οδήγησαν οι οδηγοί στα πρώτα τους περάσματα.

Χαρακτηριστικό πάντως του πόσο σημαντική είναι η παράμετρος της άγνωστης διαδρομής είναι οι διαφορετικές γραμμές που ακολουθούσαν οι αγωνιζόμενοι και φυσικά η βελτίωση των χρόνων σε κάθε πέρασμα περισσότερο ή λιγότερο αναλόγως με την αντίληψη του καθενός. Η διαδρομή του Σχίνου πάντως είναι αρκετά τεχνική και φαρδιά κάτι που επιτρέπει οι οδηγοί να επιλέγουν σχεδόν τέλειες γραμμές και να διατηρούν την ταχύτητά τους. Ένα-δύο εσάκια αποτελούν ξεχωριστή πρόκληση το πρώτο της μισό είναι κλειστό ουσιαστικά με σφιχτές και συνεχόμενες στροφές και το δεύτερο με λίγο μεγαλύτερες ευθείες που ευνοούν ασφαλώς τα δυνατά αυτοκίνητα.

Όσο για το αποτέλεσμα, η σημασία του είναι μικρή με βάση το γεγονός πως όλοι προσπαθούσαν να βρουν τα πατήματά τους, είναι όμως ενδεικτικό πως ορισμένοι τα βρήκαν γρηγορότερα από κάποιους άλλους. Ταχύτερος όλων τελικά ήταν ο Γιώργος Καϊτατζής με το Ford Escort που κατάφερε από το 2:35 του πρώτου σκέλους να πέσει στο 2:10.76 στο τελευταίο. Καλές επιδόσεις έκανε και ο Αντώνης Αθυμαρίτης με την Lancia Integrale ενώ η έκπληξη της Ομάδας Ε ήταν αναμφίβολα ο νεαρός Παναγιώτης Ευθυμίου με την κίτρινη BMW M3 του μπαμπά Μιχάλη που ξεκίνησε από το 2:30 στο «φοβισμένο» πρώτο σκέλος και έφτασε μέχρι το 2:15.65 στο τρίτο.

Στην Ομάδα Α ο Μιχάλης Ευθυμίου με το Ford Escort WRC ήταν με το «καλημέρα» γρήγορος και στο τρίτο σκέλος έκανε 2:13.35 που ήταν ουσιαστικά η δεύτερη καλύτερη επίδοση των δοκιμών, ενώ εξαιρετικό ήταν και ο Γιάννης Ζάγαρης με το Peugeot 106 που από το δεύτερο σκέλος είχε σταματήσει το χρονόμετρο στο 2:20. Δυστυχώς στο τρίτο ανέβασμα είχε τη μία από τις δύο σημαντικότερες εξόδους του Σαββάτου, (η άλλη ήταν του Μιχάλη Τσαγγαρά επίσης στο τρίτο σκέλος). Στις λίγες συμμετοχές της Ομάδας Ν τέλος ο Κώστας Πατσουρέας δεν δυσκολεύτηκε να σημειώσει την καλύτερη επίδοση με 2:15.42, χρόνο που πέτυχε στο τρίτο σκέλος.

Να σημειώσουμε πως ο τερματισμός της ανάβασης μεταφέρθηκε περίπου 70μ. πιο πίσω για λόγους ασφαλείας, καθώς τα πολλά χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό σήμαιναν δυνατά φρένα μετά το πέρασμα από τη γραμμή του φινάλε κάτι που δεν άρεσε σχεδόν σε όλους τους οδηγούς. Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως οι οδηγοί ζήτησαν από την οργάνωση και τέταρτο σκέλος δεδομένου πως η διαδρομή ήταν καινούρια και τα χρονικά περιθώρια το επέτρεπαν. Κάτι τέτοιο δεν έγινε φυσικά.

Αύριο ο αγώνας ξεκινά στις 10:00. Ο δρόμος θα κλείσει στις 09:00 έτσι όσοι επιθυμούν να βρεθούν σε κάποια από τις 15 στροφές, οι περισσότερες από τις οποίες μάλιστα έχουν και χώρους πάρκινγκ, θα πρέπει να είναι στην περιοχή του Σχίνου από νωρίς και να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των ανθρώπων της οργάνωσης και των αστυνομικών οργάνων.

Ας δούμε τι δήλωσαν ορισμένοι από τους πρωταγωνιστές

Χάρης Μπουροθανασόπουλος: Η ανάβαση είναι πολύ καλή, γρήγορη και ταυτόχρονα πολύ τεχνική. Υπάρχουν σημεία που μπορείς να κρατήσεις την ταχύτητά σου και μου αρέσει. Παραπονέθηκαν πολλοί πως μοιάζει με διαδρομή ράλλυ σπριντ, αλλά δεν πειράζει ας δούμε και κάτι καινούριο. Εγώ πιστεύω πως θα την αγαπήσουν οι οδηγοί.

Διαμαντής Τζαμπάζης: Πρώτη φορά την κάνουμε τη διαδρομή. Θέλει αρκετή δουλίτσα και ελπίζω αύριο να πάμε καλύτερα. Είναι τεχνική και για αυτό χρειάζεται γνώση του δρόμου και γενικώς χρειάζεται δουλειά για να πας καλά.

Κώστας Πατσουρέας: Είναι μια πολύ γρήγορη ανάβαση με καλό οδόστρωμα και για πρώτη φορά πήγαμε αρκετά καλά. Αισθάνομαι απόλυτα ασφαλής εξάλλου όλες οι αναβάσεις έχουν σημεία που μπορεί να είναι και επικίνδυνα.

Γιάννης Ζάγαρης: Είναι περίεργο το συναίσθημα. Είναι η πρώτη φορά και πιστεύω πως θα είμαστε πραγματικά καλύτεροι τη δεύτερη φορά, δηλαδή του χρόνου.

Μιχάλης Ευθυμίου: Νομίζω πως θα είναι μια από τις πιο αγαπημένες αναβάσεις των οδηγών. Είναι καινούρια αλλά όταν τη μάθουμε πιστεύω θα αρέσει και στους πιο περίεργους γιατί είναι γρήγορη και τεχνική.

Θανάσης Κουρνιάτης: Εμένα μου αρέσει η ανάβαση. Είναι κάτι διαφορετικό και όμορφο. Κάθε φορά που ανεβαίνουμε βελτιώνουμε και τους χρόνους μας και αυτό δείχνει ότι θα τη μάθουμε κάποια στιγμή όπως θέλουμε.

Γιώργος Πολίτης: Ωραία είναι η διαδρομή. Εμείς έχουμε πάρει τους τίτλους που διεκδικούσαμε έτσι έχουμε έρθει για κάποιες δοκιμές για όποτε ξανατρέξουμε. Πιστεύω πως θα έπρεπε να έχουμε και άλλες τέτοιες διαδρομές γιατί νομίζω έχουμε μείνει πίσω σχετικά με την υπόλοιπη Ευρώπη, όσον αφορά τις αναβάσεις. Είναι τεχνική διαδρομή και πρέπει να ξέρεις καλά και το αμάξι και το δρόμο για να κάνεις κάτι καλό. Με στεναχωρεί που έχει λίγο κόσμο και κυρίως λίγες συμμετοχές.

Αναλυτικά τους χρόνους μπορείτε να τους βρείτε στη σελίδα της ΕΘΕΑ._ Σ.Π. stathisp@rally.gr.