Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία
Γαλλία - Magny Cours
ταυτότητα
προβλέψεις
δοκιμές
αποτελέσματα
φωτογραφίες

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Πρόγραμμα  2024  / Γαλλία - Magny Cours  / Ταυτότητα

GP Γαλλίας 14 - 16 Ιουλίου 2006, 11ος γύρος:  Ταυτότητα

Μήκος πίστας: 4,411 χλμ
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση: 308,586
Ρεκόρ γύρου: 1:13.377 (Juan Pablo Montoya, Williams-BMW, 2004)
H ιστορία των Grand Prix ξεκίνησε επίσημα το 1906 από τη Γαλλία, καθώς στο Le Mans διεξήχθη ο πρώτος αγώνας που έφερε την ονομασία αυτή. Ως χώρα με πλούσια αγωνιστική παράδοση, δε θα μπορούσε να λείπει από το καλαντάρι του πρώτου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 το 1950. Με μοναδική εξαίρεση το 1955, χρονιά κατά την οποία το Γαλλικό Grand Prix δεν διεξήχθη λόγω της τραγωδίας που είχε συμβεί στο Le Mans εκείνη τη χρονιά που κόστισε τη ζωή σε 80 θεατές, η Γαλλία αποτελεί σταθερά σταθμό του καλανταριού της Formula 1. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια τον αγώνα έχουν φιλοξενήσει πολυάριθμες πίστες, ωστόσο από το 1991, το «σπίτι» του Γαλλικού Grand Prix είναι το Magny-Cours. H πίστα κατασκευάστηκε το 1960 από τον Jean Bernigaud και είχε μήκος μόλις 1,9 χλμ. αλλά αυτό δεν την απέτρεψε από το να αποτελέσει τον τόπο στον οποίο λαξεύτηκαν μερικοί από τους καλύτερους Γάλλους οδηγούς της ιστορίας (Cevert, Depailler, Jarier, Laffite), χάρη στην σχολή αγωνιστικής οδήγησης Ecole de Pilotage Winfield που λειτουργούσε στην πίστα. To 1971, o Bernigaud αποφάσισε να επεκτείνει τη χάραξη της πίστας, η οποία έφτασε τα 3,8 χλμ. μήκος. Με την αναβάθμιση αυτή, διεθνείς αγώνες (κυρίως Formula 3) ξεκίνησαν να επισκέπτονται την πίστα, η οποία ωστόσο από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 είχε αρχίσει να καταστρέφεται… Το 1988 ωστόσο, η πίστα αγοράστηκε από το τοπικό Συμβούλιο της Nievre, το οποίο ξεκίνησε καινούρια σχέδια αναβάθμισής της. Τα σχέδια περιλάμβαναν και την πλήρη αλλαγή της χάραξής της η οποία αν και ακολουθεί ακόμη αυτή του 1971, έχει υποστεί αλλαγές σε κάθε στροφή. Δυο παλαίμαχοι Γάλλοι πιλότοι (Rene Arnoux & Jacques Laffite) βοήθησαν στη δημιουργία της καινούριας χάραξης, η οποία «δανείστηκε» στροφές από άλλες πίστες. Ως αποτέλεσμα υπάρχει η γρήγορη καμπή του Estoril, μια κλειστή φουρκέτα εν ονόματι Adelaide και δυο γρήγορα chicane που ονομάζονται Nurburgring και Imola.

H χάραξη της πίστας του Magny-Cours δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από οποιοδήποτε τομέα των μονοθεσίων. Ωστόσο τα δυο ταχύτατα chicane (Nurburgring, Imola) καθώς και η καμπή Estoril αποτελούν ιδιαίτερα σημεία για τους οδηγούς που τα θεωρούν προκλητικά. Τα επίπεδα αεροδυναμικά παραγόμενης κάθετης δύναμης κυμαίνονται από μεσαία έως υψηλά, ενώ το οδόστρωμα είναι ιδιαίτερα λείο όσον αφορά τις αναπηδήσεις, γεγονός που επιτρέπει την υιοθέτηση πιο σκληρών ρυθμίσεων στις αναρτήσεις. Ωστόσο, παραμένει φθοροποιό για τα ελαστικά, ενώ ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ασφαλτοτάπητα είναι η ευαισθησία του στις διακυμάνσεις των καιρικών συνθηκών. Ακόμη και η εμφάνιση ενός σύννεφου στον ουρανό μπορεί να αλλάξει τις συνθήκες στην πίστα και να βγάλει τα ελαστικά από το πλαίσιο ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας τους. Πέραν του περίεργου αυτού παράγοντα, το μοναδικό σημείο της πίστας που προκαλεί πονοκέφαλο στους μηχανικούς είναι το τελευταίο chicane, όπου τα kerb είναι ιδιαίτερα ψηλά (και δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο οι οδηγοί να «απογειώνουν» για κλάσματα του δευτερολέπτου τα μονοθέσιά τους εκεί). Το σημείο αυτό μπορεί να προκαλέσει πολυάριθμα προβλήματα αξιοπιστίας, ειδικά στον κινητήρα ο οποίος ενδέχεται σε ένα πολύ σκληρό πέρασμα να υπερβεί το ανώτατο όριο στροφών του. Από τους κινητήρες απαιτείται καλή ροπή για την ταχύτερη έξοδο από τις πολυάριθμες αργές στροφές, ενώ επειδή μόνο σε ένα σημείο της πίστας (πριν τη φουρκέτα Adelaide) οι ταχύτητες ξεπερνούν τα 300 χ.α.ώ., οι σχέσεις στο κιβώτιο είναι ιδιαίτερα κοντές.

