Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

Ειδήσεις από τα paddock της Suzuka/Προτάσεις κανονισμών 2006 10/10/2005 11:42 μμ

H Williams παρουσίασε τη δικιά της έκδοση των επιπλέον στοιχείων στην εμπρός αεροτομή που παρουσίασε πρώτη η Renault στην Imola και αντιγράφηκε εν συνεχεία από Jordan και Minardi. Τα στοιχεία αυτά δεν αποτελούν μέρος του πλευρικού τοιχώματος, αλλά απλώς συνδέονται με αυτά και είναι μικρότερα από όσα έχουμε δει μέχρι τώρα.
Στα paddock της Suzuka οι συζητήσεις περιβάλλονταν γύρω από τη μυστηριώδη 11η ομάδα που εμφανίζεται να υποστηρίζει η Honda και προτίθεται να εισέλθει στη Formula 1 του χρόνου, μέχρι το Σάββατο, όταν και έγινε γνωστό ότι η FIA ανακοίνωσε στις ομάδες τις προτάσεις της για τις αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς του 2006... Όσον αφορά τις τεχνικές εξελίξεις, περιγράφονται από τις φωτογραφίες που συνοδεύουν το παρόν κείμενο. Η Toyota αγωνίστηκε τελικά με το καινούριο της μονοθέσιο, την TF105B, τη βασικότερη λεπτομέρεια της οποίας είχαμε περιγράψει στην τεχνική ανάλυση του Ιταλικού Grand Prix.

Μετά το πέρας του αγώνα δυο αποφάσεις των αγωνοδικών εκκρεμούσαν όσον αφορά τα δυο ατυχήματα (αυτό του Montoya και τη σύγκρουση μεταξύ Sato και Trulli) που είδαμε στη Suzuka. Έτσι μετά την εξέταση των στιγμιότυπων, οι αποφάσεις ήταν οι εξής: ο Villeneuve κρίθηκε υπεύθυνος για το ατύχημα του Montoya στον πρώτο γύρο καθώς οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι δεν άφησε στον Κολομβιανό αρκετό χώρο στη στροφή πριν την εκκίνηση ευθείας/τερματισμού. Έτσι επεβλήθη ποινή 25 δευτερολέπτων στον Καναδό, η οποία τον έριξε στη 12η θέση της κατάταξης. Υπεύθυνος κρίθηκε και ο Sato για τη σύγκρουσή του με τον Trulli στο 10ο γύρο του αγώνα. Κατά συνέπεια, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν τον αποκλεισμό του Ιάπωνα από την τελική κατάταξη του αγώνα.

Ας περάσουμε όμως στο φλέγον θέμα του Ιαπωνικού Grand Prix. To Σάββατο το βράδυ τα αφεντικά των ομάδων και οι οδηγοί κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε μια συνάντηση με θέμα συζήτησης τις αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς που προτείνει η FIA για το 2006, οι οποίες απεστάλησαν σε όλες τις ομάδες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι αλλαγές αυτές περιλαμβάνουν:

