Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

GP Μαλαισίας: Δεύτερη συνεχόμενη pole για τον Button 4/4/2009 2:23 μμ

O Jenson Button κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Jarno Trulli στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Μαλαισίας, σημειώνοντας τη δεύτερη συνεχόμενη pole position τόσο για τον ίδιο όσο και για την Brawn GP. Oι Sebastian Vettel και Rubens Barrichello σημείωσαν τον τρίτο και τον τέταρτο χρόνο αντίστοιχα, εντούτοις, λόγω των ποινών που τους έχουν επιβληθεί, τη δεύτερη σειρά εκκίνησης θα μοιραστούν οι Timo Glock και Nico Rosberg.

Αρνητική έκπληξη αποτέλεσε ο αποκλεισμός του poleman στη Sepang τα δυο τελευταία χρόνια στη Μαλαισία, Felipe Massa, από το πρώτο κιόλας σκέλος της διαδικασίας, λόγω λανθασμένης εκτίμησης από τη Ferrari, ενώ για μια ακόμη φορά, καμία McLaren δε βρέθηκε στην πρώτη 10άδα.

Ο Trulli όρισε αρχικά το ρυθμό στο Q3, με τον πρώτο του γρήγορο γύρο, το χρόνο του οποίου όμως σύντομα κατάφεραν να καταρρίψουν οι Button και Vettel. Ο Ιταλός όμως επέλεξε να κάνει και δεύτερο γύρο με το ίδιο σετ ελαστικών, με τον οποίο επέστρεψε στην κορυφή, με διαφορά μόλις 4 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Button. O Βρετανός όμως δεν είχε πει την τελευταία του κουβέντα και στη συνέχεια σημείωσε ένα χρόνο μισό δευτερόλεπτο ταχύτερο όλων των υπολοίπων. Ο Trulli βελτίωσε και πάλι την επίδοσή του, αλλά όχι αρκετά για να περάσει εμπρός από τον Button.

Ο Βρετανός δήλωσε ότι δεν περίμενε να βρεθεί στην pole position εχθές, καθώς το ζύγισμα του μονοθεσίου του δεν τον ικανοποιούσε. Οι μηχανικοί του όμως εργάστηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας και κατάφεραν να το βελτιώσουν σημαντικά για σήμερα. Ούτε o Trulli περίμενε να μάχεται για την pole position, ωστόσο σήμερα, το μονοθέσιό του συμπεριφερόταν πολύ καλύτερα από χθες.

O Vettel, που σημείωσε τον 3ο χρόνο, θα εκκινήσει αύριο από την 13η θέση, λόγω της ποινής που είχε δεχθεί από τους αγωνοδίκες της Αυστραλίας, καθώς κρίθηκε υπεύθυνος για την πρόκληση του ατυχήματος με τον Kubica λίγους γύρους πριν την καρό σημαία της πρεμιέρας της σεζόν.

Ο Barrichello, που σημείωσε τον 4ο χρόνο, θα εκκινήσει 5 θέσεις πιο πίσω, λόγω της προληπτικής αλλαγής κιβωτίου που πραγματοποιήθηκε στο μονοθέσιό του. Ο Βραζιλιάνος είχε δυσκολία να εκκινήσει στο προηγούμενο Grand Prix και οι μηχανικοί βρήκαν κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει το πρόβλημα, για αυτό και η ομάδα αποφάσισε να αλλάξει τη μονάδα, παρά το γεγονός ότι αυτή δεν είχε συμπληρώσει τον απαιτούμενο κύκλο ζωής τεσσάρων αγώνων. O Βραζιλιάνος δήλωσε ότι το σχέδιο ήταν να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο, για να εκκινήσει αρκετά μπροστά –δεδομένης της ποινής- ωστόσο το μονοθέσιό του παρουσίαζε υπερβολική υποστροφή.

Συνεπώς, ο Timo Glock θα εκκινήσει από την τρίτη θέση, τοποθετώντας δυο Toyota στους πρώτους τρεις, ενώ με τον Nico Rosberg δίπλα του, στην τέταρτη θέση, τρία από τα τέσσερα πρώτα μονοθέσια θα φέρουν κινητήρες Toyota. Οι Mark Webber και Robert Kubica θα καταλάβουν την τρίτη σειρά εκκίνησης, ενώ την πρώτη 10άδα των κατατακτήριων δοκιμών συμπλήρωσαν δυο μονθέσια με KERS: η Ferrari του Kimi Raikkonen και η Renault του Fernando Alonso.

Παρά τις ενθαρρυντικές ενδείξεις στις ελεύθερες δοκιμές, η Ferrari δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει με το ρυθμό της ούτε στη Μαλαισία, ενώ ο Alonso, σημείωσε μονάχα έναν γρήγορο γύρο στο Q3, γεγονός που συνιστά ότι ο Ισπανός θα εκκινήσει αύριο με βαρύ φορτίο καυσίμου.

Ο Nick Heidfeld, ο οποίος θα χρησιμοποιήσει το σύστημα KERS της BMW Sauber και στη Μαλαισία, αποκλείστηκε για πολύ λίγο από το τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Kazuki Nakajima δεν κατάφερε να πλησιάσει το ρυθμό του team mate του και περιορίστηκε στη 12η θέση, εμπρός από τις δυο McLaren.

Όλοι οι οδηγοί, πέραν αυτών των McLaren και Toro Rosso αποφάσισαν να αγωνιστούν στη Μαλαισία με φρέσκους κινητήρες, λόγω των υψηλών απαιτήσεων του αγώνα, που παρουσιάζει υψηλές θερμοκρασίες και υγρασία.

To πραγματικό σοκ της ημέρας όμως, ήταν ο αποκλεισμός του Felipe Massa από τη συνέχεια της διαδικασίας στο Q1. H Ferrari πίστευε ότι ένας γύρος θα ήταν αρκετός για τους οδηγούς της να καταταγούν μεταξύ των 15 πρώτων και να περάσουν στην επόμενη φάση της διαδικασίας και αποφάσισε να αργήσει χαρακτηριστικά για να τους βγάλει στην πίστα. Ο Βραζιλιάνος δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τη 16η θέση και αυτό ήταν το τέλος της διαδικασίας για τον ίδιο…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

GP Μαλαισίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/ΑΝοΟδηγόςΟμάδα-ΚινητήραςΣκέλος 1Σκέλος 2Σκέλος 3Διαφορά%Μ.Ω.Τ.ΓύροιΒάρος (κιλά)
122Jenson ButtonBrawn-Mercedes1:35.0581:33.7841:35.181 100.0209.65118660
29Jarno TrulliToyota1:34.7451:33.9901:35.2730.092100.1209.44920656,5
315Sebastian Vettel *Red Bull-Renault1:34.9351:34.2761:35.5180.337100.4208.91117647
423Rubens Barrichello **Brawn-Mercedes1:34.6811:34.3871:35.6510.470100.5208.62120664,5
510Timo GlockToyota1:34.9071:34.2581:35.6900.509100.5208.53624656,5
616Nico RosbergWilliams-Toyota1:35.0831:34.5471:35.7500.569100.6208.40521656
714Mark WebberRed Bull-Renault1:35.0271:34.2221:35.7970.616100.6208.30319656
85Robert KubicaBMW Sauber1:35.1661:34.5621:36.1060.925101.0207.63319663
94Kimi RaikkonenFerrari1:35.4761:34.4561:36.1700.989101.0207.49517662,5
107Fernando AlonsoRenault1:35.2601:34.7061:37.6592.478102.6204.33115680,5
116Nick HeidfeldBMW Sauber1:35.1101:34.769 -0.41299.6210.56314692
1217Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:35.3411:34.788 -0.39399.6210.52013683,4
131Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:35.2801:34.905 -0.27699.7210.26113688
142Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:35.0231:34.924 -0.25799.7210.21914688,9
1511Sebastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:35.5071:35.431 0.250100.3209.10216670,5
163Felipe MassaFerrari1:35.642  0.461100.5208.6414689,5
178Nelson Piquet jr.Renault1:35.708  0.527100.6208.49711681,9
1821Giancarlo FisichellaForce India-Mercedes1:35.908  0.727100.8208.0628680,5
1920Adrian SutilForce India-Mercedes1:35.951  0.770100.8207.96910655,5
2012Sebastien BuemiToro Rosso-Ferrari1:36.107  0.926101.0207.6319686,5
* Ποινή 10 θέσεων λόγω πρόκλησης ατυχήματος στην Αυστραλία
** Ποινή 5 θέσεων λόγω αλλαγής κιβωτίου