AΠO TEXNIKH ΣKOΠIA

KINHTHPAΣ

H υγρασία, η ζέστη και οι ισχυροί άνεμοι που εναλλάσσονται στο Magny-Cours επηρεάζουν την απόδοση των κινητήρων. H θερμοκρασία λειτουργίας τους παραμένει χαμηλή, εξαιτίας των υψηλών ταχυτήτων των μονοθεσίων στα γρήγορα τμήματα της πίστας.

EΛAΣTIKA
Στο Magny-Cours η επιλογή των ελαστικών είναι καθοριστικής σημασίας. Oι μεγάλες πιέσεις που δέχονται όταν κινούνται σε κλειστές στροφές και όταν επιταχύνουν πάνω στο λείο οδόστρωμα προκαλούν ιδιαίτερη φθορά. Έτσι, στόχος είναι η σταθερή απόδοση καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους.

SET-UP
H απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος είναι η χαμηλότερη δυνατή και οι αναρτήσεις είναι πολύ σκληρές. Tα κερμπ μπορούν να κάνουν ζημιά στην ανάρτηση των μονοθεσίων, αν οι οδηγοί προσπαθήσουν να τα εκμεταλλευτούν στο έπακρο.

Τι συνέβη το 2005

To παρελθόν…

  
ΈτοςΝικητήςPole positionΤαχύτερος γύρος
2005Fernando Alonso (Renault)Fernando Alonso (Renault)Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)
2004Michael Schumacher (Ferrari)Fernando Alonso (Renault)Michael Schumacher (Ferrari)
2003Ralf Schumacher (Williams-BMW)Ralf Schumacher (Williams-BMW)Juan Pablo Montoya (Williams-BMW)
2002Michael Schumacher (Ferrari)Juan Pablo Montoya (Williams-BMW)David Coulthard (McLaren-Mercedes)
2001Michael Schumacher (Ferrari)Ralf Schumacher (Williams-BMW)David Coulthard (McLaren-Mercedes)
2000David Coulthard (McLaren-Mercedes)Michael Schumacher (Ferrari)David Coulthard (McLaren-Mercedes)
1999HeinzHarald Frentzen (Jordan-Mugen Honda)Rubens Barrichello (Stewart-Ford)David Coulthard (McLaren-Mercedes)
1998Michael Schumacher (Ferrari)Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)David Coulthard (McLaren-Mercedes)
1997Michael Schumacher (Ferrari)Michael Schumacher (Ferrari)Michael Schumacher (Ferrari)
1996Damon Hill (Williams-Renault)Michael Schumacher (Ferrari)Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
  


Tι πρέπει να γνωρίζετε
Προορισμός: Γαλλία
Έκταση: 547.030 τ.χλμ.
Πληθυσμός: 59.765.983 κάτοικοι (92% Γάλλοι, 3% Βορειοαφρικανοί, 2% Γερμανοί, βασκική μειονότητα)
Πρωτεύουσα: Παρίσι
Γλώσσα: γαλλικά
Θρήσκευμα: 83%-88% ρωμαιοκαθολικοί, 2% προτεστάντες, 1% Eβραίοι, 5%-10% μουσουλμάνοι, 4% άθεοι ή άλλοι
Πολίτευμα: δημοκρατία
Πρόεδρος: Jacques Chirac
Πρωθυπουργός: Jean-Pierre Raffarin
Νόμισμα: ευρώ
Ώρα: αφαιρείτε 1 ώρα από το ρολόι σας

Πώς θα πάτε
Η πτήση μέχρι το Charles de Gaulle του Παρισιού διαρκεί περίπου 3,5 ώρες χωρίς ανταποκρίσεις. Από εκεί η πίστα απέχει 250 χλμ.
Κοντινότερο αεροδρόμιο - απόσταση: Paris Charles de Gaulle - 250 χλμ.

Διεύθυνση διοργανωτή:
Circuit de Nevers Magny-Cours, Technopole, P.O. Box 18, F-58470 Magny-Cours, France
Tηλ.: +33 386 218 000
Fax: +33 386 218 080
Ηλεκτρονική διεύθυνση: www.magnyf1.com

Πρόγραμμα
Παρασκευή-1η περίοδος ελεύθερων δοκιμών: 12:00
Παρασκευή-2η περίοδος ελεύθερων δοκιμών: 15:00
Σάββατο-3η περίοδος ελεύθερων δοκιμών: 12:00
Σάββατο-Κατατακτήριες δοκιμές: 15:00
Κυριακή-Αγώνας: 15:00

Tηλεοπτική μετάδοση:
Tο Grand Prix της Γαλλίας μπορείτε να το παρακολουθήσετε σε απευθείας μετάδοση από τον Alpha την Kυριακή στις 14:30 και τις κατατακτήριες δοκιμές σε μαγνητοσκόπηση το Σάββατο στις 15:30.