Αυτό το Σαββατοκύριακο, ξεκινάει το πρωτάθλημα Superleague Formula, που σκοπό έχει να ενώσει τους φιλάθλους του ποδοσφαίρου και του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όπου ο Ολυμπιακός, καλείται να αντιμετωπίσει –στην πίστα- μερικές από τις πιο σημαντικές ποδοσφαιρικές ομάδες της Ευρώπης!
Η ομάδα του Ολυμπιακού θα αντιμετωπίσει ισχυρούς αντιπάλους στον καινούργιο θεσμό, στον οποίο έχουν δηλώσει συμμετοχή ομάδες όπως η Milan και η Roma (Ιταλία), η Guoan Πεκίνου (Κίνα), η PSV Eindhoven (Ολλανδία), η Porto (Πορτογαλία), η Borussia Dortmund (Γερμανία), η Anderlecht (Βέλγιο), η Flamengo και η Corinthians (Βραζιλία), η Basel (Βασιλεία, Ελβετία), η Galatasaray (Τουρκία), η Sevilla (Σεβίλλη, Ισπανία), η Glasgow Rangers (Σκοτία), η Al Ain (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και οι Tottenham και Liverpool (Αγγλία).
Τις προσπάθειες του Ολυμπιακού στις πίστες θα μπορείτε να παρακολουθείτε από την τηλεόραση του Alpha. Το πρόγραμμα για τον αγώνα του Donington θα αρχίσει στις 14:30 την Κυριακή, με τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Ψάρρα να βρίσκονται στο σχολιασμό.
Ομάδες και οδηγοί
A/A
Ποδοσφαιρικό σωματείο
Χώρα προέλευσης
Αγωνιστική ομάδα
Οδηγός
3
AC Milan
Ιταλία
Scuderia Playteam Sarafree
Robert Doornbos
4
Galatasaray
Τουρκία
Scuderia Playteam Sarafree
Alessandro Pier Guidi
5
PSV Eindoven
Ολλανδία
Team Azerti Motorsport
Yelmer Buurman
6
Al-Ain FC
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Team Azerti Motorsport
Andreas Zuber
7
Flamengo
Βραζιλία
Astromega
Tuka Rocha
8
Anderlecht
Βέλγιο
Astromega
Craig Dolby
9
Ολυμπιακός
Ελλάδα
GU-Racing
Kasper Andersen
10
FC Basel
Ελβετία
GU-Racing
Max Wissel
11
Borussia Dortmund
Γερμανία
Zakspeed
Nelson Philippe
12
Beijing Guoan FC
Κίνα
Zakspeed
Davide Rigon
14
Corinthians
Βραζιλία
Team Eurointernational
Andy Soucek
16
FC Porto
Πορτογαλία
Team West Tec
Tristan Gommendy
17
Rangers FC
Σκοτία
Team West Tec
Ryan Dalziel
18
Sevilla FC
Ισπανία
GTA Motor Competicion
Borja Garcia
19
Tottenham Hotspur
Αγγλία
GTA Motor Competicion
Doncan Tappy
21
Liverpool FC
Αγγλία
HiTech Racing
Adrian Valles
22
AS Roma
Ιταλία
Fisichella Motor Sport
Enrico Tocaccelo
Όλες οι ομάδες θα χρησιμοποιούν μονοθέσια σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από την βασιζόμενη στις ΗΠΑ, Elan Motorsport Technologies (που θα φέρουν το λογότυπο της θυγατρικής της εταιρίας, Panoz), η οποία έχει εμπειρία στην κατασκευή οχημάτων για τα πρωταθλήματα American Le Mans Series, Champ Cars και IRL. H βρετανική Menard Competition Technologies είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό και την κατασκευή των 12κύλινδρων (διάταξης V) κινητήρων 4,2 λίτρων που αποδίδουν 750 ίππους στις 12.000 σ.α.λ.
Πρόγραμμα αγώνων Superleague Formula 2008
Ημερομηνία
Πίστα
Χώρα
31 Αυγούστου 2008
Donington Park
Μ. Βρετανία
21 Σεπτεμβρίου 2008
Nurburgring
Γερμανία
5 Οκτωβρίου 2008
Zolder
Βέλγιο
19 Οκτωβρίου 2008
Estoril
Πορτογαλία
2 Νοεμβρίου 2008
Vallelunga
Ιταλία
23 Νοεμβρίου 2008
Jerez
Ισπανία
Όσον αφορά το αγωνιστικό κομμάτι, το σύστημα κατατακτήριων δοκιμών έχει αμιγώς ποδοσφαιρικό χαρακτήρα, καθώς οι ομάδες χωρίζονται σε δυο «ομίλους» για δυο ξεχωριστές 15λεπτες περιόδους δοκιμών. Τα πρώτα τέσσερα μονοθέσια από κάθε όμιλο θα διεξάγουν στη συνέχεια νοκ-άουτ αναμετρήσεις διδύμων, ενώ οι υπόλοιπες λάβουν κατάταξη στη σειρά εκκίνησης από την 9η έως την τελευταία θέση σύμφωνα με τον χρόνο που έχουν σημειώσει. Ο οδηγός που έχει σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο θα αντιμετωπίσει αυτόν που έχει καταγράψει τον 8ο, ο 2ος ταχύτερος πιλότος τον 7ο, ο 3ος τον 6ο και ο 4ος τον 5ο. Οι αναμετρήσεις διδύμων, έχουν ως εξής: τα οκτώ μονοθέσια παρατάσσονται στην έξοδο του pit lane με το πρώτο δίδυμο να βγαίνει στην πίστα για την καταγραφή ενός γρήγορου γύρου, με 5 δευτερόλεπτα απόσταση μεταξύ τους στον γύρο εισόδου στην πίστα, έτσι ώστε να μην επηρεάζεται αρνητικά η αεροδυναμική απόδοση αυτού που ακολουθεί και να προσφέρεται θέαμα. Οι τέσσερις νικητές των προημιτελικών, αναμετρούνται στους ημιτελικούς, για να αποφασιστεί το δίδυμο που θα παλέψει για την pole position στον «τελικό». Οι ηττημένοι των προημιτελικών καταλαμβάνουν τις θέσεις 5-8 στη σειρά εκκίνησης σύμφωνα με την επίδοσή τους, ενώ οι ηττημένοι των ημιτελικών τις θέσεις 3-4. Κατά τη διάρκεια των μονομαχιών αυτών, δεν επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός και η αλλαγή ελαστικών.
Βαθμολόγηση
A/A
Βαθμοί
1ος
50
2ος
45
3ος
40
4ος
36
5ος
32
6ος
29
7ος
26
8ος
23
9ος
20
10ος
18
11ος
16
12ος
14
13ος
12
14ος
10
15ος
8
16ος
7
17ος
6
Την Κυριακή θα διεξάγονται δυο 45λεπτοι αγώνες… «ημίχρονα», Στο 44ο λεπτό, οι οδηγοί θα ενημερώνονται καθώς περνάνε τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού, ότι ο γύρος στον οποίο εισέρχονται είναι ο τελευταίος του αγώνα. Στο δεύτερο αγώνα, η σειρά εκκίνησης θα διαμορφώνεται από την αντιστροφή της κατάτξης του πρώτου αγώνα. Οι βαθμοί σε κάθε αγώνα μοιράζονται σύμφωνα με τον διπλανό πίνακα. Σε κάθε αγώνα, οι ομάδες μάχονται για έπαθλο ενός εκατομμυρίου ευρώ, το οποίο μοιράζεται σε αυτές σύμφωνα με τη συγκομιδή βαθμών από τους δυο αγώνες της Κυριακής.
Σταμάτης Κατσίμης
Δυστυχώς, δε θα γευτούμε ακόμα τη χαρά ενός Έλληνα οδηγού να οδηγεί για την ομάδα του Ολυμπιακού, καθώς ο 24χρονος Δανός Kasper Andersen θα είναι ο πρώτος οδηγός της ομάδας για τη φετινή σεζόν, αν και υπάρχει ελπίδα για το δεύτερο οδηγό της ομάδας και συμπατριώτη μας, Σταμάτη Κατσίμη να συμμετάσχει σε κάποιο αγώνα, μόλις αποκτήσει λίγη εμπειρία πίσω από το τιμόνι του πανίσχυρου μονοθεσίου. Ο 26χρονος Κατσίμης αποτελεί το δεύτερο οδηγό της ομάδας και μάλιστα, στο shakedown που πραγματοποιήθηκε πριν τον εναρκτήριο αγώνα στην πίστα του Donington, πήρε την πρώτη του γεύση από το μονοθέσιο του Ολυμπιακού, διαγράφοντας 15 (μόλις…) γύρους στη βρετανική πίστα, την οποία γνωρίζει, καθώς έχει αγωνιστεί ξανά εκεί. Ο συμπατριώτης μας ήταν δυο δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Andersen, καθώς αυτή ήταν η πρώτη του επαφή με ένα μονοθέσιο που φέρει φρένα από ανθρακονήματα, τα οποία λόγω της εκπληκτικής απόδοσής τους, απαιτούν εμπειρία. Ο γεννημένος στις 30 Μαΐού του 1982 στην Αθήνα, Σταμάτης Κατσίμης ξεκίνησε την καριέρα του από τα καρτ σε ηλικία μόλις 10 ετών. Το 2000, μετέβει στα μονοθέσια και τη Formula 3, συμμετέχοντας σε αγώνες τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία, όπου μάλιστα κατέκτησε το τον τίτλο στην κλάση Β την επόμενη χρονιά. Το 2002 συμμετείχε στo Ιταλικό πρωτάθλημα Formula Renault ενώ το 2003 αγωνίστηκε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας, με Honda Accord τύπου BTCC. Tα έτη 2004 και 2005 τον βρήκαν να μεταπηδά στα βουνά και πιο συγκεκριμένα στο πρωτάθλημα Αναβάσεων, με όπλο ένα πολύ δυνατό Honda Civic. Μάλιστα, την περσινή χρονιά διεκδίκησε τον τίτλο της κατηγορίας Α έως 2 λίτρα, τον οποίο έχασε από τον έμπειρο Κώστα Παπανικολάου, σημειώνοντας μάλιστα 3 νίκες και πετυχαίνοντας πολύ καλούς χρόνους. Φέτος, κατάφερε να επιστρέψει στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Formula 3, όπου έχει συμμετάσχει σε 2 γύρους του πρωταθλήματος (4 αγώνες, σε τρεις εκ των οποίων σημείωσε βαθμούς) φτάνοντας έως την 5η θέση στο Maggione.
Kasper Andersen
Ο Andersen, από την πλευρά του, γεννήθηκε στο Σίλκεμποργκ της Δανίας στις 3 Αυγούστου του 1984 και ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα το 2000 στα καρτ, όπου το 2002 διακρίθηκε σε πρωταθλήματα της πατρίδας του. Το 2003 μετέβει στα μονοθέσια και το Σκανδιναβικό πρωτάθλημα Formula Renault 2.0 (το οποίο κατέκτησε την επόμενη σεζόν) ενώ συμμετείχε και σε αγώνες του Γερμανικού και του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος του θεσμού, στα οποία συμπλήρωσε τη σεζόν του 2005, κατακτώντας μια νίκη στο Γερμανικό και ολοκληρώνοντας τη χρονιά όντας 6ος στη βαθμολογία. Το 2006 κατέκτησε την 5η θέση στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Formula Renault 2.0 (με μερικές παρουσίες στο βάθρο), ενώ το 2007 παράλληλα με το ιταλικό πρωτάθλημα Formula 3000, συμμετείχε στην πρώτη σεζόν του Formula Master (κατακτώντας 2 νίκες), στο οποίο αγωνίζεται και φέτος, όντας 5ος στη βαθμολογία.
Οι υπόλοιποι οδηγοί που συμμετέχουν είναι γνωστοί στους κύκλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τον Robert Doornbos να είναι ο μοναδικός που έχει αγωνιστεί στη Formula 1, πολλοί οδηγοί έχουν περάσει από το GP2 (Soucek, Valles, Garcia, Zuber, Buurman) και τα Champ Cars στις ΗΠΑ (Gommendy, Philippe, Dalziel), μερικοί έχουν εκπροσωπήσει την πατρίδα τους στο A1GP (Tocaccelo) και φυσικά, υπάρχουν «απόφοιτοι» μικρότερων κατηγοριών, καθώς και αγώνων GT (Pier Guidi).
Αρκετές από τις αγωνιστικές ομάδες είναι γνωστές από τη θητεία τους στο GP2 (Fisichella Motor Sport, η ομάδα του εν ενεργεία Ιταλού οδηγού της Formula 1), το A1GP (Astromega) και μικρότερες κατηγορίες μονοθεσίων (Formula 3, Formula BMW, Formula Renault κ.α.), όπως επίσης και αγώνες GT (Scuderia Playteam Sarafree). Συμμετέχει επίσης και η ομάδα της Zakspeed που συμμετείχε στη Formula 1 από το 1985 έως το 1989.
Καλή επιτυχία λοιπόν στον Ολυμπιακό, που του ευχόμαστε να βάλει πολλά… γκολ στην πίστα!
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr