Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
βαθμολογία
πρωταγωνιστές

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Αγώνες Ανάβασης  / Νέα  / Αρθρο

Ανάβαση Πιτίτσας: Μάχες στα δέκατα 24/10/2010 9:29 μμ

Αντώνης Χατζηβασιλείου - Seat Cordoba WRC
Λάμπρος Κύρκος - Mitsubishi EVO IX
Σταύρος Σταμέλος - VW Golf Kit Car
Βασίλης Ντέρμας - Ford Escort RS2000
Δημήτρης Μανούσης - Honda Civic Type-R
Σπύρος Βοργιάς - Peugeot 106 S16
Χάρης Μπουροθανασόπουλος - Citroen Saxo VTS
Κώστας Πάρρας - Peugeot 106
Η φετινή Ανάβαση Πιτίτσας είναι κλασσικό παράδειγμα για το πώς ξορκίζεται μια αγωνιστική ημέρα που ξεκινάει στραβά και καταλήγει σε έναν ήρεμο και όμορφο αγώνα με ενδιαφέρον και ανακατατάξεις στο τελευταίο λεπτό. Ο Α.Ο.Π. διοργάνωσε τον έβδομο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα τα οποία ωστόσο ξεπεράστηκαν επιτυχώς είτε χάρη στην άμεση αντιμετώπιση, είτε χάρη στη σωστή συνεργασία ανθρώπων, είτε χάρη στη βοήθεια του Θεού.

Συγκεκριμένα μετά το επεισοδιακό Σαββατιάτικο κομμάτι με τις εξόδους και τα ατυχήματα που μείωσε ακόμη περισσότερο εκείνους που θα εκκινούσαν τον αγώνα. Το πρωί της Κυριακής μόλις που είχαν ολοκληρώσει τα περάσματά τους δύο αυτοκίνητα και ο κινητήρας στο Ford Escort του Γιώργου Κατσαρού γέμισε με λάδια τις τρεις τελευταίες στροφές «προσφέροντας» στους αρκετούς θεατές που βρέθηκαν στη διαδρομή, αναμονή περίπου μιας ώρας. Προς απογοήτευση το σκηνικό κακοδαιμονίας συνεχίστηκε με τις εξόδους του Νεκτάριου Δέγλερη, του Ανδρέα Μαργαρώνη και του Κώστα Παπαχρήστου και κάπως έτσι σχεδόν ξεκληρίστηκε η πολυπληθής Α6, αλλά τουλάχιστον ολοκληρώθηκαν εκεί οι καθυστερήσεις.

Οπότε περνάμε και στα σαφώς πιο ενδιαφέροντα που σε επίπεδο κορυφής συνοψίζονται στο ότι ο Λάμπρος Κύρκος εξασφάλισε και μαθηματικά έναν ακόμη τίτλο, εκείνον της κατηγορίας Ν. Ο Κύρκος έδειξε να επηρεάζεται πολύ λιγότερο από τα λάδια που δυσχέραιναν τις προσπάθειες όλων των οδηγών και κυρίως από τους άμεσους αντίπαλούς του, τους Σταμάτη Κατσίμη και Κώστα Πατσουρέα. Έτσι η νίκη ήρθε στην ουσία στο πρώτο σκέλος όπου η επίδοσή του ήταν μακράν καλύτερη από εκείνη του Κατσίμη. Ο τελευταίος κινήθηκε σαφώς πιο γρήγορα στο δεύτερο πέρασμα αλλά και πάλι ήταν αργότερος, έστω και για μερικά εκατοστά. Ο Πατσουρέας πήρε την τρίτη θέση εμπρός από όλα τα δεκάρια αλλά μόνο στο δεύτερο σκέλος του αγώνα κινήθηκε ανταγωνιστικά και αυτό γιατί κατέβασε μια διάσταση τις ζάντες του EVO IX, το οποίο ταίριαξε καλύτερα στην ανάβαση με τις 17άρες. Από τα δεκάρια ξεχώρισε ο Διαμαντής Τσαμπάζης ο οποίος απειλήθηκε από τον Ποσειδώνα Γορίτσα στο πρώτο σκέλος αλλά πήρε περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο στο δεύτερο και εξασφάλισε την τέταρτη θέση.

Στα δίλιτρα της Ομάδας Ν ο Δημήτρης Μανούσης με το Honda Civic Type-R μετά την Πορταριά επικράτησε για δεύτερη συνεχόμενη φορά αλλά όχι με άνεση καθώς ο τοπικός Χρήστος Αυγερόπουλος με το Renault Clio Ragniotti κινήθηκε αρκετά γρήγορα. Στο δεύτερο σκέλος μάλιστα ο Αυγερόπουλος ήταν ταχύτερος αλλά τα δέκατα που κέρδισε δεν του έφταναν να καλύψει το ενάμισι δευτερόλεπτο που είχε χάσει νωρίτερα. Από εκεί και πέρα στην Ομάδα Ν συνέβησαν πολλά και διάφορα.

