Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρχείο  / Αρθρο

Επίσημη παρουσίαση: Ferrari F2008 6/1/2008 5:52 μμ

Felipe Massa (Ferrari)
Jerez, 25/7: Η Ferrari παρουσίασε και αυτή, στην τέταρτη και τελευταία ημέρα του τεστ δοκιμών εξέλιξης στην Jerez, ένα επεκταμένο κάλυμμα κινητήρα, σαν κι αυτό που παρουσίασε πρώτη η Red Bull και υιοθέτησαν πολλές ομάδες στη συνέχεια.
Ferrari
Ηockenheim, 8/7: H Ferrari έγινε η τελευταία ομάδα που ακολούθησε το παράδειγμα της BMW Sauber και ένωσε τα pod wings με τα barge boards μέσω ενός μικρού, απλού κάθετου πτερυγίου.
Felipe Massa (Ferrari)
Silverstone, 24/6: H Ferrari προσέθεσε ένα μικρό οριζόντιο πτερύγιο στο μέσο των barge boards της F2008.
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Καναδάς, 5/6: H Ferrari αφαίρεσε από τους εμπρός τροχούς τα στατικά καλύμματα για τις ζάντες, έτσι ώστε να αποφύγει την υπερθέρμανση του συστήματος πέδησης.
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Μονακό, 22/5: Για να βελτιώσει την απαγωγή θερμότητας, η Ferrari προσέθεσε 4 διατρήσεις στην επάνω επιφάνεια των (αεροδυναμικών) καμινάδων.
Ferrari
Μονακό, 22/5: Η Ferrari προσέθεσε αυτά τα μικρά πτερύγια εμπρός από την (κάτω) οπή εισόδου του αέρα στο ρύγχος, τα οποία έχουν ως σκοπό την απομάκρυνση των στροβιλισμών από τη διάταξη των οπών, βελτιώνοντας την αποδοτικότητά της.
Felipe Massa (Ferrari)
Paul Ricard, 16/5: H Ferrari, προετοιμαζόμενη για τον Καναδά, με την κυματοειδή πίσω αεροτομή για πίστες όπου απαιτείται παραγωγή χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης, που παρουσίασε στην Τουρκία (και το μειωμένης χορδής flap στην εμπρός αεροτομή), αφαίρεσε το μικρό πτερύγιο στα πίσω από τον αεραγωγό του κινητήρα της F2008, έτσι ώστε να μειώση το συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης.
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Paul Ricard 14/5: H Ferrari παρουσίασε ενόψει του Μονακό μια καινούργια πίσω αεροτομή με ευθύγραμμο εμπρός πτερύγιο και τρεις (αντί για δυο) διατρήσεις στο εμπρός επάνω μέρος των πλευρικών τοιχωμάτων. Παράλληλα με το καινούργιο ρύγχος με τις οπές, αξιοσημείωτη είναι η απουσία της οπής στο εμπρός μέρος του ρύγχους, η οποία χρησίμευε στην απαγωγή θερμότητας από τα ηκεκτρονικά στο εμπρός μέρος, καθώς και από το cockpit.
Ferrari
Paul Ricard, 14/5: Η οπή εισόδου του αέρα στο κάτω μέρος του ρύγχους της Ferrari.
Ferrari
Τουρκία, 9/5: Η Ferrari παρουσίασε μια καινούργια πίσω αεροτομή, το εμπρός πτερύγιο της οποίας παρουσιάζει κυματοειδή μορφή. Στο κέντρο του (κίτρινο βέλος) παρουσιάζει μια κοιλότητα, εντούτοις εκεί που βρίσκονται τα υποχρεωτικά διαχωριστικά που κρατάνε την απόσταση μεταξύ των πτερυγίων σταθερή (πράσινα βέλη), το πτερύγιο ανασηκώνεται για να χαμηλώσει και πάλι στα άκρα του, εκεί όπου συναντάει τα πλευρικά τοιχώματα, τα οποία όπως σε όλες τις πίσω αεροτομές που έχει παρουσιάσει φέτος η Ferrari, παρουσιάζει μόνο δυο διατρήσεις στο εμπρός επάνω μέρος του. Αυτή η αεροδυναμική λύση αναμένεται να χρησιμοποιείται σε πίστες που απαιτούν την παραγωγή χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης.
Felipe Massa (Ferrari)
Catalunya, 14/4: Ενόσω δοκίμαζε το ρύγχος με τις οπές, η Ferrari είχε τοποθετήσει μια ολόκληρη σειρά από σωλήνες pitot (οι οποίοι μετράνε την ταχύτητα του αέρα) στον αεραγωγό του κινητήρα, για να αντιληφθούν πλήρως την επίδραση της λύσης αυτής στη ροή αέρα προς την πίσω αεροτομή.
Felipe Massa (Ferrari)
Catalunya, 14/4: H Ferrari αποκάλυψε το ρύγχος με τις οπές στο επάνω μέρος του (επάνω από τον αριθμό 2). Εντός του ρύγχους, υπάρχει ένα τούνελ, το οποίο αντλεί αέρα από παρόμοια οπή που βρίσκεται από κάτω και τη διοχετεύει στις δυο ορατές εξόδους. Αυτή η διάταξη βοηθάει στην «αποσυμφόρηση» του χείλους εκφυγής του flap της εμπρός αεροτομής, παρέχοντας ένα νέο διάδρομο διαφυγής για τον αέρα που πιέζεται μεταξύ του πτερυγίου και του κάτω μέρους του ρύγχους, βελτιώνοντας τη ροή αέρα και συνεπώς την απόδοση της ίδιας της αεροτομής. Δεν πρόκειται για καινούργια ιδέα, καθώς η Stewart είχε πειραματιστεί μαζί της στα τέλη της δεκαετίας του ’90, αλλά την εγκατέλειψε λόγω της πολυπλοκότητας της εφαρμογής της.
Felipe Massa (Ferrari)
Μπαχρέιν, 4/4: H Ferrari μείωσε τη χορδή του flap (πίσω πτερύγιο) της εμπρός αεροτομής αισθητά, ένθεν και ένθεν του καντρικού τμήματός του (κίτρινα βέλη). Αξιοσημείωτα είναι και τα κάθετα πτερύγια που βρίσκονται κάτω από τα επιπλέον στοιχεία (στα άκρα τους) της εμπρός αεροτομής (λευκά βέλη).
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Aυστραλία, 15/3: Η Ferrari, αναγκάστηκε στη ζέστη της Αυστραλίας να ανοίξει μεγαλύτερες διατρήσεις στο επάνω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων. Στη φωτογραφία διακρίνεται η μεγαλύτερη εμπρός οπή στο δεξί ψυγείο.
Αυστραλία, 13/3: Η παρουσίαση του καινουργιου σπόνσορα της Ferrari, επιτρέπει παράλληλα την παρατήρηση του επίπεδου πλέον στην κορυφή του περιβλήματος του κιβωτίου, καθώς και της μικρής οπής σχήματος Μ που βρίσκεται στην ουρά του καλύμματος του κινητήρα, εμπρός από το κιβώτιο για να εξέρχεται περαιτέρω ζεστός αέρας από τα ψυγεία, τόσο από εκεί, όσο και από την πλατιά οπή που παρουσιάζει σε εκείνο το σημείο το αμάξωμα της F2008.
Catalunya, 25/2: H Ferrari παρουσίασε έναν καινούργιο τρόπο στήριξης του εμπρός ζύγους barge boards που βρίσκεται ανάμεσα στα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης. Αυτά δε φέρουν πλέον υποστηρίγματα σχήματος L, με γωνία 90 μοιρών, αλλά κοίλα στοιχεία που ανοίγουν προς το εξωτερικό του μονοθεσίου και διμορφώνουν, σε μικρό βέβαια βαθμό κάποιο βαθμό, τη ροή του αέρα. Επάνω σε αυτά τα υποστηρίγματα έχει προστεθεί και ένα επιπλέον στοιχείο, κερατοειδούς μορφής που πλαισιώνει το ίδιο το barge board.
Felipe Massa (Ferrari F2008)
Catalunya, 21/2: H Ferrari παρουσίασε μια καινούργια πίσω αεροτομή, πιο παραδοσιακού σχεδιασμού από τις πρόσφατες εμπνεύσεις. Τα πτερύγιά της παρουσιάζουν μια κεντρική κοιλότητα, ενώ τα κεντρικά υποστηρίγματα κλίνουν προς τα πίσω. Τα πλευρικά τοιχώματα είναι μεγαλύτερα σε προφίλ στην περιοχή γύρω από τους πίσω τροχούς. Το πλάτος του καλύμματος του κινητήρα έχει μειωθεί στις βάσεις του, ενώ πιο χαμηλό είναι και το περίβλημα του κιβωτίου.
Kimi Raikkonen (Ferrari F2008)
O Kimi Raikkonen ολοκλήρωσε σήμερα (7/1/2008) το πρώτο shakedown της καινούργιας Ferrari στην πίστα του Fiorano και είχε θετικές εντυπώσεις, αν και αντιμετώπισε μερικά προβλήματα. Ο καιρός ανάγκασε το Φινλανδό να συμπληρώσει και τους 55 γύρους με ελαστικά βροχής. Ο ταχύτερος χρόνος του ήταν 1:00.897. Στη φωτογραφία διακρίνεται το τριγωνικό πτερύγιο επάνω από τον διαχύτη της F2008, καθώς και ο περίπλοκος σχεδιασμός του συμπλέγματος πτερυγίων μεταξύ των ψαλιδιών της εμπρός ανάρτησης.
Ferrari F2008
Μόλις έξι ημέρες μετά την έναρξη του νέου έτους, η παρουσίαση του πρώτου φετινού μονοθεσίου είναι γεγονός και μάλιστα, πρόκειται για αυτό της πρωταθλήτριας ομάδας, Ferrari.

H Scuderia, αποκάλυψε σήμερα στο εργοστάσιό της, στο Maranello, το 54ο μονοθέσιο στην ιστορία της, την 659 όπως ονομάζεται εντός της ομάδας, ή F2008 για το ευρύ κοινό.

Η F2008 αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της αύριο στο Fiorano, την ιδιόκτητη πίστα της Ferrari, που βρίσκεται δίπλα από το εργοστάσιό της.

Λόγω των καινούργιων κανονισμών, που επιβάλλουν τη χρήση της ενιαίας ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του κινητήρα της MES, τη χρήση του ίδιου κιβωτίου για 4 αγωνιστικά σαββατοκύριακα αλλά και την επιπλέον προστασία για το κεφάλι του οδηγού στα πλαϊνά του cockpit, η F2008 ζυγίζει περισσότερο από τον πρόγονό της (χωρίς το έρμα).

Είναι εμφανές από την πρώτη ματιά, ότι η F2008 αποτελεί εξέλιξη του περσινού μονοθεσίου, αν και αρκετοί τομείς έχουν δεχθεί σημαντικές αλλαγές. Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η έκδοση που αποκαλύφθηκε σήμερα δεν αποτελεί παρά μόνο την αρχική, καθώς το μονοθέσιο θα αλλάξει σημαντικά μορφή, μέχρι να κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο το Μάρτιο στην Αυστραλία.

Η F2008 διαθέτει μικρότερο μεταξόνιο από την περσινή Ferrari (με τον εμπρός άξονα να έχει μετακινηθεί μερικά χιλιοστά προς τα πίσω), ωστόσο η ομάδα δεν αποκαλύπτει το μέγεθός του (αν και πέρυσι που το έκανε είχε δημοσιοποιήσει ψευδή στοιχεία…), ενώ ως αποτέλεσμα αυτού, τροποποιημένη είναι και η κατανομή βαρών.

Ferrari F2008
Πατήστε για μεγέθυνση
Οι διαφορές ξεκινάνε από το πιο λεπτό (στον κατακόρυφο άξονα) ρύγχος, του οποίου το εμπρός μέρος μοιάζει… παραμορφωμένο, στα σημεία ένωσής του με το επιπλέον στοιχείο της εμπρός αεροτομής, ακολουθώντας το παράδειγμα της περσινής Toyota. Το πλάτος του επιπλέον αυτού πτερυγίου έχει αυξηθεί στην περιοχή όπου συναντάει το ανυψωμένο σε σύγκριση με πέρυσι ρύγχος.

Τα επιπλέον στοιχεία ενώνονται με το εμπρός πτερύγιο της αεροτομής μέσω μιας κάθετης επιφάνειας που εντοπίζεται στα άκρα. Διαφορετικά είναι και τα στηρίγματα της εμπρός αεροτομής, τα οποία προεκτείνονται προς τα πίσω, δημιουργώντας ένα μικρό κανάλι στο κάτω μέρος του ρύγχους.

Οι αναρτήσεις έχουν ανασχεδιαστεί για να λειτουργούν σε αρμονία με την καινούργια αεροδυναμική, ενώ το «φούσκωμα» που παρουσιαζόταν στο σημείο ένωσης του κάτω ψαλιδιού με το σασί έχει μειωθεί. Τα ψαλίδια διαθέτουν μεγαλύτερο πλάτος από πέρυσι, λειτουργώντας σαν πτερύγια. Τα καλύμματα στις ζάντες των εμπρός τροχών έχουν διατηρηθεί (όπως και στον πίσω άξονα), με το άνοιγμα σε σχήμα τόξου στο κάτω πίσω μέρος τους και το μικρό πτερύγιο στο επάνω μέρος τους. Η Ferrari αναφέρει ότι χρησιμοποιεί καινούργιες δαγκάνες και πρωτοποριακές λύσεις όσον αφορά την απαγωγή θερμότητας στα φρένα.

Η περιοχή κάτω από τα πόδια του οδηγού έχει «αδυνατίσει» και «σκαφτεί» (κάτι που έχει οδηγήσει σε λιγότερο χώρο εντός του cockpit) για να βελτιωθεί η αποδοτικότητα της εμπρός αεροτομής, ενώ οι (ενωμένοι μεταξύ τους) εκτροπείς αέρα ανάμεσα στα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης είναι μεγαλύτεροι. Οι τηλεοπτικές κάμερες (τις οποίες η ομάδα χρησιμοποιεί ως πτερύγια) έχουν προωθηθεί και διατηρούν τα πλευρικά τοιχώματα που εμφάνισαν κατά την περσινή σεζόν.

Τα barge boards είναι περσινά, ενώ η περιοχή του cockpit είναι εμφανώς μικρότερη σε διαστάσεις με μερικά εξογκώματα για να αγγίζει τις ελάχιστες επιτρεπτές διαστάσεις. Τα δυο μυτερά πτερύγια εμπρός από το cockpit διατηρήθηκαν, όπως και τα πτερύγια στα πλαϊνά των ψυγείων (με τη διάτρηση του δεύτερου μισού της σεζόν του 2007).

Τα προστατευτικά γύρω από το κεφάλι του οδηγού, εκτός από το ότι είναι μεγαλύτερα (λόγω κανονισμών) δεν ενώνονται με το προσκέφαλο όπως πέρυσι, για αεροδυναμικούς λόγους. Οι καθρέπτες είναι ακόμη περισσότερο απομακρυσμένοι από το cockpit. Τα καλύμματα των ψυγείων έχουν εμφανώς μικρότερες διαστάσεις, τόσο σε ύψος όσο και σε πλάτος, με το σκάψιμο στο κάτω μέρος τους να είναι ακόμη μεγαλύτερο. Μικρότερες διαστάσεις διαθέτει και το κάλυμμα του κινητήρα, το οποίο φέρει δύο μικροσκοπικά πτερύγια-χορδές σε κάθε πλευρά του, και φυσικά το πτερύγιο πίσω από τον αεραγωγό του κινητήρα. Ο τελευταίος δε διαθέτει πλέον το οριζόντιο διαχωριστικό που κατεύθυνε μέρος του εισερχόμενου αέρα προς τα υδραυλικά συστήματα, μολονότι αυτά ψύχονται και πάλι από τον αεραγωγό.

Kimi Raikkonen, Felipe Massa, Ferrari F2008
Οι διατρήσεις στο επάνω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων έχουν διατηρηθεί, όπως και αυτές πίσω από τις εξατμίσεις. Οι καμινάδες-πτερύγια είναι απαράλλακτες όπως και τα μεγάλα πτερύγια εμπρός από τους πίσω τροχούς (καθώς και η οπή που παρουσιάζουν από κάτω τους). Το πτερύγιο επάνω από τον πίσω άξονα διατηρήθηκε, ενώ η πίσω αεροτομή είναι η περσινή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το τριγωνικό ανυψωμένο στοιχείο πίσω από τα υποστηρίγματα της πίσω αεροτομής.

Το κιβώτιο συνεχούς ροπής είναι ακόμη ταχύτερο από το περσινό, παρά το γεγονός ότι θα πρέπει να διαθέτει τετραπλάσια αξιοπιστία, κάτι που επετεύχθη και με τη βοήθεια της Shell στον τομέα των λιπαντικών. Επίσης, οι διαστάσεις στο εσωτερικό του κιβωτίου έχουν αλλάξει για να βελτιωθεί η αξιοπιστία του. Παρά το γεγονός ότι το δελτίο Τύπου αναφέρει ότι το κιβώτιο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ο επικεφαλής σχεδιαστής της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης επιβεβαίωσε ότι το τμήμα όπου βρίσκονται τα γρανάζια περιβάλλεται από τιτάνιο.

Καθώς η εξέλιξη του κινητήρα απαγορεύεται, η ομάδα είχε τη δυνατότητα να βελτιώσει μονάχα τα περιφερειακά συστήματα, τα συστήματα εισαγωγής αέρα και καυσίμου, αν και η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η προσαρμογή του οκτακύλινδρου 056 στην ενιαία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα της MES. Η αλλαγή αυτή ανάγκασε την ομάδα να ανασχεδιάσει τη διάταξη των ηλεκτρονικών της συστημάτων. Ο επικεφαλής του τμήματος κινητήρα, Gilles Simon, παραδέχθηκε ότι η Ferrari δεν είναι ακόμη έτοιμη να αγωνιστεί με την καινούργια, ΕΗΜΕΚ της MES, ωστόσο πιστεύει ότι εντός των δυο μηνών που μεσολαβούν μέχρι την έναρξη της σεζόν δε θα υπάρχουν πλέον προβλήματα σε αυτό τον τομέα, αν και πιστεύει ότι η McLaren διαθέτει σημαντικό πλεονέκτημα λόγω της τεχνογνωσίας της στο σύστημα αυτό. Ο Simon ανέφερε ότι θα χρειαστεί πολλή σκληρή δουλειά για να φτάσει η ιταλική ομάδα το επίπεδο της McLaren.

Alda Costa, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Mario Almondo, Stefano Domenicali, Gilles Simon
Alda Costa, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Mario Almondo, Stefano Domenicali, Gilles Simon
Η ιταλική ομάδα προσπάθησε να βρει τα ελαττώματα της F2007 και να τα εξαλείψει, καθώς ήταν εμφανές ότι σε πίστες με πολλές αργές στροφές ή ανομοιόμορφο οδόστρωμα και υψηλά kerb, το περσινό μονοθέσιο υστερούσε. Ο επικεφαλής σχεδιαστής της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης, ανέφερε ότι η βελτίωση σε αυτούς τους τομείς δεν απαιτούσε απλά την διαμόρφωση της αεροδυναμικής έτσι ώστε να αποδίδει βέλτιστα σε ευρύτερο πεδίο συνθηκών. Ο συμπατριώτης μας ανέφερε ότι δεν ήταν μόνο η αεροδυναμική της F2007 που ήταν υπερευαίσθητη και πως οι αναρτήσεις διαδραμάτισαν είχαν μεγάλη ευθύνη στη δημιουργία των αδυναμιών της. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στις χειμερινές δοκιμές και στη βελτίωση της αξιοπιστίας, η οποία αποτελούσε την αχίλλειο πτέρνα της ομάδας πέρυσι.

-Ημερομηνίες παρουσιάσεων καινούργιων μονοθεσίων:
7/1 McLaren (Στουτγάρδη)
10/1 Toyota (Κολωνία)
14/1 BMW Sauber (Μόναχο)
16/1 Red Bull (Jerez)
22/1 Renault (Valencia)
29/1 Honda (Brackley)
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ονομασία σασίFerrari F2008
Κατασκευή σασίΑνθρακονήματα με κυψελοειδή δομή συνθετικών υλικών
ΔιαφορικόΠεριορισμένης ολίσθησης
ΚιβώτιοΕπιμήκες Ferrari, ημιαυτόματο, σειριακό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο συνεχούς ροπής
Αριθμός σχέσεων7 + όπισθεν
ΦρέναΑεριζόμενα δισκόφρενα από ανθρακονήματα
ΑνάρτησηΑνεξάρτητη ανάρτηση, διωστήρες που ενεργοποιούνται από ελατήρια στρέψης εμπρός και πίσω
Βάρος605 κιλά (με νερό, λιπαντικό και τον οδηγό)
ΤροχοίΖάντες BBS 13" εμπρός και πίσω
Ονομασία κινητήραFerrari Type 056
Αριθμός κυλίνδρων8
Μπλοκ κυλίνδρωνΧυτό αλουμίνιο με περιεχόμενη γωνία V 90 μοιρών
Αριθμός βαλβίδων32 (πνευματική μετάδοση)
Συνολική χωρητικότητα2.398 κ. εκ.
Διάμετρος εμβόλου98 χλστ.
Βάρος<95 κιλά
ΨεκασμόςMagneti Marelli ψηφιακός ηλεκτρονικός ψεκασμός
ΑνάφλεξηMagneti Marelli στατική ηλεκτρονική ανάφλεξη
ΚαύσιμοShell V-Power ULG 64
ΛιπαντικόShell SL-1098

Ferrari F2008
Πατήστε για μεγέθυνση
Ferrari F2008
Πατήστε για μεγέθυνση
Ferrari F2008
Πατήστε για μεγέθυνση
Ferrari F2008
Πατήστε για μεγέθυνση
Τιμόνι Ferrari F2008
Πατήστε για μεγέθυνση