Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία
Κίνα - Shanghai
ταυτότητα
προβλέψεις
δοκιμές
αποτελέσματα
φωτογραφίες

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Πρόγραμμα  2024  / Κίνα - Shanghai  / Ταυτότητα

GP Κίνας 29/9 - 1 Οκτωβρίου 2006, 16ος γύρος:  Ταυτότητα

Μήκος πίστας: 5.451 μ.
Γύροι: 56
Συνολική απόσταση: 305,066 χλμ.
Ρεκόρ πίστας: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
H προσθήκη του Grand Prix της Κίνας στο καλαντάρι του πρωταθλήματος έγινε πέρυσι και χαρακτηρίζεται από πολλούς ως η μεγαλύτερη διαφημιστική κίνηση που έκανε ποτέ η Formula 1, καθώς η ασιατική χώρα αποτελεί την πολυπληθέστερη του πλανήτη με 1,5 δισεκατομμύριο κατοίκους! Η Κίνα ήθελε να φιλοξενήσει ένα Grand Prix από το 1992, όταν και ανακοινώθηκαν τα σχέδια κατασκευής μιας πίστας στο Zhuhai. Η πίστα ήταν έτοιμη το 1996, αλλά προβλήματα υποδομής και το σχέδιο εντέλει ναυάγησε, μέχρι το 2001 όταν και η πόλη της Σαγκάη χρηματοδότησε την κατασκευή της πίστας και η πόλη υπέγραψε συμβόλαιο διοργάνωσης του Κινέζικου Grand Prix από το 2004 μέχρι το 2010.

Η πίστα της Σανγκάη έχει σχεδιαστεί από το συνήθη ύποπτο, Herman Tilke (ο οποίος έχει σχεδιάσει την πίστα του Μπαχρέιν, της Μαλαισίας, της Τουρκίας και τις αλλαγές στο Hockenheim) και η χάραξή της βασίζεται στο Κινέζικο ιδεόγραμμα ‘Shang’ το οποίο σημαίνει ‘ψηλά’ ή ‘επάνω’. Η κατασκευή της κόστισε 400 εκατομμύρια δολάρια και πήρε 18 μήνες να ολοκληρωθεί, με τους εργάτες να παλεύουν με το ελώδες έδαφος και να μετακινώντας πάνω από 2 εκατομμύρια κυβικά μέτρα γης και τοποθετώντας 40.000 πασσάλους (μήκους 40-80 μέτρων) θεμελίων. Η αρχιτεκτονική της είναι εκθαμβωτική προσπαθώντας να μιμηθεί τα παραδοσιακά κτίσματα της χώρας, ενώ οι κερκίδες μπορούν να φιλοξενήσουν 200.000 θεατές. Μάλιστα η μεγαλύτερη εξ’ αυτών (η οποία μπορεί να φιλοξενήσει 29.000 θεατές) παρέχει ορατότητα στο 80% της πίστας! Η χάραξή της είναι ένα σύμπλεγμα αχανών ευθειών (η μεγαλύτερη βρίσκεται μεταξύ των στροφών 13-14 και έχει μήκος 1,3 χλμ.) και αργών στροφών (7 αριστερές και 7 δεξιές) με πιο τεχνική την 13η η οποία παρουσιάζει δυο κορυφές και οδηγεί στη μεγαλύτερη ευθεία της πίστας (μήκους 1,3 χλμ.), καθιστώντας απαραίτητη την καλή έξοδο από αυτήν για την επίτευξη της υψηλότερης δυνατής τελικής ταχύτητας. Ο συνδυασμός αυτός μαζί με το εκτεταμένο πλάτος της προσφέρουν αρκετές ευκαιρίες προσπεράσματος. Οι πιλότοι αρέσκονται περισσότερο στην πρόκληση που κρύβουν οι στροφές 7 και 8 στις οποίες οι ταχύτητα φτάνει τα 250-265 χλμ. και το πόδι τους παραμένει κολλημένο στο γκάζι καθ’ όλη τη διάρκειά τους εκτός από τη στιγμή που διανύουν την κορυφή της δεύτερης.

Σε γενικές γραμμές, η πίστα της Shanghai είναι μια πίστα μέσων φθορών και ρυθμίσεων όσον αφορά τα φρένα, τα ελαστικά και την αεροδυναμική. Ωστόσο παρουσιάζει δυο πολύ ιδιαίτερες στροφές (1, 13) οι οποίες την κάνουν να διαφέρει από τις υπόλοιπες και απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο στησίματος των μονοθεσίων. Οι δυο αυτές στροφές ασκούν ιδιαίτερα ασυνήθιστες πλευρικές και επιμήκεις φορτίσεις στο εμπρός αριστερό ελαστικό, ενώ αυτά του πίσω άξονα καταπονούνται ιδιαίτερα από τις επιταχύνσεις κατά την έξοδο από τις πολυάριθμες αργές στροφές. Η πρώτη στροφή, ασκεί την υψηλότερη φόρτιση στο τιμόνι από οποιαδήποτε άλλη στο Πρωτάθλημα λόγω της υψηλής ταχύτητας με ην οποία τη διανύουν οι πιλότοι ενώ ταυτόχρονα φρενάρουν. Επίσης η ρύθμιση του αεροδυναμικού ζυγίσματος είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. Φέτος, η ευστάθεια στις στροφές μάλλον θα συμβιβαστεί για χάρη των υψηλότερων τελικών ταχυτήτων, οι οποίες είναι κρίσιμες για την υπεράσπιση της θέσης κατά τη διάρκεια μιας μονομαχίας στον αγώνα. Ωστόσο, η ρύθμιση των αεροτομών σε κλίση που παράγει χαμηλότερα φορτία αρνητικής άνωσης δεν ισοδυναμεί πάντοτε με υψηλότερες ταχύτητες! Και αυτό συμβαίνει διότι στη μεγάλη (πίσω) ευθεία, οδηγεί η στροφή 13, στην οποία αν το μονοθέσιο δεν παράγει την απαραίτητη αεροδυναμική πρόσφυση, ο πιλότος δε μπορεί να εξέλθει από αυτή με υψηλή ταχύτητα, με αποτέλεσμα φυσικά, στο τέλος της ευθείας να υστερεί και πάλι σε τελική ταχύτητα. Όσον αφορά το μηχανικό στήσιμο, το μονοθέσιο πρέπει να είναι σταθερό κατά τα μακρά φρεναρίσματα καθώς και κατά τις περιόδους όπου ο πιλότος έχει μερικώς ανοιχτό το γκάζι. Λόγω της χάραξής της, η πίστα της Shanghai παρουσιάζει κάτω του μέσου όρου (περίπου 17%) αύξηση στο ποσοστό του γύρου που διανύει ο πιλότος με τέρμα γκάζι (μόλις 11%) λόγω της ελλείψεως δυο κυλίνδρων, ανεβάζοντας τη συνολική διάρκεια των περιόδων αυτών στο 61%.

ΑΠΟ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ

KINHTHPAΣ

Οι κινητήρες δουλεύουν… υπερωρίες στις τεράστιες ευθείες της πίστας αλλά η απόλυτη δύναμη δεν είναι το μοναδικό ζητούμενο. Μια καλή καμπύλη ροπής είναι απαραίτητη (σε συνδυασμό με ένα άριστα ρυθμισμένο traction control) για την καλή έξοδο από τις αργές στροφές, η οποία θα οδηγήσει στην υψηλή τελική ταχύτητα στο τέλος των ευθειών.

EΛAΣTIKA
Αν και η επιφάνεια της πίστας είναι αρκετά λεία η φθορά των ελαστικών είναι εκτεταμένη, ενώ οι στροφές 1 και 13 ασκούν υψηλότατες πιέσεις στα ελαστικά χωρίς όμως να απαιτούν την κατασκευή ιδιαίτερα ανθεκτικών σκελετών. Εάν το στήσιμο του μονοθεσίου δεν είναι το ιδανικό η πιθανότητα δημιουργίας φουσκαλών στο πέλμα του ελαστικού είναι ιδιαίτερα μεγάλη.

SET-UP
Μέσες τιμές κάθετης δύναμης. Οι αργές στροφές απαιτούν καλή πρόσφυση και ωστόσο απαιτούνται όσο το δυνατόν μικρότερες αντιστάσεις κατά τις μεγάλες ευθείες. Ο σωστός συνδυασμός αυτών των δυο παρονομαστών αποτελεί πολύ μεγάλη πρόκληση για τους μηχανικούς.

Tι έγινε το 2005

To παρελθόν...
  
ΈτοςΝικητήςPole positionΤαχύτερος γύρος
2005Fernando Alonso (Renault)Fernando Alonso (Renault)Fernando Alonso (Renault)
2004Rubens Barrichello (Ferrari)Rubens Barrichello (Ferrari)Michael Schumacher (Ferrari)
  


Τι πρέπει να γνωρίζετε
Προορισμός: Kίνα
Έκταση: 9.326.410 τ.χλμ.
Πληθυσμός: 1.298.847.624 κάτοικοι (91,9% Kινέζοι, 8,1% άλλες εθνικότητες)
Πρωτεύουσα: Πεκίνο
Γλώσσα: Kινέζικα (διάφορες διάλεκτοι)
Θρήσκευμα: Tαοϊστές, βουδιστές, 1-2% μωαμεθανοί, 3-4% χριστιανοί.
Πολίτευμα: κουμουνιστικό
Νόμισμα: renminbi (100 renminbi περίπου 14 ευρώ)
Ώρα: προσθέστε 5 ώρες στο ρολόι σας

Πώς θα πάτε...
H πτήση μέχρι τη Σανγκάη διαρκεί περίπου 17 ώρες .H πίστα βρίσκεται νοτιοδυτικά του αεροδρομίου Pu Dong.

Κοντινότερο αεροδρόμιο - απόσταση
Pu Dong - περίπου 50 λεπτά

Διεύθυνση διοργανωτή
Shanghai International Circuit
29/F Jiushi Towers
28 Zhongshang Road (South)
200010 Shanghai, CHINA
Tηλ.: (+86) 216330 5555
Fax: (+86) 216330 6655
Ηλεκτρονική διεύθυνση: www.icsh.sh.cn

Πρόγραμμα
Παρασκευή-1η περίοδος ελεύθερων δοκιμών: 6:00
Παρασκευή-2η περίοδος ελεύθερων δοκιμών: 9:00
Σάββατο-3η περίοδος ελεύθερων δοκιμών: 6:00
Σάββατο-Κατατακτήριες δοκιμές: 9:00
Κυριακή-Αγώνας: 9:00

Tηλεοπτική μετάδοση
Tο Grand Prix της Κίνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha την Kυριακή, στις 8:30 (και σε επανάληψη στις 15:30), ενώ το Σάββατο μπορείτε να παρακολουθήσετε στις 15:30 τις κατατακτήριες δοκιμές.