Αγωνιστικά στη Ν2 ο Θανάσης Κρέτσας με το Peugeot 106 είχε πάρει κεφάλι με διαφορά δύο δευτερολέπτων από τον Μπουροθανασόπουλο από το πρώτο σκέλος, αλλά είχε έξοδο στο δεύτερο και έχασε μοναδική ευκαιρία για νίκη. Ο Μπουροθανασόπουλος (Citroen Saxo) μόλις ενημερώθηκε για την ατυχία του κυριότερου αντιπάλου του δεν πίεσε όσο έπρεπε και έτσι στον τερματισμό διαπίστωσε με έκπληξη πως ήταν και πάλι δεύτερος, αυτή τη φορά πίσω από τον Γιώργο Ντέκα με το άλλο Saxo και ελάχιστα εμπρός από τον Θόδωρο Ζαχαριάδη με το Peugeot 106. Τελικά όμως ο Μπουροθανασόπουλος είναι ο νικητής της Πιτίτσας αφού το ηλεκτρικό χειρόφρενο στο Saxo του Ντέκα του κόστισε 5 δευτερόλεπτα και τον έστειλε τρίτο, ολοκληρώνοντας έτσι άδοξα μια πολύ ενδιαφέρουσα μάχη. Στη Ν1 και τις μονομαχίες των Peugeot 106 ο Χρήστος Βασιλείου ήταν ταχύτερος και στα δύο σκέλη αλλά ένα παράτυπο φίλτρο τον έστειλε εκτός αγώνα και έτσι η νίκη πέρασε στον Κώστα Πάρρα με δεύτερο τον Κώστα Ντέκα για οκτώ μόλις δέκατα.

Στην Ομάδα Α η έκπληξη ήρθε από τον Αντώνη Χατζηβασιλείου με το σπάνιο για τους ελληνικούς αγώνες, Seat Cordoba WRC. Ο Χατζηβασιλείου πήρε οκτώ δέκατα από τον Μιχάλη Ευθυμίου με το Ford Escort WRC στο πρώτο σκέλος και ο πολυπρωταθλητής δεν κατάφερε να καλύψει παρά τα μισά από αυτά στο δεύτερο ανέβασμα, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να εξασφαλίσει και εκείνος τον τίτλο της κατηγορίας μια στροφή πριν το φινάλε. Ο Αργύρης Τσούλος με το EVO IX ήταν τρίτος και εξακολουθεί να ελπίζει για τον τίτλο, τον οποίο θα γευτεί σε περίπτωση που ο Ευθυμίου δεν τερματίσει στον Σχίνο. Στα δίλιτρα ο Σταύρος Σταμέλος με το VW Golf Kit Car δεν συνάντησε δυσκολίες από τον Ηλία Λαζανά (Ford Puma Kit Car) όπως ήταν φυσικό εξάλλου, ενώ στην Α6 είχαμε μια από τις πιο όμορφες μάχες με το Σπύρο Βοργιά (Peugeot 106) να κερδίζει τον Ανδρέα Ντόφη (Citroen Saxo) με διαφορά μόλις δύο δεκάτων. Ο Γιάννης Φωτεινέλης (Honda Civic Type-R) επικράτησε εύκολα απέναντι στον πατέρα του, Στράτο με το Renault Clio Ragniotti της A7 και ακόμη πιο εύκολα πήρε την Α5 ο Αντώνης Παπαρινόπουλος με το Peugeot 206.

Στην Ομάδα Ε ο Λεωνίδας Κύρκος με το Ford Escort WRC εντυπωσίασε και πάλι με τους χρόνους του κυρίως στις πιο δύσκολες συνθήκες του πρώτου σκέλους όπου τα τσιμέντα στα λάδια δημιουργούσαν ελαφρώς γλιστερό οδόστρωμα και έτσι έφτασε στην καλύτερη επίδοση της ημέρας με 4:02.29. Εξαιρετικός βεβαίως ήταν και ο Αντώνης Αθυμαρίτης με τη Lancia Delta Integrale που ήταν ταχύτατος και στα δύο σκέλη, ενώ τρίτο χρόνο στη γενική της Ομάδας Ε και νικητής στα δίλιτρα ήταν ο Βασίλης Ντέρμας με το Ford Escort RS2000 που επικράτησε και στην κλάση Ε11 του Χρήστου Παπαχριστόπουλου με το VW Scirocco. Οι περισσότερες κλάσεις της Ε κρίθηκαν στα λίγα δευτερόλεπτα, αποκορύφωμα όμως ήταν η Ε12 για τα δικίνητα όπου τα τρία BMW M3 στριμώχτηκαν μέσα σε λιγότερο από ενάμισι δευτερόλεπτο. Νικητής ήταν ο Βασίλης Καλκούνος και τον ακολούθησε ο Δημήτρης Παντελάκης με τρίτο τον Διονύση Τροβά, κατάταξη που διαμορφώθηκε στο δεύτερο σκέλος, καθώς στο πρώτο ο Τροβάς ήταν δεύτερος και μόλις έξι εκατοστά πίσω του ο Παντελάκης. Στην Ε10 ο Γιώργος Πολίτης με το Citroen AX Maxi πήρε από ενάμισι δευτερόλεπτο σε κάθε σκέλος για να πάρει και τη νίκη απέναντι στον Παντελή Βασιλειάδη με το άλλο AX και ουσιαστικά να εξασφαλίσει και τον τίτλο της κλάσης. Στην Ε9 χωρίς αντίσταση ήταν η… βόλτα για τον Χαράλαμπο Ροϊδόπουλο με το Peugeot 205 Maxi.

Τέλος στην κατηγορία των ιστορικών ο Λάμπρος Αγγελάκης (Ford Escort RS2000) πήρε τη νίκη με δεύτερο τον Δημήτρη Παπανδρέου (Porsche 911) ο οποίος έκανε υπερπροσπάθεια στο δεύτερο σκέλος και εκμεταλλεύτηκε και την καθυστέρηση του Αγγελάκη, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να πλησιάσει στο ενάμισι δευτερόλεπτο.

Επόμενος αγώνας για το Πρωτάθλημα Αναβάσεων είναι η νέα Ανάβαση Σχίνου που θα αποτελέσει και νέο φινάλε για το πρωτάθλημα στη θέση της Ριτσώνας.

Ας δούμε τι δήλωσαν ορισμένοι από τους πρωταγωνιστές

Λάμπρος Κύρκος: «Ένα ενδιαφέρον και όμορφο πρωτάθλημα ολοκληρώνεται για εμάς καθώς πετυχαίνουμε το στόχο μας. Είναι πολύ καλό που είχαμε ανταγωνισμό φέτος αφού βοήθησε και εμένα αλλά και να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο και τόσο ο Σταμάτης Κατσίμης όσο και ο Κώστας Πατσουρέας αποδείχτηκαν άξιοι αντίπαλοι».

Στράτος Φωτεινέλης: «Είμαι στεναχωρημένος που δεν έγινε σωστή διαχείριση ενός αιτήματος που έκαναν οι οδηγοί και αφορούσε τη διαδρομή. Για τη λέσχη δεν μπορεί να πι κανείς πως δεν προσπάθησε, όμως οι συνθήκες που επικρατούσαν στο οδόστρωμα ήταν πρωτόγνωρες. Ειλικρινά δεν ξέρω αν έτσι μπορούμε να ξανακάνουμε ανάβαση στην Πιτίτσα».

Αντώνης Χατζηβασιλείου: «Ο αγώνας ήταν πολύ καλός. Εμείς ακόμη ψάχνουμε το αυτοκίνητο σε ρυθμίσεις και πατήματα, αλλά το ευχαριστηθήκαμε. Ευελπιστούμε και σε άλλα τέτοια αποτελέσματα γιατί το αυτοκίνητο ακόμη δεν έχει τελειώσει να προετοιμάζεται».

Βασίλης Ντέρμας: «Καλός αγώνας, η Λέσχη βοήθησε από την πλευρά της με μια στροφή περισσότερη που μας έβαλε. Όλα ήταν ωραία. Κέρδισα και το ευχαριστήθηκα ακόμη πιο πολύ».

Ηλίας Λαζανάς: «Ήταν ένας πολύ καλός αγώνας. Φτιάχνουμε το αμάξι σιγά σιγά, πιστεύω πως σύντομα θα έρθουμε κοντά εκεί που θέλουμε. Είμαι ικανοποιημένος με την επίδοσή μου».

Γιάννης Φωτεινέλης: «Με τον αγώνα αυτό εξασφάλισα ουσιαστικά το πρωτάθλημα της Α7 και είμαι ικανοποιημένος για αυτό. Η διαδρομή ήταν ανέλπιστα απαράδεκτη δυστυχώς και η οργάνωση μέτρια».

Λεωνίδας Κύρκος: «Η Ανάβαση Πιτίτσας είναι μια ανάβαση με ιστορία. Είναι γρήγορη, τα αυτοκίνητα στρίβουν με χιλιόμετρα και οι θεατές το ευχαριστιούνται. Το φύλαξα λίγο για τα λάδια, το οδόστρωμα είναι λίγο περίεργο αλλά αν δεν κάνουμε τέτοιους αγώνες δεν θα έχουμε και ανάλογες εμπειρίες. Ήταν καλό που είχα και συναγωνισμό από τους χρόνους του Αθυμαρίτη».
Συνημμένα Αρχεία
περιγραφή όνομα τύπος αρχείου μέγεθος (ΜΒ)
Αποτελέσματα Pititsa FOC PDF 0,14

Γιάννης Φωτεινέλης - Honda Civic Type-R
Χαράλαμπος Ροϊδόπουλος - Peugeot 205
Γιώργος Πολίτης - Citroen AX Maxi
Λάμπρος Αγγελάκης - Ford Escort RS2000
Αντώνης Παπαρινόπουλος - Peugeot 206 Kit Car
Ηλίας Λαζάνας - Ford Puma Kit Car
Λεωνίδας Κύρκος - Ford Escort WRC (Photo Rally Press)