-Μια καινούρια μορφή κατατακτήριων δοκιμών. Η μονόωρη περίοδος κατατακτήριων δοκιμών θα χωρίζεται σε τρία τμήματα. Το πρώτο τέταρτο της ώρας όλοι οι οδηγοί θα καλούνται να σημειώσουν χρόνους, με ελεύθερο φορτίο καυσίμου (θα επιτρέπονται και οι ανεφοδιασμοί στα δυο πρώτα 15λεπτα καθώς και οι αλλαγές ελαστικών). Θα ακολουθεί ένα πεντάλεπτο διάλειμμα και τα πέντε πιο αργά μονοθέσια θα αποκλείονται από το επόμενο 15λεπτο (καταλαμβάνοντας τις τελευταίες 5 θέσεις στην εκκίνηση) όπου θα επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία (με τους τελευταίους πέντε οδηγούς από την κατάταξη του δεύτερου 15λέπτου να εκκινούν από τις θέσεις 11-15 στον αγώνα).
Μετά την ανακοίνωση ότι η Honda εξαγόρασε τη BAR, η ομάδα τερμάτισε τη διετή συνεργασία της με την Alco και στράφηκε προς τη θυγατρική εταιρία της Honda, Akebono για την προμήθεια δαγκάνων φρένων. Οι νέες δαγκάνες λέγεται ότι είναι ελαφρύτερες και αποδοτικότερες (η τοποθέτησή τους στο κάτω μέρος της πλήμνης των πίσω τροχών, αποσκοπεί στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους των μη αναρτιζόμενων μαζών)
Ύστερα από άλλο ένα πεντάλεπτο διάλειμμα, τα εναπομείναντα 10 μονοθέσια θα πρέπει να μπουν στην πίστα κουβαλώντας το φορτίο καυσίμου με το οποίο θα εκκινήσουν τον αγώνα. Μέσα σε αυτά τα 20 λεπτά οι οδηγοί θα σημειώνουν τους χρόνους που θα ορίζουν τη σειρά των 10 πρώτων θέσεων στην εκκίνηση (οι χρόνοι από τα δυο πρώτα 15λεπτα δε θα μετράνε για αυτούς τους οδηγούς). Έπειτα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, τα μονοθέσια θα βρίσκονται υπό το καθεστώς parc ferme, όπου ωστόσο θα επιτρέπονται πλέον οι αλλαγές ελαστικών και η συμπλήρωση καυσίμου. Τα 10 μονοθέσια που συμμετείχαν στο τελευταίο 20λεπτο θα ζυγίζονται πριν την έναρξη του 20λέπτου και πριν το άνοιγμα του pit lane που θα προηγείται της εκκινήσεως. Το βάρος αυτών θα πρέπει να είναι το ίδιο, δηλαδή οι ομάδες θα πρέπει να αναπληρώνουν τα καύσιμα που καταναλώθηκαν κατά τη διάρκεια του 20λέπτου. Εάν του χρόνου συμμετέχουν 11 ή 12 ομάδες, τα τελευταία έξι μονοθέσια θα αποκλείονται από το κάθε 15λεπτο. Οι ποινές για την αλλαγή κινητήρα μέσα στο Σαββατοκύριακο θα παραμείνουν οι ίδιες με αυτές που ισχύουν εφέτος.

-Επαναφορά των αλλαγών ελαστικών κατά τα pit-stop. O κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 7 σετ ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα, τα οποία θα μπορεί να τα χρησιμοποιήσει με όποιο τρόπο θέλει, αλλά θα πρέπει τα ελαστικά που θα φέρει το μονοθέσιό του σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα να είναι ίδιας σύστασης. Ο αριθμός των μηχανικών της ομάδας που θα λαμβάνει μέρος στη διαδικασία του pit-stop θα περιοριστεί σε 14 και μόνο ένας μηχανικός θα επιτρέπεται να εργάζεται ανά τροχό κατά την αλλαγή αυτών. Επίσης, θα απαγορευτεί η χρήση των θερμαντικών μέσων (ηλεκτρικές κουβέρτες και «φούρνοι») που διατηρούν τα ελαστικά κοντά στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους όσο αυτό βρίσκεται εν στάση στα pits ή πριν την εκκίνηση.

H McLaren πέραν από τη λέπτυνση του καλύματος του κινητήρα, παρουσίασε αυτές τις οριζόντιες εγκοπές στο πλευρικό τοίχωμα της πίσω αεροτομής, λύση την οποία χρησιμοποιούν πολλές ομάδες και έχει σκοπό την ελάττωση των στροβιλισμών σε αυτή την περιοχή
-Απαγόρευση χρήσης τρίτου μονοθεσίου κατά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής για τις 6 τελευταίες ομάδες στο πρωτάθλημα κατασκευαστών της προηγούμενης σεζόν.

-Απαγόρευση των εφεδρικών μονοθεσίων. Αναμένεται να αποσαφηνιστεί ο διαχωρισμός της έννοιας του εφεδρικού μονοθεσίου από το μη συναρμολογημένο σασί που φέρνουν οι ομάδες στους αγώνες και χρησιμοποιείται για ανταλλακτικά.

-Αναδιαμόρφωση του προγράμματος του Σαββατοκύριακου. Οι δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής θα μετατεθούν μια ώρα πριν (10:00-11:00 και 13:00-14:00 αντί του φετινού 11:00-12:00 και 14:00 με 15:00). Οι δυο 45λεπτες περίοδοι ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου θα αντικατασταθούν από μια μονόωρη η οποία θα ξεκινά στις 10:00 το πρωί, ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές θα παραμείνουν στην ώρα που διεξάγονται και εφέτος (13:00-14:00). Την Κυριακή του αγώνα το pit lane θα ανοίγει πιο νωρίς (13:15) και θα παραμένει ανοιχτό μόνο για 5 λεπτά. Επίσης, η παρέλαση των οδηγών θα μετατεθεί πιο κοντά στην εκκίνηση (ξεκινώντας στις 13:25) και θα ολοκληρώνεται 20 λεπτά πριν την έναρξη του γύρου σχηματισμού η οποία θα εξακολουθήσει να δίνεται στις 14:00.

Τέλος, η FIA αποφάσισε τους περιορισμούς για τους V10 κινητήρες που δύναται να χρησιμοποιούν μικρότερες ομάδες του χρόνου (μέχρι στιγμής μόνο η Red Bull/Minardi έχει δηλώσει ότι θα τους χρησιμοποιεί ενώ οι 6 αυτοκινητοβιομηχανίες που εμπλέκονται στη Formula 1 έχουν δώσει το λόγο τους ότι θα χρησιμοποιήσουν τους V8 που ήδη εξελίσσουν). Ο περιορισμός όσον αφορά το ανώτατο όριο στροφών καθορίστηκε στις 16.700 σ.α.λ. ενώ θα επιβληθεί και η τοποθέτηση ενός ελάσματος μήκους 77 χιλιοστών στον αεραγωγό του κινητήρα που θα περιορίζει την ποσότητα αέρα (άρα και τις επιδόσεις) που θα φτάνει σε αυτόν.

Η BAR άλλαξε τα πλευρικά τοιχώματα της εμπρός αεροτομής που παρουσίασε στο Βέλγιο. Έτσι, στη μέση των τοιχωμάτων υπάρχει ένα κόψιμο στο επάνω μέρος, το πίσω μέρος τους κλίνει προς το εσωτερικό του μονοθεσίου, με ένα "φούσκωμα" του οποίου η έκταση μεγαλώνει προς τα πίσω. Επιπλέον, η οριζόντια επιφάνεια στο εξωτερικό κάτω μέρος είναι αψιδωτή. Αυτές οι μορφοποιήσεις στοχεύουν στη μείωση των στροβιλισμών που προκαλούν οι εμπρός τροχοί, στρέφοντας τη ροή του αέρα προς το εσωτερικό του μονοθεσίου, όπως ακριβώς κάνει και η McLaren με τα κεκλιμένα (προς την ίδια κατεύθυνση) πλευρικά τοιχώματα
Τα αφεντικά των ομάδων θα συναντηθούν με τον πρόεδρο της FIA, Max Mosley το Σάββατο στην Κίνα για να συζητήσουν τις προτάσεις του κυβερνώντος σώματος οι οποίες θα παρουσιαστούν προς έγκριση στην Επιτροπή της Formula 1 στις 24 Οκτωβρίου. Εκεί, για να επιτραπεί η εφαρμογή τους θα πρέπει να υπάρχει ομόφωνη συμφωνία από όλες τις ομάδες. Αυτό φαίνεται δύσκολο να γίνει, καθώς ο Paul Stoddart παραμένει ιδιοκτήτης της Minardi μέχρι την 1η Νοεμβρίου άρα στο συμβούλιο της Επιτροπής αυτός θα αντιπροσωπεύει την ιταλική ομάδα. Ο Αυστραλός έχει ήδη δηλώσει την άσχημη γνώμη του για τους καινούριους κανονισμούς και δεν έχει τίποτα να χάσει αν αντιτεθεί προς τη FIA. Ίσως μάλιστα να υποστηριχθεί και από τον Ron Dennis ο οποίος –δικαίως- ισχυρίζεται ότι η επιστροφή στις αλλαγές ελαστικών θα κοστίσει τεράστια ποσά στις ομάδες καθώς θα πρέπει να εξελίξουν και πάλι από την αρχή την τεχνολογία που απαγορεύτηκε στο τέλος του 2004, μέσω περαιτέρω δοκιμών εξέλιξης. Επιπλέον οποιαδήποτε έρευνα και εξέλιξη έγινε σε αυτό τον τομέα εφέτος θα είναι πλέον άχρηστη… Σύμφωνος με την άποψη του αφεντικού της McLaren είναι και ο αγωνιστικός διευθυντής της Michelin, o οποίος πιστεύει ότι εφέτος με τον κανονισμό που επέβαλε τη χρήση ενός μόνο σετ ελαστικών ανά Grand Prix, είδαμε πιο θεαματικούς αγώνες. Ο Γάλλος τόνισε επίσης ότι σε συνομιλίες που είχε με ανθρώπους της Bridgestone, του είπαν ότι δε χρειάζονται αυτό τον κανονισμό. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι και η McLaren και η Michelin ευνοήθηκαν φέτος από την επιβολή του κανονισμού που αφορά τα ελαστικά και προσπαθεί να αλλάξει και πάλι η FIA. Στον αντίποδα, οι περισσότερες ομάδες φαίνεται να συμφωνούν με τις αλλαγές στη μορφή των κατατακτήριων δοκιμών. Η FIA στοχεύει μέσω αυτών των αλλαγών να έχει τα 10 καλύτερα μονοθέσια να μάχονται ασταμάτητα επί 20 λεπτά το Σάββατο (με την αγωνία να κορυφώνεται στα τελευταία λεπτά της περιόδου), αυξάνοντας σημαντικά το θέαμα.

Αλλαγές παρουσιάστηκαν στα barge boards της Renault ως έρος του καινούριου αεροδυναμικού πακέτου. Πλέον η επάνω εμπρός άκρη του είναι τετραγωνισμένη ενώ το κάτω μέρος του κλίνει πολύ περισσότερο προς το εσωτερικό του μονοθεσίου. Κατά συνέπεια έχει μεγαλώσει το πλάτος του οριζοντίου μέρους του στο κάτω μέρος...
Δεν έχει γίνει ακόμη λόγος πάντως εάν η FIA προτίθεται να αποσύρει την υποχρεωτική καταβολή 48 εκατομμυρίων δολαρίων εκ μέρους κάθε καινούριας ομάδας που θέλει να εισέλθει στη Formula 1. Κάτι τέτοιο συμπεριλαμβάνεται στις προτάσεις κανονισμών για το 2008, αν και φήμες λένε ότι μπορεί να ισχύσει από του χρόνου, για να βοηθήσει την είσοδο περισσότερων ομάδων στη Formula 1, πράγμα που επιζητά διακαώς η FIA. Εντωμεταξύ στο θέμα που απασχόλησε τους κύκλους της Formula 1 πριν το Ιαπωνικό Grand Prix, την είσοδο δηλαδή μιας 11ης ομάδας το 2006 με την υποστήριξη της Honda, δεν υπάρχουν καινούρια δεδομένα… Ο Aguri Suzuki που είχε λεχθεί ότι θα αναλάβει την ομάδα (σε συνεργασία με τη Dome;) αρνήθηκε τις φήμες. Αν πράγματι αληθεύει ο ισχυρισμός του Ιάπωνα παλαίμαχου πιλότου ότι δεν έχει καμία ανάμιξη στο εγχείρημα (καθώς πολλοί πιστεύουν ότι οι δηλώσεις του απλά ρίχνουν στάχτη στα μάτια), η ανάμιξη του Trevor Carlin (πρώην αγωνιστικού διευθυντή της Jordan) φαντάζει όλο και πιο πιθανή αν και ο ίδιος παρουσιάζεται απρόθυμος να σχολιάσει οτιδήποτε, θεωρώντας ότι «δε θα ήταν σωστό αυτή τη στιγμή». Ένα άλλο όνομα που ακούγεται είναι αυτό του Eddie Irvine, του οποίου ο πόθος να αναλάβει μια ομάδα Formula 1 είναι εδώ και καιρό γνωστός. Επίσης λέγεται ότι η καινούρια ομάδα μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα μέρος των εγκαταστάσεων της BAR (Honda από 1/1/06) όπου έχουν απομείνει τα κατάλληλα μηχανήματα για την κατασκευή συνθετικών υλικών από τον καιρό που η Reynard χρησιμοποιούσε τις εγκαταστάσεις αυτές. Όλα τα παραπάνω ωστόσο αποτελούν μονάχα υποθέσεις καθώς όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτό το ζήτημα τηρούν σιγή ιχθύος.

