Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

Eν όψει Βαρκελώνης 7/5/2007 10:18 μμ

David Coulthard (Red Bull-Renault)
Τέσσερις εβδομάδες θα έχουν συμπληρωθεί την Κυριακή, ημέρα διεξαγωγής του Ισπανικού Grand Prix, από τον τελευταίο αγώνα, στο Μπαχρέιν. Ένας μήνας σχεδόν, χρονικό διάστημα το οποίο για τα δεδομένα της Formula 1 είναι αρκετά μεγάλο να παράγει εκπλήξεις στους επόμενους αγώνες. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι –κορυφαίες τουλάχιστον- ομάδες έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται καλύτερα τη συμπεριφορά των μονοθεσίων τους, αν και ακόμη δεν είναι σε θέση να προβλέψουν απόλυτα τη συμπεριφορά των ελαστικών ανάλογα με τη διακύμανση των συνθηκών που επικρατούν στην ατμόσφαιρα και την πίστα. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι εντός του χρονικού διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ του τρίτου και του τέταρτου γύρου του πρωταθλήματος, οι ικανότερες ομάδες θα έχουν κάνει το πρώτο ουσιώδες βήμα εξέλιξης των μονοθεσίων τους για φέτος. Παρά το γεγονός ότι όλοι έχουν το δικό τους πρόγραμμα εξέλιξης, κάποιες ομάδες καταφέρνουν να εξάγουν περισσότερα από το πακέτο τους. Σοβαρά υπ’όψη θα πρέπει να ληφθεί και το γεγονός ότι όλες οι ομάδες αναγκάστηκαν να τροποποιήσουν τα πατώματα των μονοθεσίων τους λόγω των πιο αυστηρών τεστ ακαμψίας που επέβαλε η FIA. Οι συνθήκες που επικρατούσαν στο τετραήμερο κατά το οποίο οι πιλότοι διέγραφαν γύρους στη Βαρκελώνη δεν ήταν ευνοϊκές, με τη βροχή να κάνει και πάλι αισθητή την παρουσία της. Επίσης, λόγω των σχετικά χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν για τα δεδομένα τις εποχής και την πρόβλεψη του καιρού να συνιστά λιακάδα το τριήμερο του αγώνα, ίσως τα ελαστικά που έδειχναν ανώτερα στις δοκιμές να μην είναι το ίδιο αποδοτικά στον αγώνα λόγω των διαφορετικών θερμοκρασιών. Η μαλακότερη εκ των δυο γομών έδειχνε ως η ιδανική λύση την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο ο ιδιαίτερα φθοροποιός ασφαλτοτάπητας της πίστας απαιτεί συνήθως αρκετά σκληρές γόμες, κυρίως σε υψηλές θερμοκρασίες.

