Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

GP Τουρκίας-Raikkonen ο νικητής, Alonso ο κερδισμένος 21/8/2005 4:39 μμ

Ο Kimi Raikkonen μετά από μια μέτρια εκκίνηση κατάφερε να ανακτήσει την πρώτη θέση πριν την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου και για να τη διατηρήσει μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.
O Kimi Raikkonen κατέκτησε την πέμπτη φετινή του νίκη στην Τουρκία και έγινε ο πρώτος νικητής αυτού του Grand Prix ενώ ο Montoya «παρέδωσε» τη δεύτερη θέση στον Alonso στον προτελευταίο γύρο. Έτσι ο Φιλανδός κατάφερε να μειώσει μόνο κατά δυο βαθμούς τη διαφορά που τον χωρίζει από τον Fernando ο οποίος παραμένει στην κορυφή του πρωταθλήματος οδηγών με διαφορά 24 βαθμών πλέον.

Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ήταν εμφανές ότι ο Fisichella είχε κάνει μια πολύ καλή εκκίνηση από τη δεύτερη θέση (η οποία ήταν τοποθετημένη στην εσωτερική της πρώτης στροφής) σε αντίθεση με τον Raikkonen που φάνηκε να καθυστερεί λίγο. Στα φρένα για την πρώτη στροφή ο Ιταλός βρισκόταν ήδη εμπρός έχοντας βουτήξει στην εσωτερική ενώ ο Raikkonen υπερασπιζόταν τη δεύτερη θέση από την επίθεση του Alonso από την εξωτερική. Δεν έλειψαν όμως και τα επεισόδια στην πρώτη στροφή καθώς ο Felipe Massa κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή του στο πίσω μέρος μιας Williams.

O Fisichella όμως δεν κατάφερε να διατηρήσει ούτε για ένα γύρο την πρωτοπορία αφού ένα πάτημα στο χώμα στην έξοδο της 8ης στροφής τον κατέστησε ανήμπορο να αντισταθεί στην επίθεση του Raikkonen στα φρένα για τη 12η στροφή. Ο Alonso επανέλαβε την ίδια κίνηση στον επόμενο γύρο επί του team mate του ο οποίος είχε δηλώσει ότι θα βοηθούσε την ομάδα του στην προσπάθειά της να κατακτήσει το πρωτάθλημα οδηγών. Πίσω από τον Fisichella ήταν οι Montoya, Trulli, Heidfeld, Klien, Coulthard και Webber. O Webber επιτέθηκε στο ίδιο σημείο (και αυτός στο δεύτερο γύρο) στον Coulthard, και κατάφερε να περάσει μπροστά για να επαναλάβει ακριβώς το ίδιο και με τον άλλο πιλότο της Red Bull, Christian Klien στον επόμενο γύρο.

O Raikkonen ανακτά την πρώτη θέση από τον Fisichella πριν το πέρας του πρώτου γύρου
Ένας άλλος οδηγός που έδειχνε ότι βρισκόταν σε καταπληκτική φόρμα ήταν ο Jenson Button ο οποίος εκκίνησε από την 13η θέση μετά από ένα λάθος του στο γρήγορο γύρο των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Βρετανός ανέκαμπτε με ταχύτατους ρυθμούς προσπερνώντας Barrichello, Coulthard και Klien, ενώ επωφελήθηκε και από τις ατυχίες των Williams. Μέσα σε δυο γύρους το δεξί πίσω ελαστικό και των δυο μονοθεσίων της βρετανικής ομάδας αστόχησε (ο Webber είχε αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα και στην 4η περίοδο ελεύθερων δοκιμών), κάτι που επαναλήφθηκε και στα δυο μονοθέσια κοντά στο μέσο του αγώνα. Έτσι ο Βρετανός έφτασε στην 6η θέση μέσα σε 10 γύρους.


O Michael Schumacher από την άλλη ανέκαμπτε και αυτός από τη 19η θέση εκκίνησης μετά το λάθος του στις κατατακτήριες δοκιμές, χωρίς όμως ο ρυθμός του να πλησιάσει αυτόν των πιλότων της κορυφής. Μάλιστα λίγο μετά το μέσο του αγώνα ο Γερμανός αρνήθηκε να υποκύψει στην προσπάθεια για προσπέρασμα του Mark Weber. Aντεπιτέθηκε βουτώντας στην εσωτερική με αποτέλεσμα τα δυο μονοθέσια να ακούμπησουν μεταξύ τους και οι δυο οδηγοί να αναγκαστούν να κατευθυνθούν προς τα pits. Ο Αυστραλός άλλαξε αεροτομή ενώ ο Γερμανός ελαστικά. Ήταν προφανές όμως ότι το κόκκινο μονοθέσιο είχε επηρεαστεί από την επαφή και ο Schumacher επέστρεψε και πάλι στα pits όπου και έμεινε για μεγάλο διάστημα μέχρι οι μηχανικοί της Scuderia να επισκεύασουν τη βλάβη. Έχοντας μείνει πολλούς γύρους πίσω από τον πρώτο, ο Γερμανός επέστρεψε στην συνέχεια στην πίστα και πραγματοποίησε κάποιους γύρους, για να πάρει μια καλύτερη θέση στην κατάταξη του αγώνα και αντίστοιχα στη σειρά εμφάνισης στις κατατακτήριες δοκιμές της Monza, ενώ λίγο αργότερα εγκατέλειψε οριστικά την προσπάθειά του.

Η εκκίνηση του Massa... O Βραζιλιάνος έσπασε την εμπρός αεροτομή του στο πίσω μέρος της Williams του Heidfeld
Εντωμεταξύ εμπρός, στη μάχη για την κορυφή, ο Alonso διατηρούσε την επαφή του με τον Raikkonen. Όπως αποδείχθηκε όμως αργότερα η Renault μπορούσε να ακολουθήσει τη McLaren μονάχα επειδή κουβαλούσε καύσιμα για 10 για λιγότερους γύρους. Ο Fisichella ακολούθησε τον team mate του και ανεφοδιάστηκε και αυτός στον 13ο γύρο (αντιμετωπίζοντας ένα πρόβλημα με την αντλία καυσίμου). Οι επιπλέον γύροι που παρέμεινε στην πίστα ο Montoya σήμαιναν ότι μετά την ολοκλήρωση και του δικού του επεισοδιακού ανεφοδιασμού (ο άνθρωπος με το γλειφιτζούρι έδωσε το σήμα στον Κολομβιανό να φύγει πριν να αποσυνδεθεί η αντλία ανεφοδιασμού από το μονοθέσιο και ο Juan Pablo παρέσυρε προς στιγμή τον ανεφοδιαστή της McLaren) βρέθηκε στη δεύτερη θέση. Μέσω των ανεφοδιασμών πέρασε εμπρός από τον team mate του και ο David Coulthard.

Έτσι η κατάταξη μετά τον πρώτο ανεφοδιασμό διαμορφώθηκε ως εξής: Raikkonen, Montoya, Alonso, Fisichella, Trulli, Button, Coulthard, Klien. O Trulli προσπάθησε να ασκήσει πίεση στον Fisichella χωρίς όμως να μπορεί να κάνει κάτι ουσιαστικό, ενώ πιο πίσω ο Button ψαλίδιζε τη διαφορά που τον χώριζε από τον Ιταλό της Toyota με καταιγιστικούς ρυθμούς. O Βρετανός κατάφερε να φτάσει τον Trulli σε απόσταση βολής αλλά δεν ήταν σε θέση να τον προσπεράσει οπότε χρησιμοποίησε τη στρατηγική των pit stop για να βγει εμπρός από την Toyota. O Button μετά τον ανεφοδιασμό κάλυψε τη διαφορά που τον χώριζε και από τον Fisichella αλλά όταν ο Ιταλός αποφάσισε να απαντήσει με μερικούς γρήγορους γύρους ήταν προφανές ότι έλεγχε την κατάσταση. Έτσι ο Button συμβιβάστηκε με την 5η θέση μετά από έναν εκπληκτικό αγώνα.

H επαφή του M. Schumacher με τον Webber. Ο Αυστραλός ήταν ένα γύρο πίσω.
Και ενώ όλα έδειχναν ότι ο αγώνας θα έβαινε προς το τέλος του χωρίς άλλα απρόοπτα, ο Montoya διατηρώντας μια απόσταση ασφαλείας από τον Alonso τρεις γύρους πριν το τέλος επεχείρησε να ρίξει γύρο στον Monteiro. Ο Πορτογάλος όμως μπλόκαρε τα φρένα του και έπεσε επάνω στη McLaren. Tα δυο μονοθέσια βγήκαν εκτός πίστας αλλά η απώλεια χρόνου για τον Montoya δεν ήταν αρκετή για να χάσει τη θέση του. Στον επόμενο γύρο όμως (και προτελευταίο του αγώνα) ο Κολομβιανός είχε ακόμη μια έξοδο στην 8η στροφή (αποτέλεσμα του τραυματισμένου διαχύτη του από την επαφή με τον Monteiro, γεγονός που σήμαινε ότι το μονοθέσιο δεν παρείχε την απιτούμενη πρόσφυση σε αυτή τη γρήγορη στροφή) και αυτή τη φορά ο Alonso -που είχε ήδη πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής- επωφελήθηκε από την κατάσταση για να καταλάβει μια ανέλπιστη δεύτερη θέση, η οποία του επέτρεψε να περιορίσει τη βαθμολογική απώλεια σε αυτό το Grand Prix σε μόλις δυο βαθμούς.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

Αποτελέσματα αγώνα
Α/ΑΟδηγόςΟμάδαΕλαστικάΧρόνος/Διαφορά
1RaikkonenMcLaren-MercedesM1:24:34.454
2AlonsoRenaultM18.609
3MontoyaMcLaren-MercedesM19.635
4FisichellaRenaultM37.973
5ButtonBAR-HondaM39.304
6TrulliToyotaM55.42
7CoulthardRed Bull-CosworthM1:09.296
8KlienRed Bull-CosworthM1:11.623
9SatoBAR-HondaM1:49.987
10BarrichelloFerrariB1 γύρος
11.VilleneuveSauber-PetronasM1 γύρος
12.R.SchumacherToyotaM1 γύρος
13.DoornbosMinardi-CosworthB3 γύροι
14.KarthikeyanJordan-ToyotaB3 γύροι
15.MonteiroJordan-ToyotaB3 γύροι
Εγκατέλειψαν
 AlbersMinardi-CosworthBστον 48ο γύρο
 M.SchumacherFerrariBστον 31ο γύρο
 HeidfeldWilliams-BMWMστον 29ο γύρο
 MassaSauber-PetronasMστον 27ο γύρο
 WebberWilliams-BMWMστον 20ό γύρο
Ταχύτερος γύρος
 MontoyaMcLaren-MercedesM1:24.770

Μπάνιο στη σαμπάνια για τον Kimi Raikkonen, από τον team mate του, Juan Pablo Montoya και τον μεγαλύτερο αντίπαλό του στο πρωτάθλημα οδηγών, Fernando Alonso