Διαφορετική ήταν και η απόληξη εμπρός από τα ψυγεία της Renault
Στο αντίπαλο ιαπωνικό στρατόπεδο τώρα, το αφεντικό της Toyota Tsutomu Tomita απλά επιβεβαίωσε το σίγουρο, ότι δηλαδή η Toyota θα χρησιμοποιεί του χρόνου ελαστικά Bridgestone. Παράλληλα, ο Frank Williams δήλωσε ότι η κίνησή του να στραφεί και αυτός προς το ιαπωνικό στρατόπεδο ελαστικών βασίστηκε στο γεγονός ότι προτιμούσε η ομάδα του να αποτελεί μια σοβαρή δύναμη μεταξύ μικρού πλήθους, παρά μεταξύ επτά ομάδων. Ο Frank πιστεύει ότι η κακή φετινή απόδοση της Ferrari άνοιξε τα μάτια στη Bridgestone (αλλά και τη Scuderia) για την αναγκαιότητα συνεργασίας με περισσότερες ομάδες. Οι φήμες λένε ωστόσο ότι η Bridgestone έχει ήδη προειδοποιήσει τους δυο νέους συνεργάτες της να μην περιμένουν να απολαύσουν την ίδια προσοχή την οποία δείχνει η ιαπωνική εταιρία στη Ferrari.

Η Toyota ανακοίνωσε επίσης στην Ιαπωνία την ανανέωση της συνεργασίας της με το βασικό χορηγό της (Panasonic) μέχρι το 2009. Πέραν αυτού όμως κυκλοφόρησαν και κάποιες φήμες ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι στο συμβόλαιο του Ralf Schumacher που επιτρέπουν στην ομάδα να διακόψει τη συνεργασία της μαζί του πριν την κανονική λήξη αυτής. Ο Γερμανός δε θέλησε να σχολιάσει… Μια άλλη φήμη που κυκλοφόρησε στα paddock της Ιαπωνίας ήταν ότι η Toyota έκανε προσφορά 20 εκατομμυρίων δολαρίων (ετησίως) στον Alonso για το 2007 και έπειτα. Ο… μισθός του Ισπανού εφέτος στη Renault ήταν 5,5 εκατομμύρια δολάρια και ο Flavio Briatore έχει δηλώσει ότι δεν προτίθεται να αυξήσει αισθητά το ποσό αυτό.

