Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

O Hamilton ακυρώθηκε από τα αποτελέσματα του GP Αυστραλίας 2/4/2009 2:07 μμ

O Ηamilton βγαίνει από τα γραφεία των αγωνοδικών της Sepang, γνωρίζοντας ότι έχασε την τρίτη θέση στην Αυστραλία...
O Lewis Hamilton αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα του Αυστραλιανού Grand Prix, καθώς οι αγωνοδίκες της Μαλαισίας, οι οποίοι επανεξέτασαν την υπόθεση προσπεράσματος του πρωταθλητή από τον Jarno Trulli υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, έπειτα από την ανάλυση περαιτέρω δεδομένων και αποφάνθηκαν ότι ο Bρετανός και η McLaren είχαν κάνει παραπλανητικές καταθέσεις στην Αυστραλία. Συνεπώς, η τρίτη θέση επιστράφηκε στον Trulli.

Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 57ο γύρο του Αυστραλιανού Grand Prix, ο Jarno Trulli είχε βγει εκτός πίστας στην προτελευταία στροφή, χάνοντας τη θέση του από τον Hamilton, ωστόσο ο Ιταλός προσπέρασε ξανά τη McLaren λίγες στροφές αργότερα. Ο Ιταλός είχε δηλώσει στην Αυστραλία ότι ο Hamilton επιβράδυνε πολύ, κάνοντας στην άκρη, γεγονός που έκανε τον Trulli να πιστεύει ότι η McLaren του αντιμετώπιζε πρόβλημα, για αυτό και τον προσπέρασε.

Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν στη συνέχεια να επιβάλουν ποινή 25 δευτερολέπτων στο χρόνο αγώνα του Trulli, ρίχνοντάς τον από την 3η στη 12η θέση. Η Toyota είχε εκφράσει την επιθυμία της να εφεσιβάλει την απόφαση αυτή, ωστόσο ενημερώθηκε από τους αγωνοδίκες ότι δεν έχει το δικαίωμα να το κάνει (ακριβώς όπως είχε συμβεί και στο περυσινό Grand Prix Βελγίου, όπου αφαιρέθηκε η νίκη από τον Hamilton επειδή είχε «κόψει δρόμο» στο τελευταίο chicane και στην επόμενη στροφή είχε περάσει τον Raikkonen). H ιαπωνική ομάδα ενημέρωσε στη συνέχεια τον αλυτάρχη του αγώνα ότι θέλει να εφεσιβάλει το αποτέλεσμα του Αυστραλιανού Grand Prix, γεγονός που θα οδηγούσε το ζήτημα στο Διεθνές Εφετείο της FIA.

Ωστόσο, η Toyota αποφάσισε να αποσύρει την έφεσή της, καθώς σύμφωνα με τον αγωνιστικό κώδικα της FIA, θεωρούσε σχεδόν σίγουρο ότι αυτή δε θα γινόταν δεκτή, καθώς αναφέρεται ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ασκήσεως έφεσης σε ποινές διέλευσης από το pit lane (ως τέτοια καταχωρήθηκε αυτή του Trulli, καθώς επιβλήθηκε έπειτα από το πέρας του αγώνα). Συνεπώς, η Toyota είχε φτάσει στο συμπέρασμα ότι δε θα την ωφελούσε να κυνηγήσει περαιτέρω το ζήτημα.

Εντούτοις, η FIA αποφάσισε να ανοίξει εκ νέου το ζήτημα, καλώντας τους δυο οδηγούς να παρουσιαστούν ενώπιον των αγωνοδικών της Μαλαισίας, έπειτα από την ανακάλυψη νέων στοιχείων, τα οποία δεν ήταν διαθέσιμα στους ομολόγους τους στην Αυστραλία –τις ηχογραφήσεις από την ενδοεπικοινωνία της McLaren και της Toyota.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι ηχογραφήσεις αυτές παρείχαν καινούργιες πληροφορίες και οι αγωνοδίκες ήθελαν να διασταυρώσουν τις νέες αποδείξεις με την κατάθεση του Hamilton στην Αυστραλία. Ο Hamilton είχε δηλώσει ότι η ομάδα του τον είχε ενημερώσει να επιστρέψει τη θέση του στον Trulli, αφότου τον είχε προσπεράσει και αυτή ήταν και η γραμμή υπεράσπισης του Ιταλού, ότι δηλαδή ο οδηγός της McLaren του είχε παραχωρήσει τη θέση, επιβραδύνοντας και κάνοντας στην άκρη. Εντούτοις, στη McLaren ισχυρίζονταν ότι ο Trulli προσπέρασε τον Hamilton χωρίς ο Βρετανός να έχει επιβραδύνει. Ο πρωταθλητής κατέθεσε και στους αγωνοδίκες της Αυστραλίας ότι δεν είχε αφήσει τον Trulli να τον προσπεράσει ξανά και ότι ο Ιταλός το έκανε με δική του πρωτοβουλία.

Συνεπώς, επειδή οι ηχογραφήσεις από την ενδοεπικοινωνία της McLaren, αντιφάσκουν με την αρχική κατάθεση του Hamilton, οι αγωνοδίκες της Μαλαισίας αποφάνθηκαν ότι ο Βρετανός οδηγός εσκεμμένα παρείχε παραπλανητικές πληροφορίες στους ομολόγους τους στην Αυστραλία, παραβαίνοντας τους όρους του αγωνιστικού κώδικα της FIA. Έτσι, ο Hamilton ακυρώθηκε από το αποτέλεσμα του πρώτου αγώνα της σεζόν, ενώ και η ποινή που είχε επιβληθεί στον Trulli αποσύρθηκε, συνεπώς ο Ιταλός επέστρεψε στην τρίτη θέση της τελικής κατάταξης, εμπρός από τον team mate του.

