Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

GP Ιαπωνίας: O Hamilton επικρατεί σε έναν χαοτικό αγώνα 30/9/2007 9:58 πμ

Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
O Lewis Hamilton περνάει εμπρός από το κατεστραμμένο μονοθέσιο του Fernando Alonso, γνωρίζοντας ότι ο τίτλος βρίσκεται στην αγκαλιά του!
Η τέταρτη νίκη του Lewis Hamilton αποτέλεσε και την πιο σημαντική της καριέρας του μέχρι στιγμής, καθώς σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Fernando Alonso του έδωσε προβάδισμα 12 βαθμών στο πρωτάθλημα με δυο αγώνες να απομένουν. Στο βάθρο ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Heikki Kovalainen (πρώτο φετινό βάθρο για τη Renault και μάλιστα με ένα μονοθέσιο στημένο για καλύτερες καιρικές συνθήκες), εμπρός από τον συμπατριώτη του, Kimi Raikkonen στην πρώτη φορά που ανεβαίνουν στο βάθρο δυο Φινλανδοί κάνουν το 1-2 δυο πρωτοεμφανιζόμενοι πιλότοι. O David Coulthard έμεινε εκτός προβλημάτων για να τερματίσει 4ος, ακολουθούμενος από τον Giancarlo Fisichella. Oι Felipe Massa και Robert Kubica είχαν μια εκπληκτική μάχη στις τελευταίες στροφές με τον Βραζιλιάνο να επικρατεί, ενώ τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε ο Vitantonio Liuzzi.

Αυτό το αποτέλεσμα έφερε τον Hamilton αγκαλιά με τον τίτλο, καθώς στους δύο εναπομείναντες αγώνες χρειάζεται να τερματίσει μόνο στον έναν εμπρός από τον Fernando Alonso για να κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο. Ο Βρετανός χαρακτήρισε τον αγώνα ως τον μακρύτερο της ζωής του, ενώ ανέφερε ότι κατά τη διάρκειά του πέρασαν από το μυαλό του τα επιτεύγματα των Senna και Prost και η σκέψη ότι βρίσκεται καθ’ οδόν προς την επίτευξη ενός ανάλογου κατορθώματος.

Η εκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας
Η πίστα ήταν σχεδόν πλημμυρισμένη πριν την καθορισμένη ώρα εκκίνησης, γεγονός που ανάγκασε τους αγωνοδίκες να ξεκινήσουν τον αγώνα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο παρέμεινε στην πίστα για 18 ολόκληρους γύρους, καθώς η βροχή συνέχισε να δυναμώνει. Πολλοί οδηγοί παραπονέθηκαν για το γεγονός ότι οι αγωνοδίκες δεν ήταν πρόθυμοι να αναβάλουν για κάμποση ώρα την εκκίνηση του αγώνα. Η FIA είπε στις ομάδες ότι υποχρεούνται να εκκινήσουν με ελαστικά ακραίων καιρικών συνθηκών, στις 12:15 τοπική ώρα (75 λεπτά πριν την εκκίνηση δηλαδή), ωστόσο η πληροφορία αυτή έφτασε στο pit wall της Ferrari μονάχα μετά την εκκίνηση του αγώνα (7 λεπτά μετά την έναρξή του για την ακρίβεια)! Κατά συνέπεια, οι οδηγοί της, όντας οι μοναδικοί που είχαν εκκινήσει με ελαστικά για βρεγμένο οδόστρωμα αναγκάστηκαν να κατευθυνθούν προς τα pits για να τα αντικαταστήσουν με ελαστικά ακραίων καιρικών συνθηκών στον 3ο και 4ο γύρο αντίστοιχα για να αποφύγουν τη μαύρη σημαία που σημαίνει αποκλεισμό από τον αγώνα... Μάλιστα, οι δύο Ferrari μπήκαν και πάλι στα pits πριν τον 19ο γύρο κατά τον οποίο αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας, για έναν περαιτέρω ανεφοδιασμό.

Jenson Button (Honda)
O Button χωρίς εμπρός αεροτομή μετά τη σύγκρουσή του με τον Heidfeld
Μόλις το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στα pits έγινε προφανές ότι οι συνθήκες ήταν ιδιαίτερα δύσκολες. Μόλις στην πρώτη στροφή οι Jenson Button και Nick Heidfeld συγκρούστηκαν με τον Βρετανό να χάνει το ρύγχος του μονοθεσίου του (και να αναγκάζεται να κατευθυνθεί προς τα pits για να το αντικαταστήσει) και το Γερμανό αρκετές θέσεις. Πιο πίσω, ο Felipe Massa συγκρούστηκε με τον Alex Wurz και ο αγώνας του Αυστριακού τελείωσε εκεί…

Tο μπέρδεμα στις πρώτες θέσεις είχε επιτρέψει στον Sebastian Vettel να ανέβει στην 3η θέση και να ακολουθεί τις δύο McLaren! Πίσω του βρισκόταν ο Mark Webber, ενώ και οι Renault είχαν ανακτήσει αρκετές θέσεις. Παράλληλα, ο Αdrian Sutil είχε σκαρφαλώσει ως την ένατη θέση, πριν τον προσπεράσει ο Raikkonen, ο οποίος κινούταν πολύ πιο γρήγορα από τους γύρω του συνδυασμούς.

O Vettel εμπρός από τον Kubica και τις Renault
Στη μάχη για την κορυφή, ο Hamilton διατηρούσε μια διαφορά ασφαλείας (περίπου 3 δευτερολέπτων) επί του team mate του πριν τον πρώτο ανεφοδιασμό των δυο. Ο Ισπανός μπήκε πρώτος στα pits και επέστρεψε στην πίστα πίσω από αρκετούς αργούς συνδυασμούς, τους οποίους κατάφερε να αποφύγει ο Hamilton ο οποίος μηνύθηκε το παράδειγμα του ένα γύρο αργότερα.

Ο ανεφοδιασμός των δύο McLaren είχε αφήσει την πρωτοπορία στα χέρια του Vettel, ο οποίος έγινε έτσι σχεδόν τρεις μήνες μετά τα εικοστά του γενέθλια ο νεότερος πιλότος της Formula 1 που έχει ηγηθεί σε αγώνα, ενώ πρόκειται επίσης και για την πρώτη φορά στην ιστορία που μια Toro Rosso έχει βρεθεί επικεφαλής σε έναν αγώνα. Όταν και ο Γερμανός κατευθύνθηκε προς τα pits την πρωτοπορία κληρονόμησε ο Kovalainen ο οποίος νωρίτερα είχε μια συναρπαστική μάχη με τον Robert Kubica.

Fernando Alonso (McLaren-Mercedes), Sebastian Vettel (Toro Rosso-Ferrari)
H επαφή του Alonso με τον Vettel
Στον 34ο γύρο και οι δύο πιλότοι της McLaren είχαν επαφές! Ο Hamilton συγκρούστηκε με τον Kubica όταν ο Πολωνός προσπάθησε να τον προσπεράσει από την εσωτερική (συμβάν για το οποίο ο οδηγός της BMW Sauber κρίθηκε υπαίτιος και εξέτισε ποινή διέλευσης από τα pits). Το αποτέλεσμα ήταν και τα δύο μονοθέσια να κάνουν ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών, συνεχίζοντας όμως τον αγώνα χωρίς περαιτέρω προβλήματα. Ο Hamilton στη συνέχεια άρχισε να νιώθει κραδασμούς προερχόμενους από τα πίσω ελαστικά γεγονός που τον έκανε να κόψει το ρυθμό του, υποκύπτοντας στην επίθεση των Fisichella και Coulthard, ωστόσο σύντομα η ομάδα τον ενημέρωσε ότι δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με το μονοθέσιό του. Την ίδια σχεδόν στιγμή, ο Vettel βούτηξε στην εσωτερική του Alonso στα φρένα για την πρώτη στροφή, τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν και ο Ισπανός διέγραψε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών, χάνοντας δύο θέσεις, ενώ τα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός από τον πίσω δεξιά τροχό είχαν υποστεί αρκετές ζημιές.

Fernando Alonso (McLaren-Mercedes)
To ατύχημα του Alonso του κόστισε πιθανότατα το πρωτάθλημα
Οκτώ γύρους αργότερα έλαβε χώρα το καθοριστικό ίσως για την έκβαση του φετινού πρωταθλήματος συμβάν: ο Fernando Alonso έχασε τον έλεγχο της McLaren και προσέκρουσε στον τοίχο χωρίς ευτυχώς θα υπάρξουν συνέπειες για τον ίδιο πέραν φυσικά της εγκατάλειψής του από τον αγώνα. Στις μετέπειτα δηλώσεις του, ο Ισπανός είπε ότι πλέον χρειάζεται ένα θαύμα (η μία εγκατάλειψη του Hamilton) για να κατακτήσει τον τίτλο πιστεύει όμως ότι πλέον θα αγωνιστεί στους δύο τελευταίους αγώνες με λιγότερη πίεση.

Καθώς το μονοθέσιο του Ισπανού είχε ακινητοποιηθεί στη μέση της πίστας η οποία είχε γεμίσει με θραύσματα από την πρόσκρουση στον τοίχο το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε για δεύτερη φορά έτσι ώστε να ορίσει το ρυθμό του αγώνα ενόσω οι άνθρωποι της πίστας θα την καθάριζαν. Στο
Mark Webber
Eμφανής ο εκνευρισμός του Webber μετά τη σύγκρουση με τον Vettel
μεταξύ, μέσω της διαδικασίας των ανεφοδιασμών και την εγκατάλειψη του Alonso, ο Mark Webber είχε ανέβει στην 2η θέση με τον Sebastian Vettel να τον ακολουθεί. Και ενώ το μονοθέσια κινούνταν αργά, καθώς ο αγώνας βρισκόταν ακόμα υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, ο νεαρός Γερμανός εμβόλισε από πίσω τη Red Bull του Αυστραλού βάζοντας τέλος στον αγώνα και των δύο αλλά και στις ελπίδες τους για μια παρουσία στο βάθρο... Ο Vettel απολογήθηκε στον Webber μετά τον αγώνα αλλά δεν απέφυγε μια ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του Grand Prix της Κίνας...

Το προαναφερθέν συμβάν κληροδότησε τη δεύτερη θέση στον Heikki Kovalainen, ο οποίος ακολουθούταν από τον Felipe Massa! Ωστόσο ο Βραζιλιάνος χρωστούσε ακόμη έναν ανεφοδιασμό ο οποίος τον έριξε πιο πίσω στην κατάταξη. Παράλληλα, ο άλλος πιλότος της Ferrari, Kimi Raikkonen βρέθηκε να προσπερνά και πάλι αρκετούς συνδυασμούς και να ανεβαίνει στην κατάταξη έως ότου έφτασε πίσω από τον συμπατριώτη του, ο οποίος έθεσε τέλος στην επέλασή του, αμυνόμενος επιτυχώς στην επίθεση του κόκκινου μονοθεσίου, καθώς δεν του επέτρεψε να προσπεράσει (παρά το γεγονός ότι δεν τον έβλεπε στους καθρέπτες του) στους δέκα τελευταίους γύρους κατά τους οποίους τη διαφορά μεταξύ των δύο Φινλανδών ήταν μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Ο Raikkonen κατάφερε να περάσει εμπρός κάποια στιγμή, ωστόσο ο Kovalainen ανέκτησε τη θέση στην επόμενη στροφή.

Στο τελευταίο σύμπλεγμα στροφών ο Felipe Massa βρήκε την ευκαιρία να αποσπάσει την έκτη θέση από τον Robert Kubica. Ο Πολωνός δεν παραδόθηκε αμαχητί και τα δύο μονοθέσια προς πέρασαν αρκετές φορές το ένα το άλλο βγαίνοντας παράλληλα και έξω από την πίστα, θυμίζοντας κάτι από την θρυλική μονομαχία Arnoux-Villeneuve στη Γαλλία το ’79.

Adrian Sutil (Spyker-Ferrari)
O Adrian Sutil σημείωσε τον πρώτο του βαθμό, μετά την ποινή 25 δλ. που δέχθηκε στο χρόνο του ο Liuzzi επειδή τον προσπέρασε υπο καθεστώς κίτρινης σημαίας
Ο Vitantonio Liuzzi… παραλίγο να σώσει την ημέρα για την ομάδα της Toro Rosso χαρίζοντάς της το βαθμό της 8ης θέσης, παρά το γεγονός ότι είχε εκκινήσει από τα pits, ένα γύρο αργότερα από όλους τους υπόλοιπους! Ο Ιταλός μπήκε στην οκτάδα μετά την εγκατάλειψη του Nick Heidfeld, ο οποίος είχε κάνει μεγάλο μέρος του αγώνα χωρίς ασύρματο και 7η σχέση στο κιβώτιο, αλλά βρισκόταν καθ' οδόν για την 6η θέση πριν ο κινητήρας της BMW παραδώσει το πνεύμα δυο γύρους πριν την καρό σημαία. Αξιοσημείωτη ήταν και πάλι (μετά την πολύ καλή εμφάνιση στο Βέλγιο) η επίδοση του Adrian Sutil ο οποίος τερμάτισε μόλις εκτός των βαθμών, στην ένατη θέση, έχοντας χάσει αρκετές στο δεύτερο ανεφοδιασμό του, ο οποίος συνέπεσε με την δεύτερη περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι αγωνοδίκες δέχθηκαν πληροφορίες από την Spyker ότι ο Liuzzi προσπέρασε τον Sutil για την 8η θέση υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας (κάτι που απαγορεύεται και που ο Ιταλός αρνείται, λέγοντας ότι είδε τους ανθρώπους της πίστας και έκανε την κίνησή του όταν είδε πράσινες σημαίες). Κατά συνέπεια, ο Liuzzi δέχθηκε ποινή 25 δλ. στον τελικό του χρόνο, κάτι που χαρίζει το βαθμό της 8ης θέσης στον Adrian Sutil και τη Spyker.

H βαθμολογία αναλυτικά

Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

GP Ιαπωνίας: Aποτελέσματα αγώνα
Α/ΑΝοΟδηγόςΟμάδαΓύροιΧρόνος/ΔιαφοράΘ. Εκκ.
12Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes672:00:34.7591
24Heikki KovalainenRenault678.37711
36Kimi RaikkonenFerrari679.4783
414David CoulthardRed Bull-Renault6720.29712
53Giancarlo FisichellaRenault6738.86410
65Felipe MassaFerrari6749.0424
710Robert KubicaBMW Sauber-BMW6749.2859
820Adrian SutilSpyker-Ferrari671:00.12920
918Vitantonio Liuzzi *Toro Rosso-Ferrari671:20.62214
108Rubens BarrichelloHonda671:28.34217
117Jenson ButtonHonda661 γύρος6
1221Sakon YamamotoSpyker-Ferrari661 γύρος22
1312Jarno TrulliToyota661 γύρος13
149Nick HeidfeldBMW Sauber-BMW65Εγκατάλειψη5
1522Takuma SatoSuper Aguri-Honda65Εγκατάλειψη21
Εγκατέλειψαν
-11Ralf SchumacherToyota55Εγκατάλειψη15
-23Anthony DavidsonSuper Aguri-Honda54Ατύχημα19
-16Nico RosbergWilliams-Toyota49Ηλεκτρονικά16
-19Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari46Σύγκρουση8
-15Mark WebberRed Bull-Renault45Σύγκρουση7
-1Fernando AlonsoMcLaren-Mercedes41Ατύχημα2
-17Alexander WurzWilliams-Toyota19Σύγκρουση18
Tαχύτερος γύρος
-2Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes271:28.193 
* Ποινή 25 δλ. λόγω προσπεράσματος υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας

Heikki Kovalainen, Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen
O Heikki Kovalainen κατάφερε να ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο, το οποίο είδε δυο πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς να κάνουν το 1-2, ενώ φιλοξένησε για πρώτη φορά δυο Φινλανδούς
Lewis Hamilton
O Hamilton πανηγυρίζει τη νίκη που πιθανότατα θα του αποφέρει τον τίτλο