Κατά τις ελεύθερες δοκιμές, η Renault τοποθέτησε κάτω από το σημείο ένωσης των δυο κάτω τριγώνων της εμπρός ανάρτησης αισθητήρες λέιζερ για να μετρήσει της διαφοροποιήσεις της απόστασης του μονοθεσίου από το οδόστρωμα. Αυτό επέτρεψε στην ομάδα να έχει ακόμη ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στον πειραματισμό με τα διαφορετικά στησίματα, καθώς η ελαχιστοποίηση των διαφοροποιήσεων αυτών (οι οποίες εντείνονται κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος και της επιτάχυνσης) είναι κρίσιμη για την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου
Η Ferrari εντωμεταξύ, στοχεύει να παρουσιάσει το καινούριο της μονοθέσιο τον Ιανουάριο, όπως αποκάλυψε ο τεχνικός διευθυντής της, Ross Brawn, δηλαδή ασυνήθιστα νωρίς για τα δεδομένα της Scuderia. H ομάδα θα συνεχίσει να δοκιμάζει μέχρι τότε τον καινούριο V8 κινητήρα της σε υβριδικά μονοθέσια. Παράλληλα, προέκυψαν φήμες ότι ο Brawn μπορεί να αναλάβει το 2007 το πόστο του αγωνιστικού διευθυντή που καταλαμβάνει προς το παρόν ο Jean Todt. Τα συμβόλαια των δυο λήγουν στο τέλος του επερχόμενου έτους και ενώ ο Brawn έχει δηλώσει την επιθυμία του να συνεχίσει να εργάζεται στη Scuderia, δεν ισχύει το ίδιο και για τον Todt ο οποίος σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Bild, δήλωσε ότι γνωρίζει πλέον ξεκάθαρα τι θέλει να κάνει στο μέλλον αλλά δεν έχει πάρει ακόμη μια τελική απόφαση. «Είναι αλήθεια ότι όλες οι ιστορίες έχουν ένα τέλος», κατέληξε ο Γάλλος, ο οποίος ωστόσο μπορεί και να ανεβεί ένα σκαλί στην ιεραρχία της Ferrari, δίπλα στον Luca di Montezemolo και απλώς να μην εμπλέκεται πλέον με την ομάδα της Formula 1.

Τέλος, μια άλλη φήμη λέει ότι ο επικεφαλής μηχανολογίας οχήματος, ομάδας δοκιμών και τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Sauber, Jacky Eeckelaert βρίσκεται καθ’ οδόν προς τη Honda αν και δεν έχει ξεκαθαριστεί αν πρόκειται για την (σύντομα πρώην) BAR ή την καινούρια ομάδα την οποία θα υποστηρίζει η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Το δεύτερο φαντάζει πάντως πιο πιθανό καθώς η BAR έχει ήδη ένα καταξιωμένο τεχνικό επιτελείο. Η ιδιομορφία του Βέλγου μηχανολόγου που εργάζεται για τη Sauber εδώ και πέντε χρόνια είναι ότι κατέχει γνώσεις και στον τομέα των σασί και των κινητήρων. Παράλληλα, ο βασικός χορηγός της ομάδας, η ελβετική τράπεζα Credit Suisse δήλωσε ότι θα συνεχίσει να χορηγεί την ομάδα μέχρι το τέλος του 2008. Όταν τον Ιούνιο η BMW αγόρασε την πλειονότητα των μετοχών της ελβετικής ομάδας, η Credit Suisse δήλωσε ότι θα συνεχίσει να κατέχει μια μειονότητα των μετοχών μέχρι το 2008 όταν και αναμένεται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να αποκτήσει το 100% των μετοχών.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Διαφοροποιήσεις υπήρξαν και στο διαχύτη της Renault (φωτεινότερη περιοχή) για να λειτουργεί αρμονικότερα με τις υπόλοιπες εξελίξεις που δέχθηκε το μονοθέσιο. Έτσι προστέθηκε ένα επιπλέον στοιχείο στο κεντρικό κανάλι (η κόκκινη "βούλα" κάτω ακριβώς από το φως) του διαχύτη και τα πλευρικά άλλαξαν μορφή (στον κίτρινο κύκλο) για να συνεργάζονται καλύτερα με το πλατύ πτερύγιο που εμπεριέχει τα ψαλίδια του κάτω τριγώνου της πίσω ανάρτησης και τις ελκτικές δοκούς, έτσι ώστε να υπάρχει μεγάλύτερη εκκένωση αέρα από το κάτω μέρος των άκρων του μονοθεσίου