Kimi Raikkonen (Ferrari)
Mια από τις πολλές αεροδυναμικές τροποποιήσεις που υπέστη η Ferrari: το κάτω μέρος του πτερυγίου που βρίσκεται δίπλα από την εισαγωγή αέρα των ψυγείων και χρησιμεύει ως στήριγμα του ίδιου του στοιχείου, έχει προεκταθεί προς τα πίσω. O σχεδιασμός της πλευρικής του επιφάνειας έχει τροποποιηθεί ελαφρώς, οι διαστάσεις της έχουν μεγαλώση και πλέον δεν παρουσιάζει την καθοδική κλίση που είχε η προηγούμενη λύση.
Σύμφωνα με τις ενδείξεις και τις εκτιμήσεις από τις δοκιμές εξέλιξης που πραγματοποιήθηκαν στην πίστα του Montmelo την προηγούμενη εβδομάδα, όπου εθεάθησαν πολλά πρόσθετα εξαρτήματα στην πλειονότητα των μονοθεσίων, η Ferrari έχει πραγματοποιήσει τις περισσότερες αλλαγές στο μονοθέσιό της και πολλοί υποστηρίζουν ότι η McLaren θα δυσκολευτεί να την ακολουθήσει στην Ισπανία. Ο Felipe Massa έκανε λόγο για κέρδη μισού δευτερολέπτου στο γύρο από το καινούριο πακέτο που παρουσιάστηκε στα τεστ της Βαρκελώνης, το οποίο περιλάμβανε καινούρια διάταξη ψυγείων και τροποποιημένα καλύμματα ψυγείων και κινητήρα (η απαγωγή θερμότητας αποτέλεσε την αχίλλειο πτέρνα της ομάδας δυο τελευταίους, ιδιαίτερα θερμούς αγώνες), καινούρια εμπρός αεροτομή και καινούρια πίσω ανάρτηση. Υφίστανται σενάρια που εικάζουν ότι η Ferrari δεν ξεκίνησε τη σεζόν με ένα ολοκληρωμένο μονοθέσιο το οποίο θα δεχόταν τις συνηθισμένες προγραμματισμένες εξελίξεις, αλλά ότι η F2007 χρησίμευσε στους τρεις πρώτους αγώνες ως μονοθέσιο πλατφόρμα για τη μελέτη της συμπεριφοράς των φετινών ελαστικών της Bridgestone. Κατά συνέπεια η Ferrari διαπίστωσε στην πράξη τις ιδιαιτερότητες των φετινών ελαστικών και δρομολόγησε τις κατάλληλες εξελίξεις. Αν πραγματικά η στρατηγική της ήταν αποτελεσματική και αν πράγματι επέφερε ένα τόσο μεγάλο κέρδος θα διαπιστωθεί μονάχα στους επόμενους αγώνες. Παρεμπιπτόντως, υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν ότι η απόδοση της Ferrari θα υποφέρει στις στενές και αργές πίστες (όπως είναι το Μονακό και το Hungaroring) λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου της. Πάντως ο λάτρης της υπερστροφής, Kimi Raikkonen (ο οποίος είχε ένα ατύχημα υπό τη βροχή της δεύτερης ημέρας δοκιμών) πιστεύει ότι οι καινούριες προσθήκες στην F2007 την έχουν κάνει να πλησιάσει τη συμπεριφορά που βολεύει το οδηγικό του στυλ, επιτρέποντάς του να εκμαιεύσει το μέγιστο από το μονοθέσιο κατά τις κατατακτήριες δοκιμές οι οποίες έχουν αναχθεί φέτος σε ακόμη πιο κρίσιμο παράγοντα για την έκβαση του τελικού αποτελέσματος του αγώνα λόγω της αυξημένης δυσκολίας των προσπερασμάτων που με τη σειρά της είναι απόρροια της μεγαλύτερης κάθετης δύναμης που απαιτούν τα ελαστικά για να παράγουν ικανοποιητικές τιμές πρόσφυσης. Το σίγουρο είναι ότι η Ferrari θα πρέπει να βελτιώσει τις εκκινήσεις της, καθώς εκεί όπως έχει αποδειχθεί φέτος κρίνεται μεγάλο μέρος του αγώνα.

Fernando Alonso (McLaren-Mercedes)
To πρωτοποριακό επιπλέον πτερύγιο της εμπρός αεροτομής της McLaren. Έχουν υπάρξει διάφορες ερμηνείες της συγκεκριμένης λύσης από τις ομάδες, ωστόσο η McLaren είναι η πρώτη που επέλεξε ένα μονοκόμματο πτερύγιο το οποίο δε συνδέεται με το ρύγχος του μονοθεσίου.
H ΜcLaren καλείται να αντισταθεί στην εξέλιξη της Ferrari. Η ομάδα έχει βελτιωθεί σημαντικά στην κατανόηση των ελαστικών της Bridgestone, κάνοντας μεγάλα βήματα προόδου στις δοκιμές εξέλιξης που διεξήχθησαν στη Sepang, ενώ πιστεύει ότι το Montmelo, το οποίο ευνοεί τα μονοθέσια με τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση (τομέα τον οποίο οι τεχνικοί της McLaren θεωρούν ότι έναν από τους ισχυρότερους της MP4-22) θα ταιριάζει περισσότερο στο μονοθέσιό της. Τη μεγαλύτερη εντύπωση στις δοκιμές στη Βαρκελώνη έκανε το ανέκδοτο πρόσθετο στοιχείο της εμπρός αεροτομής που παρουσιάστηκε και το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα αγωνιστεί την Κυριακή, το οποίο ωστόσο από μόνο του προσφέρει πολύ μικρά πλεονεκτήματα. Αλλά σίγουρα, αυτή δεν ήταν η μόνη εξέλιξη που έφερε η ομάδα στη Βαρκελώνη. Τομέας στον οποίο θα πρέπει να βελτιωθεί η McLaren είναι σίγουρα οι στρατηγικές αγώνα. Παράλληλα, η Mercedes-Benz High Performance Engines (πρώην Ilmor Engineering) που στεγάζεται στο Brixworth της Αγγλίας, όπου σχεδιάζoνται, εξελίσσονται και κατασκευάζονται οι κινητήρες που χρησιμοποιεί η McLaren, προγραμματίζει την κατασκευή μιας νέας μονάδας εγκαταστάσεων δοκιμών, έτσι ώστε να συγκεντρώσει όλες τις δραστηριότητές της υπό μια οροφή, με τη μεταφορά 80 ατόμων (που θα προστεθούν στα 450 ήδη εργαζόμενα στο Brixworth) από τη Στουτγάρδη στην Αγγλία. Προς το παρόν υπάρχουν συσκέψεις με τις τοπικές αρχές και σύντομα θα ακολουθήσει η αίτηση για την πραγματοποίηση των εργασιών.

Η BMW Sauber βρίσκεται στην ευτυχή θέση να μην απειλείται από καμία ομάδα όσον αφορά το ρυθμό της στον αγώνα, ενώ αντιθέτως έχει καταφέρει να βρεθεί πάντοτε εμπρός από ένα εκ των τεσσάρων κορυφαίων μονοθεσίων. Τα προβλήματα αξιοπιστίας έχουν λυθεί σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του αγωνιστικού διευθυντή της BMW, Mario Theissen, ωστόσο η ομάδα πρέπει να βελτιωθεί σημαντικά στον τομέα των στρατηγικών στον αγώνα αλλά και τη διαχείριση του διαθέσιμου χρόνου και σετ ελαστικών στις κατατακτήριες δοκιμές. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 8κύλινδρος P86/7 διαθέτει ισχύ 765 ίππων, 15 παραπάνω δηλαδή από οποιαδήποτε άλλη ομάδα.

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η Renault κάνει ήδη προετοιμασίες για το 2008, δεδομένου του κακού ξεκινήματος στη φετινή σεζόν. Ο Giancarlo Fisichella εξηγεί την κατάσταση που επικρατεί με την R27: «Το πίσω μέρος του μονοθεσίου είναι πολύ δύσκολο να διατηρηθεί σταθερό κατά το φρενάρισμα, ενώ παρουσιάζεται έντονη υποστροφή στις γρήγορες καμπές. Υπολειπόμαστε τόσης πολλής πρόσφυσης, που είναι δύσκολο να διατηρήσεις την ταχύτητά σου και να κάνεις έναν καλό χρόνο. Δεν είναι η Bridgestone το πρόβλημα, ίσως δεν έχουμε αντιληφθεί τη συμπεριφορά των ελαστικών αρκετά». Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλός της, Flavio Briatore κοιτάζει ακόμη πιο μακριά στο μέλλον, καθώς πρόσφατα η ομάδα απέκτησε άδεια (υπό όρους, καθώς θα πρέπει να εγκριθεί και από τους τοπικούς οικολογικούς φορείς) να κατασκευάσει ακόμη μια κτιριακή μονάδα στις εγκαταστάσεις της στο Enstone. Η προσθήκη αυτή αναμένεται να δημιουργήσει 15 θέσεις εργασίας.

David Coulthard (Red Bull-Renault)
Πρόσθετα στοιχεία εμφανίστηκαν και στην εμπρός αεροτομή της Red Bull, η οποία επέλεξε να ακολυθήσει μονοπάτι παρόμοιο με αυτό της Renault και της Williams.
Πίσω από τη BMW Sauber, η διαφορά μεταξύ των ομάδων που διεκδικούν την τέταρτη θέση είναι μηδενική και στους πρώτους τρεις αγώνες, Renault, Toyota, Williams, Red Bull και ακόμη και η Super Aguri φαίνονταν να μπορούν να διεκδικήσουν τις δάφνες της θέσης αυτής. Είναι γεγονός ωστόσο, ότι η Toyota ευνοήθηκε στους δυο τελευταίους, πολύ θερμούς αγώνες, από το γεγονός ότι η TF107 λειτουργεί τα ελαστικά της σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Εκεί όπου οι υπόλοιπες ομάδες μπορεί να αντιμετώπιζαν προβλήματα λόγω υπερθέρμανσης, η Toyota βρισκόταν εντός του ιδανικού θερμοκρασιακού εύρους. Η Williams αντιμετωπίζει προβλήματα με τη σταθερότητα του πίσω μέρους στον ένα γύρο, κάτι που επηρεάζει σημαντικά τις επιδόσεις των οδηγών της στις κατατακτήριες δοκιμές. Το πρόβλημα αυτό αντισταθμίζεται (έως και εξαφανίζεται) μετά από μερικούς γύρους κατά τη διάρκεια του αγώνα, από το ιδιαίτερα φιλικό προς τα ελαστικά σασί της FW29 και καθώς οι άλλες ομάδες παλεύουν με φθαρμένες γόμες, οι δυο Williams μπορούν να εξάγουν ακόμη περισσότερα από τις δικές τους ιδίως προς το τέλος των stint. Οι δοκιμές της Williams στη Βαρκελώνη δεν πήγαν όπως θα ήθελε η ομάδα καθώς ο Rosberg κατέστρεψε τη μοναδική διαθέσιμη FW29 την τρίτη ημέρα (o Kazuki Nakajima είχε επίσης ένα ατύχημα την πρώτη ημέρα υποχρεώνοντας την ομάδα να στείλει ανταλλακτικά από το εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη), αναγκάζοντας την πρόωρη αποχώρηση από το τεστ. Η ομάδα θα πρέπει να βελτιώσει την αξιοπιστία της, όπως άλλωστε και η Red Bull, η οποία για πρώτη φορά στο Sakhir έδειξε θετικά σημάδια και στο τεστ της Βαρκελώνης, ο David Coulthard σημείωσε καινούριο ρεκόρ πίστας όσον αφορά την καινούρια χάραξη (μετά την αντικατάσταση της τελευταίας στροφής με ένα chicane) με άδειο ρεζερβουάρ. Ολοένα και περισσότερα αεροδυναμικά βοηθήματα ξεπετάγονται στην RB3 και η ομάδα δοκίμασε ένα καινούριο seamless κιβώτιο (το οποίο ωστόσο δεν είναι ακόμη δεδομένο ότι θα αγωνιστεί στην Ισπανία), ωστόσο η βελτίωση της απόδοσης χωρίς την αντίστοιχη αξιοπιστία είναι ανώφελη… Τέλος, η Super Aguri, συνεχίζει την αεροδυναμική εξέλιξη της περσινής Honda RA106 ενώ διέθετε ένα καινούριο κιβώτιο στη Βαρκελώνη και στοχεύει να σημειώσει τους πρώτους βαθμούς στην ιστορία της.

Honda
H Ηonda απέκτησε αυτιά σαν του... Dumbo! Η ακραία αεροδυναμική λύση της ιαπωνικής ομάδας δεν ήταν όσο αποτελεσματική ήλπιζαν οι εμπνευστές της.
Η μικρή ιαπωνική ομάδα έχει βάλει τα γυαλιά στην -πολλαπλάσια πλουσιότερη- «μαμά» Honda, η οποία δε φαίνεται να είναι ικανοποιημένη από τον τρόπο με τον οποίο διοικεί το τεχνικό της τμήμα ο Shuhei Nakamoto, ένα άπειρο όσον αφορά τη Formula 1 στέλεχος. Πριν από λίγες ημέρες ο Craig Wilson, πρώην επικεφαλής μηχανολόγος αγώνα προάχθηκε σε επικεφαλής μηχανολόγος οχήματος, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο όλων των τομέων που αφορούν την απόδοση του μονοθεσίου της ομάδας. Όπως έχουμε αναφέρει, η Honda σκοπεύει να αναθεωρήσει το σχεδιασμό της RA107 μέχρι το Καναδικό Grand Prix. Προς το παρόν, θεωρώντας ότι τα προβλήματά της εντοπίζονται στην περιοχή της εμπρός αεροτομής, παρουσίασε δυο τεράστια πτερύγια προσκολλημένα στο ρύγχος της Ra107 τα οποία παρομοιάστηκαν με αυτιά ελέφαντα. Ωστόσο υπάρχουν αναφορές που συνιστούν ότι η χρήση τους στον αγώνα της Κυριακής είναι ιδιαίτερα αμφίβολη, καθώς τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν δεν είναι αρκετά για να δικαιολογήσουν την εφαρμογή τους στο μονοθέσιο. Ο Nakamoto αποκάλυψε ότι κατά το φρενάρισμα, τα εμπρός ελαστικά παραμορφώνονται για ένα μικρό χρονικό διάστημα, διαταράσσοντας τη ροή αέρα προς τα πίσω, γεγονός που δημιουργεί το μεγαλύτερο πρόβλημα της RA107, την αστάθεια στο πίσω μέρος κατά την πέδηση. Παράλληλα, υπάρχουν πληροφορίες που θέλουν να έχει ξεσπάσει διαμάχη στα ανώτερα κλιμάκια της ομάδας με τον γενικό διευθυντή, Nick Fry να θέλει να απαλλαγεί από τον διευθυντή στρατηγικής και σχεδιασμού εργασιών, Οtmar Szafnauer, o οποίος προσπαθεί να μεταδώσει την πραγματική εικόνα της στεγαζόμενης στην Αγγλία ομάδας στους ιθύνοντες της Honda στην Ιαπωνία.

H ομάδα της Toro Rosso πασχίζει να κατασκευάσει όλα τα αεροδυναμικά μέρη που προσθέτονται στην STR2 από την Red Bull Technology και βρίσκεται ένα βήμα πίσω από τη Red Bull στην αεροδυναμική εξέλιξη. Παράλληλα, η ιταλική ομάδα θα αυξήσει το επίπεδο του ποιοτικού ελέγχου της στη διαδικασία κατασκευής των εξαρτημάτων του αμαξώματος, έτσι ώστε να βελτιωθεί η αεροδυναμική απόδοση, ενώ επιπλέον, για τον ίδιο λόγο, θα αντικαταστήσει με μπογιά τα αυτοκόλλητα που απαρτίζουν το χρωματισμό της, κίνηση που θα επιφέρει πλεονεκτήματα στη ροή του αέρα όντας ελαφρύτερη.

Η Spyker αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα στη Βαρκελώνη, καθώς ο Adrian Valles (ο οποίος συμπλήρωσε τα απαιτούμενα χιλιόμετρα για την απόκτηση της super license και υπάρχει περίπτωση να συμμετέχει στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής) είχε ένα ατύχημα την πρώτη ημέρα που προκάλεσε σοβαρές (και χρονοβόρες στην επισκευή τους) ζημιές στην F8-VII, η οποία την τρίτη ημέρα παρουσίασε και μηχανικά προβλήματα αναγκάζοντας την ομάδα να αποχωρήσει πρόωρα από το τεστ.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

Δοκιμές εξέλιξης: Montmelo, 30/4-3/5
A/AΟδηγόςΟμάδα30/41/52/53/5
1CoulthardRed Bull-Renault1:23.165 (47)  1:21.066 (59)
2RaikkonenFerrari1:21.195 (98)1:30.280 (54)  
3de la RosaMcLaren-Mercedes1:21.906 (101)  1:21.267 (58)
4MassaFerrari  1:21.506 (103)1:21.483 (38)
5WebberRed Bull-Renault 1:31.752 (39)1:21.804 (95) 
6SatoSuper Aguri-Honda1:21.858 (99)1:33.238 (40)  
7FisichellaRenault   1:21.876 (63)
8SchumacherToyota1:21.983 (92)  1:22.359 (49)
9KubicaBMW Sauber  1:22.653 (83)1:22.098 (55)
10HeidfeldBMW-Sauber1:22.114 (74)1:32.175 (17)  
11TrulliToyota 1:32.943 (21)1:22.309 (107) 
12KovalainenRenault 1:32.149 (53)1:22.378 (121) 
13AlonsoMcLaren-Mercedes 2:04.818 (1)1:22.579 (73) 
14BarrichelloHonda1:22.665 (132)1:32.911 (44)  
15PiquetRenault1:22.763 (125)   
16ButtonHonda  1:22.765 (114) 
17LiuzziToro Rosso-Ferrari1:22.771 (56)1:33.323 (38)  
18KlienHonda   1:22.807 (80)
19DavidsonSuper Aguri-Honda  1:23.027 (112) 
20VallesSpyker-Ferrari1:23.343 (44)   
21van der GardeSpyker-Ferrari1:23.466 (37)   
22SpeedToro Rosso-Ferrari 1:39.560 (7)1:23.713 (96) 
23NakajimaWilliams-Toyota1:24.248 (43)   
24AlbersSpyker-Ferrari  1:24.870 (63) 
25RosbergWilliams-Toyota 1:32.580 (45)χωρίς χρόνο (2) 
26SutilSpyker-Ferrari 1:35.488 (11)  

Kimi Raikkonen (Ferrari)
Πολλαπλές αλλαγές υπέστη το εμπρός μέρος της Ferrari. Το μήκος του ρύγχους έχει μειωθεί όπως και ο όγκος του στο εμπρός μέρος, ενώ έχει ανοιχτεί στην άκρη του μια επιπλέον οπή για την ψύξη του cockpit. Οι κάμερες-πτερύγια έχουν μετατεθεί προς τα πίσω, ενώ καινούρια είναι και η εμπρός αεροτομή με τα άκρα των εμπρός πτερυγίων της να ανασηκώνονται. Oι διαστάσεις στα πλαϊνά του cockpit έχουν μειωθεί όπως και ο τρόπος ένωσης του σασί με το επάνω μέρος του αμαξώματος που σχηματίζει την εισαγωγή αέρα των ψυγείων το οποίο πλέον δεν προεκτείνεται προς τα εμπρός, αλλά είναι κάθετο ως προς το cockpit.
Ferrari
Kαινούριο κάλυμμα κινητήρα παρουσίασε η Ferrari στη Βαρκελώνη, το οποίο παρουσιάζει "καμπούρα" παρόμοια με αυτή της BMW Sauber. To πτερύγιο πίσω από τον αεραγωγό του κινητήρα έχει μετατεθεί προς τα πίσω, ενώ έχουν ανοιχτεί ακόμη περισσότερες οπές για τη διαφυγή του καυτού αέρα από την περιοχή των ψυγείων, δίπλα από τις εξατμίσεις, στην εσωτερική πλευρά των πτερυγίων που κατευθύνουν τον αέρα επάνω από τα πίσω ελαστικά.
Felipe Massa (Ferrari)
O καινούριος σχεδιασμός του σημείου όπου οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων συναντούν το cockpit.
Christian Klien (Honda)
Kαινούρια πίσω αεροτομή για τη Honda, η οποία φέρει πτερύγια που ανασηκώνονται αισθητά στα άκρα τους.
Takuma Sato (Super Aguri-Honda)
Καινούρια πίσω αεροτομή για τη Super Aguri, η πρώτη της ομάδας που δεν παρουσιάζει ευθύγραμμα πτερύγια, αλλά ελαφρώς ανασηκωμένα στα άκρα τους, με τη χορδή του flap να αλλάζει σημαντικά κατά πλάτος. Καινούριες είναι και οι καμινάδες, ενώ δεν υπάρχει πτερύγιο πίσω από τον αεραγωγό του κινητήρα.