Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Νέα  / Αρθρο

34ο Ράλλυ ΕΛΠΑ: Με άρωμα Ακρόπολις! 30/9/2010 11:25 πμ

Οι Πολωνοί Solowow-Baran θέλουν να κερδίσουν τον ελληνικό αγώνα, με το Ford Fiesta S2000
Οι Παπαδημητρίου-Πολυζώης είναι ικανοί για το καλύτερο, όπως έδειξε και η νίκη του οδηγού στον περσινό αγώνα με τον Alan Harryman και το Mitsubishi Lancer EVO IX
Οι Βωβός-"ΕΛ ΕΜ" θέλουν όσο τίποτα τη νίκη στο Ράλλυ ΕΛΠΑ και ελπίζουν να το πετύχουν με το Mitsubishi Lancer EVO IX της ομάδας των αδελφών Κύρκου
Επιστροφή στο χώμα για τους Χατζητσοπάνη-Πετρόπουλο, ένα πλήρωμα ικανότατο για θέαμα αλλά και ουσία, με το Subaru Impreza N12
Με στόχο την ελληνική τριάδα θα ξεκινήσουν τον αγώνα οι Μίχος-Χειράκης με το δικό τους "9άρι", που ισοβαθμούν με τους Βωβό-"ΕΛ ΕΜ" στη βαθμολογία
Η στέψη είναι πολύ κοντά για τους "Pazonen"-Καράσο με το Toyota Yaris, όσον αφορά στο Πρωτάθλημα της F2
Οι Λυκάκης-Χατζηθεοδωρίδης θα ηγηθούν της "ιστορικής αρμάδας" του αγώνα
0 9ος γύρος του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος βρίσκεται προ των πυλών, φιλοξενούμενος στη χώρα μας και σε ορισμένες από τις καλύτερες και πιο αγαπημένες χωμάτινες ειδικές διαδρομές της.

Ο Οκτώβριος θα ξεκινήσει δυναμικά για τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, με το Ράλλυ ΕΛΠΑ να δεσπόζει στο πρόγραμμα του πρώτου αγωνιστικού τριημέρου του μήνα. Ένας αγώνας, που φέτος συμπληρώνει 34 χρόνια διεθνούς ιστορίας, τα περισσότερα εκ των οποίων, στα βουνά της Χαλκιδικής, ήταν και ιδιαίτερα ένδοξα. Μετά από ένα διάλειμμα στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Αχαΐας από το 2002 έως το 2006, αλλά και το μικτής επιφάνειας αγώνα στην επιστροφή στα «πάτρια» εδάφη της Χαλκιδικής το 2007, τα τελευταία δυο χρόνια ο αγώνας είναι ξανά αμιγώς χωμάτινος.

Το 34ο Ράλλυ ΕΛΠΑ λοιπόν, θα αποτελέσει τον 9ο γύρο του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, τη στιγμή που η κάθε ημέρα του θα προσμετρήσει ως ξεχωριστός αγώνας, για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, του οποίου και αποτελεί τον 6ο και 7ο αγώνα. Παράλληλα, κομμάτια του ράλλυ προσμετρούν στο Κύπελλο Χώματος καθώς και στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων. Όσον αφορά στις ειδικές διαδρομές, αυτές είναι κλασικές και αγαπημένες, σε μια περιοχή που έχει έντονο το άρωμα του Ράλλυ Ακρόπολις. Δεν είναι άλλωστε συμπτωματικό το γεγονός, ότι το κέντρο του αγώνα θα βρίσκεται στην Ιτέα, μια πόλη που έχει συνδέσει το όνομά της με το Ακρόπολις, ενώ οι ειδικές διαδρομές (Γραβιά, Καλοσκοπή, Καρούτες, Δροσοχώρι, Βωξίτες) φέρνουν αμέσως στο νου όλων ατελείωτες πλαγιολισθήσεις και σκόνη, από τα καλύτερα χρόνια του εθνικού μας αγώνα.

Ο αγώνας, θα ξεκινήσει τυπικά την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου, αφού πέραν του shakedown θα διεξαχθεί και η Πανηγυρική Εκκίνηση στην Ιτέα, στις 20:30. Το πρωί της επόμενης, θα ξεκινήσουν οι «αγωνιστικές αψιμαχίες», με τα πληρώματα να επιστρέφουν αρχικά στην Ιτέα για το σέρβις και να καταλήγουν εκεί για το ολονύκτιο παρκ φερμέ, μετά από 348,74 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 120,96 θα ανήκουν στις τρείς επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Γραβιά, Καλοσκοπή, Καρούτες) της ημέρας. Το πρωί της Κυριακής 3 Οκτωβρίου, θα αρχίσει η δεύτερη και καταληκτική ημέρα του αγώνα, με δυο ειδικές διαδρομές (Δροσοχώρι, Βωξίτες), να διεξάγονται τρις, κάτι που θα διευκολύνει κατά πολύ την παρακολούθηση για τους θεατές. Έτσι, μετά από 652,05 χιλιόμετρα, από τα οποία τα 254,61 θα ανήκουν στις 12 ειδικές διαδρομές του ράλλυ, θα πέσει το απόγευμα της Κυριακής η καρό σημαία του τερματισμού στην Ιτέα, για τους νικητές του αγώνα, αλλά και όλους όσοι καταφέρουν να φτάσουν στον τερματισμό, εγχείρημα δύσκολο και συνάμα άκρως τιμητικό για άπαντες.

Αναφορικά με τις συμμετοχές, αυτές διαφέρουν ανάλογα με το θεσμό που ακολουθεί ο καθένας. Όσον αφορά τον αγώνα του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, δηλαδή και τις δυο ημέρες, οι συμμετέχοντες είναι μόλις 25. Μεταξύ τους, φιγουράρουν και 6 ξένοι συνδυασμοί, που ακολουθούν το ERC 2010. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζουν οι Πολωνοί Michal Solowow-Maciej Baran, που θα εκκινήσουν με το Νο.1 στις πόρτες ενός Ford Fiesta S2000. To πλήρωμα μας είναι πολύ γνωστό, αφού συμμετέχει αδιάκοπα στον αγώνα μας από το 2004 και έπειτα, είτε σε άσφαλτο είτε σε χώμα και ανεξάρτητα από το κέντρο του, χωρίς να έχει καταφέρει να κερδίσει ακόμη. Μένει να δούμε αν αυτό θα επιτευχθεί φέτος από τους Πολωνούς, κάτι που δεν είναι εύκολο. Πέραν αυτών, στον αγώνα θα λάβουν μέρος οι ταχείς συμπατριώτες τους Maciej Oleksowicz-Andrzej Obrebowski, που είναι ικανοί για το καλύτερο, όπως έχουν δείξει και τα αποτελέσματά τους ως τώρα, με ακόμη ένα Ford Fiesta S2000. Σημειώστε, πως έχουν βαθμολογηθεί πέντε φορές στο ERC, όντας το πλήρωμα που το έχει πετύχει περισσότερες φορές, από όσους συμμετέχουν στον αγώνα. Βέβαια, παρόντα θα είναι ακόμη δυο αυτοκίνητα προδιαγραφών Super 2000 από την Ανατολική Ευρώπη, όπου το ενδιαφέρον για τα ράλλυ είναι τεράστιο. Πρόκειται για τους Antonin Tlustak-Jan Skaloud, που θα μοιραστούν ένα Skoda Fabia S2000. Αυτή θα είναι η τρίτη συμμετοχή του Τσέχου οδηγού στον αγώνα μας, μετά την περσινή του προσπάθεια με Citroen C2 S1600 και αυτή του 2006, με Citroen Saxo. Εκτός από τους Τσέχους, στον αγώνα θα συμμετάσχουν οι Πολωνοί Szymon Ruta-Sebastian Rozwadowski, με ένα Peugeot 207 S2000, στην πρώτη τους χρονιά πλήρους εμπλοκής στο ERC. Κλείνοντας, σημειώνουμε την παρουσία των Ουκρανών Yurii Protasov-Adrian Aftanazin με Mitsubishi Lancer EVO IX, καθώς και αυτή των πρωτοπόρων της βαθμολογίας των δικίνητων αυτοκινήτων στο ERC Τσέχων Jan Cerny-Pavel Kohout, με ένα Citroen C2 R2 Max.

Φυσικά, τα ξένα πληρώματα δε θα έχουν εύκολο έργο, αφού θα υπάρξει σθεναρή αντίσταση, ώστε η νίκη να παραμείνει σε ελληνικά χέρια. Ο περσινός νικητής Γιάννης Παπαδημητρίου, νικητής του αγώνα και το 1999, θα έχει ως συνοδηγό στο Mitsubishi Lancer EVO IX το Γιώργο Πολυζώη, θέλοντας να διατηρήσουν τη νίκη στον αγώνα και παράλληλα έχοντας τη δυνατότητα να πετύχουν κάτι τέτοιο. Πλήρωμα αντίστοιχων δυνατοτήτων, δηλαδή ικανό για τη νίκη είναι φυσικά και αυτό των Πρωταθλητών και νικητών του αγώνα το 2001 Άρη Βωβού-«ΕΛ ΕΜ», με τον οδηγό να έχει κερδίσει και το 1998. Μάλιστα, οι Βωβός-«ΕΛ ΕΜ» διψούν για τη νίκη σε έναν αγώνα, όπου έχουν σταθεί πολλάκις άτυχοι στο πρόσφατο παρελθόν. Ακόμη ένα σημαντικό πλήρωμα όμως, θα είναι αυτό των Πάνου Χατζητσοπάνη-Νίκου Πετρόπουλου, που επιστρέφουν στην αγωνιστική δράση στο χώμα, μετά από πολύ καιρό, με «όπλο» το Subaru Impreza N12 του Λαμιώτη οδηγού. Οι εξαιρετικές ειδικές διαδρομές, αλλά και το γεγονός ότι ο αγώνας διεξάγεται κοντά στη Λαμία, σε συνδυασμό με τη θέληση του πληρώματος να επιστρέψει, χαρίζει ακόμη ένα πλήρωμα κορυφής που θα προσπαθήσει για το καλύτερο και σε επίπεδο θεάματος.

Πέραν των προαναφερθέντων όμως, υπάρχουν αρκετά ακόμη αξιόλογα πληρώματα στον αγώνα. Ο λόγος για τους πρωτοπόρους μαζί με τους Βωβό-«ΕΛ ΕΜ» της βαθμολογίας Δημήτρη Μίχο και Κώστα Χειράκη, που μπορεί να ειδικεύονται στην άσφαλτο, όμως αυτό δε σημαίνει πως θα είναι αργοί στο χώμα με το Mitsubishi Lancer EVO IX, έστω και αν δε βρεθούν εξαρχής στη μάχη της κορυφής. Ευχάριστη είναι και η επιστροφή των Θέμη Χαλκιά-Νίκου Μουζάκη, με το πλήρωμα να επιστρέφει μαζί σε αγωνιστικό μετά από καιρό, με το Subaru Impreza N15. Όμως, ενδιαφέρον θα υπάρξει και στο πλαίσιο της F2, όπου οι «Pazonen», κατά κόσμον Γιώργος Πάζης και Λάζαρος Καράσο, μπορούν ακόμη και να κατακτήσουν το Πρωτάθλημα της κατηγορίας, με το Toyota Yaris της Α/5. Το ταχύτατο πλήρωμα από τη Θεσσαλονίκη, θα έχει όμως να αντιμετωπίσει και αντιπάλους με δυνατότερες κατασκευές, όπως τους Μπάμπη Γαζετά-Γιώργο Φασκιώτη με Opel Corsa S1600 και Δημήτρη Νασούλα-Μιχάλη Πατρικούση, που μετά από καιρό θα οδηγήσουν δικίνητο αυτοκίνητο, ένα MG Rover 25 της Α/6. Σημειώστε πως δυο πληρώματα, οι Γιώργος Χατζηγάκης-Γιάννης Τόλιας και Γιώργος Χριστόπουλος-Αθανάσιος Τσαπλαρής, θα συμμετέχουν με τα Ford Escort και Toyota Yaris μόνο για το Ελληνικό Πρωτάθλημα, ενώ ακόμη πέντε πληρώματα, θα βαθμολογηθούν την πρώτη ημέρα για το Κύπελλο Χώματος.

Η μεγαλύτερη μερίδα αυτοκινήτων όμως, θα είναι τα 20 Ιστορικά που θα συμμετάσχουν στο πρώτο σκέλος της πρώτης ημέρας και σε ακόμη τρεις ειδικές διαδρομές της δεύτερης. Πληρώματα που συμμετείχαν στους αγώνες και στο παρελθόν, με αυτοκίνητα εκείνης της εποχής θα αγωνιστούν στις ειδικές διαδρομές, προσπαθώντας για το καλύτερο σε επίπεδο χρόνων και προσφέροντάς το σε επίπεδο αναμνήσεων. Ονόματα όπως αυτά των Μιχάλη Λυκάκη, Παναγιώτη Κούτσικου, Αντώνη Γιοβά, Δημήτρη Βαζάκα, Τάσου Γεμενή είναι ικανά θα θυμίσουν το παρελθόν, με αυτοκίνητα όπως Ford Escort, BMW 2002, Audi 80, Toyota Corolla και Starlet και πολλά ακόμη.

Μακάρι ο καιρός να επιβεβαιώσει τις προβλέψεις που δεν περιέχουν βροχή, ώστε τα πληρώματα να έχουν ακόμη ένα λόγο να προσπαθήσουν για το καλύτερο και να ανταμείψουν τους θεατές, που λογικά θα βρεθούν στη Στερεά Ελλάδα, για να θαυμάσουν τα κορυφαία ελληνικά πληρώματα να συναγωνίζονται με καλά ξένα, σε γνωστές χωμάτινες ειδικές διαδρομές, προσφέροντας θέαμα. _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr

Αναλυτικές πληροφορίες, χάρτες, συμμετοχές, ωράριο, καθώς και ζωντανή εξέλιξη του αγώνα, μπορείτε να βρείτε στο www.elparally.gr

Ορισμένοι από τους αναμενόμενους ως πρωταγωνιστές δήλωσαν:
Γιώργος Πολυζώης:
«Ο αγώνας φαίνεται πολύ καλός σχεδιαστικά και σε ποιότητα ειδικών. Είναι πολύ γρήγορος και όλα τα πληρώματα θα πρέπει να είναι πολύ γρήγορα, όσον αφορά στη γενική κατάταξη. Πιστεύω πως η ΕΛΠΑ έχει κάνει εξαιρετική δουλειά σε ασφάλεια και σχεδιασμό. Στόχος μας είναι να ευχαριστηθούμε αγώνα, ενώ τα προγνωστικά δύσκολα. Σαφώς υπάρχει ο Άρης Βωβός και οι ξένοι. Το αυτοκίνητό μας θεωρώ πως είναι γρήγορο και αξιόπιστο».

«ΕΛ ΕΜ»
«Ο αγώνας αποτελεί ένα πάρα πολύ ωραίο πάντρεμα καλών περσινών ειδικών διαδρομών, με κάποιες προσθήκες. Ευτυχώς γλιτώσαμε την ε.δ. Παύλιανη, που αποτελούσε ταλαιπωρία για αυτοκίνητα και πληρώματα. Γενικά είναι πάρα πολύ καλός ποιοτικά, εκτός από την ε.δ. Καλοσκοπή, για την οποία έμαθα πως θα την έφτιαχναν χθες, όμως δεν την έχω δει. Πάντως θεωρώ πως ότι και να αλλάξει, δε θα γίνει καλή αλλά ευτυχώς έχει μήκος 12 χιλιομέτρων. Οι άλλες ειδικές διαδρομές είναι κούκλες. Η περιοχή θυμίζει άλλες εποχές λόγω Ακρόπολις και μας φέρνει ωραίες αναμνήσεις. Ο συναγωνισμός θα είναι αξιοπρεπής, αφού θα υπάρχουν 4-5 αυτοκίνητα καλά και για εμάς και για θεατές. Για εμάς είναι ένας αγώνας Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Έχουμε να τον κερδίσουμε από το 2001, θέλουμε πολύ τη νίκη και αυτός είναι ο στόχος μας».

Πάνος Χατζητσοπάνης:
«Η συμμετοχή μας θα γίνει μόνο για ευχαρίστηση. Δε μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα, παρά μόνο η οδήγηση στο χώμα και να προσφέρουμε θέαμα. Δεν κυνηγάμε πρωτάθλημα και δεν ασχολούμαστε γενικώς. Οι ειδικές διαδρομές αποτελέσαν το λόγο συμμετοχής μας, αφού είναι από τις καλύτερες της Ελλάδας και τις χαρακτηρίζει το γεγονός πως είναι πολύ γρήγορες. Η βροχή δεν αλλάζει κάτι για εμάς, όμως ελπίζω να μη βρέξει, ώστε να έρθει περισσότερος κόσμος στις ειδικές διαδρομές».

Δημήτρης Μίχος:
«Είναι μεγάλη χαρά η συμμετοχή σε αυτόν τον αγώνα, μετά από τόσο καιρό που δεν έχουμε τρέξει σε χώμα. Από ότι ξέρουμε οι ειδικές είναι πάρα πολύ καλές. Άλλωστε το γεγονός πως το Ακρόπολις διεξάγονταν εκεί επί χρόνια, σημαίνει πολλά. Βαθμολογικά, ισοβαθμούμε με τους Άρη (Βωβό) και Λώρη («ΕΛ ΕΜ»). Θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο, θέλουμε να ευχαριστηθούμε στον αγώνα και ότι προκύψει. Ειδικά την πρώτη ημέρα που είναι λίγο πιο σκληρή, θα είμαστε συντηρητικοί. Δε θα μπορέσουμε, όπως όλοι, να πάμε flat out από την αρχή ως το τέλος. Θέλουμε να βρεθούμε στην τριάδα της ελληνικής κατάταξης, αφού και το αυτοκίνητο είναι σωστά προετοιμασμένο».

«Pazonen»:
«Στόχος μας ήταν εξαρχής ο τίτλος στην F2, κάτι που μπορεί να γίνει στο ΕΛΠΑ, οπότε να μη χρειαστεί να συμμετάσχουμε και στο Παλάδιο. Ο αγώνας είναι ωραία σχεδιασμένος, αφού και η πρόσβαση στις ειδικές διαδρομές είναι εύκολη και μάλιστα καλύτερη από πέρυσι. Φέτος θεωρώ πως είναι πιο καλοσχεδιασμένος αγώνας. Οι ειδικές διαδρομές είναι καλές, ενώ ως μόνο κακό θεωρώ την έλλειψη ανταγωνισμού και πολλών καλών συμμετοχών. Ο ανταγωνισμός σε κάνει καλύτερο από ότι είσαι, ενώ χωρίς συμμετοχές αποκτάς διαφορετικό σκεπτικό. Έτσι και εμείς λέμε να κάνουμε αγώνα τακτικής, αν και πολλές φορές στον αγώνα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Πάντως, μας αρκεί να βρεθούμε στο βάθρο της F2 τις δυο ημέρες ώστε να κερδίσουμε τον τίτλο που θέλουμε πολύ».