Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρχείο  / Αρθρο

GP Κίνας-H Renault πρωταθλήτρια με νίκη του Alonso 16/10/2005 12:51 μμ

Ο Alonso κόβοντας το νήμα του τερματισμού της φετινής σεζόν, χαρίζοντας το πρωτάθλημα κατασκευαστών στη Renault. Από ασύρματο του Ισπανού μετά τον αγώνα τον ακούγαμε να τραγουδάει το We Are The Champions!
H Renault έγραψε τον τέλειο επίλογο στη φετινή σεζόν με τον Alonso να κατακτά την 7η φετινή του νίκη και να εξασφαλίζει στην ομάδα και το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Ισπανός τελείωσε με ιδανικό τρόπο και τη δική του φετινή σεζόν καθώς δε μετακινήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα από την πρώτη θέση... Ο Flavio Briatore έγινε ο πρώτος αγωνιστικός διευθυντής που έχει κατατήσει πρωταθλήματα κατασκευαστών με δυο ομάδες (Benetton -1995- και Renault) και νίκες με τρεις (Ligier 1996). Αυτή ήταν η πρώτη φορά που η Renault κατέκτησε τον τίτλο των κατασκευαστών (ως ομάδα, καθώς ως προμηθευτής κινητήρων είχε σαρώσει τους τίτλους της δεκαετίας του '90) μετά από τις άκαρπες προσπάθειές της κατά τη δεκαετία του '80.

Τα συμβάντα ξεκίνησαν πριν ακόμη την εκκίνηση του αγώνα… Στο γύρο εξόδου από τα pits όπου οι πιλότοι πηγαίνουν να παραταχθούν στη γραμμή εκκίνησης, ο Michael Schumacher και ο Christijan Albers… συγκρούστηκαν! Ο Γερμανός πήγαινε δεξιά-αριστερά για να ανεβάσει τη θερμοκρασία των ελαστικών του και ο Ολλανδός ερχόμενος με αρκετά μεγάλη ταχύτητα δεν κατάφερε να τον αποφύγει… Οι δυο τους αναγκάστηκαν να εκκινήσουν από το pit lane χρησιμοποιώντας τα εφεδρικά μονοθέσια των ομάδων και το συμβάν θα εξεταστεί μετά το τέλος του αγώνα από τους αγωνοδίκες.

Στην εκκίνηση, ο μόνος που κατάφερε να επωφεληθεί ήταν ο Juan Pablo Montoya ο οποίος πέρασε από την 5η στην 4η θέση, εμπρός από τον Jenson Button. Έτσι η κατάταξη στον πρώτο γύρο διαμορφώθηκε ως εξής: Alonso, Fisichella, Raikkonen, Montoya, Button, Coulthard, Barrichello, R. Schumacher, Webber και Trulli. O Alonso ήταν σε θέση να απομακρύνεται κατά ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο από τον team mate του. Κατά τους πρώτους 15 γύρους κανείς από τους πιλότους (τουλάχιστον στις πρώτες θέσεις) δεν ήταν σε θέση να επιτεθεί. Στο 18ο γύρο όμως ο Montoya δεν κατάφερε να αποφύγει ένα αποκολλημένο καπάκι υδρορροής στη στροφή 10… Το πάτωμα της McLaren όπως και το ψυγείο υπέστησαν ζημιές και ο Κολομβιανός δεν ήταν σε θέση να συνεχίσει τον αγώνα του.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα για να επιδιορθωθεί το kerb στην έξοδο της 10ης στροφής και όλοι οι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία για να πραγματοποιήσουν τον πρώτο τους ανεφοδιασμό. Η διαδικασία αυτή προκάλεσε ανακατατάξεις, με τον Alonso να διατηρεί την πρωτοπορία και να ακολουθούν: Fisichella, Raikkonen, Barrichello (έχοντας κερδίσει 3 θέσεις), R. Schumacher, Webber, Button και Coulthard. Έπειτα από έξι γύρους το αυτοκίνητο ασφαλείας κατευθύνθηκε και πάλι στα pits, ωστόσο δεν παρέμεινε εκεί για πολύ…

Η κατεστραμμένη Jordan του Karthikeyan καθώς από μπροστά της περνάει ο πρωταγωνιστής των περισσότερων ανακατατάξεων του σημερινού αγώνα
Ο Narain Karthikeyan έχασε τον έλεγχο της Jordan στην έξοδο της 13ης στροφής προσκρούοντας με υψηλή ταχύτητα στα προστατευτικά ελαστικά, χωρίς ο ίδιος να πάθει ευτυχώς τίποτα. Το μονοθέσιο όμως ακινητοποιήθηκε στη μέση της πίστας. Για άλλη μια φορά αρκετοί πιλότοι άδραξαν της ευκαιρίας και αυτή τη φορά για να πραγματοποιήσουν το δεύτερο ανεφοδιασμό τους με την κατάταξη να διαμορφώνεται ως εξής: Alonso, R. Schumacher, Massa, Klien (οι τρεις τους δε μπήκαν στα pits), Raikkonen (o οποίος κατάφερε να περάσει μπροστά από την άλλη Renault λόγω ταχύτερου ανεφοδιασμού), Fisichella, Barrichello, Sato, Webber και Button. O Μ. Schumacher κατά την περίοδο παραμονής του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα έχασε τον έλεγχο της Ferrari καθώς τα ελαστικά της Bridgestone δε βρίσκονταν στην κατάλληλη θερμοκρασία για να του παρέχουν την αναμενόμενη πρόσφυση και ο Γερμανός εγκατέλειψε αφού F2005 παρέμεινε ακινητοποιημένη αμμοπαγίδα, ολοκληρώνοντας την πιο άσχημη σεζόν του εδώ και χρόνια και επαληθεύοντας την πίστη ότι η πίστα της Shanghai δεν τον συμπαθεί ιδιαίτερα…

Με την επιστροφή του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits στον 34ο γύρο (και ενώ ο Alonso άρχισε να ξεμακραίνει και πάλι) ο Webber κατάφερε να προσπεράσει το Sato στην πρώτη στροφή. Η BAR του Ιάπωνα ωστόσο αποδείχθηκε αμέσως ότι αντιμετώπιζε προβλήματα τα οποία τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει. Προβλήματα αντιμετώπιζε και ο Barrichello με τα ελαστικά αλλά και τα φρένα του, πράγμα που σήμαινε ότι δεν είχε τη δυνατότητα να αντισταθεί στην επίθεση του Webber για πολύ. Έτσι μετά από ένα μπλοκάρισμα του Βραζιλιάνου στον 44ο γύρο, στη φουρκέτα, ο Αυστραλός πέρασε μπροστά και τον μιμήθηκε και ο Button. Στον επόμενο γύρο και ο Coulthαrd πέρασε εμπρός από τη Ferrari στο ίδιο σημείο.

Ο Mark Webber έκανε για δεύτερο συνεχόμενο Grand Prix έναν εξαιρετικό αγώνα
Ο Klien πίεζε ασφυκτικά το Massa χωρίς να είναι σε θέση να τον προσπεράσει. Το γεγονός όμως ότι ο Βραζιλιάνος ανεφοδιάστηκε τρεις γύρους πριν τον Αυστριακό σήμαινε ότι έχασε και τη θέση του από τη Red Bull. Στον ίδιο γύρο με τον Klien (47ο) ανεφοδιάστηκε και ο Ralf, επιστρέφοντας στην πίστα 4ος. Ο Massa εντωμεταξύ ένιωθε πλέον την πίεση του Webber ο οποίος όμως δεν κατάφερε να τοποθετήσει τη Williams του εμπρός από τη Sauber.

Όλα έμοιαζαν ότι έβαιναν προς το τέλος τους χωρίς απρόοπτα μέχρι που ανακοινώθηκε ότι o Fisichella θα έπρεπε να εκτίσει ποινή διέλευσης από τα pits διότι καθυστέρησε τους υπόλοιπους πιλότους στην είσοδο του pit lane κατά τη διάρκεια του πρώτου ανεφοδιασμού για να μην αναγκαστεί να περιμένει πίσω από τον Alonso, μέχρι να ολοκληρώσει αυτός το δικό του pit stop. Μια παρόμοια τακτική είχε ακολουθήσει και η McLaren στο Βέλγιο και τότε η FIA είχε προειδοποιήσει ότι δεν πρόκειται να δεχτεί ανάλογη συμπεριφορά ξανά… Έτσι ο Ιταλός αναγκάστηκε να παραδώσει 4 γύρους πριν το τέλος το τρίτο σκαλί του βάθρου στον Ralf Schumacher.

O Alonso χαρακτήρισε την 7η φετινή του νίκη ως την πιο εύκολη και αποκάλυψε ότι χρησιμοποιούσε το πλήρες εύρος στροφών του κινητήρα μόνο πριν το πρώτο pit stop του. Σε αυτό το τμήμα του αγώνα η R25 παρουσίαζε υποστροφή την οποία διόρθωσαν οι μηχανικοί του στον πρώτο του ανεφοδιασμό αυξάνοντας την κλίση της εμπρός αεροτομής. Ο Raikkonen παραδέχθηκε ότι η McLaren δεν είχε την απαιτούμενη ταχύτητα για να ανταγωνιστεί τις Renault και ότι η εγκατάλειψη του Montoya δεν επέφερε κάποια διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα. Η MP4-20 του Φινλανδού ήταν δύσκολη στην οδήγησή της κατά τον ίδιο και η συμπεριφορά της βελτιώθηκε μονάχα μετά το δεύτερο ανεφοδιασμό, όταν ήταν πλέον πολύ αργά. Ο Klien σημείωσε τον καλύτερο τερματισμό στην καριέρα του με την 5η θέση που κατέκτησε ενώ ο Peter Sauber ήταν τόσο ευχαριστημένος από την αποχαιρετιστήρια επίδοση του Massa που του χάρισε μια C24, το φετινό δηλαδή μονοθέσιο της ομάδας!
Αναλυτικά η τελική βαθμολογία της φετινής σεζόν

Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

Αποτελέσματα αγώνα
A/AΟδηγόςΟμάδαΕλαστικάΧρόνος/Διαφορά
1AlonsoRenaultMichelin1:39:53.618
2RaikkonenMcLaren-MercedesMichelin4.015
3R.SchumacherToyotaMichelin25.376
4FisichellaRenaultMichelin26.114
5KlienRed Bull-CosworthMichelin31.839
6MassaSauber-PetronasMichelin36.400
7WebberWilliams-BMWMichelin36.842
8ButtonBAR-HondaMichelin41.249
9CoulthardRed Bull-CosworthMichelin44.247
10VilleneuveSauber-PetronasMichelin59.977
11MonteiroJordan-ToyotaBridgestone1:24.648
12BarrichelloFerrariBridgestone1:32.812
13PizzoniaWilliams-BMWMichelin1 γύρος
14DoornbosMinardi-CosworthBridgestone1 γύρος
15TrulliToyotaMichelin1 γύρος
16AlbersMinardi-CosworthBridgestone4 γύροι
Εγκατέλειψαν
 SatoBAR-HondaMichelinστον 35ο γύρο
 KarthikeyanJordan-ToyotaBridgestoneστον 29ο γύρο
 MontoyaMcLaren-MercedesMichelinστον 25ο γύρο
 M.SchumacherFerrariBridgestoneστον 23ο γύρο
Ταχύτερος γύρος
 RaikkonenMcLaren-MercedesMichelin1:33.242

Οι δυο θριαμβευτές της φετινής σεζόν: Flavio Briatore και Fernando Alonso