Όπως είναι φυσικό, ο Trulli καλωσόρισε την απόφαση των αγωνοδικών, γνωρίζοντας ότι η FIA δεν επανεξετάζει συχνά τις αποφάσεις της. Ο Ιταλός δήλωσε επιζητούσε δικαιοσύνη επί του ζητήματος ξεκαθαρίζοντας ότι ήταν πάντοτε ειλικρινής, καθώς η κατάθεσή του δεν άλλαξε, γεγονός που ο ίδιος πιστεύει ότι βγήκε υπέρ του στο τέλος. Ο Trulli αρνήθηκε να σχολιάσει την τιμωρία του Hamilton, καθώς δεν γνώριζε τι στοιχεία επανεξέτασε η FIA.

Η έλλειψη ειλικρίνειας θεωρείται από τη FIA ως μεγαλύτερο παράπτωμα από οποιοδήποτε αντίστοιχο οδηγικό. Η McLaren ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να εφεσιβάλει την απόφαση των αγωνοδικών. Η βρετανική ομάδα δικαιολογήθηκε, αναγράφοντας στην ανακοίνωσή της ότι πίστευε πως οι αγωνοδίκες είχαν στα χέρια τους τις ηχογραφήσεις από την ενδοεπικοινωνία και δε θεωρούσε απαραίτητο να συζητήσει το περιεχόμενό τους μαζί τους, αν και δήλωσε τη μετάνοιά της για την επιλογή αυτή…


O γενικός διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh δήλωσε ότι η ομάδα του δεν είπε ψέματα στους αγωνοδίκες της Αυστραλίας, παραδέχθηκε όμως ότι έσφαλε, καθώς δεν τους ανέφερε τη συζήτηση που υπήρξε μέσω της ενδοεπικοινωνίας με τον Hamilton, όπου το pit wall είπε στον οδηγό να παραχωρήσει τη θέση του στον Trulli. O Whitmarsh προσέθεσε ότι η McLaren νόμιζε ότι οι ηχογραφήσεις από την ενδοεπικοινωνία ήταν διαθέσιμες στους αγωνοδίκες κατά τη διάρκεια της πρώτης ακρόασης και ότι η ομάδα δεν πίστευε ότι οι πληροφορίες αυτές θα βοηθούσαν τη διαδικασία λήψης απόφασης για το συμβάν.

O Whitmarsh αποκάλυψε ότι όταν ο Hamilton ενημέρωσε την ομάδα ότι είχε προσπεράσει τον Trulli, το pit wall τον παρότρυνε να επιστρέψει τη θέση του, κάτι στο οποίο αντιτάθηκε ο Βρετανός οδηγός, απαντώντας ότι η Toyota είχε βρεθεί εκτός πίστας. Πριν ολοκληρωθεί η συζήτηση που ακολούθησε μεταξύ τους, ο Trulli είχε ανακτήσει τη θέση, αναφέρει ο Whitmarsh, προσθέτοντας ότι από την ανάλυση των δεδομένων της τηλεμετρίας, ο Hamilton δεν είχε κόψει το ρυθμό του σε σύγκριση με τους υπόλοιπους γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μόλις συνέβη αυτό, η McLaren επικοινώνησε με τη διεύθυνση του αγώνα, ρωτώντας αν ο Hamilton μπορεί να πάρει πίσω τη θέση. Εντούτοις, η διεύθυνση του αγώνα είχε πολλά ακόμη πράγματα να αντιμετωπίσει εκείνη τη χρονική στιγμή και δεν ήταν σε θέση να απαντήσει παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις της McLaren. Συνεπώς –σύμφωνα πάντοτε με τον Whitmarsh- η ομάδα περίμενε να δει αν οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν το ζήτημα μετά το πέρας του αγώνα.

Οι αγωνοδίκες έκριναν μετά την εξέταση των ηχογραφήσεων της ενδοεπικοινωνίας ότι η McLaren δεν ήταν απόλυτα σαφής όσον αφορά τις συνομιλίες μέσω του ασυρμάτου και αποφάνθηκαν ότι αυτό συνέβη με σκοπιμότητα. Ο Whitmarsh τόνισε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, ωστόσο η FIA ανακοίνωσε ότι ο Hamilton και η McLaren μπορεί να αντιμετωπίσουν περαιτέρω ποινές, λόγω παραβίασης του άρθρου 151C του αγωνιστικού κώδικα, που αναφέρεται στην εσκεμμένη κατάθεση παραπλανητικών πληροφοριών…

Παράλληλα, η Red Bull επιβεβαίωσε ότι οι αγωνοδίκες της Μαλαισίας ζήτησαν να συναντηθούν και με τον Sebastian Vettel, ο οποίος είναι τιμωρημένος με ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου. Δεν είναι ξεκάθαρο αν η FIA εξετάζει το ενδεχόμενο άρσης της ποινής που δέχθηκε ο Γερμανός για την πρόλκηση σύγκρουσης με τον Robert Kubica τρεις γύρους πριν τον τερματισμό του Αυστραλιανού Grand Prix. O αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι ο σύμβουλος των αγωνοδικών, Alan Donelly, θέλει να εξηγήσει στον Vettel τη λογική πίσω από την ποινή που επιβλήθηκε.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr