Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

Επίσημο: Ο Villeneuve παραμένει στη BMW Sauber! 2/12/2005 3:43 πμ

Jacques Villeneuve
To 2006 θα αποτελέσει τη 10η πλήρη σεζόν του Jacques
Έπειτα από ατελείωτους μήνες φημών που ήθελαν το Jacques Villeneuve να χάνει τη θέση του στη BMW Sauber παρά την ύπαρξη συμβολαίου με την ομάδα και για το 2006, ήρθε χθες, η επίσημη επιβεβαίωση ότι ο Καναδός Πρωταθλητής του 1997 θα παραμείνει στην ομάδα και του χρόνου. Οι φήμες ότι ο Jacques δεν πρόκειται να οδηγεί για την ομάδα του χρόνου αναδύθηκαν λίγο μετά την ανακοίνωση της πώλησής της στη BMW και αναζωπυρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό από την απροθυμία του διευθυντή του αγωνιστικού τμήματος της BMW, Mario Theissen να επιβεβαιώσει την παραμονή του Καναδού στη BMW Sauber, ακόμη και όταν ανακοινώθηκε επίσημα ότι ο Nick Heidfeld θα είναι ο πρώτος πιλότος της ομάδας για την επόμενη τριετία. Το τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα που παρεμβλήθηκε μεταξύ της ανακοίνωσης του Heidfeld και αυτής του Villeneuve συνιστά ότι o Theissen προσπάθησε να πείσει τον Jacques να παραιτηθεί από τα δικαιώματά του με ήπιο τρόπο, χωρίς όμως να το καταφέρει… Εάν ο Γερμανός επέλεγε να μην τηρήσει το συμβόλαιο του Villeneuve θα έπρεπε να πληρώσει τις συνέπειες, οι οποίες μπορεί να αντιστοιχούσαν και στο πενταπλάσιο ποσό από αυτό που θα καταβάλει η ομάδα στον 34χρονο οδηγό για τις υπηρεσίες του το 2006, κάτι που φυσικά δεν τη συνέφερε… Τώρα ο Villeneuve (ο οποίος δήλωσε ότι ποτέ δεν αμφέβαλε για την παραμονή του στην ομάδα, καθώς το συμβόλαιό του δεν ανέφερε ότι δεν ισχύει σε περίπτωση πώλησης της ομάδας) πρέπει να αποδείξει την αξία του απέναντι σε μια από τις θετικότερες εκπλήξεις της φετινής σεζόν, το Nick Heidfeld. Ο Καναδός, ο οποίος πήρε την πρώτη του νίκη στην 4η μόλις συμμετοχή του, είναι ένας από τους μόλις τέσσερις οδηγούς στην ιστορία της Formula 1 που έχει κατακτήσει την pole position στον πρώτο του κιόλας αγώνα και ο μοναδικός (εξαιρουμένων των οδηγών που συμμετείχαν στα πρώτα Πρωταθλήματα του θεσμού) που έχει κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στη δεύτερη μόλις πλήρη σεζόν του. Ο Villeneuve θα επιστρέψει στις πίστες στις 8 Δεκεμβρίου, σε αυτή της Jerez, όπου θα οδηγήσει για πρώτη φορά τον V8 κινητήρα της BMW, που θα στεγάζεται στο υβριδικό μονοθέσιο της ομάδας.

Aguri Suzuki
Αν και η ομάδα του δε συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο συμμετοχών για το 2006, ο Aguri Suzuki θα συνεχίσει τις προσπάθειες για να βρεθεί στην εκκίνηση του Μπαχρέιν
Παράλληλα, η FIA εξέδωσε σήμερα των κατάλογο των ομάδων που έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν στο Πρωτάθλημα του 2006, και μεταξύ αυτών δε συμπεριλαμβάνεται η Super Aguri, η ομάδα του παλαίμαχου Ιάπωνα πιλότου της Formula 1, Aguri Suzuki η οποία θα χρησιμοποιούσε κινητήρες Honda και κατά πάσα πιθανότητα θα παρείχε τη δυνατότητα στον Takuma Sato να συνεχίσει την καριέρα του στη Formula 1. Αν και δεν έχει δοθεί επίσημη εξήγηση για τους λόγους απόρριψης της αίτησης συμμετοχής της Super Aguri, έχει διαρρεύσει η πληροφορία ότι αυτή οφείλεται στην αδυναμία της ομάδας να καταβάλει στη FIA τα 48 εκατομμύρια δολάρια που επιβάλουν οι όροι της Συνθήκης Ομονοίας ότι πρέπει να κατατεθούν από κάθε καινούρια ομάδα που προτίθεται να εισέλθει στο Πρωτάθλημα. Αυτό σημαίνει ότι η ομάδα έχει πλέον δυο επιλογές: είτε να περιμένει μέχρι το 2007, είτε να καταθέσει το προαναφερθέν ποσό και να ελπίζει στην ομόφωνη έγκριση των υπόλοιπων ομάδων για να συμμετάσχει στο Πρωτάθλημα του 2006 (κάτι τέτοιο έχει συμβεί ξανά, όταν η Williams δεν κατέθεσε μέσα στην προθεσμία την αίτησή της για το Πρωτάθλημα του 1993, αλλά πήρε εν συνεχεία την έγκριση συμμετοχής από τις υπόλοιπες ομάδες, παρά τις αρχικές αντιδράσεις). Ένας υπεύθυνος Τύπου της ομάδας επιβεβαίωσε ότι η Super Aguri θα καταθέσει καθυστερημένη αίτηση συμμετοχής για τη σεζόν του 2006.

Εκτός των άλλων η έκδοση του καταλόγου της FIA επιβεβαίωσε την παραμονή του Πορτογάλου Tiago Monteiro στη Midland (πρώην Jordan) και αποκάλυψε την καινούρια ονομασία της BAR: η ομάδα που εξαγοράστηκε στο σύνολό της φέτος από την Honda θα ονομάζεται από εδώ και στο εξής Lucky Strike Honda Racing F1 Team. Το καινούριο μονοθέσιο της Honda θα ονομάζεται RA106, ως συνέχεια των ονομασιών των μονοθεσίων της ομάδας κατά τη δεκαετία του ’60, ενώ ο V8 κινητήρας RA806E. Επίσης φήμες θέλουν την ομάδα να ανακοινώνει σύντομα για τρίτο οδηγό της το νυν δοκιμαστή της, Anthony Davidson o οποίος δεν κατάφερε να βρει αγωνιστικό cockpit σε κάποια άλλη ομάδα. Η φήμη αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι η ομάδα εμπιστεύθηκε στον 26χρονο Βρετανό την εξέλιξη του υβριδικού της μονοθεσίου.

Τις πλήρεις ονομασίες των ομάδων, τους οδηγούς τους, καθώς και περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: To grid του 2006

Εντωμεταξύ, τα στελέχη της διοίκησης της πίστας της Monza κατέθεσαν σήμερα έφεση 60 σελίδων στην απόφαση δικαστηρίου του Μιλάνου που ορίζει ότι η διεξαγωγή κάθε είδους αγώνα στην πίστα απαγορεύεται εκτός και αν υιοθετηθεί ένα κατάλληλο σύστημα μείωσης των επιπέδων θορύβου, μετά την εκδίκαση κατάθεσης παραπόνων από κατοίκους του μικρού ιταλικού χωριού το 2001. Η έφεση περιλαμβάνει πέντε κύρια σημεία υπεράσπισης της θρυλικής πίστας: πρώτον ότι δεν είναι δυνατό να μετρηθούν με ακρίβεια τα επίπεδα θορύβου, δεύτερον ότι οι λύσεις που προτάθηκαν από το δικαστή βασίζονται σε τεχνικά συμπεράσματα που ο ίδιος ο δικαστής κήρυξε άκυρα, τρίτον ότι η απόφαση περιφρονεί τους νόμους ηχορύπανσης που αφορούν αεροδρόμια και πίστες, τέταρτον, η υπεράσπιση εκφράζει αμφιβολίες ότι έχουν προκληθεί προβλήματα υγείας (και αν αυτά όντως υφίστανται ότι οφείλονταν στις δραστηριότητες της πίστας) και πέμπτον ότι δεν είναι σωστό για το καλό 6 ανθρώπων –όσοι δηλαδή παραπονέθηκαν για προβλήματα υγείας- να θέσουν σε κίνδυνο τη δουλειά 33 ανθρώπων (υπαλλήλων της πίστας) καθώς και τις δραστηριότητες που απασχολούν 250.000 άτομα. Η εκδίκαση της έφεσης αναμένεται να εκδοθεί στα μέσα Ιανουαρίου.

Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Βαρκελώνη 1/12 (τέταρτη ημέρα)

Anthony Davidson, Jenson Button
Oι δυο οδηγοί της Honda ήταν οι ταχύτεροι χθες στη Βαρκελώνη
Η Honda συνέχισε και εχθές να μονοπωλεί την κορυφή των χρόνων, καθώς ο μόνος κινητήρας προδιαγραφών 2005 στην πίστα (στο φετινό μονοθέσιο της BAR) σημείωσε τους δυο ταχύτερους χρόνους της ημέρας στη Βαρκελώνη αφού και οι δυο οδηγοί που έχουν ταξιδέψει στην Ισπανία με την ομάδα (Jenson Button και Anthony Davidson) οδήγησαν την 007. Ο Button ξεκίνησε την ημέρα με τη φετινή BAR διενεργώντας αξιολόγηση αεροδυναμικών εξαρτημάτων και αναρτήσεων, πριν οδηγήσει για πρώτη φορά το απόγευμα το υβριδικό μονοθέσιο της ομάδας (την 078) με τον καινούριο V8 κινητήρα, RA806E, συμπληρώνοντας 37 γύρους με αυτό (με τον ταχύτερο εξ’ αυτών στο 1:17.319) και αξιολογώντας ελαστικά της Michelin. Ο Davidson οδήγησε την 078 το πρωί συμπληρώνοντας 47 γύρους (με τον ταχύτερο εξ’ αυτών στο 1:19.400), αξιολογώντας παράλληλα αεροδυναμικά εξαρτήματα, πριν περάσει στο cockpit της 007 το απόγευμα με την οποία σημείωσε και τον ταχύτερό του γύρο, που τον έφερε στη δεύτερη θέση των χρόνων.

Η Toyota ήταν και πάλι το ταχύτερο μονοθέσιο εξ αυτών που έφεραν V8 κινητήρα, με τον Ricardo Zonta να σημειώνει τον 3ο χρόνο. Ο Βραζιλιάνος δοκίμασε αρκετούς τύπους ελαστικών, λέγοντας ότι έχουν αρκετά διαφορετική ανταπόκριση σε διάφορους τομείς (σ.σ.: από τα ελαστικά της Michelin που χρησιμοποιούσε μέχρι φέτος η ομάδα). Ο Ralf Schumacher, o οποίος πήρε τη θέση του Jarno Trulli χθες, έκανε το ντεμπούτο του με την TF106, αλλά δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το πρόγραμμά του (το οποίο περιλάμβανε αξιολόγηση συστημάτων πέδησης), λόγω αστοχίας του κινητήρα του μονοθεσίου του (το οποίο παρουσίαζε ένα νέο σύστημα λαδιού). Ο τεχνικός διευθυντής του επιτελείου δημιουργίας του κινητήρα, Luca Marmorini δήλωσε: «To μονοθέσιο (του Ralf) χρησιμοποιούσε μερικά πειραματικά εξαρτήματα και θα πρέπει να διενεργήσουμε ενδελεχή έρευνα για να ανακαλύψουμε το πρόβλημα. Ωστόσο δεν απογοητευόμαστε, καθώς ο κινητήρας προσέγγιζε τα 900 χιλιόμετρα. Ενώ στα πρώτα τεστ με τον καινούριο κινητήρα πριν από δυο μήνες είχαμε επικεντρωθεί στην αξιοπιστία, τώρα κοιτάμε περισσότερο να βελτιώσουμε την απόδοση». Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Mike Gascoyne δήλωσε ότι στόχος της ομάδας, η οποία κάνει ήδη δοκιμές με τη μηχανική βάση του μονοθεσίου του 2006, εκτιμώντας ότι έχει το πλεονέκτημα στην εγκυρότητα των δεδομένων που συλλέγει αυτή την περίοδο στην Ισπανία, είναι να παρουσιάσει το αεροδυναμικό της πακέτο για τον πρώτο αγώνα της σεζόν στο τελευταίο τεστ πριν από αυτόν. Φήμες λένε ότι η ομάδα θα παρουσιάσει τη δεύτερη έκδοση της TF106 (η οποία θα περιλαμβάνει ένα καινούριο εμπρός μέρος και ίσως ένα καινούριο monocoque) το Μάιο, στο Grand Prix Ισπανίας. Η επίσημη παρουσίαση της TF106 στα μέλη του Τύπου θα πραγματοποιηθεί στις 14 Ιανουαρίου.

Η Williams ολοκλήρωσε το πρώτο της τριήμερο δοκιμών σήμερα σημειώνοντας τον τέταρτο καλύτερο χρόνο με τον Mark Webber, βάζοντας πίσω της την κακή χθεσινή μέρα που την είδε να καταλαμβάνει τις δυο τελευταίες θέσεις. Ο Nico Rosberg σημείωσε τον 8ο χρόνο. Και οι δυο οδηγοί επισήμαναν ότι είναι πολύ δύσκολο να συγκρίνουν την απόδοση των ελαστικών της Bridgestone με αυτή των Michelin, ενώ ο Rosberg παραπονέθηκε ότι οποιοδήποτε μηχανικό πρόβλημα παρουσιάστηκε στην ομάδα μέσα σε αυτό το τριήμερο, εμφανίστηκε στο δικό του μονοθέσιο!

Juan Pablo Montoya, McLaren Mercedes MP4-20B
Ο Montoya πατάει τα λάδια που άφησε πίσω της η Toyota του Schumacher και κάνει ένα θεαματικό τετ-α-κέ
Η McLaren επέστρεψε στη δράση μετά από παύση μιας ημέρας και συνέχισε το πρόγραμμά της με το υβριδικό μονοθέσιο και τον V8 κινητήρα της Mercedes. Ο δοκιμαστής της ομάδας Pedro de la Rosa πλαισιώθηκε χθες από τον Juan Pablo Montoya ο οποίος επέστρεψε στην πίστα μετά το Grand Prix της Κίνας. Ο Κολομβιανός είχε μια μικρή έξοδο όταν πάτησε τα λάδια που άφησε στην πίστα ο σπασμένος κινητήρας του Schumacher, χωρίς να προκληθούν ωστόσο ζημιές στο μονοθέσιό του. Ο Montoya θα συνεχίσει τις δοκιμές και αύριο με τον Gary Paffett να οδηγεί την άλλη MP4-20B.

H Renault συνέχισε τις εργασίες της στο στήσιμο του μονοθεσίου γύρω από τον περιορισμένης ισχύος V10 ενώ εν συνεχεία στράφηκε στην εξέλιξη ηλεκτρονικού λογισμικού και ξεκίνησε και την αξιολόγηση ελαστικών με τον Franck Montagny στο τιμόνι. Τη δεύτερη R25 μοιράστηκαν οι Robert Kubica (φετινός Πρωταθλητής του World Series by Renault) και Giorgio Mondini (Πρωταθλητής του 2004 στην κατηγορία Renault V6) οι οποίοι είχαν την πρώτη τους επαφή με ένα μονοθέσιο Formula 1.
Scott Speed (Toro Rosso), de la Rosa, Davidson
O Scott Speed έκανε την πρώτη του εμφάνιση χθες με την Toro Rosso, με την οποία θα αγωνίζεται -εκτός απροόπτου- του χρόνου

Το τριήμερο πρόγραμμά της ολοκλήρωσε σήμερα και η Red Bull με τον David Coulthard και τον Robert Doornbos να οδηγούν τις δυο RB1. Ο Ολλανδός δήλωσε ότι αισθάνθηκε αμέσως τη διαφορά της RB1 με τη Minardi, καθώς σε μερικές στροφές όπου αναγκαζόταν να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι με το ιταλικό μονοθέσιο, με τη Red Bull μπορεί να τις πάρει με τέρμα γκάζι. Επίσης ο Doornbos εντυπωσιάστηκε και από το λογισμικό του μονοθεσίου καθώς και από τα ελαστικά της Michelin.

Στην άλλη ομάδα της Red Bull, την Toro Rosso, ο Liuzzi παρέδωσε τη θέση του στον Αμερικανό Scott Speed ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του με τα χρώματα της καινούριας ομάδας. Αύριο θα είναι η τελευταία ημέρα δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης.


  
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Βαρκελώνη, 1/12
Α/ΑΟδηγόςΜονοθέσιοΕλαστικάΧρόνοςΔιαφοράΓύροι
1Jenson ButtonHonda 007 (V10), 078 (V8)Michelin1:14.145 95
2Anthony DavidsonHonda 007 (V10), 078 (V8)Michelin1:15.2731.12877
3Ricardo ZontaToyota TF106 V8Bridgestone1:16.6472.50260
4Mark WebberWilliams FW27C - Cosworth V8Bridgestone1:17.2933.14868
5Pedro de la RosaMcLaren MP4-20B - Mercedes V8Michelin1:17.4473.30282
6Franck MontagnyRenault R25 V10Michelin1:17.5923.44786
7Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-20B - Mercedes V8Michelin1:17.7623.61763
8Nico RosbergWilliams FW27C - Cosworth V8Bridgestone1:17.7983.65345
9Ralf SchumacherToyota TF106 V8Bridgestone1:17.9823.83748
10Robert KubicaRenault R25 V10Michelin1:17.9973.85241
11David CoulthardRed Bull RB1 - Cosworth V10Michelin1:18.3184.17385
12Scott SpeedToro Rosso RB1 - Cosworth V10Michelin1:19.0534.90882
13Giorgio MondiniRenault R25 V10Michelin1:19.0934.94840
14Robert DoornbosRed Bull RB1 - Cosworth V10Michelin1:19.1144.969110
  


Παράλληλα, η Ferrari συνέχισε τις δοκιμές σε δυο πίστες ταυτόχρονα με τον Felipe Massa στη Valencia και τον Marc Gene στο Mugello. O Βραζιλιάνος συνέχισε το πρόγραμμα αξιολόγησης ελαστικών της Bridgestone με μια F2005 (και κινητήρα V10) συμπληρώνοντας 29 γύρους στην πίστα Ricardo Tormo, με τον ταχύτερο από αυτούς να είναι στο 1:12.168. Ο Ισπανός δοκιμαστής της ομάδας βρισκόταν πίσω από το τιμόνι μιας F2004M με V8 κινητήρα και συμπλήρωσε 32 γύρους στην ιταλική πίστα με ταχύτερο χρόνο στο 1:26.789, ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα της Scuderia επί ιταλικού εδάφους. Ο Massa θα συνεχίσει τις δοκιμές στην ισπανική πίστα και αύριο.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Robert Kubica, Renault R25
O 20χρονος Robert Kubica έγινε ο πρώτος Πολωνός που οδήγησε μονοθέσιο Formula 1
Giorgio Mondini, Renault R25
Ο 25χρονος Ιταλός Giorgio Mondini